Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 448 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Nelleke dankjewel! Je kan van de Vital volgens mij ook proefzakjes bestellen toch? Een van de dames is nogal kieskeurig. }>

Ayla ik zoek een krachtvoer waar ze voldoende energie uit halen, maar waar ze niet (zo) dik van worden. Ik las inderdaad iets over Vital Active+, ik denk dat ik die eens op proef ga bestellen. Het is inderdaad zo lastig, zo´n groot assortiment aan voerkeuze. :D

Jolynne jeetje wat heftig zeg.

Lindsey wat een leuke foto van Toliene! Mooie kleur heeft ze. Hier krijgen de dames (staan van 6/7 uur ´s ochtends op de weide met graasmasker tot half 5, dan worden ze naar binnen gehaald) 2 kg hooi en daarnaast onbeperkt stro, ze staan overigens op vlas, het stro bied ik ook aan in een slowfeeder.

Hier helaas ook even een kleine tegenslag. Ik zag gisteren dat de witte lijn van Emma weer los aan het laten is van de hoefwand. Sinds vorige winter heeft ze hier ineens last van, dan gaat het met periodes goed en ineens is het weer zo ver. Ik heb ook echt geen idee waardoor of hoe het komt. Ga op aanraden van de smid wel alvast preventief behandelen tegen schimmels en de smid komt ook nu wat eerder langs weer. Gelukkig loopt ze niet kreupel of gevoelig, maar baal er wel van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 09:37 



 
Profiel   

Voor de mensen die Babbyy willen volgen..let op: schokkende foto's in het topic.
Jolynne @ [MD] En dan heeft je pony plots een gebroken kaak..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 03:43 



 
Profiel   

@Nelleke, Hier ook eentje gehad die erg oedeem had onder zijn buik na de castratie, is wel vrij snel weggetrokken.

Ik geef hier vs200 balancer nu en een balancer van agrobs zelf. Wel niet dagelijks maar van zodra ze van het gras zijn gaat dit wel dagelijks worden met eventueel af en toe een stopweek.

@Jolynne, Wat een ongelooflijke pech :knuffel: Agrobs alpengrün mash + geweekte grasbrok was hier een top succes voor eentje die slecht hooi at en moeite had met op gewicht blijven. Finn heeft dat bultje aan zijn hoofd ook waarschijnlijk van een klap te vangen als jaarling.

Hier ook een patroon geschoren bij sommige, ik zou eentje eigenlijk helemaal willen doen maar ik probeer nog te wachten tot oktober.

Ik kom ook nog eens onder mijn "steen" vandaan. Ze hebben hier net een weekje stil gestaan met de warmte. Ik heb er hier inmiddels 3 die voor de hca kunnen en dan Cookie die nu al enkele keren tussen het lamoen heeft mogen staan. Ik weet niet of hij er dit jaar nog voorgaat of begin volgend jaar, ik laat ook sowieso nog de tandarts komen en de osteopaat voor hem. Als hij moet plassen kruist die standaard zijn voorbenen en doet ook erg gevoelig als je over zijn schouders borstelt dus ik vermoed dat daar iets niet lekker zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 08:57 



 
Profiel   

Ik voer eigenlijk enkel hooi maar moet hier echt wat meer op gaan letten om ze wat bij te voeren. De vitamine en mineralen brok van vitalbix daily complete heb ik geprobeerd maar die vinden beide pony's echt niet lekker en laten het daardoor staan. Ik probeer die wel eerst nog op te maken en tussendoor op zoek naar wat anders.

Qua scheren, ik ben er nog niet aan begonnen met Eddy, ik heb eigenlijk nog geen zin in de dekentoestand en waarschijnlijk zal eddy straks wat minder werken waardoor ik nog niet weet hoe en wat. Voor die keren dat die dan werkt zal het geschoren fijner zijn.. ik ben gewoon nog in twijfel :o

Lori, wat heb je er veel voor de wagen! hoe doe je dat qua tijd allemaal? een osteopaat kan nooit kwaad denk ik..

Jolynne, ik heb net je topic bekeken, wat ziet het er heftig uit! ik hoop zo voor je dat het maandag hierbij blijft en je niet nog meer verassingen krijgt

Deemiii, balen van die lijn! ik heb er zelf nog nooit van gehoord of gezien. Is dat iets genetisch?

