Vinden jullie een tinker ook barok?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:19

maar roane,dan is mijn letlander toch ook wel barok..als het kriterium hoge school is..

ik hoor mijn instructrice nog zeggen...."zulke sprongen maken ze alleen maar op de spaanse rijschool hoor,je paard komt boven het hek uit!!"

en hij kan heel goed op 2 achterpootjes lopen Haha!

en hij is zwaar gebouwd,mensen denken altijd dat het een fries is..dus dikke billen,dikke nek,korte rug.. Ja

een barokke letlander Tong uitsteken

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:21

kimmie261 schreef:
Roane schreef:
Een Alter Real en de Karthuizer zijn ook Barokke paarden, als het dan al niet subcatagorien zijn. Lachen
Ik vind Tinker ook geen Barok, simpelweg omdat het ook geen hogeschool paarden zijn.

De Fries ook niet, maar die heeft een flink portie Barok bloed.



ik heb hier een heel stoere stevige letlander staan,en die maakt ook hoge school sprongen...

is deze dan ook barok??? Vork

ik vind van wel hoor Ja



die van jou gedraagt zich idd als een hogeschoolpaard alsie wil *LOL* *visual van een ploinkende Bitje* *LOL*

Ann

Berichten: 13330
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:22

Toch vind ik door het mengelmoesje van gebruikte combi's in het verleden, Tinkers qua karakter niet per definitie onder de koudbloedrassen vallen. Af & toe denk ik zelfs een Arabo-tinker te hebben. Clown
Laatst bijgewerkt door Ann op 19-12-06 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:22

ja fem, die van jou is echt speciaal, wat nou jarenlange geduldige training, Bitje schudt het uit zijn mouwtje *LOL*

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:23

Ann schreef:
Toch vind ik door het mengelmoesje van gebruikte combi's in het verleden Tinkers qua karakter niet per definitie onder de koudbloedrassen vallen. Af & toe denk ik zelfs een Arabo-tinker te hebben. Clown



ow er zijn zeker heel luxe tinkers, maar een luxer type maakt het nog geen barok paard Haha! maar ik snap het wel, ik vind tinkers sowieso een geval apart, met al die verschillende types (en dan ook nog 2 stamboeken) dus dat je daar niet eenduidig uitkomt, dat snap ik wel Ja

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:24

Ann schreef:
Ahh, op die manier. Ik vat hem nu.

OK dan!

kjoetie schreef:
ja maar "barok" staat niet gelijk aan "gebruikt voor hogeschoolrijden" Knipoog dat kan je wel vinden, maar dat klopt niet , als je begrijpt wat ik bedoel.

Citaat:
Zover ik weet zijn Friezen ook nooit gebruikt in de echte Hoge rijscholen, maar hebben wel een portie barok bloed meegekregen.


fries bloed IS barok bloed. Ik denk dat je Iberisch en Barok door elkaar gooit, een Iberisch paard (dus spaans en portugees bloed) is wel barok, maar niet ieder barok paard is een Iberiër. Het klopt dus wel als je zegt dat er een flinke portie Iberisch bloed door de aderen van onze zwarte parels stroomt Lachen


Dat laatste bedoel ik ook. Ik gooi Iberisch en Barok niet door elkaar. *LOL* Andulusiers zijn gebruikt bij het fokken van Friezen 'lang lang geleden', zoveel weet ik. (heb ik in de penny gelezen toen ik klein was;))
Maar Iberisch is niet standaard barok nee.
Fries is daar een prachtig voorbeeld van. Haha!

kimmie26: Ik zal dit even als een grapje opvatten en me er verder niet druk over maken. Knipoog Nu nog standaard aanleren en dan naar Wenen gaan. Haha!

Ann

Berichten: 13330
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:26

Wat ze ook zijn, onder de barokke rassen vallen ze per definitie inderdaad niet. Maar 'een geval apart' omschrijft het wel goed. Haha!

EDIT: was een reactie op kjoetie d'r bericht.
Laatst bijgewerkt door Ann op 19-12-06 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:27

zeg uhh,je twijfelt toch niet over mijn Bitje he??? Nors opkijken

beestje heeft altijd al gedacht dat hij bepaalde talenten had.... Ja

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:31

heeft hij ook.... arme simpele ruitertjes tot wanhoop drijven als ze het niet goed doen Tong uitsteken

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:53

haha ik heb dus een dubbel barok paard (fries×andalusier)

en nee ik vind een tinker ook niet een barok ras

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Vinden jullie een tinker ook barok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:07

Fijn dat dit topic gestart is want ik zat met dezelfde vraag.
Alhoewel tinkers voorheen in Ierland en Engeland door de "reizigers" ook gekruisd werden met warmbloeden is het toch een echte koudbloed. Soms wel met een barokke uitstraling, zeker de wat zwaardere types met zware hals en korte rug (cob) maar de meeste hebben niet echt veel knie-actie. En hogeschool: als ze in het land of bak capriolen uithalen ja Lachen