Gelderse paarden fokkers e.a??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:35

Via Zoeken kwam ik terecht in de huiskamer waar uitgebreid over gelderse paarden wordt gepraat. Ik kan daar echter geen antwoorden of vragen stellen vandaar dat ik hier iets plaats. Wij hebben een oudere Gelderse ruin. Hij staat ook bij mijn foto's uit mijn handtekening onder het kopje Fargo.
Nou zag ik in de huiskamer heel veel mensen met gelderse paarden en ook (kleinere) fokkers. Mijn vriend wil ooit weer een gelders paard want de onze is tussen de 20 en 25. Hoe vind je de juiste fokkers? Zijn er hier mensen met veulens dan wel jaarlingen of andere jonge gelderse paarden?? Ik ben heel geinteresseerd om hier contacten op te doen. We gaan a.s. zaterdag ook naar de dag van het Gelderse paard om lekker rond te kijken en evt contacten te leggen. Iemand suggesties of ideeën of misschien zelfs een paardje in de aanbieding?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:52

Wat je kan doen is even naar www.gelderspaard.info surfen. Daar staat een verkooplijst van alleen maar Gelderse paarden. Wellicht dat er daar 1 bij zit Lachen

Ook op marktplaats kan je zoeken met de zoekterm Gelders of Gelderse. Die zoekterm kan je natuurlijk ook bij andere sites gebruiken waar paarden aangeboden worden.

Succes Haha!

PS ik heb mijn Gelderse merrie gewoon via marktplaats ontdekt Knipoog

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 15:07

Dank je wel voor de tips. Ik had de info pagina inderdaad ook al ontdekt met de linkjes naar de paarden. Dat is inderdaad een heel goed begin maar is er nog meer? Wordt dit aangevuld?? Marktplaats trekt me nou niet echt bij de aanschaf van een paard. Liever oude vertrouwde adresjes van anderen of goede stallen waar mensen goed hebben kunnen slagen bijvoorbeeld. We denken in de richting van Laurentz, Sirius, Zichem, Koss, Bazuin en Goudsmit, dat soort paarden trekken ons aan.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:49

Tjah....

Ik denk dat je je niet moet vergissen in marktplaats, ook daar bieden de goede adressen hun paarden aan. Misschien zou je anders een hengstenhouder kunnen bellen om te vragen of die nog wat weet Lachen

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:51

Ja ik ben naar de dag van het Gelderse Paard geweest en in het programmaboekje worden de eigenaren natuurlijk genoemd maar ook diverse fokkers en hengstenboeren dus die kunnen we dan binnenkort eens bellen om te informeren. Bedankt voor de tips.

Anoniem

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:37

Mijn nu jaarlinghengst van Sirius uit een stermerrie die Z spr Z dr en M samengesteld was(en 20 met veulen aan de voet nog gezond) komt na de keuring ook op marktplaats te koop hoor, en daar heb ik zijn mama ook gevonden en een inmiddels voorl keur prok merrie, dus dat vooroordeel kun je wel laten varen, betrouwbare adressen adverteren ook gewoon op internet.

Misschien nog een leuke aanvulling:
Vorig jaar had Stal Hofs in het najaar een veulenverkoopdag(oa van Sirius) en in januari is er ook de verkooppresentatie van het gelderse paard, daar zijn gelderse paarden van alle leeftijden.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:17

Dank je wel janne voor je antwoord. Het is niet zo zeer dat ik neerkijk op marktplaats maar dat je er zo slecht kan zoeken. En verder had ik inderdaad niet het idee dat fokkers e.d. daar hun paarden neer zouden zetten. Maar nooit te oud om te leren zal ik maar zeggen. Heel goed om te horen dat er genoeg mensen zijn die zo hun paard hebben gevonden en er hun eigen paarden ook aanbieden.
Dus Attent is uiteindelijk voor de verkoop?? Dat is goed om te horen, want het is een heel mooi ventje! Wanneer zal dat uiteindelijk gebeuren dan (ben niet nieuwsgierig he??).
Die veulenverkoopdag is ook interessant, is ook iets om op te letten denk ik. En ik zag inderdaad bij het zoeken op internet ook de verkooppresentatie. Ook iets om in de gaten te houden. Bedankt voor de tips.

Anoniem

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:19

Misschien komende januari al wel, het lijkt me leuk om mijn hengsten via de gelderse verkooppresentatie aan te bieden. Ik wil alleen graag zeker weten dat ze aangeboden worden op de keuring.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Gelderse paarden fokkers e.a?? aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:43

Oh je bedoelt dat de volgende eigenaar er dan voor zou moeten zorgen dat ze nog voorgebracht worden? Ok dat snap ik. Sorry beetje traag van begrip vandaag. En anders zou je ze dus na de keuring pas aanbieden begrijp ik..
Janne, Heb je trouwens ook enig idee hoe groot ze ongeveer nu zijn en hoe groot ze ongeveer worden? Ik moet zeggen dat ik jouw beide hengsten op de foto's erg leuk vond, maar ik had niet gedacht dat ze voor de verkoop waren. Zijn jouw merries groot? Weet je hun schofthoogte ongeveer? Dit is alleen orienterend hoor. Gewoon om het beeld dat ik van ze heb wat completer te maken. Ben zoals ik al zei echt een beetje aan het rond kijken vandaar. Je mag het me ook mailen als je dat liever wilt. Bij voorbaat dank.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Gelderse paarden fokkers e.a??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:04

Wij hebben in de herfst een PUUR Haha! Gelders hengstveulen te koop, afstamming:

Walser x Zakerno x Indiaan; vos, 4 witte benen en een bles......................... hij staat in het programmaboekje van Hengelo, nr. 9.
Altijd vrolijk, lief, aanhankelijk, zit geen kwaad in.