Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spotlight
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-06

Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:42

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn met een Lusitano zodat we er over kunnen kletsen en ben heel benieuwt naar foto's.

Nou ik zal dan maar beginnen.
Ik heb een Lusitano hengst van rond de 7 jaar jong.
Hij is 1.67 hoog en echt een super lief paard.

Hij gaat dit jaar voor het eerst een merrie dekken van een vriendin van mij.
Dit is eenmalig, want mijn vriendin wil zo graag een veulen van die 2

Nou kom maar op met jullie mooie paarden

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:09

Hoi,
als je even verder leest dan zie je nog meer topics over lusitano's.

Er is ook een forum voor lusitano's, www.lusitano-nederland.nl/forum, wellicht is het leuk daar eens een kijkje te nemen en mee te kletsen.

Ik heb 3 lusitano's, alledrie merries. Ben verschrikkelijk blij met deze paarden. Ik heb verder geen fokambities, maar misschien wil je iets meer vertellen over jouw hengst?

spotlight
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 22:34

fok ambities heb ik ook niet en wil ik graag zo houden

nou ik heb maddox nu iets langer als een jaar, ik heb hem gekocht in februari.
hoe we elkaar gevonden hebben is allemaal een beetje vaag.

het zit dus zo, ik had een advertentie op internet staan dat ik een rijpaard zocht in de normale prijsklasse, het liefst wel met wat wedstrijdervaring.
ik kreeg die zelfde avond nog een telefoontje uit Frankrijk.
ik werd gebeld door een vrouw met de vraag of ik al wat had gevonden?
nou nog niet dus, kwam zij met een verhaal dat ze zo snel mogelijk zouden gaan emigreren naar Portugal en Maddox niet mee kon en ze dus met spoed een goed tehuis zocht.

ik vroeg dus om wat voor soort paard het ging en dergelijke.
vertelde ze me dus dat het om een lusitano hengst ging, ik meteen van dat ik een paard zocht in de normale prijsklasse en dat ik een Lusitano wel wat te duur vond.

nee geld was niet het belangrijkste, het belangrijkste was zo snel mogelijk een goed tehuis.
dus nog wat verder gepraat en ze zou de volgende dag naar nederland komen voor wat dingen af te handelen dus ze nam gelijk de hengst mee en zou ze langs komen.

dus op goed vertrouwen maar laten komen.
de volgende dag werd ik gebeld dat ze al een tijdje onderweg waren en dat ze er met een uurtje zouden zijn.

nou daar ging de deurbel en stonden ze met de trailer, gehinnek en gestamp daar binnen.
nou de hengst werd er uitgehaald, ik dus helemaal zenuwachtig, ik dacht nog bij mezelf ; marina, wat heb je je aangehaald, een hengst?

daar stond die dus, een prachtige vos met schattige baby oogjes.
ik was meteen verliefd.
mevrouw had al zijn spullen al meegenomen en ik zou eerst even een proefrit maken in de bak.

nou het klikte meteen, ik voelde het.
hij was zo braaf en het leek wel of ik zweefde, zulke ruime passen en zo'n geduldig en rustig paard.
later afgezadeld en hem weer even in de trailer gezet.
binnen hebben we gepraat en onderandeld.
het was een moeilijke keus want ik moest eigenlijk meteen beslissen en als ik geen ja zou zeggen zouden ze hem aan anderen verkopen.

dus ik heb de gok genomen, geld overhandigd aan de mensen ik zijn paspoort gekregen en hem in de stal gezet en daar gingen ze.
mensen die ik nooit eerder gezien had die een super paard bij mij achter lieten en er weer vandoor gingen.
ze had beloofd contact te houden en als het kon weer een langs te komen.

nou het is dus echt geen miskoop geweest en ben zo blij dat ik hem wel heb gekocht, het is echt een super paard al begint hij nu wel streken te krijgen
ik heb nog vaak contact met die vrouw en ze is al een keer langsgeweest.

lang verhaal maar nu weet je een heel belangrijke gebeurtenis van mijn hengst

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:07

haha, wat een verhaal!! Ik kan me voorstellen dat de twijfels door je hoofd gierde vanwege deze hele gang van zaken, maar je hebt er een leuk paard mee op stal gekregen, en dat is het belangrijkste, geniet er van!

Misschien vind je het leuk om toch een kijkje op het lusitanoforum te nemen? Je kunt via de forumbeheerder ook meer te weten komen over de achtergrond van jouw paard, hij beschikt over een uitgebreide databank. En natuurlijk nog meer enthousiaste lusitano-eigenaren waarmee je over verschillende onderwerpen van gedachten kan wisselen?
Ben je trouwens al lid van de lusitanovereniging? Zij organiseren iedere 2 jaar een keuring, misschien leuk om mee te doen met jouw hengst of eens deel te nemen aan een wedstrijd voor barokke paarden?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:13

Leuk om jouw ontmoeting met jouw kanjer zo te lezen. Ik ben wel reuze benieuwd naar foto's.

