P.R.E. Cartujana????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dagmar

Berichten: 29
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: hoogeveen

P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 15:33

hallo allemaal,

ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een P.R.E. cartujana zijn hier op bokt??? ik heb zelf een volle cartujana (P.R.E) hengst van 5 jaar... hij is pas sinds 5 maanden in nederland en ik heb hem nu 4 maanden! hij heet Comprador VIII zijn vader is Atlantico XII en zijn moeder is Compradora!! ik hoop dat er snel reacties komen, ben benieuwd!!

groetjes dagmar

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:27

Hoi Dagmar, kijk eens in de de Huiskamer bij de trotse eigenaren van Andalusiers, er zitten een aantal mensen die een andalusier/lusitano bezitten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:16

Inderdaad wat labe zegt; neem daar eens een kijkje, maar ik geloof dat je nog wel wat meer berichten moet plaatsen voordat je in dit topic kan kijken.

Ik ben zeer benieuwd naar foto's van je paardje!

dagmar

Berichten: 29
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:38

oke bedankt... en ik wil graag foto's plaatsen maar het lukt me niet... ik krijg ze al niet eens upgeload:S

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:13

Probeer eerst eens een goeie upload site te vinden. Ik heb een upload site via msnusers.com. Zodra je ze hebt geupload wil ik je wel verder helpen met plaatsen hoor. Je mag anders ook de foto's naar mij sturen dat ik ze voor je plaats kijk maar wat je wilt.

succes

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:23

He, ja de huiskamer he, daar staat het topic voor de liefhebbers van Spaanse en Portugese paarden.
Enne wel snel die fotos uploaden hoor, ben razend benieuwd

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:28

Hallo Dagmar,
Gefeliciteerd met je Cartojano hengst. Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Mijn paardje is voor 99% cartujano. Van moederskant is er een andere bloedlijn ingebracht om inteelt te voorkomen. Waar komt jouw paard vandaan in Spanje?

En in de Huiskamer kun je idd veel lezen over PRE's en zo. Helaas alleen maar lezen want je moet geloof ik eerst iets van 50 berichten geplaatst hebben. Ik mag er ook nog lang niet in helaas.

dagmar

Berichten: 29
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 19:34

bedankt voor de reacties! ik zal zo snel mogelijk foto's proberen te plaatsen! en moniqueB wat is jou paard.. vertel er wat meer over... leuk...!

groetjes dagmar

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:45

he die dagmar

ik heb een volle 100 % fjord hihi

leuk dat je ook op bokt zit, hopelijk kan je wat vinden over cartujana's of mensen die er hier 1 hebben, dat moet toch lukken ..

plaats gewoon even wat vaker berichtjes dan kan je in de huiskamer waar andere andalusier gekke veel met elkaar babbelen.

succes!

enne bel je me even als je wat over stoere tazz weet?

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:47

p.s stuur de foto's maar richting mij dan upload ik ze voor je en kan je ze plaatsen.

dagmar

Berichten: 29
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: hoogeveen

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:35

heey mac,

super stuur ik wel foto's naar jou, heb zelf ook nog helemaal geen tijd gehad om mooie nieuwe foto's te maken dus dat moet ik eerst nog even doen. maar mijn kanjer is ook te zien op de hengstenkeuring, want natuurlijk zijn wij van de partij.

groetjes.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:57

JAJAJA fotos
Proficiat met je PRE en welkom, kom ons maar vlug gezelschap houden in de huiskamer.
Ik heb een pre hengst van 8j nu.
Naar het schijnt is er veel cartujano bloed in.
Ik wacht op je fotos !

corretje

Berichten: 57
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: noord Brabant

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:07

Wat leuk! Ook ik heb nog aardig wat berichten te posten voor ik erbij kan, maar lezen is ook leuk.
Veel plezier en sucses met je Cartujana, ook namens mijn P.R.E

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:41

Wow, is dit niet een heel erg oud topic? 17 oktober 2004?

Maar anyway, ik ben erg benieuwd naar de foto's van je Cartujano, ik heb gewoon een PRE

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:02

Ik heb sinds kort een volle cartujana merrie van 3! Ze is van "belgische makelij" en heet Evita V. moeder is Argentina en vader Ingenioso. heb je al ergens foto's staan? ben heel benieuwd naar je hengst!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:34

atreyuevita schreef:
Ik heb sinds kort een volle cartujana merrie van 3! Ze is van "belgische makelij" en heet Evita V. moeder is Argentina en vader Ingenioso. heb je al ergens foto's staan? ben heel benieuwd naar je hengst!



Die komt net zoals mijn paard bij Residelca vandaan.

Afbeelding

Deze merrie heb je dus.