Lindsey: ik vind dat toliene nog best veel in training staat! met dit schema zou je niet verwachten dat ze zo dik zou worden. Qua tips kan ik je niet helpen, sorry. mijn pony's zijn nu ook te dik. Ze staan momenteel nog 24/7 op de paddock met 2 shets en 1 haflinger. De haflinger was te mager en daardoor kregen de shets ook te veel hooi en zijn zij nu ook te dik icm niet super veel training. Gelukkig is de haflinger tijdelijk weg ivm beleren dus staan ze nu op dieet.

Ik kom ook onder mijn steen vandaan..
Met Karel zijn ogen gaat het verrassend goed, ondanks dat zijn ene oog definitief blind is en zijn andere oog wel beschadigd is, is die gelukkig niet doorgezet naar volledig blind. Hij is er best rustig onder. Hij kan gelukkig wel alleen op de paddock staan. Voor het mennen is hij niet meer geschikt en hij moet wel in een rustige omgeving staan, daarom gaat hij binnenkort naar een ander huisje. Een vriendin van me heeft 2 shetlanders staan en hij mag daar bij komen te staan. Ze heeft al heel lief een extra stalletje voor hem gemaakt zodat hij zich rustig terug kan trekken <3 . Hij zal daar 24/7 buiten komen te staan met schuilmogelijkheden. En ik kan hem nog gewoon bezoeken! Heel erg blij met deze oplossing.

Daarnaast was ik ook al wel bezig met een nieuwe 'toekomst'. Ik weet inmiddels zeker dat ik graag een welsh erbij wil. Hiermee wil ik ook wat verder de wedstrijden ingaan. 5 oktober komt hij als het goed is, ik zal zodra hij echt hier staat wat meer foto's en info geven. maar ik kan jullie wel vertellen.. hij is leuk! :D

Qua kastfoto's kan ik niet meehelpen, ik heb een zeecontainer ter beschikking. daar staan mn karren in en tuig hangt tegen de muur. De rest van de spullen zitten in plastic boxen in de stelling

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 10:09 



 
Profiel   

@Eline, Qua tijd lukt het hier eigenlijk zonder veel problemen maar ik moet dan ook niet naar een pension rijden eerst. Ook is het maar de mini shet die ik echt 30/40minuten men langs de weg en de andere een kwartiertje in de weide, Finn om de stap knop er beter op te zetten en de andere heeft er nog maar 5 keer voor gestaan denk ik. Hoe ik het in de winter ga doen is nog afwachten verder maar in het ergste geval men ik enkel het mini shetje aangezien die last durft hebben van patella fixatie. Moest ik aan een 2de zilco tuig raken 2dehands kunnen we met 2 mennen hier ook.

Spannend trouwens dat er een welsh komt en fijn dat je voor Karel een plekje hebt gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 11:29 



 
Profiel   

Ik zag allemaal kast foto’s dhs eventjes foto’s gemaakt gister [ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 11:41 



 
Profiel   

Eline: klinkt als een fijne oplossing voor Karel en jou! Blijft ontzettend zonde van zo’n leuke pony hè. Ga je nog wel wedstrijden rijden met Eddy? Super leuk dat je een Welsh gekocht heb, ik ben onwijs benieuwd :D


Ik heb na lang wikken en wegen min of meer besloten om in ieder geval te stoppen met de tweespan sport. Mijn Kraay marathonwagen en Ideal tweespantuig zullen waarschijnlijk binnenkort wel in de verkoop komen. Met Willem is het maar afwachten hoe het in de toekomst gaat lopen, ik ben toch een echte enkelspan menner en ik vind het zonde als alles staat te verstoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 12:19 



 
Profiel   

Eline je bent er weer! :D wat fijn dat het tot nu toe nog goed gaat met Karel! Jammer dat hij niet gereden kan worden hoor... maar gelukkig kan hij naar een goed plekje. Ben heel benieuwd naar je nieuwe pony!

Ohhh Susanne wat jammer! Ik zou zeggen zou het niet geschikt zijn voor de welsh maar tegen de tijd dat die oud genoeg zou zijn is je wagen weg gestoft. Zonde zou dat zijn idd. Wel fijn dat je weer waar je pad ligt in ieder geval :)

Linda, jij hebt veel kastruimte zeg!!

