Groninger paard.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 10:34

Hai ik ben van plan eind volgend jaar weer een paard te kopen.
Nou wees iemand hier mij op bokt op het groninger paard wat er inderdaad heerlijk gevuld uitziet.
Nou ben ik op zoek naar mensen met een groninger paard en vraag me af.
Wat rijden jullie met je paard ?
Welk nivoa dressuur ongeveer?
Hoe hoog springen jullie met hem /haar?
Rijden jullie dr ook buiten mee ?
En wat is het karakter van jullie groninger ?

Het zou ook leuk zijn om foto's en filmpjes van jullie paard neer te zetten want helaas kan ik op internet niet echt duidelijke foto's vinden van de zijkant van een groninger ,met en zonder zadel.
Ik weet niet of dr hier foto's mogen en anders als je het leuk vind je groninger te showen mag je altijd een bp sturen denk dat dit ras behoorlijk goed bij mij past als ik het zo gehoord heb.

Dank jullie wel Lachen
Laatst bijgewerkt door Heike op 27-11-06 07:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verplaatst

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:35


ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 10:41

bedankt Lachen mijn zoek functie werk niet goed

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:54

Hahaha, je had ook vast niet gedacht dat je op Loeks moest zoeken Knipoog

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:19

Ik heb zelf ook een groninger. Ze kan best dominant zijn maar is super betrouwbaar. Sinds kort zijn we na verhuizing etc weer begonnen met dressuur. Tot nu toe zijn we door wat blessures in de B blijven hangen, maar ze pakt nieuwe dingen heel snel op. Met buitenrijden is het ook een geweldig paard, schrikt bijna nergens van, alleen doet ze dat af en toe voor de lol vanwege een verkeerde plek op de weg. Maar ze gaat er niet vandoor oid. Meestal gaat ze heel snel stilstaan en kijken. Springen heb ik nog niet geprobeerd omdat ze nog vrij jong was vond ik. Maar dat ga ik ook nog zeker proberen. Voor de kar wil ik persoonlijk niet, en ik heb er ook geen ervaring mee.
[/img]http://img227.imageshack.us/img227/762/dsc00345jk9.jpg[img]
Dit was pas geleden, eerste keer les en na een half jaar weer erop. Dus wees aub niet te streng Bloos
[/img]http://img227.imageshack.us/img227/2396/afbeelding069hu1.jpg[img]
Op deze foto was ze net een half jaar onder het zadel (4jr) en stond ze in het land. Ze is die periode enorm de lucht in geschoten. Nu is ze zo ong. 1.72m Ik denk dat dat wel groot is voor een groninger ik dach nl dat ze normaal iets kleiner zijn. Maar ik kan het heel erg mis hebben hoor.
Maar voor mij is het echt, eens een groninger, altijd een groninger. Ben verliefd geworden op het ras!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:20

Afbeelding

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:21

Afbeelding

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:21

Hier zijn de foto's. Had het niet helemaal goed gedaan.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:22

Ja ik ben dr inderdaad ook erg opgewonden over zijn precies het type paard dat ik zoek geen heethoofd die iederekeer overal van schrikt maar ook geen sloom paard dat je iederekeer aan moet drijfen.
Lijken me erg fijne paardjes al lijkt me 172 wel wat groot voor mij Tong uitsteken ik ben maar 166

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:23

O dat is inderdaad een heerlijk paard

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:28

Haha ik ben zelf 1.60. Moest in het begin ook erg wennen. Had haar gekocht als 1,5jarige en toen zeiden ze, die word niet groter dan 1.65. Maar ze was nogal in verwaarloosde toestand, en toen kwam ze bij mij, en ze werd maar groter en groter. Maar je groeit er zeker wel in mee. Ben nu niet anders meer gewend. Ik denk nu vaak bij m'n andere paardjes; goh wat zijn jullie eigenlijk klein. Terwijl dat ook wel meevalt.
Voor mij echt niks anders meer. Ze zijn niet sloom maar ook wel super betrouwbaar. In de dressuur ook, is ze eerder te snel en moet ik haar steeds terug rijden. Heb sinds kort op een andere manier les dan wat ik gewend ben, maar ze pakt de nieuwe dingen enorm goed en snel op.
Heb je ook al iets op het ook dan of nog niet? En zoek je een jonkie of een waar je zo op weg kan rijden?

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:31

Ik ga eind volgend jaar op zoek het viel me alleen op dat er op internet zelf niet veel over stond.
Het word nogal moeilijk een jong dier zou ook leuk zijn maar dan wel een die al ingereden is ook vroeg ik me af of je het verschil merkt als ie al voor de kar gelopen heeft ? moet je dan met een sterker bit rijden onder het zadel ?
Het liefste gewoon een tussen de 4 en de 9.
En een vraagje Tong uitsteken hoe stap je ingodsnaam op zon joekel als je zelf maar 160 bent Tong uitsteken een krukje ? of je beugel langer of ben je gewoon super lenig Tong uitsteken

