Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 44 [ 1088 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

 

Sam: 6000,- mooi paard, dat zich nog "moet bewijzen" met weinig ervaring onder de man.vrouw.

Licor... *wordt altijd stil van licor..* Hij heeft zeker zijn leeftijd mee! BIJZONDER mooi paard! beheerst een goede gedeelte van de dressuur + papieren en goedgekeurd voor het dekken. op zijn minst een bedrag van 18.000,-

Esperanto: jong paard, mooie maatje (1.56) leeftijd en niveau lopen bijna paralell hij loopt zelfs voor. 5500,-

Hier volgt mijn paard:

[***] Luke is een mooie bruine ruin van 5 jaar.
geen papieren
De eerste 2,5 jaar levenservaring heeft hij opgedaan in Portugal en hierna geïmporteerd naar Nederland.
[***] Luke heeft een gouden karakter waarin schoppen, bijten en slaan niet in voorkomen.
Hij is alles bij elkaar 5 maanden onder het zadel. Waar hij de basis nu in beheerst (dressuurmatig). Ik train hem voornamelijk op de wijze van klassieke dressuur en daarnaast doen we veel aan NH.
[***] Luke is 100% verkeersmak en maakt graag een rondje buitenom
Is heel sociaal buiten in de groep.
Hij heeft enorm veel aanleg voor het dressuurmatige gedeelte onder het zadel. Een sprongetje vind hij ook wel leuk, maar dat is puur voor de lol.
Hij is compact en alles in proporties. hij meet 1.58,5m

[ img ]

[ img ]


Ben benieuwd! (graag met serieus onderbouwd argument voor het getaxeerd bedrag)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-06 15:06 



 

Niemand die een taxatie meer doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-06 09:07 



 
Profiel   

Ik zal een poging doen (krijgt hij ook meteen een schop...)
Ruin en geen papier, jammer voor fokken, want hij is wel mooi. Nog jong, das een voordeel en toch al een goede basis zo te horen/zien. Ook verkeersmak etc. Ergens tussen de 6 en 7000??? (reken het me niet aan als ik het fout heb!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-06 10:49 



 
Profiel   

Nou dan zal ik het topic weer "openen" met mijn taxatie en mijn Friesje Haha! In het vorige topic heb ik niet veel reactie gekregen, dus bij deze.

Eerst de vorige paardjes:
Neopolitano: 5000
Sam: 6000
Licor: 18000
Esperanto: 5000
Tarana: 4000
Pierro: 6000

Let wel, ik ben geen taxatiewonder Clown

En nu mijn paard(JE)

Naam: Lucas van het Hoefje
Geslacht: ruin
Leeftijd: 3
Ras: Fries
Stokmaat: 1.50
Afstamming: NannoxJildert
Prestaties: geen (wordt beleerd)

[ img ]

[ img ]

http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... 0e909f1c4f



Laatst bijgewerkt door Djilna op 02-08-06 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Let op, max 2 foto's


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-06 14:04 



 
Profiel   

Oe jammie! Die is echt superlekker! Mooi ding, met papier, ruin, ruime gangen (van wat je er van kan zien), ik denk ook zo rond de 7000 euro. GOKJE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-06 16:41 



 
Profiel   

ik ben geen ster in taxeren maar k ga een poging doen:
@ annemarietje: 3.000,-
@ [***]: 4.500,-
@ [***]: 4.500,-
@ arban: 5.500,-
@ idra:12.000,-

sorry asl ik er naast zit Bloos

nu mijn sgatje:

Naam: Tjitte BR ( roepnaam thore )
Geslacht: ruin
Leeftijd: 8jaar
Ras: fries
Stokmaat: 1.65
Afstamming: tsjomme x hearke
Prestaties: L2 +2


[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NAI78WCN
http://www.mijnalbum.nl/Foto=R3OTPCO4
sorry 4 foto's, maar ik kon echt niet kiezen Bloos



Laatst bijgewerkt door Djilna op 02-08-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

max 2 foto's, rest als link


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-06 21:42 



 
Profiel   

Beetje offtopic, maar heel jammer dat het aparte Friezen taxatie topic gesloten is... kan het niet heropend worden.. pleaseee Schijnheilig

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-06 21:43 



 

En nu mijn Friezenbeest Lachen

Naam: Katie
Ras: Friesch Paard
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.60
Leeftijd: 3
Afstamming: Time x Melle
Aftekeningen: Geen
Keuring (Juli 2006): 2de Premie + Sterverklaring
Drachtig: Ja, van Lolke
Prestaties: Nog géén, net beleerd ohz.
Karakter: Aanhankelijk, Intelligent, Nieuwsgierig & een echte merrie af en toe. *LOL*

