welk barok paard voor langbenig persoon?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:21

moravita schreef:
Leuk! Nog een lipi fan! Hij staat je inderdaad hartstikke goed. We waren nieuwsgierig naar zijn vader en moeder?
Groetjes Moravita


Zoals Regine al zegt, Nap is een nakomeling van Strana Haha! Hierbij enkele van de foto's die zijn gemaakt tijdens een ontmoeting tussen vader en zoon Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gelezen op jullie site dat er regelmatig clinics zijn op jullie stoeterij.... Is het ook mogelijk om Strana een keer te bezoeken? De mede-eigenaresse van Nap zou het denk ik erg leuk vinden om Nap zijn vader eens in levende lijve te zien......

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:12

Jullie zijn van harte welkom hoor. Hartstikke gezellig! Laat je even weten wanneer? Gave foto's trouwens.
Wat heeft die Strana toch knappe kinderen he...Hihi

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:52

Mooie foto's inderdaad zeg!! Ze lijken zeker op elkaar!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:34

moravita schreef:
Jullie zijn van harte welkom hoor. Hartstikke gezellig! Laat je even weten wanneer? Gave foto's trouwens.
Wat heeft die Strana toch knappe kinderen he...Hihi


Ik neem absoluut contact op!! En wat betreft die knappe kinderen........ hoe ouder Nap word des te mooier ik hem vind......

regine schreef:
Mooie foto's inderdaad zeg!! Ze lijken zeker op elkaar!!


Dank je wel! Strana is alleen een paar centimeter kleiner en een stuk slanker dan Nap Haha! Ook zijn oren zijn een paar centimeter korter Bloos! Maar deze foto's zijn inmiddels wel alweer van 3 jaar geleden.... Nap is inmiddels een stukje lichter maar is nog steeds aardig vliegenschimmel, ben hem letterlijk wit aan het kijken Frusty

Overigens wil ik nog even aan TS zeggen dat ik van de week eens heb opgelet bij ons op stal en dat de andalusiër en Fries bij ons door relatief lange mensen worden bereden. Vind het totaal niet storend......

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:41

Lol, en zijn natuurlijk veel Lusi's, Anda's en weet ik niet wat en je past er prima op. Haha!
Maar nog even terug te komen op Haflingers (als Haf-eigenaar maar ook Oberisch paard liefhebber) ik ben 1.77, m'n haf is 1,50, en wij passen prima bij elkaar en de dressuur is ook geen punt.
Dus om dat even uit de wereld te helpen.

Maarja, stiekem zeg ik toch, als je geld heb voor zo'n paard, is de keuze tussen een Haflinger of Iberisch paard toch snel gemaakt?
*gaat zich vlug schamen in een hoekje, en hoopt dat haar Haf het niet gehoord heeft* Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:36

napoleon schreef:
Nap is inmiddels een stukje lichter maar is nog steeds aardig vliegenschimmel, ben hem letterlijk wit aan het kijken Frusty



Nog witter?? Dan gaatie ineens hard zeg! Ik had hem al ff niet gezien en ik vond em op deze foto's al een stuk lichter nu ik je weer op bokt tegen kom! Cap wordt ook meer en meer vliegenschimmel, elke haarwisseling komen dr meer bruine stippies bij.

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 03:04

ik ben 1.96m en rij op een gelders paard (merrie) zij is rond de 1.70m gaat prima, maar komt ook omdat ze best wel breed is! Haha!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: welk barok paard voor langbenig persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 22:33

@ Roane: ik heb een beetje een zwak voor haffie's (heb daarop leren rijden, mijn eerste wedstrijd gereden, dat soort dingen) , dus voor mij is de keuze niet zo makkelijk, puur emotioneel dus (op en top vrouw Tong uitsteken)...
de afgelopen paar jaar dus een ouderwets type fries gereden van 1,68 en ja, die was groot en massief, dus dan gaat inwerken wel (was ook wel nodig, meneer was niet erg goed aan het been, maar ja, wat wil je, 24 is een hele leeftijd...)

@moravita: ik zou graag een keertje komen kijken, maar volgens mij zitten jullie best ver van mij vandaan en ben afhankelijk van openbaar vervoer (student...), bovendien is het niet voor op korte termijn ,maar mss kom ik over paar jaar wel keertje kijken Haha!
ik volg momenteel de basisinstructeurscursus en een medecursist fokt (zeer kleinschalig) lippizaners, haar cursusmerrie is 1,57 en ze heeft ons uitgenodigd voor een proefritje (is wel super, op deze merrie zitten bijna alle knopjes van de klassieke dressuur, optimale verzameling...), dus dat ga ik maar eens doen denk ik...

heb de laatste tijd ook beetje internet afgezocht en informatie gevonden over de kruising andalusier * fries (de gebruikte term hiervoor is 'warlander'). vond dit een zeer geslaagde kruising en niet bij één voorbeeld, maar bij zo ongeveer alle paarden die ik op de foto's heb gezien, ook in beweging zag het er goed uit, super oprichting enz. zowel met als zonder ruiter... die paarden zijn wat meer aan de maat (1,60+) en hebben qua uitstraling zowel iets van de fries als van de andalusier, dus was opslag verliefd...