ganges/kowalski

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:40

wesselady ben je al wat meer over ganges te weten gekomen

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:54

Nee, heb nog geen contact opgenomen met de HBC stal... Tja, druk druk druk Tong uitsteken Maar dat gaat nog wel gebeuren!!!

awilbrink
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-08-06

Kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:50

Hallo,

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die een Kowalski hebben en deze ook uitbrengen in de dressuursport (of springen).
Ik start mijn 6-jarige Kowalski merrie wel in de dressuur (M1 op dit moment) en wil gaan springen.

Als ik erachter ben hoe ik een foto toevoeg, laat ik deze zien!

Groetjes Annemiek

PS. Mijn paard is maar half gelders, MV: Enfant de Normandie

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:31

FB --> BKR

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:53

Citaat:
Ganges is een van de laatste rechtstreekse Renovo-zonen en dat is te zien aan zijn superieure front, zijn stokmaat en mooie smalle model.

Er staat wel meer onzin in maar dit viel mij het meest op; de combinatie front en smalle bouw.
Van de zijkant lijkt het heel wat maar aan de voorkant blijft er bitter weinig van over. Zo worden we in de luren gelegd. Om het front te zien moet je frontaal kijken, front is inhoud, borstbreedte en boeg, maar dat willen de kenners niet omdat je dan ook het ongelofelijke maaien van dit product ziet en ook gelijk het verlies aan massa, massa (ong. 750 kg) typeerde het tuigpaard voor de komst van de Hackney-invasie.

Er zijn nog wel Tuigpaardhengsten met echt front bijvoorbeeld: Nando, Uromast. Die worden nog gereden met een Full-size tuig terwijl de rest van de tuigpaarden toe kunnen met een Cob-size.
De fokkers van de Fabriciuszoon Manno hadden het goed begrepen; een beetje bloedvernieuwing op een klassieke Gelders tuigpaardmerrie. (van de ten onrechte verguisde Zakerno.)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:22

Waarom is dit topic verplaatst? Vindt het hier niet echt thuishoren.

Albert, dus volgens jou kunnen hackney's geen front maken? Front is geen inhoud, front is de hoofdhouding en dat heeft geen bal met inhoud of massa te maken. Onze hackney's van 215 kg kunnen geweldig front maken, ook al zijn ze ruim 3 keer zo licht als het klassieke tuigpaard.

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:54

Neonlight schreef:
Waarom is dit topic verplaatst? Vindt het hier niet echt thuishoren.

Albert, dus volgens jou kunnen hackney's geen front maken? Front is geen inhoud, front is de hoofdhouding en dat heeft geen bal met inhoud of massa te maken. Onze hackney's van 215 kg kunnen geweldig front maken, ook al zijn ze ruim 3 keer zo licht als het klassieke tuigpaard.


Front maken is leuk, maar een echt klassiek tuigpaard hééft front. Vergelijk het front van bijvoorbeeld Zakerno eens met die van Plains' Liberator, dan begrijp je wat ik bedoel.
Ik ben het niet zo eens met jou definitie van front maar, ho, ho ik heb niks tegen Hackneys, ik vind alleen dat je niet alle rassen door elkaar moet gooien en dan zeggen dat je het voor elkaar hebt. Kleine maat hackneys gezien met een fantastisch front.
Pony's van kennis van ons, Harry Burghoorn, kunnnen er wat van hoor!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:08

Hihi, is dat een kennis van jou? Dat is onze buurman. Haha! Op dit moment zijn er maar weinig hackney's die hij heeft met een geweldig front, alleen good-old Focus (Vocalist).

Zakerno heeft nu niet een geweldig front, door de grove kaaklijn en iets te weinig ruimte daarvoor in de hals kan hij net het knikje niet maken die Liberator wel kan maken. Knipoog

Albert

Berichten: 5733
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:15

Neonlight schreef:
Hihi, is dat een kennis van jou? Dat is onze buurman. Haha! Op dit moment zijn er maar weinig hackney's die hij heeft met een geweldig front, alleen good-old Focus (Vocalist).

Zakerno heeft nu niet een geweldig front, door de grove kaaklijn en iets te weinig ruimte daarvoor in de hals kan hij net het knikje niet maken die Liberator wel kan maken. Knipoog


Je verwart het afbuigen onder zware teugeldruk met front, front is het gedeelte onder de hals.
Vocalist loopt nog steeds (zonder ballen) in zijn span toch?

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:23

Front is toch extrieur, tenminste, dat heb ik bij de friezen altijd begrepen. Daarbij bedoelen ze met front hoe de hals opgericht is, hoe deze als het ware uit de borst omhoog komt. En dan het knikje bij de nek, wat de zwanenhals maakt.

Is dat bij tuigers / hackneys dan anders? Front is toch een gedeelte wat hoort bij het extrieur?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:54

Front is de hals en hoofd houding. Helaas kan ik het op internet niet vinden op de KNHS site, maar ik heb hier dus documenten liggen van de VHN en de VTN waarin front echt zo beschreven wordt.

En als ik het goed heb loopt Vocalist nog steeds in zijn 4-span, maar volgens mij alleen met de marathon en niet met de dressuur. Weet dat niet zo goed, ik onthoud nooit zo goed welke hij in het 4-span heeft staan en welke Petra in het tandem heeft staan. Is ook lastig, omdat ze vaak ook nog anders genoemd worden als ze er over praten, dus als ik dan de uitslagen zie weet ik het nog niet. Bovendien heb ik hem lang niet meer gesproken, hij zou al 3 weken geleden langs moeten komen voor bekappen en beslaan, maar heb hem nog niet gezien. Tja, de buren planned hij nooit in, die doet hij wel als hij een keertje op tijd thuis is......en dat is ie nooit. Haha!
Overigens heeft hij op CH Buitenpost nog een mooie show gegeven met een quadrum, 3 vosjes en een bruintje, en Focus stond er ook in.

soraja

Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: hoogvliet

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:13

heeft er nog iemand info en foto's van ganges en of kowalski ??