Fries (sport) tips gevraagd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:16

Mijn Fries (hengst) is een held op sokken en eerder vlug, dan traag, maar wel heel nuchter. Als ze eenmaal vertrouwen hebben gevonden in jou en de omgeving, dan heb je er echt een wereldpaard aan :) Ze hebben alleen wat tijd nodig :) Lekker mee aan de wandel gaan, poetsen, grondwerken en ook gewoon onder het zadel met hem aan het werk. Hoe gewoner jij dingen vindt, hoe gewoner zij dat ook vinden :P

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:20

Friezen zijn wel echt paarden die op hun eigenaar leunen, dus ze hebben jou wel nodig. Mocht je graag tips en tricks willen alvast rondom grondwerk en het opbouwen van een band, ik heb een youtube kanaal waar ik in verschillende video's heel veel tips en tricks deel. Zie onderschrift. Ik denk dat je daar heel veel informatie uit kan halen omtrent de omgang en het gedrag.

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:24

Je hebt zeker een tijd nodig om aan mekaar te wennen. Dat is echt heel normaal en komt zeker goed :(:)

Galop is wat moeilijker met Friezen om aan te leren, ook dat is normaal. Maar als je geduld hebt kom je een heel eind! Durven doorzetten en een goede balans zijn wel handig. Laat je er vooral niet door ontmoedigen. Ik heb de fries uiteindelijk goed leren galopperen door lange rechte stukken in het bos te gaan galopperen, waar ik hem ook echt aanmoedigde om zoveel mogelijk gas erop te zetten.

Leer gewoon heel zelfzeker te zijn bij je Fries, zowel er op als er naast, grenzen zijn grenzen. Maar allemaal op een speelse, luchtige manier.

En afwisseling, vinden ze heerlijk en verbetert aanzienlijk hun humeur en je relatie! Maar goed, dat is bij elk paard zo natuurlijk :)

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Fries (sport) tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:43

2,5 week is super kort! Eens met de voorgangers: lekker aan de slag, geef het tijd, consequent, en de meeste Friesen heb je dan gewoon weer bij de les.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fries (sport) tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:58

ED -> BKR