mening friezen in de dressuur, poll !

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

fries wel in dressuur of niet?

-friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!
112 (68%)
-wanneer je bij hoog niveau wil eindigen, valt de fries al af.
35 (21%)
-hoe komen de mensen op het idee om met een fries in de dressuur te beginnen?!
4 (2%)
-fries slecht in dressuur.
2 (1%)
-houd de fries bij de kar en niet in de ring! (zoals mij jury zei:( )
10 (6%)

Totaal aantal stemmen: 163


tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:48

uit de antwoorden van het topic mening friezen in de dressuur kan ik er niet goed uit.
een poll is veel makkelijker te overzien , dus vandaar Clown
maximaal 3 opties.
ben erg benieuwd! Pling

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:50

houd de fries bij de kar en niet in de ring! (zoals mij jury zei:( )
Heb ik gekozen:D

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:51

tjaa,, ieder zijn eigen mening.. ben jij toevallig niet mij jury?xd
grapje hoor.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:01

Ik heb op "Friezen zijn heel goed in dressuur, absoluut mee eens!" gestemd. Ja

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:03

Niet alle Friezen zijn goed in dressuur, maar de meesten hebben er volgens mij wel talent voor! Ja

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 11:15

kijk, hier heb ik persoonlijk een stuk meer aan!:D
blijven stemmen!!

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:52

de personen ''die houd de fries bij de kar en niet in de ring! (zoals mij jury zei:( )''' zouden deze ook hun reactie willen plaatsen?dankje:)

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:33

Ik ben van mening dat een fries zeker het Z moet halen, mits hij of zij een goede galop heeft Vork

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:51

Nee,,Ik ben niet je jury,,
Op onze stal staan ook een aantal friezen(4)En ze zijn niet echt goed in dresuur,,
De friezen van me nichtje ook niet,,
Ik zeg ook niet dat GEEN EEN Fries in dresuur kan maar ik vind wel dat ze niet altijd even goed zijn in dresuur,.,,

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 14:32

haha 0ke..

Moonny

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:11

Tuurlijk waarom niet??
Waarom een fries niet en elk ander paard wel (er zijn zat andere paarden die er geen aanleg voor hebben)

_LoutJ_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:29

Ja daar heb je gelijk in Moonny...
Maarja ik heb er nou eenmaal een anderen ervaring mee..

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:10

_Nicky schreef:
Niet alle Friezen zijn goed in dressuur, maar de meesten hebben er volgens mij wel talent voor! Ja


Maar dat is met elk ras zo, ook niet alle kwpn'ers zijn goed in dresuur...
En ook echt niet alle Friezen..
Maar zolang je Fries goed in dressuur is, waarom niet de ring in?
Is juist toch hartstikke leuk! Vind ik dan tenminste Haha!

Moonny

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:59

StoRmM schreef:
Ja daar heb je gelijk in Moonny...
Maarja ik heb er nou eenmaal een anderen ervaring mee..



haha geeft ook niet, ieder zijn mening/ervaring toch. Knipoog
Ik heb dan zelf een fries en ik was bezig met wedstrijden (wat nu helaas wegens ziekte van mijn paard niet meer kan), maar het ging leuk en ik kreeg leuke reacties (ook van de jury).
Ik heb zelf altijd zoiets, als je paard er aanleg voor heeft en je hebt er samen lol in (welk ras dan ook) gewoon lekker proberen en je ziet wel hoe ver je komt.

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:15

Ik zie alleen maar friezen tot het Z lopen. daarna gaan de hengsten de fok in en de merries hebben hun sportprestaties gehaald. Er zijn ook maar weinig friezen in vergelijking met wpn'ers.
Ik denk dat friezen het toch moeilijker hebben met de topsport dressuur, vooral omdat veel friezen nauwelijks uithoudingsvermogen hebben (die die ik tegenkwam iig)
Friezen zijn hartstikke leuk en ze kunnen zeker dressuur lopen (hebben volgens mij zelfs talent voor piaffe en passage), maar het uithoudingsvermogen laat wel te wensen over en dat is toch wel moeilijk voor een hobbyruiter om te verbeteren. trouwens, er zijn vast wel friezen die graag lopen en dergelijke, maar als je ze aan het werk zet en gaat trainen zullen veel toch langzamer op hoger niveau komen dan kwpn'ers.

