Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:21

Leuke foto’s Tarzan, die voelt zich goed.
Bij ons is de bak/wei alles flink bevroren dus ik hoop maar dat ze niet rennen haha ik heb altijd pech met dat soort dingen. Bij ons was het echt wit vanmorgen.

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11216
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:57

Buitenbak was bevroren ja maar hij ging alsnog helemaal uit z’n dak _O-

Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:22

Hé hallo! Ik ben ook weer helemaal terug. Was al een tijdje terug van vakantie maar daarna helaas ziek geweest (iets met een jetlag en de hele vlucht van 12 uur onder een te koude airco gezeten).
Heerlijke vakantie gehad en mijn vriend is op zijn knieën gegaan <3

Welkom aan alle nieuwe en wat een knappe dieren!

Fijn dat Rambo en Fuego de goede kant opgaan Tarzan!

Ik ben met Nero de dag nadat we terugkwamen lekker het bos ingegaan. Sommige hielden hun hart vast want hij begon zich buiten en op stal een beetje te vervelen begreep ik :+ maar dat was natuurlijk nergens voor nodig want hij was super mega braaf. Lekker met een los teugeltje gedraafd en in galop lekker neusje over de grond. Gisteren voor het eerst in de bak gereden en ook daar super braaf. Hij was wel heel blij om weer wat te mogen doen! Donderdag gelongeerd met balkjes en een klein sprongetje neergezet. Wat vond hij dat leuk. Hij werd er wildenthousiast van haha. Het was 1 keer een sprongetje en daarna 3 rondjes in galop van blijdschap erlangs :') Blij ei. Ik zag in zijn ogen dat hij helemaal voldaan was. Super leuk. Ze zijn ook zo dankbaar hé <3

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 15:54

Wat fijn dat het zo goed gaat met beide paarden Tarzan!

Haha, ben benieuwd hoe dat er uit ziet voor de wagen Elisa.

Gefeliciteerd Autumnn en wat fijn dat je zo weer kon opstappen en wegrijden.

Zsazsa, het is idd mooi wit maar voor mij hoeft die sneeuw ook niet.

Hier vanochtend ook weer een heerlijk bosritje gemaakt. We rijden sinds kort bitloos en dat gaat echt super. Elke dag weer genieten van dat paard <3

Elisa2

Berichten: 37558
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:52

Afbeelding

Vanaf de achterkant wordt het zoiets. :D

Maar dat bedoelde je vast niet..ik ben ook wel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Klinkt lekker dat bosritje!

Autumn, gefeliciteerd met je verloving! dat is wel speciaal. Leuk dat Nero zo dankbaar was :) , ze werken zo graag he.

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:55

Bijzonder kleurtje he. Mooie achterkant hoor :D

Elisa2

Berichten: 37558
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:03

Dankjewel :D

Ja ik vind de kleur en aalstreep ook erg leuk!

_Tarzan

Berichten: 11216
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:31

Geweldig Autumnn die brave Nero <3 heerlijk dat je hem na de vakantie zonder na te denken gewoon weer op kunt pakken!

En gefeliciteerd met je verloving! :D

Knappe billen Elisa, de bruine versie van Rambo :Y)
Afbeelding

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het gaat doen voor de wagen!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:39

Gefeliciteerd met je verloving Autumnn! Wat fijn dat het opstappen en wegrijden was met Nero :D

Knappe kontjes zie ik voorbij komen leuk :)

Ik heb vanmiddag weer even gereden. Voor mijzelf is het opnieuw opbouwen en dat valt niet mee met deze kou als extra moeilijkheid erbij.
Gelukkig heb ik wel een goede bijrijdster erbij, dus Izarra wordt sowieso wel beziggehouden.

Elisa2

Berichten: 37558
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:06

Grappig Rambo heeft ook een aalstreep en twee kleuren staart.

Het was ook wel heel erg koud he Ineke, gaat het beter als het weer rond de 10 graden is?

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:07

Heerlijk al die foto's en billen haha.