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:36

heb je al eens op www.hetgroningerpaard.nl gekeken? Of op het groninger paardenforum, de site daarvan weet ik niet precies, even googlen zou ik zeggen.
In de mond is ze heel licht, maar ze heeft ook nog nooit voor de kar gestaan. Maar ik denk dat dat ook aan je rij techniek licht. Ik heb haar heel erg op mijn zit en beenhulpen ingereden, en doe zo min mogelijk met mijn handen.Daar heb ik nu dus profijt van.
Ik kom er opzich wel op zonder hulp middel, maar dan hang je zo aan de rug....
Ik heb thuis meerdere krukjes staan, zo is er altijd wel een beschikbaar. En ik heb zo'n uitklapbeugel, voor als ik er onverwachts tijdens een rit af moet oid. Daarmee stap je toch wel wat makkelijker op. Maar ook dat was enorm oefenen. In het begin schoot ze weg in galop met opstappen dus ik heb aardig moeten afzien

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 11:59

O ja zon opklapbeugel heb ik gezien vroeg me af of je dan niet af en toe hebt onder het rijden dat ie naar benede klapt ?
En ja op de website had ik al gekeken helaas niet veel foto's dr staan wel foto's op maar denk niet dat dat paarden zijn die in mijn prijsklasse gaan vallen Tong uitsteken

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:06

haha nee de groningers zijn in het algemeen vrij prijzig. Ik heb ook veel ''geluk'' met haar gehad. Ook al heeft het wel veel moeite gekost om haar onder het zadel te krijgen.
Ik heb nog nooit gehad dat deze openklapt. Gewoon goed aanduwen tot je een klik hoort. Hij bevalt mij prima.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:08

O oke bedankt voor de tip ik zag wel op de site staan dat dr maar weinig van zijn dat is wel jammer dan zal het wel een heele speurticht worden naar de juiste als het een groninger word

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:19

Ik kwam er heel toevallig op via marktplaats. Ik had een andere (hengst) in mijn gedachten, echt een plaatje, maar toen ik belde was ie net verkocht. Toen kwam m'n vader met mijn merrie aan. Wij zijn toen uit Katwijk aan zee om 6.00u vertrokken naar Finsterwolde (uiterste puntje van Groningen). Daar kwamen we om 9.00u aan. Toen zag ik een zwarte en nog een ander in het land staan. Ik weet nog dat ik toen zei, nee he is dat 'r? Kom we gaan weer terug.
Maar m'n vader heeft aangehouden en we zijn toch gaan kijken. Toen die man in het land kwam, deed ze heel boos en gemeen naar 'm. Toen m'n vader er in kwam hetzelfde. Ze bleef maar boos in een hoekje staan. Dus toen ik er in, met zo'n gedachte van: denk maar niet dat ik dat lelijke beest koop. Toen ik daar stond kwam ze naar me toe, wel heel boos. En even voor me stond ze stil ze kijkt me aan, en ze legt haar hoofd op m'n schouder en gaat staan knuffelen. En dat was toen liefde op het eerste gezicht. Toen heb ik ook gelijk gezegd verkocht!
Toen gingen we haar halen. Waren daar ook om 9u aangekomen, en we zijn tot 14.00u 's middags bezig geweest om haar in de trailer te krijgen. Ze was zo onwijs bang.
Ook toen ze thuis kwam was ze heel schichtig en bang, en mocht ik niet de stal in. Ze beet me en schopte me. Pas na een jaar kon ik normaal een hoofdstel omdoen en poetsen. Met inrijden precies zo, elke keer lag ik er weer naast, tot ik in de ambulance beland ben. Toen was het voor mij genoeg en is ze naar Gert van den Hof gegaan, omdat geen enkele andere africhtingsstal haar wilde inrijden. Na 3weken mocht ik er weer op, ik ben echt ziek geweest. Maar toen ze eenmaal thuis was, gelijk les genomen en er echt heel hard aan gewerkt.
Ik denk dat ze daarom ook zo goedkoop was voor een groninger. Ze was toen enorm dominant, en totaal niet lief. Ook denk ik wel dat ze niet de juiste behandeling heeft gehad om het maar zacht uit te drukken. Maar dat zijn alleen gedachten.
Ik hoop dat jij het daarom makkelijker krijgt. Ook al moet ik nu zeggen dat ik enorm trots ben dat ik al zover met haar gekomen ben.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:25

Je mag zeker wel trots zijn super gedaan en ik weet zeker dat je veel plezier van haar krijgt

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 16:56

ook mischien iemand die met zijn groninger springt of gesprongen heeft ??

naresha
Berichten: 311
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:40

Een vriendin van mij heeft ook twee groningers, ze doet er van alles mee, ze kan er mee mennen, dressuren en ook springen (zowel over bomen als hindernissen)..

Ik heb er een paar keer opgezeten en vond het fantastisch zo lekker koel maar toch zeker niet lui! (maar ik blijf toch voor de sport bij m'n kwpn'er Bloos )

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:26


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:51

Wij hebben ook verscheidene, ze poseren in m`n profiel.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:30

Ook de mijne staat in mn profiel, is trouwens een kruising met KWPN. Maar wel het heerlijke karakter van de Groninger. Hij is trouwens ook 1.72, maar over het algemeen blijven de Groningers toch wat kleiner.

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:05

even een puntje, even volgen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: Groninger paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:15