Ik heb zelf ook een lusitano.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:16

Ik heb de foto's in jouw profiel bekeken wat een droppie.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:05

Ik heb drie merries gehad, eentje van een ander ingereden en rijd nu af en toe een Anglo-Luso van een meisje wat ik les geef en ik bemiddel in verkopers hier en kopers in het buitenland (zie website).
Ik vind persoonlijk het Lusitano forum niet echt je van het, maar misschien komt dat omdat ik niet in Nederland wwoon en gewoon in een andere wereld zit, waar je overal Lusitanos ziet en haast geen andere paarden. (En info heb ik niet nodig, haal ik zo van Portugese sites)
Ik vind het jammer dat de Lusitano in Nederland nog steeds voornamelijk als barok paard wordt gezien, en daar heb ik al een topic over geopend hier.
In Portugal zie je ze gewoon in alle takken van paardensport terug, want de meeste paarden zijn gewoon Lusitano.
Ik zou willen dat ze in Nederland ook gewoon als paard werden gezien en niet als een "plaatje". Ze worden niet gefokt voor de sier
Gelukkig zijn er een aantal mensen die starten met Lusitanos.
Ik begrijp de keuze van Lusitano als reacreatie paard trouwens wel, hoor!

Oh, paard van mijn avatar is vier jarige hengst Vimeiro. (te koop)

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:30

Wat een knapperd zeg!

Ik heb zelf geen lusitano, ik rijd er eentje (en nu tijdelijk 2) voor een kennis van mij.

Cuento
Berichten: 379
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Loosdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:45

Ik heb zelf geen lusitano maar een andalusier, wel ga ik van de zomer op bezoek bij familie van mij in portugal en ik ga dan stiekem ook rondkijken naar een niet al te dure jonge lusitano hengst

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:02

Je zulkt versteld staan over de prijzen als je die van Andalusiërs gewend bent. Welke streek ga je bezoeken?

Cuento
Berichten: 379
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Loosdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:13

Mijn familie woont in Olhos d´Aqua (hoop dat ik het goed schrijf), maarre Algarve dus.
En hoe bedoel je `over de prijzen versteld staan`is dat postief of negatief haha.......
Ben jaloers hoor op jouw dat je lekker in Portugal woont, wie weet na mijn opleiding trekken mijn vriend en ik ook wel die kant op.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:21

Positief. De Spanjaarden zijn behoorlijk commercieel geworden. Hier doen ze nog normaal met het nationale product, hoewel er natuurlijk ook hele dure bestaan, zoals klassiek doorgereden paarden en dekhengsten, maar dat is normaal.
En even off-topic, als je me toestaat:
Wat het jaloerse betreft, er is genoeg mis in Portugal: meeste doden op de weg; meeste doden in de bouw; tienduizenden risicokinderen waarvan zo´n 800 per jaar dood gaan aan mishandeling, pure foltering of moord door ouders of andere verantwoordelijken; 5 vouwen per maand sterven aan de gevolgen van mishandeling, of moord door man, vriend of ex, gewoonlijk omdat die (onterecht) jaloers zijn, en er zijn er velen die dan wel niet dood zijn gegaanmaar wel getekend voor het leven omdat ze overgoten zijn met zoutzuur of in de brand gestoken nou ja, bedenk het maar;dierenmishandeling; kettinghonden; zeer slechte gezondheidszorg (met name smerig en langzaam); burocratie; corruptie; armoede; vervuiling (met het idee als ik het niet meer zie bestaat het niet) van land of water (ze smijten alles in watertjes want dan komt het wel in zee, ja, en dan?); alcoholisme (kinderen krijgen in sommige regios wijn met brood en suiker als ontbijtpap; bosbranden (99% ontstaan door "menselijke activiteit"); droogtes en overstromingen; aarbevingen; aardverschuivingen; slangen, schorpioenen, giftige spinnen en andere giftige kruipertjes; muggen die Leishmaniose veroorzaken...
Wil je nog?
Mensen zien Portugal altijd als lekker warm, maar als je er woont krijg je te maken met de harde werkelijkheid van zo´n "paradijs".

Maar goed, jij hebt er familie, dus je weet het allemaal wel, en de Algarve neemt bepaald een andere plek in.
Água is met een G...

En toch wil ik nooit mee terug naar Nederland...

Cuento
Berichten: 379
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Loosdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:55

Haha.....wat dat jaloerse betreft waar jij het over hebt dan ben ik een portugees in hart en nieren.
Maar ik zou mijn vriendje nooit vermoorden hoor haha....
Tja ik ben er nog niet vaak geweest hoor, alleen geboren en daarna 1 keer.
Maar ik spreek mijn familie wel over de telefoon en ik hoor inderdaad ook weleens verhalen over zwerfhonden waar niemand naar omkijkt enzo.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:54

Ik probeer nog steeds mijn oom over te halen dat hij z'n lusitano aan mij geeft... wil nog niet erg lukken.

Als ik Bart niet had ontmoet, dan was ik zeker voor een Lusitano gegaan, telt dat ook?

xafir

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: renesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:50

ik heb ook een lusitano eem bruine hengst nu 3 jaar 1.63 opt moment en een echte boef!

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zijn er hier nog meer mensen met een Lusitano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:04

Hoi Allemaal,

Kreeg dit topic doorgestuurd van me grote vriendin Lusitana en zo blij als ik ben met me Lussie wil ik natuurlijk ook even melden dat ik'n lusitano heb.

Zijn naam is Dancer en hij is pas 10 jaar geworden, het is een ruin.
Op z'n paspoort heette hij Pirolito Lazou maar ik vond de naam ietwat té dus hebben we'm "omgedoopt" tot Dancer

Spotlight ik vind je verhaal over jullie "ontmoeting" erg bijzonder en leuk om te lezen. De foto's in je profile vind ik fantastisch, je hebt echt een lekker ding

Voor foto's van Dancer, ff me profile bekijken.

groetjes,

Mariska