Lippizaners....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paarden_
Berichten: 114
Geregistreerd: 21-05-06

Lippizaners....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 13:42

Ik weet niet precies of dit bericht hier hoort.. maarja..

Ik heb (sinds een paar maanden) een lippizaner.
Kan iemand mij wat leuks vertellen over lippizaners?? Zelf weet ik al een heleboel over dit ras, maar misschien is er nog iets speciaals!!!

Ik hoop dat jullie leuke informatie over lippizaners voor mij hebben!

Groetjes..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:58

F-AM --> BKR.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Lippizaners....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:53

Tja wat wil je weten over Lipizzaners ( )

Heb er zelf ook 1 een bijna 9 jarige ruin genaamd Napoleon, zie mijn profiel. Hij heeft in ieder geval bewezen een veelzijdige Lipizzaner te zijn

neapolitano

Berichten: 127
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: Groesbeek

Re: Lippizaners....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:12

Ik heb ongeveer een jaar of 5 een lipizzaner ruin. Het zijn erg karaktervolle paarden bovendien erg intelligent waardoor je nogal eens op het verkeerde been wordt gezet. Ze richten zich vaak maar op 1 persoon en de rest is niet interessant. De meeste lipizzaners komen niet naar iedereen toe.
Ze zijn heel veelzijdig maar laatrijp dat betekend dat je ze te jong mentaal te zwaar kan belasten.
Ik zou geen ander ras meer willen.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:27

Ik heb ook een Lipizzaner merrie en heb compleet mijn hart verloren aan dit ras. Het zijn heel gevoelige paarden, welke je met veel geduld voor je door het vuur kunt laten gaan. Ze zijn heel eigen, echt karakterpaardjes. Tja wat wil je weten inderdaad, over de historie kan ik je evt wat vertellen of wil je meer wat over karakter nog weten?

Trouwens wel leuk dat de Lipi eigenaren meteen verzamelen!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:54

Nog een Lipizzaner freak hier

Ik heb een ruin van 9 (hij is trouwens te koop...). De mijne is ook vrij eenkennig. Ik kan er mee lezen en schrijven, maar een wildvreemde kijkt ie toch een beetje argwanend aan in het begin. Toch is hij superbraaf, hij is alleen gehecht aan z'n vaste team

Lipizzaners hebben wel uitgesproken karakters inderdaad. Ze zijn intelligent en hebben zo ook hun eergevoel. Ze iets afdwingen zal je niet snel lukken, je moet echt met ze "samenwerken". Daarnaast vind ik ze heel veelzijdig Zoals ook al bij de andere posts blijkt, doen de eigenaren vaak veel verschillende dingen met de paarden. De lipizzaners hebben een goed uithoudingsvermogen en een bepaalde hardheid. Ik durf te beweren dat ze relatief weinig beengebreken hebben.

En ze hebben natuurlijk een uitstraling om verliefd op te worden

Scaramouche

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: In een Karspel

Re: Lippizaners....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:43

Wij hebben binnenkort (nog een maandje!) een 'halve' lippizaner en het is een heel mooi merrieveulentje die al flink schimmel aan het worden is. Ze is rustig en vrij van karakter en ik ben heel benieuwd hoe zij zich gaat ontwikkelen!