Lange manen en halsdeken

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 10:53

Heeft iemand hier misschien ervaring met het gebruiken van een halsdeken bij paarden met lange manen?

Ik bedoel het bijv. het model 'wug' van Rambo, dus met een vaste, niet al te lange hals.
Afbeelding
(www.horsemopolitan.nl)

Kan je zo'n deken probleemloos een winter opleggen, of krijg je op de den toch last van schuren op de manenkam en verlies van manen?

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 14:15

Nouvel schreef:
Kan je zo'n deken probleemloos een winter opleggen, of krijg je op de den toch last van schuren op de manenkam en verlies van manen?


daar moest op den duur staan.... Bloos

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 01:33

hoi hoi

ik heb een deken zonder hals en bij mijn fries zijn de haren onder zijn deken ook wat korter geworden
ik doe er dan ook zo'n borstbeschermer onder (alias sportbeha hihi), en leg zijn manen onder de beschermer 1 kant op
ik kan niet zeggen dat ze daardoor gegroeid zijn, maar ze zijn ook niet korter geworden
ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt een deken met of zonder hals, want naar mijn weten zitten die halzen niet zo strak
ik zou ook niet weten wat je ertegen kan doen om het te voorkomen
kortom; ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als jou Haha!
ben benieuwd naar de verdere reacties
ik zou het namelijk ook wel willen weten

greetz kelly Pling

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 02:54

Sorry geen ervaring mee, het paard met de lange manen hier, heeft nooit een halsdeken op. Maare waarom ik reageer. Als je bang bent dat de manen toch gaan schuren, wat ik me best kan voorstellen, waarom doe je er geen Sleezy onder.
Jup en nou zie ik je al denken en wat???? Haha! Een Sleezy dat is net als een paardenBH maar net effe iets meer. Zal eens kijken of ik er een foto van heb, is wat makkelijker.

.....Gevonden, al is het niet de beste foto.
Afbeelding
Zoals je ziet gaat deze tot over het hoofd, is gemaakt van zeer rekbare stof (lycra), en geeft bij mijn weten geen schuurplekken. Veel westernruiters gebruiken die dingen vaak de hele winter. Mijn paardje had em om een andere reden op, zo herkende haar veulen dr niet Cool Normaal gebruik ik ze alleen maar voor wedstrijden. Ze zijn in verschillende maten/ uitvoeringen te krijgen. Tis mss een ideetje.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:55

De halsdekens gaan uiteindelijk wel ten koste van de manen van je paard, die Sleezy heb ik idd al vaker gezien bij de Westernruiters, ik heb het mijn paard nog niet aan willen doen Clown

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:43

@Cloris hihihi ik had zelf in het begin ook zoiets van no way niet op mijn paard.
Maar als je er dan 1 krijgt zoals die smeerpoets op de foto (is overigens een Paint) je ziet op die foto al witte benen, nou de rest is ook met heel veel wit, dan ga je je toch bedenken. Tis wel heel fijn zon ding. Daags voor de wedstrijd wassen en vlechten en dan Sleezy erop, de volgende dag is ze dan nog redelijk schoon. Ze krijgt het altijd wel voor mekaar de benen ed smerig te maken, maar de schade valt dan mee.
En nog een voordeel, als je de manen niet wilt vlechten en je doet een sleezy erop, de volgende dag ligt echt alles keurig plat Pling Niks springmanen nee alsof je er 3 bussen haarlak in gespoten hebt Haha!

rianne21
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-03-06
Woonplaats: stadskanaal

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:08

Waar hebben jullie die halsdeken vandaan??
IK ben al een tijdje hier na op zoek maar kan ze niet vinden.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 22:00

Bedankt voor jullie reakties!
Gek gezicht zeg die blauwe hals! Cool

rianne21 schreef:
Waar hebben jullie die halsdeken vandaan??
IK ben al een tijdje hier na op zoek maar kan ze niet vinden.


hier staat in ieder geval de Rambo halsdeken op die ik voor ogen had...
http://www.horsemopolitan.nl/

een deken met zo'n hele hals lijkt mij eerlijk gezegd zo benauwd en niet zo prettig voor een paard, maar die staan ook op deze site volgens mij...

happyhorse

Berichten: 4385
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:01

Ik had een deken met hele hals voor me draver met lange manen.
het enige was dat de manen superplats tegen de hals zaten geplakt.

Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Lange manen en halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:04

ik denk dat het mee valt met manen die er af gaan... plat ja,, zoals happy horse zegt;)