Anda (dek)hengsten?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:18

Hoi Ex achterbuurvrouwe! Leuk om je zo weer te "spreken" Alles goed? Volgend voorjaar hebben we een barok wedstrijd bij ons op het terrein dus wie weet zien we elkaar dan? Kun je hem geklijk zien bewegen (natuurlijk niet op de wedstrijd, maar gewoon los) Of rij je met je knappe hengst geen wedstrijden? groetjes

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:34

Lijkt me heel leuk om dan mee te doen met Halley. Ik rij wedstrijden met hem. Ben nu L1 met 4 winstpunten. Hij doet heel erg zijn best en is altijd even braaf. Geeft helemaal nergens om. Volgend jaar mei verwachten we de eerste veulens van hem. Als die het karakter van Halley hebben, dan zit het wel goed.

Wil je me op de hoogte houden van jullie wedstrijd? Telt deze ook mee voor winstpunten? Ik wil zeker meedoen.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:01

de wedstrijd telt zeker ook voor winstpunten. In december/januari worden de data van de barokwedstrijden 2007 weer bekend gemaakt. Dan komt het in ieder geval op onze website te staan. www.moravita.com bij agenda. Ik ben echt heel benieuwd naar de baby's van jullie hengst. Als het mag kom ik langs als ze geboren zijn?! groetjes Aletta

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:49

OK ik houd jullie site in de gaten. Je mag altijd langskomen hoor, ook als de kleine Halleytjes nog niet geboren zijn.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:33

@ Moravita, waar zijn die wedstrijden dan? Wil graag met mijn friese merrie meerijden dan.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:50

De wedstrijden die onder de vlag van stichting barokke wedstrijden georganiseerd worden zijn in heel Nederland (8 stuks) volgend jaar dus ook bij ons in Coevorden. Ze worden gejureerd door officiele juryleden maar je kunt ook met een hengst meedoen als je daar voor de reguliere dressuur wedstrijden nog niet voor geklasseerd zou zijn. Je kunt dan ahw winstpunten sparen die je later om kan zetten bij het knhs zodat je met je hengst ook aan de andere wedstrijden mee mag doen. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om alleen deze wedstrijden te rijden. Super gezellig en ontspanned!!!
Jij wist dit uiteraard al maar dit was voor diegene die dat nog niet wisten....

Als je op de hoogte gehouden wilt worden van onze activiteiten hoef je alleen maar een mailtje te sturen naar info@moravita. com
Groetjes

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:00

Kun je ook mee doen als je verder geen wedstrijden rijd met je paard? Of een startkaart hebt?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:56

Nog wat vragen over die wedstrijden.
Welke rassen mogen meedoen?
De winstpunten die je eventueel haalt gelden die wel of niet voor het knhs.
Bij jullie in Coevorden mag je dan 2 proeven rijden of is het er 1.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:41

Het zijn wedstrijden voor barokke rassen. Je kunt ook zonder startkaart, buiten mededingen mee doen. Wel voor de prijzen maar uiteraard tellen je eventuele winstpunten niet. Waarmee dus gelijk is gezegd dat de winstpunten inderdaad tellen daar het gewoon een officiele wedstrijd is. Zoals het nu lijkt zullen het twee proeven zijn. Anders is het zo'n eind he voor eentje, vind je niet? Jammer genoeg weten we nog geen datum. De vergadering is pas in December... Zo gauw we hem weten gooien we het op de site. Je kunt ook gewoon een mailtje naar de site sturen dat je op de hoogte gehouden wilt worden van de activiteiten, met je persoonsgegevens,interesses etc. dan hoef je alleen nog maar te wachten totdat de mail binnen rent hihi. Ik hoop echt dat we veel ruiters en amazones in de ring krijgen, want het schijnt in het noorden moeilijk te zijn. Kan ik me niet voorstellen. Er zijn er genoeg toch? Groetjes Aletta

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:56

Als ik mezelf goed genoeg vindt dan wil ik wel komen voor een b-proefje. Maar kijken kom ik zowiezo Haha!