Korte geschiedenisles:
Fries was vroeger in alle kleuren te krijgen, was leuk paardje vergelijkbaar aan gelderse nu geloof ik. daarna is het zwart erin gekomen en is de fries doorgefokt voor het zware landbouwtrekwerk in de friese klei. hierdoor is er bijvoorbeeld het gespleten kruis nog bij sommige friezen.
De fries werd in de landbouw steeds meer onnodig maar gelukkig waren er een paar hobbyfokkers die de oorspronkelijke fries weer terug wilden fokken naar hoe ze eerder waren. De fries stierf bijna uit en daardoor hebben we nu zoveel inteelt, er zijn bijna geen friezen die niet aan elkaar verwant zijn.
Nu is het Model (exterieur) van de moderne fries er al redelijk goed ingefokt. maar door de inteelt en van de overgangen naar trekpaard en weer terug is het uithoudingsvermogen (interieur) een heikel punt.
ohja, ik heb gestemd dat friezen wel talent hebben in de dressuur maar dat ze toch vaak een struikelpunt hebben, ik geloof de 2e

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:18

Jimbo schreef:
Ik zie alleen maar friezen tot het Z lopen. daarna gaan de hengsten de fok in en de merries hebben hun sportprestaties gehaald. Er zijn ook maar weinig friezen in vergelijking met wpn'ers.
Ik denk dat friezen het toch moeilijker hebben met de topsport dressuur, vooral omdat veel friezen nauwelijks uithoudingsvermogen hebben (die die ik tegenkwam iig)
Friezen zijn hartstikke leuk en ze kunnen zeker dressuur lopen (hebben volgens mij zelfs talent voor piaffe en passage), maar het uithoudingsvermogen laat wel te wensen over en dat is toch wel moeilijk voor een hobbyruiter om te verbeteren. trouwens, er zijn vast wel friezen die graag lopen en dergelijke, maar als je ze aan het werk zet en gaat trainen zullen veel toch langzamer op hoger niveau komen dan kwpn'ers.

Korte geschiedenisles:
Fries was vroeger in alle kleuren te krijgen, was leuk paardje vergelijkbaar aan gelderse nu geloof ik. daarna is het zwart erin gekomen en is de fries doorgefokt voor het zware landbouwtrekwerk in de friese klei. hierdoor is er bijvoorbeeld het gespleten kruis nog bij sommige friezen.
De fries werd in de landbouw steeds meer onnodig maar gelukkig waren er een paar hobbyfokkers die de oorspronkelijke fries weer terug wilden fokken naar hoe ze eerder waren. De fries stierf bijna uit en daardoor hebben we nu zoveel inteelt, er zijn bijna geen friezen die niet aan elkaar verwant zijn.
Nu is het Model (exterieur) van de moderne fries er al redelijk goed ingefokt. maar door de inteelt en van de overgangen naar trekpaard en weer terug is het uithoudingsvermogen (interieur) een heikel punt.
ohja, ik heb gestemd dat friezen wel talent hebben in de dressuur maar dat ze toch vaak een struikelpunt hebben, ik geloof de 2e



kijk eens naar Esther Liano en Saskia Meinema dan Knipoog
ik heb het eerste gestemd Lachen

edit: ik krijg zelfs op onderlinge wedstrijden wel eens commentaar, en hele lage punten, laatste keer nog, vond het halstrekken heel goed gaan, mooi het neusje naar beneden enz, volte was mischien iets te klein niet veel, maar het halstrekken deed ze super, had toch een 4, dan klopt er iets niet denk ik dan, ben niet de enige hoor, hoor veel vaker dat een fries hele lage punten krijgt terwijl hij wel goed loopt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-06 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:28

friezen kunnen goed in de dressuur, ik vind ze zelf heel mooi. Het uithoudingsvermogen en de galop zijn over het algemeen zwakkere punten (zijn natuurlijk uitzonderingen mogelijk en door training kan er een hoop verbeterd worden). Als je de echte absolute top wil halen is het niet het meest logische ras.
Ik heb echt een hekel aan van die jury's die roepen dat zo een paard maar voor de kar moet. Heb zelf ook vroeger op notabene onderlinge wedstrijden soortgelijke kritiek gehad omdat ik dressuur reed met een springpaard.

