[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:12

Ingrid: Hopelijk word het wat met de pony, kun je eindelijk weer eens genieten, al dan niet met iemand anders pony.
Wel balen dat Alf nog steeds niet beter is. :(

StalNollie: Gezellig zo weg van huis!

Lori: Is het nog zo gezwollen bij de shet van je moeder? Op zich is wat zwelling niets zorgwekkends, zolang de temperatuur goed blijft.

Susanne: Oeh jaloers, ik wil ook eens op het strand rijden!


Magic is inderdaad weer thuis en de eerste ritjes zitten er al op en wat een toppoownie! Ondanks hij groen is, geeft hij mij een veilig gevoel, iets wat ik niet snel heb. De eerste keer rijden heb ik zelf eens galop gevraagd en ondanks hij dit niet heeft gedaan bij de beleerder (op enkele pasjes na), deed hij het gelijk!

Helaas heb ik weer tegenslag op paardengebied, dierenarts moest vandaag met spoed komen..al is dat laatste niet vanzelfsprekend op een zondag én feestdag. Een dierenarts ging komen, maar na 1u wachten kwam die er niet door, dus moest ik nog vele nummers afgaan. Ik heb automatisch 3 nummers van DA's in mijn gsm staan in geval van nood, maar geen enkele te bereiken en dan via via namen doorgekregen en allemaal 1 voor 1 afgegaan..resultaat: pas 2u later en 15 nummers verder kon er DA komen.

Bij het controleren van de poowns vond ik mijn vriendje in een plas bloed, met een gapende wonde in z'n zij. Ik vermoed blijven hangen aan het hek, die hij open heeft gekregen, gezien die half open stond en daar bloed en huid te vinden was. |( |(


Poownie moet nu binnen staan tot de hechtingen eruit moeten, over 10 a 14 dagen mag ik de hechtingen zelf los maken (al eerder gedaan, daarom dat ik het zelf mag doen).. En voorlopig staat hij op ontstekingsremmers om ontsteking te voorkomen en nadien mogen we flink gaan smeren met honingzalf.

Foto van de wonde in linkje, gezien het niet echt prettig is om naar te zien.
http://i63.tinypic.com/9rofix.jpg

http://nl.tinypic.com/r/24g6syg/9

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:47

Oei, ziet er naar uit. Beterschap voor je pony!

Susanne: leuke foto’s! Genieten zo op het strand.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:02

Jeetje wat een wond. Sterkte balen zeg. Hadden ze allen geen dienst?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:08

Nee geen enkele..of het was gewoonweg te vroeg (7u). Bij velen kreeg ik ook gelijk voicemail, met de mededeling dat ze gesloten waren omwille het een (nationale) feestdag is. DA die is gekomen kwam uiteindelijk van een half uurtje rijden, dus ook niet echt om de hoek.

Net nog gaan kijken wonde voelt goed koel aan, wel wat dikker en staat nog bloed te druppen. Gelukkig temperatuur nog steeds goed.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:17

@Jolynne, Is niet warm en functioneert goed echter was het al vlak na de castratie zo en het veranderd niet maar blijft zo. Ik kijk of het in de loop van de week weg trekt anders toch eens bellen en overleggen, kan altijd dat er iets ingezakt is.

Daarnaast lelijke wonde zeg, wat een gedoe om een dierenarts te bereiken. Kan gelukkig altijd op de mijne rekenen hier op dat vlak maar nog geen zulke wonden gehad.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:05

Zo flinke wond.
Het wordt weer een hele warme week . Hopelijk zaterdag weer koel.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:23

Getsie wat een nare wond! Beterschap voor Brave :(:) Fijn dat Magic zo goed gaat!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:02

Jeetje wat een flinke wond zeg, dat al die dierenartsen niet bereikbaar waren... gelukkig toch eentje gevonden.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:28

Gisteravond was het weer zwem-tijd voor de pony’s {:} Na het zwemmen hebben we nog een half uurtje door het water langs de vloedlijn gewandeld. Altijd lekker en een goede aquatraining :D

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:52

Jeetje Jolynne wat een wond! Hoe gaat het er nu mee??