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:57

Kun je mij mooi aanmoedigen Patries.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:41

@ Alletta, misschien handig dat wij even korte lijnen gaan leggen hiervoor. Ik weet zeker dat ik je kan helpen met veel deelnemers vanuit het friese ras. Mij mag je sowieso als het 2 proeven zijn inschrijven. Daarnaast weet ik bijna zeker nog 2 zonder startkaart te hebben die mee willen rijden.

Als je ook een hoge klasse uit kunt schrijven Prix st Georges kan ik wellicht ook wat regelen. Mijn mail is: info@paard-in-portret.nl

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:42

wat leuk al die enthousiastelingen. Kan niet wachten tot we de datum hebben!!! Zou fijn zijn om inderdaad al vroegtijdig te weten wie er uberhaupt geinteresseerd zouden zijn. Het enige puntje wat betreft de friezen is dat wij een inschrijving zullen gaan hanteren van max 50% friezen. Dit om te voorkomen dat het alleen maar zwart in de dressuurbanen is. Hoe mooi ook (ben zelf friezin Dus echt wel pro fries...) er zijn nou eenmaal bij de barokke paarden erg veel friezen. Daar zijn ook speciale wedstrijden voor en deze barokwedstrijden zijn voor alle rassen, dus er mag er niet eentje met 95 % de boventoon voeren. Geld uiteraard ook voor andalusiers etc. Vandaar dat het op inschrijving zal gaan. Hoop op een topdag. Heb er nu al zin in! Groetjes Aletta

Ps nog mensen die leuke ideeen hebben over prijzen?

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:30

Tadaa,

Datum is bekend; 29 april 2007 Barokke wedstrijd in Coevorden bij classical breeding and trainingcentre Moravita. Klasse B t/m Z2
Heb er helemaal zin in!!! Als je op de hoogte gehouden wilt worden of zelfs al in wilt schrijven? Hier het adres. info@moravita.com
Gaaf he, groetjes Aletta

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:44

he, wat jammer nou, dan zit ik in engeland hihi. Jullie organiseren het vast wel vaker toch?

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:25

1 of 2 proefjes? Is dat misschien ook al bekend?

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:47

Twee proeven. En natuurlijk een paar leuke shows en demonstraties. Word helemaal toppie! Groetjes Go jij! Go jij!

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:23

Mijn beide dames zijn dan uitgerekend. Het hangt er dus vanaf hoe die er dan aan toe zijn. Anders ben ik zeker van de partij met Halley.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:25

moravita schreef:
Twee proeven. En natuurlijk een paar leuke shows en demonstraties. Word helemaal toppie! Groetjes Go jij! Go jij!


Ik neem aan dat het buiten is?

Count me in.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:57

Zijn jullie allemaal alweer aan het rondloeren voor een geschikte dekhengst of is dat wel heel vroeg?

Anoniem

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:06

Ik heb van de week op een anda hengst gereden. Reed heerlijk! Een bonk spier zeg Vingers aflikken
Wel wennen natuurlijk, maar zeker voor herhaling vatbaar!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:50

moravita schreef:
Zijn jullie allemaal alweer aan het rondloeren voor een geschikte dekhengst of is dat wel heel vroeg?

De dames moeten eerst eind mei en begin juni de veulens uit poepen, maar ik weet wel al door wie ik ze laat dekken.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:10

Laat me raden? Met zo'n leuk veulen? weer Polaco? Of Gringo hihi Pling

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:48

moravita schreef:
Zijn jullie allemaal alweer aan het rondloeren voor een geschikte dekhengst of is dat wel heel vroeg?


Ik hoef ook niet na te denken over een hengst. Ik wil volgend jaar ook Esperanza door hem laten dekken en het is de bedoeling dat beide meiden ook weer gedekt worden door Halley.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Anda (dek)hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:38

groot gelijk! Met zo'n hengst hoef je ook niet verder te kijken toch? Kom echt bij zijn babies kijken!!! Wow!