Mijn eerste eigen paard: een PRE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimxvb

Berichten: 4
Geregistreerd: 29-08-22

Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 20:32

Hallo allemaal!

Sinds augustus 2023 heb ik mijn eerste eigen paard: een PRE! *\o/*

Voor mij is dit een absolute droom die uitkomt! Ik heb voorheen een PRE verzorgpaardje gehad. Hier ben ik absoluut verliefd geworden op het ras. Ze zijn zo lief en mensgericht! Helaas is het hoofdstuk van mijn verzorgpaard op een pijnlijke manier afgesloten.

Maar goed, dat was midden 2021. Intussen heb ik het toch proberen op te pakken, ik heb nog verzorgpaarden gehad, maar het was nooit hetzelfde. Toen nog een periode in het buitenland gestudeerd en eenmaal thuis de knoop doorgehakt: ik ga zelf een paardje kopen :P

Ik had via Facebook al iemand voorbij zien komen via wie ik dit graag wilde regelen: Virginie Walgraeve. Zij is een Belgische dierenarts die werkzaam is in Spanje, onder andere als bemiddelaar. Het liefst wilde ik een paard uit Spanje zelf. Andere eisen die ik had waren: het liefst een ruin, groter dan 1.60, beleerd en met een rustig karakter. Ik heb in detail verteld aan Virginie wat ik zocht en zij heeft mij goed geadviseerd. Ook bleef zij paardjes doorsturen waarvan ze dacht dat ze bij mij zouden passen.

Tot er één voorbij kwam, Neyo. Ik zag zijn foto's en was meteen verliefd. Ik sprak naar haar uit dat ik geïnteresseerd was in hem en zij is een bezichtiging gaan plannen. I.v.m. school en mijn werk kan ik niet zomaar voor 1 paard naar Spanje (helaas), dus ik had met haar afgesproken om te videobellen. Zij heeft alles voor mij vastgelegd. Ze heeft ook op hem gereden en naar mij verteld hoe hij aanvoelt. Ik vond het goed uitzien en heb het groen licht gegeven voor de keuring. Hij kwam zonder bemerkingen door de keuring en nog geen week later stond hij op transport naar Nederland!

Afbeelding

Ik heb trouwens veel opmerkingen gekregen dat ik niet wist wat ik kocht. Aan Virginie heb ik duidelijk mijn eisen doorgegeven en zij heeft heel transparant alles met mij door gecommuniceerd. Daarbij is het helaas in Nederland ook vaak raak dat paarden gedrogeerd worden. Door het vertrouwen wat Virginie mij gaf, had ik er het volste vertrouwen in dat hij precies zou zijn waar ik naar zocht.

2 augustus is Neyo aangekomen in Nederland. Het transportbedrijf Marcel Jordans heeft perfect gecommuniceerd met ons tijdens de reis. Ik kreeg elke dag meerdere updates hoe het ging, hoe hij at en hoe hij dronk. En toen was hij hier, mijn eerste eigen paard.

En wat ben ik blij met hem. Ik doe het voor nu nog lekker rustig aan met hem, hij is nog jong en was nog mager. Ik heb hem eerst laten aankomen en rustig de training opgepakt met hem. Vandaag heb ik een zadel opgelegd en dat ging allemaal zonder problemen! Elke dag nog ben ik zo blij met hem. Hij is steeds meer open aan het worden, laat zijn karakter zien en is super nieuwsgierig naar alles. Mijn PRE puppy.

Mijn tip: vertrouw op je gevoel, ik ben ontzettend gelukkig dat ik dat heb gedaan <3

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:33

Wat leuk! Knap paardje ook <3

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:35

Wat een leuk paard, heel veel plezier met hem!

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:48

Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Marcel heeft een super fijn bedrijf en het zeer goed geregeld.
Veel plezier met elkaar leren kennen.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:07

Virginie Walgraeve is een hele goede dierenarts iig.

Gefeliciteerd!!

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:08

Gefeliciteerd...!

Hier een tevreden PRE rijdster. Heerlijke dieren!
Braaf, mensgericht, 'koel in het koppie' en als het spannend is, gaan ze stilstaan.
En heerlijk om dressuur mee te rijden / samen te dansen.

Twee kleine nadelen: laatrijp en hypermobiel. Met wat mazzel en goed management kun je heerlijk plezier met elkaar hebben!

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:40

Gefeliciteerd met je knappe PRE, de beste komen uit Spanje :D

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:10

Gefeliciteerd met je mooie paard .Ik begrijp dat je super blij ben met hem.
Het leuke aan paarden is dat het (bij mij) vaak meer op gevoel gaat als op verstand.In mooie momenten maar ook in crisis situaties.

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:20

Heel mooi paard, gefeliciteerd!

Klinkt alsof je het aankoopproces naar omstandigheden heel verstandig hebt aangepakt. Jullie lijken een goede match.

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Mijn eerste eigen paard: een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:55

Mooi paard! Heel veel plezier samen!