Rob en Lia, die daar nog werken en de paarden rijden, ken ik al een jaar of 20. Ik kom er regelmatig bijna elke maand.
Mijn merrie is Famosa XLIX. Ze heeft een hengstveulen van Polaco. Famosa is ook de moeder van Duque, Flemanca, Espreranza.

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:47

We kunnen bijna een huiskamertopic beginnen over eigenaren van paarden die van Residelca komen.

Mijn merrie Dueña is zeven jaar geleden ook daar geboren en was een van hun eerste veulens. Ik heb haar ook al zeven jaar!

Hierbij een foto van een reportage die ik pas heb laten maken. Deze foto staat ook in de portfolio van de fotografe op het internet

www.hypofocus.com


Afbeelding

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:58

Wat leuk!! haha! Mooie paarden! Als Evita zich zo ontwikkeld.. beloofd wat!

Idd dat is Evita op de foto !!
Zo zag ze er een paar maandjes geleden uit:
Afbeelding

en dit is mn liefste Atreyu (een jaartje of 25 oud) en een beetje bang voor een fotocamera

Afbeelding

en dit ze samen

Afbeelding

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:31

Wat is ze gegroeit!!! Ze ziet er toppie uit!!

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:13

Dank je!

ze is zelfs sinds deze foto's weer een paar centimeter gegroeid!! zal sbnel weer eens foto's maken!

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:47

Als je net zoveel plezier met jouw merrie krijgt als ik met Dueña dan belooft dat zeker wat.

Dueña is in het weiland en in de stal super lief. In het weiland is ze vriendjes met iedereen en accepteert ze de dominante merries. daardoor heeft ze nog nooit een verwonding in het weiland opgelopen.

In het gangpad voor haar stal lopen kippen, ganzen en honden gewoon onder haar door en als er eens een paard langs moet dan zal ze nooit slaan of zo, ze gaat keurig opzij. Echt een model paard.

Maar onder het zadel is het een super felle tante. Als mevrouw het allemaal wat moeilijk begint te vinden dat staakt ze gewoon en trekt ze de hele trucendoos open. Heb van alles geprobeerd om haar dan weer aan het werk te krijgen, maar dan wordt ze nog bozer. Nu laat ik haar maar even haar gang gaan, ik negeer het allemaal en als ze dan klaar is met haar trucen dan ga ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. De laatste tijd gaat het steeds beter en gaat ze begrijpen wat ik bedoel en dan doet ze ook echt haar best.

Dueña is inmiddels ruim 1.65. Dat is best groot voor een andalusische merrie. Doordat de oefeningen nu aanslaan krijgt ze ook body en een mooie hals erop.

Neem maar lekker de tijd om je paardje in te rijden, want het zijn echte laatbloeiers.

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan inscannen van veulen tot nu als je dat leuk vindt tenminste

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:37

Mooie merrie zeg!
Andere foto's ook erg mooi!
En Monique, ik vind het al leuk, dus doet het al maar gewoon voor mij

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:51

ja scan maar in! Super!
Wat een overeenkomsten tussen de dames... Evita is net hetzelfde... heel lief maar soms.... ze heeft zelfs mn oude Atreyu die nooit meer iets stouts deed weer aan het puberen gekregen... Samen maken ze de stallen onveilig en proberen ze alles te doen wat niet mag.... en een lol dat ze hebben!
Zolang ze brokjes krijgt als beloning doet ze alles (dus haar eetlust is super voor de vrije oefeningen) .. maar als ik aan het rijden of longeren ben is ze idd op een gegeven moment het beu en gaat ze idd alles inzetten om eronderuit te komen... maar idd ze zijn nooit gemeen... alleen heeeeeeeeeeel slim! haha... wat een dames!

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:24

OK ik ga mijn best doen dit weekend.

Ja die gekke merries. Ik moet er altijd wel om lachen. Ze kan soms ook zo vreselijk dom kijken en dan staat ze erbij als een ezel.

Afgelopen weekend met haar een bosritje gemaakt samen met Nicole en haar Lusitano hengst.

Na lange tijd durfde ze nu weer in de trailer. Na een aantal bezoekjes aan een dierenkliniek wilde ze er niet meer in. Maar met veel geduld is het toch weer gelukt en ik hoop dat ze deze goede ervaring maar onthoudt en alle nare ervaringen snel vergeet.

Ze was verder super braaf liep constant met haar oortjes naar voren en heeft geen stap verkeerd gedaan. Ze vond het allemaal super leuk. Ik wil dit zeker vaker doen want het is natuurlijk een hele leuke en goede afwisseling voor haar.

Fabulous

Berichten: 128
Geregistreerd: 12-07-05

Re: P.R.E. Cartujana????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:28

Gave paarden zeg!
Vooral Evita vind ik er heel mooi uit zien