fries rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: fries rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:34

ja hoor. ik vind het heel duidelijk. ik ben juist blij dat ik een beetje kritiek krijg waar ik wat mee kan. met de draf rijdt mijn moeder hem nu toevallig trouwens hoor. ik ben wel wat rustiger in mijn zit dan zij is. en ik rij hem ook met wat langere teugel dan zij doet. eigenlijk waren we al klaar met rijden, maar ik wou nog ff een galops filmpje hebben, dus dat was een kort galopje. ik merk zelf ook echt dat hij moeite heeft met zijn eigen balans als ik de teugels langer laat. maar hij luistert wel al goed naar mijn stem. als ik ho roep gaat hij wel gelijk langzamer.
ik hoop echt dat het me allemaal gaat lukken, aangezien er ook jonge meisjes op rijden die net zijn begonnen met paardrijden. en dat meisje dat hem een half jaar lang heeft (in) gereden, heeft hem dit zo aangeleerd . en afleren is vaak moeilijker dan aanleren he
maar ik ga zeker al die dingen proberen die je hebt opgeschreven. en die balkjes..... ik had t er toevallig pas over om dat te doen.

iig heel erg bedankt voor je goede raad en hulp.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:44

Dat is zeker waar.. Als je de tijd ervoor neemt komt het wel goed..

Ik heb ooit eens een merrie gereden, die was ingereden met een slofteugel en gigantisch tegen de hand.. Zo erg dat als je je hoofd draaide en je schouder dus iets mee draaide die al op zn achterbenen stond, zo bang dat ze was voo rje hand.. Na 3 maanden is dat eruit gereden!

Komt wel goed, vertrouwen en geduld hebben!