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 22:42

wendely schreef:
_Nicky schreef:
Niet alle Friezen zijn goed in dressuur, maar de meesten hebben er volgens mij wel talent voor! Ja


Maar dat is met elk ras zo, ook niet alle kwpn'ers zijn goed in dresuur...
En ook echt niet alle Friezen..
Maar zolang je Fries goed in dressuur is, waarom niet de ring in?
Is juist toch hartstikke leuk! Vind ik dan tenminste Haha!


maar met een kwpner is de kans een stuk groter, dat je op hoog niveau komt..
in het algemeen bedoeld hoor!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:03

Is dat zo?
Ik heb tot nu toe een tiental Friezen in de sport uitgebracht. Laagste eindstation wegens verkoop Z, vier maal Z2 en één maal Prix St. Georges.
Hoeveel KWPNers heb jij gereden en wat is je hoogste niveau ermee?
Als je stelling klopt zit je aardig richting het nederlands A-kader denk ik..... Knipoog

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:06

horseyfries schreef:
Is dat zo?
Ik heb tot nu toe een tiental Friezen in de sport uitgebracht. Laagste eindstation wegens verkoop Z, vier maal Z2 en één maal Prix St. Georges.
Hoeveel KWPNers heb jij gereden en wat is je hoogste niveau ermee?
Als je stelling klopt zit je aardig richting het nederlands A-kader denk ik..... Knipoog


ja maar jij bent een uitzondering Knipoog prachtig die paarden allemaal Haha! maar je hebt wel een beetje gelijk, esther liano, saskia meinema sybren minkema (al weet ik dat niet zeker) en jolanda schreuder allemaal ook in de Z en hoger, dus ze kunnen het wel Lachen

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:08

Esther Liano Grand Prix, Saskia Meinema Grand Prix, Trea Mulder Grand Prix, Peter Spahn Grand Prix, Belinda Nairn Wertman Grand Prix
Van Z ruiters hebben we er zoveel bij de Friezen dat ze niet meer te tellen zijn.....

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:15

zelf heb ik het niet op wedstrijden, vind dat je uit wedstrijden niets kan zegen over het rijden van iemnad,, (mijn mening)
ik bedoel; met een kwpner is de kans groter om hoger op niveau te komen.
als je de kwpners gaat tellen, gok ik toch wel zo ongeveer de helft,,.. (ik schrijf heel vaak bij wedstrijden,, als ik daarvan ongeveer een schatting maak)
maar ik op Z niveau komen met mijn paard..?
denk niet dat het lukt, aangezien de rechtergalop een zwaktepunt van hem is... maar altijd blijven dromen toch:):)

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:15

horseyfries schreef:
Esther Liano Grand Prix, Saskia Meinema Grand Prix, Trea Mulder Grand Prix, Peter Spahn Grand Prix, Belinda Nairn Wertman Grand Prix
Van Z ruiters hebben we er zoveel bij de Friezen dat ze niet meer te tellen zijn.....


dat bedoel ik Lachen ze kunnen het dus wel Lachen

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:22

Ok, in verhouding lopen er meer friezen op hoog niveau dan kwpn'ers. Toch houd ik wel mijn twijfels. ik zie toch vaak friezen met dat kontje er maar een beetje achteraan hangen (dat zijn natuurlijk ook geen dekhengsten en modelmerries). Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kwpn'er te rijden.
t zijn mooie paarden om te zien, en ze kunnen ook best wat. maar ik zou toch voor een kwpn'er of een duitser gaan (persoonlijke mening)

natuurlijk zijn er ook kwpn ers die niet helemaal in proportie gebouwd zijn en met dat kontje in tokyo lopen. Ik wordt eigenlijk steeds meer heen en weer geslingerd. tegenwoordig lijken friezen soms ook wel wpn'ers zoals ze bewegen...
Misschien wordt het nog wel eens wat met dat ras, maar voor nu houd ik me toch maar bij mijn lieve verzorgkwpn'er

Anoniem

Re: mening friezen in de dressuur, poll !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:27

Jimbo schreef:
Ok, in verhouding lopen er meer friezen op hoog niveau dan kwpn'ers. Toch houd ik wel mijn twijfels. ik zie toch vaak friezen met dat kontje er maar een beetje achteraan hangen (dat zijn natuurlijk ook geen dekhengsten en modelmerries). Ik denk dat het gewoon makkelijker is om met een kwpn'er te rijden.
t zijn mooie paarden om te zien, en ze kunnen ook best wat. maar ik zou toch voor een kwpn'er of een duitser gaan (persoonlijke mening)

natuurlijk zijn er ook kwpn ers die niet helemaal in proportie gebouwd zijn en met dat kontje in tokyo lopen. Ik wordt eigenlijk steeds meer heen en weer geslingerd. tegenwoordig lijken friezen soms ook wel wpn'ers zoals ze bewegen...
Misschien wordt het nog wel eens wat met dat ras, maar voor nu houd ik me toch maar bij mijn lieve verzorgkwpn'er


nou ja, het is al wat met ''dat'' ras, bij indoor friesland is ook een fries derde geworden toch?
tja die achterhand,, dat kan je met trainen en trainen er ook wel goed onder krijgen denk ik..