Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:57

Nou, die mogen er inderdaad zijn Knipoog Maar hij vererft dit niet?

kiyarah

Berichten: 189
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: heerlijk op 't platteland

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:13

soeske schreef:
Nou, die mogen er inderdaad zijn Knipoog Maar hij vererft dit niet?



Hallo Soeske,

Zoals je kunt zien is zijn vorm/bouw verder prima, echt een Andalusiër. Dat geldt voor zover ik weet ook voor de rest van zijn familie. (er staan ook foto's van hem en fam. op website van lavidanueva.nl)
Aan zijn veulen is ook niets bijzonders te zien, dus uhh........???! En veulen heeft PRE papieren, beide ouders zijn goedgekeurde PRE's ! Denk dat je het beste maar naar het veulentje zelf kunt kijken dan, daar begon dit topic eigenlijk om Knipoog

groetjes Simone

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:34

simoneladan schreef:

Hallo Soeske,

Zoals je kunt zien is zijn vorm/bouw verder prima, echt een Andalusiër. Dat geldt voor zover ik weet ook voor de rest van zijn familie. (er staan ook foto's van hem en fam. op website van lavidanueva.nl)
Aan zijn veulen is ook niets bijzonders te zien, dus uhh........???! En veulen heeft PRE papieren, beide ouders zijn goedgekeurde PRE's ! Denk dat je het beste maar naar het veulentje zelf kunt kijken dan, daar begon dit topic eigenlijk om Knipoog

groetjes Simone


Het was inderdaad mijn vraag in dit topic, of een holle rug overerfelijk is. Ik ben bij het veulentje wezen kijken en het is echt een leuk ding! Mijn vraag in dit topic is meer omdat ik met hem dressuur wil gaan rijden. Toch wel naar Z niveau uiteindelijk. Het is dus de vraag of die holle rug overerft en zo ja, kan hij daarmee gewoon alle oefeningen doen die in de dressuur zitten?
Cascabel is inderdaad een prachtig hengst en als hij werkt zie je de holle rug veel minder, La Vida Nueva is een erg leuke hobby stoeterij en ze zorgen echt heel erg goed voor hun paarden! Zou zo mijn paardje bij hen zetten als hij nog een veulentje zou zijn.

kiyarah

Berichten: 189
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: heerlijk op 't platteland

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:19

Hallo Leetjuhh,

Leuk om te horen dat jij ook erg tevreden bent over La Vida Nueva !
Over Cascabel weet ik dat hij alle Z oefeningen a.d. lange teugel doet, verzamelingen, travers, renvers, appuyementen, piaffe heeft hij ook gedaan en verzamelde galop, dus dan kan het ook als je erop zit Lachen.

Je zou ook eens kunnen gaan kijken als Robert met Cascabel oefent, dan kan je het zelf zien, ik vond het i.i.g. erg leuk om eens te zien !

Weet niet of je in de buurt woont ? Maar als je belt mag je vast wel meekijken ! Knipoog

groetjes Simone

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:54

Hee bokkers, heel erg bedankt voor jullie informatie! Ik heb besloten om het veulen niet te kopen. De voornaamste reden is de onzekerheid over hoe hij uit gaat groeien en vooral of wij dan qua karakter bij elkaar passen. Ik zou het namelijk jammer vinden als het zou botsen, want dan moet ik hem verkopen.

Ik hou in ieder geval de stoeterij in de gaten. Wie weet als het veulen over een half jaar nog niet verkocht is, ga ik gewoon weer een keertje kijken.

Bedankt iig!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiër dekhengst met holle rug: erfelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 07:24

Goede beslissing! Kun je altijd over een jaartje weer even kijken