Lori ook lekker geschoren. Leuk dat je nu veel kan mennen. Zie je ook steeds op insta voorbij komen. Zo leuk :D knappe palominos ook.

Hier is Hidde gisteren ook geschoren! Lekker na tijd gewassen met warming wash van NAF (ik vind het topspul). Hij heeft nacht met een 0 grams deken gestaan. Staleigenaar heeft gister laat en vanmorgen vroeg even gevoeld maar hij was gelukkig gewoon lekker warm. Hij is geen miep kwa weer :D
Hij heeft geen mijt! Super *\o/* dan hoef ik niet nog te wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 13:34 



 
Profiel   

Ik heb trouwens laatst wat gehoord van Jill :) voor degene die haar nog kunnen herinneren. Gaat heel goed met haar en ze geniet van de rust en aandacht die ze krijgt. Ze hoeft niks, niet te werken. Dat is perfect voor haar en dat verdiend ze! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 13:36 



 
Profiel   

Eline wat fijn dat hij een goed plekje krijgt! En een Welshje gekocht, super leuk! Ben benieuwd naar de foto's.

Linda dat lijkt me een flink grote kast, heerlijk! Kan je veel spullen in kwijt. *D

Susanne jammer dat je de tweespan spullen gaat verkopen maar begrijpelijk als je meer een enkelspan menner bent. Jammer dat mijn span nog niet 'klaar' is, anders had ik wel interesse gehad.

Kiekeboefje heerlijk hè, die Warming Wash! En lekker geschoren ook. Dat is ook een meevaller, dat het geen mijt is!

Hier vanmiddag Emma haar hoofdje geschoren en met Esmee geoefend met dekens opdoen, dat is echt nog héél eng. *D Morgen komt mijn Glucobalance ook binnen, ben benieuwd of ze het lust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:04 



 
Profiel   

@Jolynne Jeetje wat een pech. Heel veel beterschap.

Bink krijgt ondanks zijn best aardige training eigenlijk nog steeds alleen Fibra. Wel dubbele portie, maar daar doet hij het echt fantastisch op.

Kastfoto heb ik helaas niet. Nog niet helemaal ingericht zoals ik het wil nl.

Hier ook geschoren afgelopen zaterdag. Omdat dat de eerste keer was heb ik heel lang getwijfeld over gewoon streepje of jachtmodel. Maar mennen was al niet echt meer doenbaar. Dus uiteindelijk alles eraf behalve hoofd en benen. Hij heeft genoten.

En Bink gaat verhuizen per 1 oktober! We blijven op dezelfde stal, maar hij krijgt een eigen box met klein uitloopje. De groep waar hij nu bij staat is op zich prima. Maar hij is altijd laagste in rang en ik wil hem gezien zijn leeftijd toch wat meer rust geven voordat hij er helemaal buiten staat en dan misschien niet meer aan zijn eten komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 10:23 



 
Profiel   

Ayla schreef
Sharani: ik las dat je zei dat de shetdurance in Ugchelen was, maar het is in Wolfheze :)
.


Oeps stom, inderdaad Wolfheze. Hoe ik nu aan Uchelen kom :o? .

Ik ben weer terug na 4 dagen NK dressuur. Dus weinig te melden op pony gebied.

Heb wel even bij gelezen, en las wat over de struggle van het voeren bij verschillende.
Blijft hier ook altijd lastig, juist bij die kleintjes is het altijd een balans zoeken tussen genoeg voedingsstoffen maar niet teveel calorieën. Gisteren bij de Havens stand nog twee zakken voer meegekregen om te proberen en binnenkort komt een adviseur van een een nieuw merk (Höveler) eens langs om advies te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 13:52 



 
Profiel   

Sharani, dat is interessant. Het blijft inderdaad altijd lastig om de juiste balans te vinden. Een deskundige zou daar meer over kunnen vertellen. Altijd leerzaam.

Jennifer, wat fijn voor Bink. Lekker geschoren, vinden ze vaak heel fijn he! Hier ook hoofd niet geschoren, vind dat wel wat hebben.