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-06 13:35 



 

& verder; Van al die andere mooie paarden (Anda's, Lippi's etc.) heb ik echt geen verstand met taxeren. Nagelbijten / Gniffelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-06 13:36 



 

*Neapolitano; geen fokwaarde en dan maakt het papier ook weining uit, niet te oud om in de sport uit brengen en is al L2. Schatting 5500,- euro
*Campanero II; is nog hengst maar geen papieren (kun je mee zwart dekken) heeft beetje fokwaarde. verder geen prestaties alleen zadelmak. Schatting 4500,- euro
*Licor; goedgekeurd en daarmee hoge fokwaarde, loopt z-niveau maar is nog niet uitgebracht. Schatting 20.000 euro
*Esperanto; geen fokwaarde, geen papieren, wel L7 dressuur. Schatting 4500,- euro
*Tarana; heeft fokwaarde, heeft sterpredikaat, recreatief niveau. Schatting 5500,- (omdat ze een merrie is, papier heeft en ster is)
*Cartuja; zie geen foto kan ik moeilijk beoordelen.
*Ibera; idem als Cartuja.
*Piëro luke; geen fokwaarde, geen papieren, wel zadelmak en 100% verkeersmak. Schatting 4500,-
*Lucas v/h hoefje; geen fokwaarde, geen prestaties maar is wel Fries (Friezen liggen goed in de markt) Schatting 5500,-
*Tjitte BR; geen fokwaarde, idem als lucas is ook Fries maar ook nog L2+2. Schatting 6000,-
*Katie; heeft fokwaarde, heeft sterverklaring, is drachtig en net beleerd. Schatting 7000,-

En dan nu mijn zwarte Gelders merrie [paard]
Naam: [paard]
Leeftijd: 16 jaar
Geslacht: merrie
Ras: KWPN Gelders type
Afstamming: Allegro x Unicum
Pred: heeft stamboek papier
Prestaties: Ringsteken (3 maal meegedaan) 2 maal 1e prijs schoonste geheel en 1x 2e prijs schoonste geheel.
Verder vele koetsenritten achter de rug met kinderen, gehandicapten en ouderen.
Veelzijdig inzetbaar zowel onder het zadel als voor de wagen.
Meer dan 100% verkeersmak, word gebruikt bij beleren van jonge paarden voor de wagen.
Karakter: van goud
Mijn eigen schatting: onbetaalbaar! Haha!

[ img ][ img ]
Het paard dat rechts loopt is [paard] (van voren gezien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-06 12:03 



 

Nog een andere merrie van ons.
Naam: [paard]
Leeftijd: 6 jaar
Geslacht: Merrie
Ras: Gelders / Gronings (Opgenomen in Groninger paardenstamboek)
Afstamming: Evert x Edelman
Pred: stamboek papier + ster
Prestaties: Veelzijdig inzetbaar, geen wedstrijden maar loopt wel L-niveau zowel onder het zadel als voor de wagen, heeft mooie zachte mond, kan goed springen (ongeveer 1.50m) en is 100% verkeersmak.
Heeft verder een hengstveulen gehad welke nu 1 en 4 maand oud is, veulen behaalde een 2e premie op de keuring.
Heeft 2 keer deelgenomen aan ringsteken en daarvan 1x 1e prijs schoonste geheel en 1x 2e prijs schoonste geheel.
Karakter: Van GOUD
mijn eigen schatting: onbetaalbaar Haha!

[ img ][ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-06 12:55 



 
Profiel   

Wat de lippizaner en de anda's betreft ga ik mee met de andere, hoewel, als de prijzen van de anda's zo wat hetzelfde zijn als de lusitano's in Nederland denk ik dat je met Licor wel de 20.000 haalt! Van Friezen en gelderse heb ik absoluut geen idee Verward , geef eens wat voorbeelden?

Goed, dan mijn ventje!
Lusitanohengst, 7 jaar.
Vos, 1.55
Nog geen prestaties, gaan volgend jaar ermee beginnen Bloos
Nog niet goedgekeurd (dus ook niet afgekeurd Tong uitsteken ), gaan we ons in de toekomst ook aan wagen!
Gouden karakter, snapt niet wat 'hengst-zijn' inhoudt, Haha!
Goede dressuur basis, springt heel graag en heerlijk op buitenritten!
trailer en verkeersmak
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-06 21:39 



 

