Op zoek naar de vader van mijn PRE pup

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MKuijt

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerkerveen

Op zoek naar de vader van mijn PRE pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 21:59

Hoi allemaal!

Sinds een half jaar heb ik een Spaans dametje in mijn bezit die in 2022 in Nederland geboren is. De moeder is drachtig uit Spanje gekomen. De hele lijn van de moeder is bekend alleen de vader is een raadsel.

Tegen beter weten in want het is moeilijk te achterhalen - is hier iemand die kennis heeft van de moederlijn, de naam van de fokker kent of andere info heeft? Kleine kans maar je weet nooit! De kans dat ik er achter kom is minimaal maar het zou gaaf zijn om haar vader te achterhalen. Al is het alleen al omdat ik mega nieuwsgierig ben wat haar kleur wordt.. Uiteraard is info over haar moederlijn ook top!

Wat info:
Moeder heet Guapepa
Birth12/12/2006
Microchip981098100783233
UELN: 724015060128790
Fokker: JOSE PAVON CALDERON

Afbeelding


Geboortedatum van de pup: Februari 2022
(huidige) kleur: donkerbruin met mogelijk crème gen, wat witte haren op de flanken.

Heeft iemand informatie? Alvast bedankt voor het meedenken!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Op zoek naar de vader van mijn PRE pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:22

Interessante pup. Ik heb verder geen info, leuk paard en succes met je zoektocht :).

Kan de persoon waar je haar van kocht je niet verder helpen, trouwens?

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:36

Je hebt de naam van de fokker en van de huidige eigenaar toch van de moeder? Gewoon even Google’en :) zo ben ik ook in contact gekomen (uiteindelijk via Instagram :') )
Om info te verschaffen over de moederlijn zal je even een betere foto moeten uploaden, het is nu onleesbaar

MKuijt

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:09

_San87_ schreef:
Interessante pup. Ik heb verder geen info, leuk paard en succes met je zoektocht :).

Kan de persoon waar je haar van kocht je niet verder helpen, trouwens?


Dank je wel! Ja het is een schatje <3

Van de verkoper heb ik de moederlijn, al helemaal blij mee maar hier zitten zoveel kenners, niet geschoten.. :D

MKuijt

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:11

Autumnn schreef:
Je hebt de naam van de fokker en van de huidige eigenaar toch van de moeder? Gewoon even Google’en :) zo ben ik ook in contact gekomen (uiteindelijk via Instagram :') )
Om info te verschaffen over de moederlijn zal je even een betere foto moeten uploaden, het is nu onleesbaar


Dank voor de tip, op mijn telefoon wel leesbaar maar niet handig als jullie 't niet kunnen lezen :Y)

Jep, uiteraard gegoogled maar geen succes. Vandaar deze poging :)

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:12

Je hebt de naam van de fokker toch? Zoek een manier om daar contact mee op te nemen en hij zal je waarschijnlijk kunnen vertellen welke hengst er achter zit.

MKuijt

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:15

Even opnieuw de moederlijn ivm onleesbaarheid:


Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:29

Hechicero V is van jouw paard de overgrootopa (als ik het goed heb), van mijn paard is Hechicero V de opa. Maar heb daar nog niet heel veel van kunnen vinden. Je kan het stamboek vragen of ze wat meer weten, maar omdat de vader ontbreekt wordt het wel erg lastig denk ik.
Het beste is om de fokkers/eigenaren te vinden

MKuijt

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 18:26

Autumnn schreef:
Hechicero V is van jouw paard de overgrootopa (als ik het goed heb), van mijn paard is Hechicero V de opa. Maar heb daar nog niet heel veel van kunnen vinden. Je kan het stamboek vragen of ze wat meer weten, maar omdat de vader ontbreekt wordt het wel erg lastig denk ik.
Het beste is om de fokkers/eigenaren te vinden


Heb contact gehad met het stamboek, superleuke dame die kon vertellen dat de moederlijn volledig PRE is maar kon me niet verder helpen. Google heeft me ook nog niet geholpen maar ik blijf speuren. Sowieso heel leuk om jouw paardje te zien (heb hem even op het forum gezocht) - toch een ver familie lid gevonden! *\o/*

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Op zoek naar de vader van mijn PRE pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:13

Kun je via dierenarts geen bloed laten nakijken op DNA ?