Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lusitano kopen?

 
Profiel   

Beste bokkers!

Ik ben langzaam aan op zoek naar een nieuw paard *\o/* *\o/*
Ik ben altijd fan geweest van barokke rassen of 'speciale' rassen, maar heb me in der tijd laten ompraten door anderen 'omdat een kwpn toch beter is om op wedstrijd te gaan'.

Nu ben ik de liefde voor deze rassen nooit kwijtgeraakt.... En altijd wilde ik stiekem wel zo'n prachtdier bij mij op stal.

Mijn interesse voor Lusitanos is echter enorm gegroeid doordat ik een tijdje geleden voor de eerste keer naar een stal ben gegaan waar ze enkel Lusitanos hadden, en daar heb ik dan ook lesgenomen. Enja.. Ik was op slag verliefd (nog meer dan ervoor := := )
:
Dus... Ben ik wat op zoek naar plaatsen/mensen/ bepaalde stallen waar ik evt mijn toekomstige paard zou kunnen vinden.

Hebben jullie tips/ervaringen? Alles is welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 11:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn Lusitano in Portugal gekocht met hulp van Lusitana hier op Bokt als tussenpersoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 11:35 



 
Profiel   

rider schreef
Ik heb mijn Lusitano in Portugal gekocht met hulp van Lusitana hier op Bokt als tussenpersoon.



Bedankt voor je reactie! Ben jij dan zelf ook naar Portugal gereisd om het paard te bezichtigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 11:36 



 
Profiel   

Je hebt romina steiner ergens in limburg zitten, zij heeft ook enorm veel contacten in portugal maar ze verkoopt zelf ook kwalitatief goede paarden. Verder heb je nog lusitano ploumen die ook veel contacten hebben en zelf verkopen.

Wil je een volwassen dier of een veulen? Anders heeft coudelaria odemira ook zo af en toe eens veulens te koop, zij is heel kleinschalig maar fokt wel met goede bloedlijnen en veel passie hele fijne veulens.
Ik zou zeker ook lusitana op bokt een berichtje sturen, denk dat zij je ook absoluut verder kan helpen!

Succes met je zoektocht! Hopelijk vind je je droompaard *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 11:53 



 
Profiel   

Ze zijn echt geweldig, áls je ermee kunt.


Veel plezier in je zoektocht, met practische tips kan ik je niet helpen, naar ik lees graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 11:56 



 
Profiel   

http://lusitanovrienden.com/index.php/fokkerij/
Een paar adressen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 12:12 



 
Profiel   

www.lusitano-paarden.nl

Zij hebben vaak goeie en leuke paarden te koop staan, niet alles staat op de site.
Je kunt zonder verplichting informeren en gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 12:36 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn hengst komt bij fokker Ploumen vandaan.
Super fokkers!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 20:09 



 
Profiel   

Wat zoek je precies? In Portugal ken ik diverse fokkers met topkwaliteit paarden maar ook plekken waar je een "gewone" Lusitano koopt. Aan de 1e hangt een flink prijskaartje aan de de 2e een minder prijskaartje ;) .
Er zijn hier al een paar plekken genoemd maar ook in Duitsland, België en Frankrijk zijn goede paarden te koop.

De kleinere barokke types zijn veel en veel goedkoper dan de grote, "dressuur" types bijv. Daarbij, let er op, dat je de juiste papieren er meteen bij krijgt; een blauw boekje!
Er worden nou eenmaal ook veel "Lusitano's" verkocht die dat helemaal niet zijn :o

Topkwaliteit koop je bijv. hier:
https://www.coudelariaquintadoscedros.com/sales

en hier hebben ze bijv. verschillende prijsklassen:
https://www.facebook.com/coudelaria.resinaantunes/

In Frankrijk:
https://www.elevagemassa.com/en/horses-3-years/ ( zij fokken ook veel Cruzado's ( met warmbloed in dit geval) voor de dressuur.

Onze Lusitano hengst komt uit Portugal, Coudelaria Lobo des Vasconcellos, maar we hebben al meerdere paarden bij diverse fokkers vandaan uit Portugal gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 09:53 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ken ook een aantal goed aangeschreven adressen in Portugal mocht je geïnteresseerd zijn! Zowel fokkerijen als trainingsstallen die de paarden opleiden voor wedstrijden/verkoop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen