wat betalen voor Fries?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:40

Een fries zonder papier is geen fries maar een zwart paard dat op een fries lijkt. Dus aanzienlijk goedkoper dan een fries daarbij komt nog dat het paard niet gezond is. Niets zou ik ervoor over hebben en verderzoeken.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:56

Inderdaad Friesiszwart! I agree Ja

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:59

Ik zou me ook nog maar eens even grondig achter het oor krabben, geef een paar centen uit en je hebt een gezond paard!
Waar ik me overigens over verbaas is hoe dit paard is verwekt, door een niet goedgekeurde hengst ofzo? Dan weet je niet eens of het wel een zuivere Fries is denk ik...

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:18

Ik denk idd door een hengst die niet goed is gekeurd. Sommige mensen beweren dat ze 'vergeten' zijn het papier aan te vragen. Dan kan je met behulp van een DNA test onderzoeken of je paard daadwerkelijk van de hengst is die genoemd wordt als vaderdier.


Maar dan denk ik: een serieuze fokker vergeet zoiets toch niet? Ik zou zo iemand nooit vertrouwen en dus automatisch verder zoeken.

Bachus
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-02-06

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:51

Ik ken dit paardje al een tijd vanaf 6 maanden of zo.
eigenaar van mijn verzorg paard had dit merrietje er bij gekocht als gezelschap voor zijn zelf gefokte veulen, zodat ze samen naar de opfok konden.
het is echt een schat!! ( zelfs nog mooier dan zijn eigen gefokte paardje Haha! vind ik)
ze hebben een tijd in de buurt op het land gestaan samen met de volwassen paarden. Daarna zijn ze naar friesland gegaan. nadat ze geopereerd is heeft ze ook tijdje op stal gestaan moest toen met dr wandelen en zo.
Nu ze uit friesland terug zijn gekomen ben ik weer helemaal verliefd geworden!! ze loopt goed, niet kreupel of zo.
maar zit een beetje met mijn tijd... ik heb haar dan graag bij me huis, mijn man ziet dat niet zo zitten ( ruimte zat!!! maar geen bak of zo. woon, aan strand). ben er nu over uit ga geen paard kopen!! kost me toch teveel tijd en weet niet zeker of ik dat wel heb.....Het is leuk maar ik denk dat ik na een tijdje toch weer zoiets heb van "weer naar dat paard" hoe lief ze ook is( ik weet het niet zeker naar ga dat risico toch maar niet nemen...)
Ik hoef dus ook geen prijs meer te weten ( ik hoop dat ze gewoon bij deze eigenaar blijft!!)
bedankt voor de reacties! Doei!

er mag een slotje op....
Lips are sealed

345fgh
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-06-06

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:05

tussen de 1750 en de 2000

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:08

345fgh schreef:
tussen de 1750 en de 2000


Ach gut

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:28

ga met de 1700-2000 mee.....

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:38

Waarom als ik vragen mag? Zo worden dingen als papierloze 'Friezen' dus in stand gehouden... en dan heeft deze ook nog OCD!

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:19

Ik hoorde vandaag nog een verhaal over een jonge fries die nu een jaar of zes is, paar keer geopereerd aan OCD... en nog steeds niet goed...

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: wat betalen voor Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:59

Ik zet een slotje op dit topic. De TS gaat het paard niet kopen.