Het buitenritje klinkt heerlijk, Autumn. Ik hoop dat ik dat binnen nu en een aantal jaar ook mag ervaren met Aaron. Ik heb altijd het idee dat hij galopperen héérlijk vindt! En als ik 'm dan zie gaan dan voel ik mezelf al helemaal zitten <3

Ik ben van plan weer wat meer lessen in te plannen. Merk dat ik soms best onzeker en zoekende ben naar ons stappenplan en hoe daar dan te komen. Toen ik mijn vorige paard Fenna kocht , kende ik haar al jaren doordat ik haar verzorgde. Dat is echt zó anders met Aaron. We moeten elkaar echt helemaal leren kennen en ontdekken.

Zijn jullie ook vanaf nul begonnen met eigen paard, of kenden jij en je paard elkaar al door een verleden samen? :)

Flubberboot

Berichten: 2929
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:20

Mijn eerste eigen paard is het paard wat ik als klein meiske al helemaal geweldig vond :') Gefokt door mijn moeder, toen verkocht na een paar jaar en via via de mogelijkheid gekregen om haar na jaren een goede laatste dag te geven. Zo gezegd, zo gedaan! Zij is helaas inmiddels overleden. Mijn huidige paard is ook van mijn moeder geweest. Alleen bleken zij net geen match en ik wel met hem. Zo ben ik aan mijn tweede paard gekomen. Alles via moeders dus

Elisa2

Berichten: 37558
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:22

Ik mag niet meepraten :o , ben al met zoveel paarden vanaf 0 begonnen. Ik vind opleiden erg leuk.

Ik denk dat goede begeleiding heel belangrijk is. Een ervaren instructeur die je de weg kan wijzen en bij je past. En ook weer welke stappen er op welk moment nodig zijn.

Wel leuk Flubberboot dat jij je paarden via je moeder hebt en jullie de paarden liefde delen.

Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:21

Bedankt allemaal voor de felicitaties <3

Nero en ik zijn volgens mij op -3 begonnen haha. Mijn vorige paard kende ik al 9 jaar voor ik haar kocht

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:57

Ik heb mijn paard van de zomer uit Spanje laten komen en kende haar alleen van de 3x dat ik haar daarvoor bezocht had. Maar, gevoelsmatig kende ik haar al lang toen ik haar voor het eerst zag. Ik heb nog niet eerder zo’n enorme vertrouwensband met een paard gehad, heel bijzonder dit. <3

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:27

Ik kom nu pas achter het nieuwe topic.
Bij mij gaat herstel wel langzaam maar neuroloog was erg verbaasd om mij vanmorgen te zien en hoe goed ik al lopen kan. Helaas wel doof gevoel in rechterbeen en mijn linkeroog kan ik niet gebruiken. Zij liet mij ook de eerste scans zien van mijn hersenen van vlak na ons ongeluk, dat was wel even schrikken want dat liet 5 hersenbloedingen zien aan de linkerkant, dat verklaart ook wel dat dove gevoel aan mijn rechterbeen..
Met mijn Dawn gaat het ook heel erg goed. Op de nieuwe stal staat hij nu 3 weken. Hij is elke keer super blij om mij te zien dus krijg genoeg vitamine P
En werkt als een goede therapie om hem te knuffelen en poetsen!

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11216
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:50

Ineke, fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden! Balen dat je weer opnieuw moet opbouwen steeds.
Twirrewyn, wat fijn om te lezen dat je in ieder geval weer wat kunt lopen en genieten van je paardje, maar wat heftig zeg dat je zoveel uitval hebt door een stomme val! := Nogmaals heel veel sterkte en beterschap met je herstel :(:)

MZorro, Mijn vorige paard kon ik al en daar waren wij vanaf dag 1 een team.
Met Fuego ging dat iets moeizamer, we zijn met -25 stappen begonnen ( :') ) en zijn nu zo enorm hecht aan elkaar en op elkaar ingesteld, zo'n sterke band had ik nooit verwacht <3
Ik was na het verlies van m'n vorige heel onzeker en Fuego vond dat wel leuk want zo kon hij makkelijk onder het werk uit komen zonder gekke dingen uit te halen :+ Ik was op een gegeven moment doodsbang en heb hem te koop gezet, en toen heeft die lieve Fuego mij een dikke spiegel voorgehouden, ben ik keihard aan mijzelf gaan werken en zijn wij samen echt zo enorm gegroeid, dat paard heeft zoveel voor mij betekend en nog altijd, echt een enorm speciale band <3

Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:46

Elisa2 schreef:
Het was ook wel heel erg koud he Ineke, gaat het beter als het weer rond de 10 graden is?

Dat klopt ja, als het wat minder koud is gaat het wel beter. Gisteren was een betere dag, maar toen had mijn bijrijdster les en ik de hele ochtend ziekenhuis afspraken en dat betekent daarna geen energie meer ergens voor.

Vandaag ga ik weer naar stal… en het is wederom stervenskoud :+

Twirrewyn wat een fijne update na alles wat er gebeurt is. Heerlijke foto om te zien <3

Izarra is mijn 4de paard en ze is ruim 1,5 jaar bij mij nu. Toen ze kwam was ze nog maar net onder het zadel. Ze is inmiddels veel meer in balans, maar zeker in de winter wel flink fris haha. Heel veel energie. Achja ze zit goed in der vel :)

Balou_k

Berichten: 14086
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:29

Ik vind de kou minder erg dan wat warmer en regen. Het is nu erg koud maar een mooi zonnetje!

Elisa2

Berichten: 37558
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:36

Ik heb liever iets warmer met regen..maar goed, dan niet de hele dag regen graag. :+

Hier is het nu ook stervenskoud zonder zon.. :brr:

Ik snap je dus Ineke, gelukkig vanaf morgen weer een wat warmere periode.

Twirrewyn, ik blijf jouw ongeluk erg heftig vinden. Het is wel goed dat je de neuroloog positief verbaasd met hoe goed je al kunt lopen en dat je een goede motivator hebt in Dawn.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:37

De zon is hier nergens te bekennen. Mjah mijn lijf is het er niet mee eens helaas.
Ik ben elk jaar weer blij als de maand mei weer begint, dan pas is het weer comfortabel meestal.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:05

Hoi, ik meld me ook graag.
Ben sinds 2016 het personeel van deze zwarte kanjer, Etreros.
Hij is een PRE en voormalig dekhengst met een stokmaat van 1.66 m.

Leuk dat er weer een actief topic is over dit geweldige ras.
We hebben onze paarden sinds een paar jaar aan huis staan en ook al is het af en toe een uitdaging (denkend aan het weer van de afgelopen tijd :o ) ik zou niet meer anders willen.

Edje (zijn koosnaampje) heeft een heerlijk Spaans temperamentje :D maar ondanks dat, is hij het meest betrouwbare paard die ik ooit gehad heb. <3


Afbeelding

Blij ei :D
Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:42

Twirrewyn, leuke foto, goed dat je wel vooruit gaat. Fijn dat je paard het naar zijn zin heeft op de nieuwe plek.

Sterkte met deze kou Ineke :(:)

Ik haat deze kou en regen, ik ben echt gemaakt voor hitte. Helaas wil man niet mee naar Spanje verhuizen.

Wauw, wat een mooi paard is Etreros. En heerlijk dat je ze aan huis hebt staan!

Flubberboot

Berichten: 2929
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:46

Ik ben niet gemaakt voor beide :') Doe mij maar 20 graden. Niet kouder, niet warmer.

Wat fijn dat je boven verwachting snel de goede kant op gaat Twirrewyn! Hopelijk blijft deze lijn voortzetten!!!

Knap paard JJ!!


Rijden met Peet staat even stil. Ik heb het overdag vaak druk en wanneer ik kan rijden is het al donker… Hebben geen verlichting op de bak helaas!

miereneter

Berichten: 2588
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:24

JJ4 schreef:
Hoi, ik meld me ook graag.

Edje (zijn koosnaampje) heeft een heerlijk Spaans temperamentje :D maar ondanks dat, is hij het meest betrouwbare paard die ik ooit gehad heb. <3


Mooi paard! En wat een leuke kudde <3 .