Tennessee walking horse beleren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Tennessee walking horse beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 11:57

Hoi,
Er zijn (bijna) geen forms over Tennessee walkers dus dacht probeer het zo.
Ik wil die van mij gaan beleren volgend jaar (is dan 3) ik vroeg me af of er nog specifieke bijzonder heden zijn bij het ras.
Het is een Tennessee walker X quarter
Moeten hun net als arabieren later of maakt het niet zo veel uit? Ik weet dat er maar een paar van zijn in Nederland dus iemand vinden met ervaring of kennis is moeilijker..


(Ik beheer dit form voor een vriendin van mij)
Laatst bijgewerkt door ponyonly op 27-09-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:06

In je profiel zie ik dat je op de Mill Ranch werkt. Ik zou voor deze vraag even contact met hun opnemen. Ga je hem helemaal zelf/allen beleren?

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:08

rien10 schreef:
In je profiel zie ik dat je op de Mill Ranch werkt. Ik zou voor deze vraag even contact met hun opnemen. Ga je hem helemaal zelf/allen beleren?


Ik ga hem zelf beleren hun beleren elk paard altijd op 4 jarige leeftijd ongeacht ras ect

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Tennessee walking horse beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:10

Ik vind dat je niet (alleen) per ras maar per paard moet kijken. Hoe zijn ze fysiek, hoe zijn ze mentaal? En dat per dag bekijken.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:11

Tof hoor, je eigen paard.
Advies vragen heeft niets met de leeftijd van het paard te maken. Je kan altijd met ze in gesprek gaan, ongeacht de leeftijd van je paard.
Op je profiel lees ik ook dat je weinig ervaring hebt, nooit echt les hebt gehad. Heb je begeleiding bij het zadelmak maken van je paard?

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:12

Rocamor schreef:
Ik vind dat je niet (alleen) per ras maar per paard moet kijken. Hoe zijn ze fysiek, hoe zijn ze mentaal? En dat per dag bekijken.


Daar ben ik het mee eens maar ik vroeg het me voor al af door groei schijfen die groeien bij het ene ras later dicht dan bij de andere

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:13

rien10 schreef:
Tof hoor, je eigen paard.
Advies vragen heeft niets met de leeftijd van het paard te maken. Je kan altijd met ze in gesprek gaan, ongeacht de leeftijd van je paard.
Op je profiel lees ik ook dat je weinig ervaring hebt, nooit echt les hebt gehad. Heb je begeleiding bij het zadelmak maken van je paard?


Heb mijn profiel al paar jaar niet aan gepast klopt ni veel meer van

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Tennessee walking horse beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:15

Ga je je paard helemaal alleen beleren, of doe je het met een ervaren persoon samen?

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:20

rien10 schreef:
Ga je je paard helemaal alleen beleren, of doe je het met een ervaren persoon samen?


Heb in het verleden 2 andere paarden bleerd dus ga het zelf doen

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:20

ponyonly schreef:
rien10 schreef:
Tof hoor, je eigen paard.
Advies vragen heeft niets met de leeftijd van het paard te maken. Je kan altijd met ze in gesprek gaan, ongeacht de leeftijd van je paard.
Op je profiel lees ik ook dat je weinig ervaring hebt, nooit echt les hebt gehad. Heb je begeleiding bij het zadelmak maken van je paard?


Heb mijn profiel al paar jaar niet aan gepast klopt ni veel meer van


Je profiel is nog maar net anderhalf jaar oud. Dan kan er veel veranderd zijn, maar dan alsnog is het relatief weinig in ervaring.

Wat zijn je doelen met je jonge paard? Heb je een foto? Ben wel benieuwd naar deze kruising eigenlijk.

Wat kan je paard nu allemaal al? En ga je samen met een ervaren persoon opleren?

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:26

Afbeelding
[/quote]
Je profiel is nog maar net anderhalf jaar oud. Dan kan er veel veranderd zijn, maar dan alsnog is het relatief weinig in ervaring.

Wat zijn je doelen met je jonge paard? Heb je een foto? Ben wel benieuwd naar deze kruising eigenlijk.

Wat kan je paard nu allemaal al? En ga je samen met een ervaren persoon opleren?[/quote]

Doelen zijn Reining en eventing beetje voor mijn eigen plezier

Ze is nog erg groen omdat we volgend jaar pas evhr beginnen nu lekker wandelen longeren en veder grond werk oefenen met singel ect.



Afbeelding

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:27

Een Tennessee walker is een gangenpaard, weet niet of jouw paard ook gangenaanleg heeft. Je kan kijken bij de Facebook pagina van connecting gates, en op de website. Daar staat heel veel info over gangenpaarden. Er zijn ook regelmatig gratis dingen zoals webinars.

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:28

Tinka schreef:
Ern Tennessee walker is een gangenpaard, weet niet of jouw paard ook gangenaanleg heeft. Je kan kijken bij de Facebook pagina van connecting gates, en op de website. Daar staat heel veel info over gangenpaarden. Er zijn ook regelmatig gratis dingen zoals webinars.



Ze heeft (nog) niet de extra gang laten zien

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:30

ponyonly schreef:
Tinka schreef:
Ern Tennessee walker is een gangenpaard, weet niet of jouw paard ook gangenaanleg heeft. Je kan kijken bij de Facebook pagina van connecting gates, en op de website. Daar staat heel veel info over gangenpaarden. Er zijn ook regelmatig gratis dingen zoals webinars.



Ze heeft (nog) niet de extra gang laten zien

Datzegt niet alles, zeker als je er geen kijk op hebt. Je ziet vaak dat ze de gang in de overgangen laten zien, vooral van en uit galop.

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:30

Groeischijven groeien bij elke paard in dezelfde periode dicht. Daar zijn hele mooie overzichtjes voor te vinden op zowel facebook als internet.
Een gangenpaard beleren gaat hetzelfde als welk ander paard dan ook, echter, let goed op mentale volwassenheid ook.
Ik zou zeker advies vragen bij de Mill Ranch als je daar werkt, eerst moet het paard op eigen benen leren lopen en dat werkt in principe voor elk paard hetzelfde. Hoe lang ze erover doen is wel heel erg verschillend per paard! Begin vooral niet te vroeg, en ga niet te snel is mijn advies.

Connecting gaits is het die Tinka bedoeld, en zeker kan Temba je hierin ook advies geven.

ponyonly

Berichten: 46
Geregistreerd: 07-02-22
Woonplaats: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:33

Mrs_Midnight schreef:
Groeischijven groeien bij elke paard in dezelfde periode dicht. Daar zijn hele mooie overzichtjes voor te vinden op zowel facebook als internet.
Een gangenpaard beleren gaat hetzelfde als welk ander paard dan ook, echter, let goed op mentale volwassenheid ook.
Ik zou zeker advies vragen bij de Mill Ranch als je daar werkt, eerst moet het paard op eigen benen leren lopen en dat werkt in principe voor elk paard hetzelfde. Hoe lang ze erover doen is wel heel erg verschillend per paard! Begin vooral niet te vroeg, en ga niet te snel is mijn advies.

Connecting gaits is het die Tinka bedoeld, en zeker kan Temba je hierin ook advies geven.



Ik heb veel gelezen over groei schijven en het verschilt wel degelijk per ras. Arabieren zijn hele late en Quarters zijn veel eerder klaar

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:36

Connecting gaits bedoelde ik inderdaad, foutje. Zij kan ook helpen beoordelen of je paard gangenaanleg heeft.
Beleren gaat inderdaad net zoals bij elk ander paard.
Ik heb mijn rocky mountain horse bijvoorbeeld laten beleren bij de 2lazy7 ranch. Die had ook niet echt ervaring met gangenpaarden. Hij had het ook steeds over draf terwijl ze alleen maar tolt vertoonde.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:22

Ik kan Connecting Gaits aan ook zeker aanraden.

Ze heeft inderdaad regelmatig online webinars.
Wel denk ik dat Temba, de eigenaresse van Connecting Gaits niet aan 3 jarige paarden beleren doet, ongeacht het ras. Eventueel wel oefeningen vanaf de grond. Daar kun je ook mee beginnen :)
Maar ook daar moet je met een jong paard mee uitkijken ;)