Filmpje: Lusitano op't Strand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 00:11

Hoi allemaal,

Ben pas een weekend met een hele groep (38 man) + paard naar Zeeland geweest en het was fantastischhhhhh. Dit was voor ons de 1e keer daar wij nog niet zooooo lang bij elkaar zijn, maar oeffff wat een ervaring... a real dream come true.

Hierbij even een klein stukje film vd onwijze strandrit e.d.
Wij zijn 2e vd groep

http://www.zippyvideos.com/8627127335406856/zippy_zeeland/*charmar


kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:53

wat gaaaaf zeg! Op het strand rijden is geweldig, zeker met zo'n grote groep.. maar waar kwamen jullie dan met zijn allen de paarden kwijt? Leuk muziekje ook eronder

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 11:30

thnx kjoeti, wij verbleven op manege/pension Lusiduna in Zeeland, daar kan je slapen én je paard stallen, kleine bijkomstigheid... die manege is ook v zelfde eigenaar als waar al onze paarden gestald staan in r'dam


PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:38

Dat ziet er echt geweldig uit. Super

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:41

Ik kan hem niet zien, jammer.. Zippy doet altijd raar bij mij..

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:43

Ziet er egt super uit,

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:59

Super he, ik woon vlak naast de manege en rijd dus een aantal keren per week op het strand, heerlijk, vooral nu het nog niet zo druk is........
Ik heb trouwens een Andalusier, misschien heb je hem in de wei zien staan bij de Molenberg, een donkere schimmel en 2 shetten bij elkaar.
Jouw Lusi is ook erg mooi!!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:14

Robin__ schreef:
Ik kan hem niet zien, jammer.. Zippy doet altijd raar bij mij..

Zelfde hier. Heb ik alleen bij zippy.

Jammer, had graag je mooie man in actie gezien, dat weet je!

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:18

Wooh ziet er geweldig uit. En die galop. Dat moet heerlijk zijn geweest.

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:41

@mammaslamma: nee heb ik jammer genoeg niet gezien, maar ik ben volgende maand weer daar, een hele week, hopelijk is't weer zulk mooi weer, of ieder geval droog Mocht je me voorbij zien schuiven, geef ff een gil ok? ok

He jammer dat sommigen v jullie filmpi niet kunnen zien. Lusitana het gaat fantastischhhhh hiero, zie je haast niet op msn?

En verder was't idd heel gaaf, die galop pfffff wat ging hij hard, wij zijn trouwens 2e op't filmpje voor't geval dat niet echt duidelijk te zien was, en dan te bedenken dat wij als laatste "losssss" waren gegaan, we haalde alles en iedereen in pfff wat een rit was dat.
Wel wordt hij heel heet en kent hij dus op't strand maar 2 gangen, stap in water en de rest galop...zo hard mogelijk!

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:43

Charmar, kun je hem misschien uploaden bij putfile/ photobucket / youtube? wil hem wel graag zien

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:51

Hééé Maris, wat een geweldige showbink zeg! Ik heb Dancer nog niet "in het echt" gezien, alleen nog maar op foto's. Heerlijk hoor, crossen op het strand, dat moet ik ook snel weer eens doen.
Ik kom Dancer snel een keer in het echie op de manege bewonderen hoor!!

Groetjes, Heleen

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:57

Zo heel erg mooi gemaakt dat filmpje en ook met die muziek erbij! TOP! Jullie hebben in ieder geval een leuke dag gehad!

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 18:11


Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 01:12

Oh, dank je wel! Ontzettend leuk om hem in actie te zien, en je zit er goed op zeg! Mooie muziek erbij en gaaf gemonteerd, zeg!
Ik vind wel dat ze hem bij het laden even langer hadden kunnen laten kijken voordat ze begonnen te trekken (altijd fout) en duwen, maar ze waren in elk geval wel beslist en vakkundig.
Verheug me op meer filmpjes.

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:58

Oo echt super filmpje! dankjewel dat je hem op youtube hebt gezet

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:06

Strand aktie is mooi,maar...waarom heb je dat laden erbij gezet?
Ben je daar ook blij mee ofzo??
Of denk je dat het normaal is om zo een paard in de trailer te werken..Heel apart dat je dat durft te laten zien...(ik zou me doodschamen)
Nu zal ik wel iedereen over me heenkrijgen,maar ik vind het laden van dat paard zo niet kunnen.
Neem de volgende keer de tijd,laat het paard even aan het idee wennen.(desnoods 3 uur..)
Duwen en trekken is echt niet de manier.
Was de terugreis ook zo'n spektakel?

Dee_Dee

Berichten: 171
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Andijk

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:16

Ik vond het een leuk filmpie hoor. VEt gaaf zo met z`n alle...

En effe over het inladen.... misschien is er wel een stuk uitgeknipt hoe weet jij nou hoelang hun ermee bezig waren.??

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:23

Ik heb nergens gezegt dat ik weet hoelang ze erover gedaan hadden.
Het gaat mij om de manier waarop ze dat doen,niet over hoelang ze ermee bezig waren...
Je kan een paard in 2 minuten de trailer inslaan!!
Gaat best.
Ik bedoel dat je er beter 3 uur rustig en normaal over kan doen,dan zo met dat getrek en geduw.
3 man sterk 'werken' dat beest de trailer in...

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:38

Ik vind de manier van laden ook een beetje apart. Als ik je paard was zou ik me de volgende keer nog meer verzetten. Je hebt trouwens een lief paard want ik ken er zat die op deze manier een trap uitdelen. Was dit de eerste keer in een vrachtwagen?

Als tip zou ik zeggen; ga lekker zelf met je paard eens oefenen met laden. Dat als je niet weghoeft natuurlijk. Wedden dat hij nog meer vertrouwen in je krijgt en de volgende keer gewoon rustig achter je aanloopt?!

Dirkje_
Berichten: 3648
Geregistreerd: 19-03-05

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:43

Echt ontzettend gaaf!!
Ik kreeg helemaal koude rillingen over mijn lijf toen ik dat galoperen zag met zijn zovele!!!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:55

Tinkerloos schreef:
Ik heb nergens gezegt dat ik weet hoelang ze erover gedaan hadden.
Het gaat mij om de manier waarop ze dat doen,niet over hoelang ze ermee bezig waren...
Je kan een paard in 2 minuten de trailer inslaan!!
Gaat best.
Ik bedoel dat je er beter 3 uur rustig en normaal over kan doen,dan zo met dat getrek en geduw.
3 man sterk 'werken' dat beest de trailer in...


Op Ebay staan vaak dvd's te koop... ik raad je de dvd 'problem free trailerloading' van Parelli aan

Mijn paard loopt er nu in terwijl ik buiten NAAST de laadklep sta.

Met alle andere methodes, longerlijn, lokken met voer, schreeuwen, duwen, slaan ging hij er niet in.

Met wat geduld en tijd kan je je paard op een veel plezierigere manier leren laden!

Lisanne_

Berichten: 3262
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Poortugaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:04

Zo gaaf!
Ik heb nu ook zin om naar het strand te gaan !

Elegant

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Sassenheim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:13

Onwijs leuk! Ik ga morgen ook weer naar het strand

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:22

thanx 4 the berichten en natuurlijk zal ik ff terugkomen op't fenomeen "laden" Tinkerloos.

Ten 1e hadden we geen 3 uur de tijd per paard om op die manier te gaan laden, er moesten er op dat moment 14 a 15 geladen worden!
Ten 2e is Dancer gewoon een heel moeilijk paard om te laden en vind ik't op deze manier nóg goed gegaan, hij is erin "geholpen" absoluut niet in "getrapt" of "geslagen" en dit duurde idd zolang als op't filmpje te zien was... uhmm 2 a 3 min. ofzo? nou toch niet zoooo slecht of wel? daarvoor een hele cursus gaan volgen, dvd gaan kijken? nahhh. En de terugweg...nouuuu in 1x erin hoor... weliswaar met een reuze sprong...maar wel erin dus tja... u tell me. Schamen doe ik me er absoluut niet voor, dát zou wat zijn... als ik me paard nou stond af te beulen ... ja dan zou ik me schamen maar voor dit niet. Vraag me af voor wat jij je dan al niet schaamt Tinkerloos?! Lijkt me ieder geval op zo'n manier een lastige eigenschap.
En waarom 't laden op't filmpje... voor een zo compleet mogelijk filmpje van begin tot't eind, waarom vroeg je me ook niet waarom ik't rollen v me paard erop heb gezet... heeft ook nix met strand te maken

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke reakties en onze volgende trip staat alweer gepland voor volgende maand, dan blijven we een hele week
Moet alleen wel zeggen dat 1 weekend hem gewoon wel beetje heeft laten afvallen... ben benieuwd wat een week dan met'm doet pfff. Ondertussen alweer lkkr rond hoor, maar toch beetje raar, hij kreeg daar wel xtra voer... maar gaat gewoon heel snel. Denk dat 't te vergelijken is met als we zelf een onwijs intensief sportweekend zouden houden... raak je ook paar kilo's kwijt denk ik.