Over het algemeen liggen de prijzen van de friezen vrij hoog en dan hoef je nog niet eens een stamboek merrie te hebben.
Het ras is namelijk wereldwijd geliefd en er zit behoorlijk wat handel in.
Een vergelijking een Gelderse ruin van 6 jaar met stamboek + winstpunten in de L-dressuur + alround inzetbaar dus voor de wagen, springen en dressuur.
Voor zo'n paard betaal je ongeveer 5000,- nou neem je een 6 jarige friese ruin met de zelfde punten in de L-dressuur en ook alround inzetbaar.
Zo'n fries betaal je al gauw 1000,- tot 2000,- euro meer.
Wat betreft de lippiz. de anda's. en de lustano's die prijsklasse ligt wat boven de Geldersen en de Groningers dit komt omdat er niet veel van die rassen aanwezig zijn in Nederland. Als er dan vraag naar is maar weinig aanbod dan kunnen de aanbieders van deze rassen dus aardig wat vragen.
Geldersen en Groningers zijn eigenlijk de goedkoopste alround paarden die er zijn terwijl ze heel goed presteren in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-06 10:16 



 
Profiel   

Als er iemand Licor wil kopen dan moet die mij maar even PM'en Clown
(mopje, hij gaat niet zomaar weg, maar zo'n hoge bedragen klinken wel aanlokkelijk, ach ja, ik heb er ook mijn tijd en werk ingestoken natuurlijk)

Ik heb absoluut geen verstand van Friezenprijzen / Gelders/ Groningers, dus daar waag ik me niet aan.

Voor Pierro: Plaatje Lovers
Ik zou hem eens willen zien bewegen
6000 euro

Voor Salami (de Lusi vos)
* apart kleurtje
* hengst met gouden karakter
* jammer dat hij wat kleiner is
* heeft dressuurtalent
Op dit ogenblik 11 000 euro en als hij goedgekeurd wordt en wat meer kan dan basisdressuur dan wordt dat 18 000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-06 15:56 



 

Die leuke vos heet toch geen salami?!

Ik denk idd dat ie wel rond de 10.000 euro waard is op het moment.

Ilegra is al wat ouder voor de verkoop maar wel super gebruikspaard dus ik denk 2500 euro
Seline nog wel jong en ook braaf, fokwaarde, ik denk wel 4000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-06 08:43 



 

Janne; je hebt goed geschat, ik sprak laatst een handelaar en die vond haar helemaal geweldig, en zei: "dat moet je hebben meer dan 100% betrouwbare paarden die alles kunnen", vroeg ik wat zou je er dan voor willen geven? (niet dat mijn intentie ooit zou zijn om haar weg te doen) begint ie van tja ze is al oud nou zo'n 2500,- euro.

De lustano vos hengst, fokwaarde? valt nog af te wachten of tie goed gekeurd word, geen prestaties maar wel goed karakter. Schatting ik wil nog niet hoger gaan dan 10.000,- euro omdat hij nog niet is goed gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-06 09:52 



 
Profiel   

Wil iemand deze 2 nog even proberen?

Engreida H, mijn 2 jarige PRE merrie, nu 1,56m, dus wordt vrij groot.
Moeder Isolda; 1 keer kampioen en 1 keer subkampieoen van het ras geweest hier op de keuring in Nederland
foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=GLKSDKSE

en Bonito XXXV
Bruine PRE hengst, 1,56m groot en 6 jaar.
Netjes afgericht tot L1 niveau, zeer veel aanleg voor de verzamelde gangen, maar kan ook goed verruimen.
Is APTO goedgekeurd.
Opa Educado X heeft goud gehaald op de sicab in '98!!

foto'shttp://www.mijnalbum.nl/Album=KQZTL7K4

Mijn schatting voor de paarden waaraan ik mij durf te wagen

De lipizzaner ruin; 4500,-
Sam; 6000,-
Esperanto 6000,-
Licor 18000,-
Pierro 6000,-

Ik hoop dat het een beetje klopt!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-06 12:37 



 
Profiel   

Eigenlijk ondoenlijk om de prijs van een paard aan de hand van wat foto's en beschrijving met afstamming op prijs te schatten. Uiteindelijk is het, oneerbiedig gezegd bij ieder paard heel simpel: wat de gek er voor geeft!
Nou is dat wat overdreven maar er zit een kern van waarheid in. Ik zal op basis van een foto een paard nooit op prijs durven schatten, daarvoot moet ik hem eerst zien bewegen en het dier van dichtbij kunnen zien. Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-06 12:56 



 
Profiel   

ik ben nogal nieuwsgierig naar wat fred waard is.
friese ruin, schoft 1.63m. hij is zalig op wandeling, echt nergens bang van. hij gaat ook goed in de koets. ik heb hem 6maand geleden gekocht als 11jarige, blijkt hij na een bezoek van de tandarts 25 te zijn Huilen voor zen leeftijd is hij nog heel goed, geen kwaaltjes en niet moe te krijgen Tong uitsteken
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-06 00:10 



 
Profiel   

Sooo inderdaad moeilijk... durf me er niet goed aan te wagen... denk dat de laatsten wel in de goede richting zitten. Helaas weet ik niets van de prijzen van de barokke rassen behalve P.R.E.
Uhm, Engreida, rond de 7.500 euro? Mooie merrie maar op 2 jaar en zonder zien van de gangen moeilijk te zeggen.
Bonito, rond de 11.000 euro?

Nou.. hier komt mijn Evita V.
1.60 m. hoog
100% Cartujano
APTA goedgekeurd
Halfzus 2e bij Europese Cartujano keuring
Bezig met inrijden
Verkeersmak
Bezig met trainen vrijheidsdressuur, heeft dit al op verschillende niveaus onder de knie: Spaanse pas, Levade, Passage, Benen kruisen, Compliment, Liggen, Knielen, Voetballen evenals op afstand halthouden en achterwaarts

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-06 10:36 



 

[***] schreef
Die leuke vos heet toch geen salami?!

Ik denk idd dat ie wel rond de 10.000 euro waard is op het moment.

Ilegra is al wat ouder voor de verkoop maar wel super gebruikspaard dus ik denk 2500 euro
Seline nog wel jong en ook braaf, fokwaarde, ik denk wel 4000 euro.


Moet je even der profiel bekijken. Gaaaap
Snap je vanzelf de bedoeling, zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 10:21 



 
Profiel   

Ilegra schreef
Over het algemeen liggen de prijzen van de friezen vrij hoog en dan hoef je nog niet eens een stamboek merrie te hebben.
Het ras is namelijk wereldwijd geliefd en er zit behoorlijk wat handel in.
Een vergelijking een Gelderse ruin van 6 jaar met stamboek + winstpunten in de L-dressuur + alround inzetbaar dus voor de wagen, springen en dressuur.
Voor zo'n paard betaal je ongeveer 5000,- nou neem je een 6 jarige friese ruin met de zelfde punten in de L-dressuur en ook alround inzetbaar.
Zo'n fries betaal je al gauw 1000,- tot 2000,- euro meer.
Wat betreft de lippiz. de anda's. en de lustano's die prijsklasse ligt wat boven de Geldersen en de Groningers dit komt omdat er niet veel van die rassen aanwezig zijn in Nederland. Als er dan vraag naar is maar weinig aanbod dan kunnen de aanbieders van deze rassen dus aardig wat vragen.
Geldersen en Groningers zijn eigenlijk de goedkoopste alround paarden die er zijn terwijl ze heel goed presteren in de sport.


Nou, dat valt wel mee hoor met die prijzen van de friezen. Je hebt wel gelijk dat de écht goede friezen veel waard zijn, maar wat je zegt over dat je geen stamboekmerrie hoeft te hebben is niet waar. Vb merries kun je echt niet zoveel voor vragen lijkt me.

@ronneke: er zit dan geen papier bij? Misschien zou je het een en ander uit kunnen zoeken bij het kfps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 15:36 



 
Profiel   

Bij de PRE's en de lusitano's is het niet dat de prijzen hoog liggen vanwege de schaarste. De paarden zijn in hun land van herkomst ook zo duur.

Taxatie Evita; 10.000??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-06 17:00 



 
Profiel   

ik heb drie weken geleden een lusitano hengst aangekocht en kben wel benieuwd of de prijs die ik ervoor heb betaald ongeveer overeenkomt met wat jullie denken.
lusitano (zonder papieren)
hengst
3 jaar
1M55
toen nog niet beleerd
zeer goed karakter en zeer makkelijk in omgang ook met andere paarden
[ img ]
[ img ]

en hoeveel schatten jullie zijn waarde als hij zadelmak is?
mijn schattingen: (hou er wel rekening mee dat ik er niet veel van ken Lachen )
Tjitte 5000
Katie 7000 (fokwaarde + nog jong + drachtig)
Seline 10 000
Engreida 5000
Bonito xxxv 10000 (zeer sjiek paard Haha!)
Fred aangezien de leeftijd 1500
Evita geen idee (kken het ras niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 01:04 



 
Profiel   

uhm... ohja.. Evita is een P.R.E ofwel Andalusier, de 100% cartujano een beroemde bloedlijn die terugvoert op Karthuizer monniken in de 15e eeuw.
Wednesday, je lusi is een schatjezeg! heb geen idee hoe je dat in geld uitdrukt Knipoog
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-06 10:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 44 [ 1088 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen