wie heeft er een shire?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: wie heeft er een shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:21

santos schreef:
Mijn zus heeft een kleine shire van 1.79. Het is in de omgang een schat. Ze moet er rekening mee houden dat ze er onderweg niet afkan, anders komt ze er niet meer op. Hij heeft absoluut geen conditie. Als je niet veel rijd(bijv 2x per week), krijgen ze ook geen conditie en zijn echt na een rondje draf uitgeput.(zal best ergens een uitzondering zijn, hoor)
Verder heeft hij nu op zijn 8e een hartkwaal, dit schijnt bij veel shires voor te komen, volgens de da.

Ik zou er niet aan beginnen, maar jij moet het zelf beslissen.


welk paard heeft wel conditie als ie maar 2 keer per week loopt?????
Is ook niet echt goed voor een paard. Dat is dan hollen of stil staan. Mijn idee is het dus niet.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: wie heeft er een shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:42

ik heb een verzorgtinker van 1,5 jaar die is echt harstikke lief .
een tinker zou dus best voor je kunnen.
ik reed altijd op een sterke tinker van 1.62 ,en ik ben 12 (bijna 13)
dus ik denk dat je in tinker best aan zou kunnen

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: wie heeft er een shire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 08:59

ok, bedankt allemaal

Lew
Berichten: 44
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Woudrichem

Re: wie heeft er een shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:54

Jeetje, waarom zijn jullie hier in godsnaam zo negetief over Shires? Huilen Ik heb de mijne al 8 jaar, en het beest heeft werkelijk waar nog nooit 1 stap verkeerd gezet!! Heb hem zelf ingereden en rij er nu zometeen M1 mee Pling Ik kan me voorstellen als je zo jong bent dat je wel een hele grote reus koopt, (gezien je leeftijd), maar is het dan geen idee om gewoon een jaarling te kopen? Heb ik nl ook gedaan, kun je samen "opgroeien" en je kan hem helemaal naar je eigen hand zetten.Mijn Shire heeft nog nooit opzettelijk gebruik gemaakt van zijn kracht, ik denk dat dat heel erg van jou zelf afhangt.Hoe ga je met hem om, en hoe voedt je hem op.... Vork

Mijn paard is als veulen ook geinporteerd uit Engeland, en ik ken idd ook wel verhalen van geinporteerde paarden die wat getroumatiseerd zijn Huilen , maar ik ben toch van mening dat zulk soort dieren te veel hebben meegemaakt, dat kun je die dieren niet kwalijk nemen! Maar nogmaals, van nature is het karakter van Shires super zacht, en lijken ze altijd extra voorzichtig te zijn, JUIST met kinderen.....Heb zelf 2 nichtjes van 4 en 7 en die zitten vaak genoeg op mijn paard, vind ie prima Haha!

Je kunt nog kijken bij HAW, daar sta ik op met mijn Shire, (lew) ik wens je veel succes met het kiezen van een paard(je), maar laat een ding duidelijk zijn, je moet een paard kiezen waar JIJ je fijn bij voelt, en dan maakt het niet uit wat voor ras het is..... Tong uitsteken

Lew
Berichten: 44
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Woudrichem

Re: wie heeft er een shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 02:00

sandr0 schreef:
santos schreef:
Mijn zus heeft een kleine shire van 1.79. Het is in de omgang een schat. Ze moet er rekening mee houden dat ze er onderweg niet afkan, anders komt ze er niet meer op. Hij heeft absoluut geen conditie. Als je niet veel rijd(bijv 2x per week), krijgen ze ook geen conditie en zijn echt na een rondje draf uitgeput.(zal best ergens een uitzondering zijn, hoor)
Verder heeft hij nu op zijn 8e een hartkwaal, dit schijnt bij veel shires voor te komen, volgens de da.

Ik zou er niet aan beginnen, maar jij moet het zelf beslissen. Haha!


welk paard heeft wel conditie als ie maar 2 keer per week loopt?????
Frusty Is ook niet echt goed voor een paard. Dat is dan hollen of stil staan. Mijn idee is het dus niet.


Helemaal mee eens, ik train mijn Shire zeker 5 dagen in de week. Ik rijd er wedstrijden mee, en daar zul je voor moeten trainen!! Je kan het jullie Shire niet kwalijk nemen dat hij geen goede conditie heeft, zonder goede training komt dat niet aanwaaien hoor! Knipoog