Leuke foto’s van Willem Susanne <3 lekker naar het strand geweest! Jaloers :P

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:59

Heerlijk Susanne, het strand was gisteravond ook heerlijk qua temperatuur. Gister ook een grote wandeling gemaakt op het strand met de hond, echt heerlijk! *\o/*

Zaterdag is alweer het districtkampioenschap, ik ga dit keer met totaal geen verwachtingen heen. Gewoon lekker rijden en we zien wel :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:00

Linsey1998 schreef:
Heerlijk Susanne, het strand was gisteravond ook heerlijk qua temperatuur. Gister ook een grote wandeling gemaakt op het strand met de hond, echt heerlijk! *\o/*

Zaterdag is alweer het districtkampioenschap, ik ga dit keer met totaal geen verwachtingen heen. Gewoon lekker rijden en we zien wel :D

Volgens mij mogen er 5 door in de Z en doen er 5 mee. Dus als je winst rijdt heb je een ticket. :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:03

Klopt, maar rij niet elke wedstrijd winst, ligt voor een deel aan sommige jury's maar soms is Toliene ook wat heet door de oefeningen. Maar ach we zien wel, wel heel veel zin in!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:33

Caya gaat dit keer met vriendin B dressuur en ik met haar ZZ vaardigheid en Beauty met mij M dressuur en Z vaardigheid . En vriendin ook nog de L met haar eigen pony

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:38

Ik start alleen dressuur. Moet nodig ook weer eens wat vaardigheid gaan starten maar ik stel het steeds uit :')

Hopen op een beetje knap weer.. ze voorspellen non-stop regen en ook onweer. Wie weet draait ‘t nog bij..

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:01

Ohhh ja beter mooi weer! Ik heb een water rit bij de Drentse Aa! Dat lijkt supermooi te worden maar met regen :( :(

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:04

Dan wordt het letterlijk een water rit _O- :') Sorry!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:55

Hier geven ze geen regen, nog maar 1 keer regen gehad in heel aantal weken :(

Ben jaloers op jou Susan, ik wil ook eens naar het strand!

Met Brave gaat het goed, alleen word meneer het binnenstaan zat en heeft hij momenteel verhoging (38,6), maar dat was te verwachten. :)

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:40

Zulke heerlijke strandfoto’s! <3

Mijn meubels, vloer etc zijn vandaag verhuisd. Alles staat net op zolder. Valt toch altijd tegen hè verhuizen..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:11

Donny is vandaag verkocht. Ga hem missen de kleine topper Y;( Hoofdstuk nu officieel afgesloten... ;(

Arme Brave! Fijn dat het wat beter gaat maar blijft een nare wond.

Verhuizen is echt een gedoe ja Mandy! Ik kwam zooooveel troep tegen toen wij gingen verhuizen.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:18

Is hij ook al weg Suus? Kan me voortsnellen dat het lastig is. Je hecht je zo snel aan een beestje. Sterkte! :(:)
Wanneer komt je nieuwe topper?

Bij mij is alles in dozen gegaan, moet het nog allemaal uitzoeken.
Bij mn ouders staan ook nog dozen die ik de vorige verhuizing niet mee heb genomen. :o

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:02

Dat is snel gegaan, Susanne. Gefeliciteerd maar ook sterkte. Komt je nieuwe nu ook al snel?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:44

Dat is snel gegaan maar was te verwachten zo een mooi dier met veel potentie. Zal best pijn doen :(:)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:48

Als het goed is zondag *\o/*

Pfoe ja het voelt zo dubbel... Inderdaad snel gegaan maar daar ben ik alleen maar blij om, het wordt anders alleen maar moeilijker en blijf je er tegenaan hikken..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:17

Heerlijk Susanne, die gezelligheid met Ayla! En sterkte met verkoop van Donny! En Willem steekt z'n tong uit hahaha :D

Lori al hooi gehaald. Droog is het overal he!

Jolynne; ja dat hoop ik ook dat het wat wordt met die pony! Maar een pech voor jou; vervelende wond zeg! Ziet er best erg diep uit! Gaat het goed met die pony nu?

Linsey;leuk! Gelukkig zaterdag weer stuk koeler!

Mandyy; verhuizen is inderdaad altijd wel een dingetje ja. Ben al vaak verhuisd dus ben ondertussen ervaren haha

Alf gaat gelukkig weer beter.