Fotootje van vanmorgen. Heerlijk 15 km in de benen, ik wou even afstappen om een vervelende vlieg weg te jagen. Hij is heel erg zwart gebleven na het scheren, heb gelezen dat dit kan komen omdat hij nu beter in zijn vel zit als vorig jaar. Wel mooi kaaklijntje geschoren <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 15:01 



 
Profiel   

Ik ga morgenavond scheren. Ga denk ik ook warming wash gebruiken erna .
Wat hebben jullie opgruimde kasten. Ik durf geen foto te.plaatsen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 16:51 



 
Profiel   

Hahaha Patricia, heerlijke reactie _O- ik had dat ook hoor! Maar met handige opbergsystemen of die gereedschapbakken van de action zijn heel handig. Werd het bij mij stukken beter van, vond het al bijzonder dat er geen muizen in mijn kast leefden! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:25 



 
Profiel   

Ik heb zoveel spullen en dekens haha en voor 4 ponys erin natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:26 



 
Profiel   

Hahaha dat herken ik hoor Patricia, voor ik op mijn huidige stal kwam was mijn kast veel te klein en ook een grote troep.

Wat fijn zeg Jenny dat hij mooi zwart is gebleven, was ook heerlijk weer voor een ritje

Toliene is vanmiddag weer geschoren, daarna lekker gewassen en heeft ze nog een uurtje gewandeld met mijn verzorgstertje. Morgen ga ik weer een groot rondje mennen :)

[ img ]

(Niet haar beste foto, maar goed te zien dat ze te dik is momenteel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 22:15 



 
Profiel   

Lekker weer alle geschoren paardjes <3
Fijn dat Hidde zo mooi zwart gebleven is!
Toliene ziet er ook goed uit, inderdaad wel een buikje maar verder ziet ze er blij uit.

De NAF wash-jes zijn inderdaad wel fijn, al vind ik hot oil na het scheren nog altijd het fijnst werken, al is de NAF love the skin wash (je weet wel, die met dat rode doekje erbij) een goede tweede. Die kan je zowel als warm/cold/na het scheren wash gebruiken dus gebruik tegenwoordig vooral die fles i.p.v. allemaal aparte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 11:10 



 
Profiel   

Jennifer wat fijn dat hij een eigen uitloopje krijgt! Ik vind dat zelf ook altijd het prettigst.

Kiekeboefje wow, wat een mooie omgeving op de achtergrond zeg! Best wel jaloers op haha. En natuurlijk knappe pony <3

Patricia haha, mijn kast is ook 9 van de 10 keer echt een drama. :') Maar probeer eigenlijk wel altijd eens in de week een beetje netjes op te ruimen weer.

Linsey Leuke foto van Toliene! Ik vind haar trouwens echt een leuke naam hebben.

Ik heb maar vast de regendekentjes uit de winterdoos gehaald, het is hier gelukkig wel nog droog maar geloof dat het vanmiddag begint te regenen. Ik wil nu nog nieuwe winterdekens, welke merken vinden jullie fijn? Ik wil wel gaan kijken voor Bucas, Amigo etc. geen Epplejeck huismerk oid. Ik heb nu een Amigo regendekentje voor Emma, maar die vind ik aan de voorkant vrij wijd en ook wel wat lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 10:19 



 
Profiel   

Dan zou ik niet voor Bucas of rhino gaan, die vallen beide wijd van voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 10:30 



 
Profiel   

Ik ben juist wel fan van Bucas! Het lijkt mij niet dat ze heel wijd vallen vooraan, maar dat weet ik niet zo goed verder.

Heb ook een Dekroo 100g dekentje die hij de nachten op heeft. Pas een paar dagen in gebruik, dus nog even afwachten, maar valt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:45 



 
Profiel   

Bucas vind ik altijd mooi zitten. Zowel bij dotje die rond de80 cm is en Yaja van 1 meter en caya 102 en beauty 104 en Faya 109.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 13:06 



 
Profiel   

Bucas valt vrij smal van voren.
Bij Willem passen ze niet fijn maar het zijn wel goede dekens. Ik heb er momenteel alleen een recuptex van, waarvan ik de voorsluiting heb verplaatst zodat hij ruimer valt daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 16:08 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Bij Beauty dit is de 4,6" ze heeft nu de 4,3" die is mooier bij haar. Caya heeft nu deze dekens. Ze vallen groot de maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 16:16 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaring met Bucas, past prima bij mijn smalle mini’s.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 448 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen