[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:56

Frummels: wat een prachtig gebied om je pony te hebben staan.
Opgedroogd ziet ie er toch wat schoner uit inmiddels :o


Nelleke: super brave pony heb je gewoon *\o/*
En tja, alle pony’s lijken nu dik met die enorme vachten :')


Vanochtend even 10 min met Nico gewandeld.
Hij kijkt ook echt haast nergens van op, vond 1 waaiende plant wat spannend, maar zijn nieuwsgierigheid wint het altijd en gaat ie er al snurkend op af om te kijken of t echt eng in :+
Kwamen nog een brandweer wagen met sirene tegen.
10 meter achter ons deed de chauffeur wel heel lief de sirene uit, maar alsnog gaf Nico geef kick toen hij opnieuw aanging toen ze ons gepasseerd waren.
Die pony is echt zo chill in zn koppie, heerlijk is dat

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:19

Kiekeboefje dankjewel! Voor de echte afstelling van het tuig laat ik eerst nog mijn instructrice goed meekijken maar ik denk dat het vooral stijfheid van de nieuwigheid is wat je ziet. Losser hangt de culeron voor z'n poeperd, dat lijkt me ook niet fijn :')

Wat fijn dat Nico zo chill was, zeker met een brandweerwagen met sirene. Wat een knapperd en dat al op die leeftijd. Beloofd wat voor de toekomst. :D

DA net geweest voor een 'grote beurt' APK :+ Tanden zijn nagekeken en gedaan (elektrisch gevijld zonder sedatie, de dag dat deze pony iets eng gaat vinden moet nog komen), 2e enting gehad en z'n castratiewond nagekeken. Ze is het wel met me eens dat het nu lang duurt maar de 'wond' is heel rustig, niet warm, geen zwelling, geen roodheid, geen pijn, alleen er blijft wel een klein gaatje open waar troep uit komt (heel weinig overigens).

Eigenlijk is de enige echte optie om te opereren, met als risico dat het opnieuw gaat ontsteken. We gaan daarom nu eerst nog 1x met een flinke dosis AB proberen of het misschien toch wil sluiten uit zichzelf, dus hij mag de komende 21 dagen 2x per dag AB. En anders wordt het alsnog operatie, maar dan hebben we wel alles geprobeerd. Zo'n operatie is ook niet zonder risico natuurlijk.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:01

wauw frummels wat een mooie plek! Fijn dat de regenperiode is overgewaaid, tijd voor de zon {:}

Nelleke wat is hij leuk en stoer! Fijn dat hij zich niet zo druk maakt! Slim om het dan nog maar even aan te kijken, het is toch best weer een ingreep. Mijn grote ruin heeft ook een klein kuiltje bij zijn littekenweefsel omdat hij een ontstoken castratiewond heeft gehad. Het kuiltje is gesloten maar dat heeft ook even geduurd. Nu maak ik het soms een beetje los daar met scarcream van Phytonics.

Mijn grote ruin loopt gelukkig weer goed dus ik kan weer (tijdelijk) fijn met twee paarden aan het werk. Rakker loopt als een volwaardig paard, want wat kan hij toch zijn stinkende best doen.

Hij had wel bedacht zichzelf alvast in te lopen terwijl ik het hek dichtdeed, en was daar naar de verse grasjes aan het kijken... hopelijk over 2 maanden weer.

Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:59

Nelleke: volgens mij is dat er nog niet, maar dat lijkt mij ook een stuk minder leuk dan een dagje weg op wedstrijd. Ik vind de sfeer en het weggaan met de trailer heel leuk, doe het niet zo zeer voor de punten. Knappe Duvel!

Elaine: jeetje dat zijn inderdaad flinke blessures :(:) Hoe oud is hij? Jammer dat hij met vervroegd pensioen is gegaan... maar wel begrijpelijk natuurlijk.

Mandy: Max in de lappenmand, het zit je weer niet mee :(:) Gelukkig gaat het nu de goede kant weer op!

Jenny: dankjewel :) Knappe Hidde!

Saskia: lieve Rakker, ik hou van zwarte pony's :)) Katwijk is voor mij voor een ritje op het strand helaas echt te ver rijden.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:21

Hoi allemaal! Ik ben weer terug en als het mag ga ik weer gezellig meekletsen. Ik heb wel alles gelezen maar niet gereageerd. Ik kom/zit in een hele drukke periode. Mijn grote paard is geopereerd, aan zijn been, was de afgelopen weken echt kantje boord en kostte me dagelijks meerdere uren tijd. Enorm intensief maar we zitten eindelijk op de goede weg omhoog.

Toliene gaat ook heel erg lekker, loopt lekker 5 dagen in de week, klein beetje te dik :o . Ze gaat over 2 weken van een 24/7 buiten plekje met schuilstal naar de nachten weer op stal. Veel fijner en kan ik het hooi iets meer doseren. :j

Hoe is het met jullie allemaal?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:59

Leuke foto van Rakker, fijn dat hij zo zijn best doet :) Gras vinden ze heerlijk he, Hidde doet er ook echt een moord voor bijna maar hij staat gelukkig toch op de paddock.

Linsey wat fijn voor Toliene :) Groeit ze in gewicht? Lastig is dat he.

Hier vanmorgen een lekker vroeg ritje gemaakt. Hondje Boris liep lekker mee en heeft er veel lol in. Hij en Hidde willen wel eens een 'wedstrijdje' doen maar Hidde kan hem echt niet bijhouden. Morgenvroeg hopelijk sneeuw en dan even sleeën! Nu al zin in, nog nooit gedaan... Moet er echt eens van komen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:08

Elaine: wat lekker dat Nico zo chill is :)

Saskia: knappe Rakker. Merk je al verschil met het NAF product inmiddels? Ben wel benieuwd.

Nelleke: sneu dat zijn castratiewond nog steeds niet goed is. Snap wel dat je nog een keertje AB gaat proberen voordat je gaat opereren. Dat is ook niet niks. Hopelijk werkt het deze keer wel! Duimen dan maar. Knappe pony is het! En met zoveel haar lijken ze al gauw dik inderdaad.

Linsey: welkom terug. Fijn dat het met je paard de goede kant op lijkt te gaan nu.

Jenny: klinkt als een heerlijk ritje. Leuk dat Boris er ook van geniet. Lekker mee rennen :D


Sneeuw *\o/* Het begon hier rond de middag al te sneeuwen dus lekker even in het bos gewandeld met mijn vriend en onze hond. Was vandaag niet naar stal maar kreeg een berichtje dat Willem héél graag naar binnen wilde (nog meer als anders :)) )

Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:01

Linsey: fijn dat het de goede kant op gaat met je paard! En dat het goed gaat met Toliene, balen dat ze ondanks zoveel training nog steeds te zwaar is...

Jenny: wat leuk dat Boris los mee kan rennen als je gaat mennen met Hidde! Dat gaat helaas niet met onze hond. Hopelijk kun je sleeën morgen :)

Sammie <3 Jaloers op de hoeveelheid sneeuw bij jullie! Hopelijk komt er bij ons ook nog wat meer bij en blijft het liggen, maar ik ben er bang voor.

Heerlijk ritje gereden met Sjors in het bos vanmiddag <3 Een stukje verder de veluwe op gegaan en dat hield hij super goed vol, had ik niet helemaal verwacht. Ik had de km’s graag bij gehouden maar Endomondo is gestopt, iemand ervaring met een andere fijne app om ritjes in bij te houden?
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:53

Jaaaa Equilab! Super appje. Ik heb een heuptasje die ik aan de staartriem van Hidde vast maak en zo kan ik goed zien hoe en wat we rijden.(Als ik de telefoon in de zak houd meet hij wel de rit en km's maar niet de gangen, wat ook niet erg is maar ik vind het wel interessant om te weten wat we precies rijden. Hij meet bijvoorbeeld ook het links en rechtsom buigen.) Als je een account aanmaakt en mij toe voegt als vriend dan kun je dat eens bekijken. Ik houd echt per dag bij wat we hebben gedaan en het motiveert echt super. :)) ik ben helemaal enthousiast van de app.

Edit:

Ik gebruikte ook Endomondo, maar idd stopte die per 1 januari. Ik gebruik Equilab sinds half november of zo.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:50

Ik gebruik de kalender van Equilab al om trainingen in bij te houden, helemaal niet aan gedacht dat ik hiermee ook ritjes kan tracken :P Ik ga het eens proberen de volgende keer, thanks voor je tip!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:51

Hier ook equilab geïnstalleerd net voor de vorige rit :) . Ik moet er wel nog wat aan wennen, ik gebruikte ook endomondo eerst.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:26

Saskia, wat fijn dat je rijpaard weer goed loopt. Heb je enig idee wat er mis was? Gaat 'ie nu ook de verkoop in?

Ayla, ja ik snap wat je zegt, op wedstrijd gaan is ook gewoon een dagje uit :D Lekker dat je zo'n fijn rondje hebt gereden in het bos. Ik vind het fijnste tracken met mijn tomtom GPS horloge. Met apps helaas toch de ervaring dat die weleens uitvallen.

Susanne, wat een heerlijke foto van je hond in de sneeuw. Ben jaloers op de omgeving waar je woont!

Kiekeboefje, klinkt goed dat equilab, volgens mij gebruikt mijn bijrijdster dat ook voor mijn haflinger.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:48

Ayla: wat super fijn dat je zo heerlijk gereden hebt! <3 Dat is jullie echt gegund. Mooie foto!

Nelleke: dankjewel! :) Ik ben inderdaad ook heel gek op deze omgeving! Vanaf huis wandel ik zo door het duin en bos naar het strand.

Die app klinkt handig! Ik rij (helaas) niet meer buiten maar het lijkt me daar ideaal voor. Kan je het ook in de bak gebruiken of is het meer voor afstand buiten?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:39

Ik heb equilab maar hij ziet doordat ik men niet of ik hen gestapt gedraafd of gegallopeeed heb

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:23

<3 <3

Afbeelding

Mijn toekomstige uitzicht. :D Ben nog niet helemaal blij met hoe de broek en de rugriem zit, dus volgende keer even sleutelen hoe ik dat beter krijg. Hij was weer super braaf, wel iets stouter dan de vorige keer maar dat mag, hij is nog jong en we zijn pas net begonnen. :+

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:47

Bonte billen zijn de beste billen! Leuk uitzicht voor de toekomst.

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:13

Nelleke hopelijk helpt de AB. :(:)

Ayla tot nu toe is 2021 voor mij nog geen topjaar. Max ziek, veel gedoe met rolgordijnen die we 3 oktober hebben besteld en nu nog niet hebben (steeds is er iets stuk als ze geleverd worden), m'n e-reader gisteren in bad verzopen en volgende week m'n verstandskiezen laten trekken (waar ik al jaren enorm tegenop zie). :o
Wat een heerlijke foto met Sjors! Hoe gaat het nu met hem?

Linsey hoe is het nu met je grote paard? :(:)

Suus heerlijke sneeuwfoto! <3

Bont blijft leuk om te zien! :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:46

@Nelleke, Mooi uitzicht al zeg, jij zal vast enorm verlangen tot die voor de sulky staat :D

@Mandy, De mijne worden volgende maand getrokken normaal, ik stel het ook al jaren uit maar ik begon er steeds vaker last van te hebben. Ze gaan er alle 4 samen uit dan ben ik er in 1 keer vanaf.

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:19

Kan dat in één keer? Ik begreep dat je altijd minstens twee keer moet als je er 4 uit laat halen.

Ga jij naar de tandarts of kaakchirurg?

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:42

Susanne, ik heb een telefoon tasje besteld bij.... even over nadenken. Zo kan ik hem vast maken op de kont van Hidde en meet hij exact wat we rijden. Ik kan er gelukkig zelf nog bij :P Dus als ik wel een foto wil maken of gebeld word (ja ik neem op :') ) dan kan ik er bij. Ook in de bak en bij longeren is het best wel accuraat.
Afbeelding
En zo maak ik hem vast aan de longeersingel. Dit doe ik niet altijd, maar zo af en toe om toch ongeveer te meten hoe hij het doet en hoe ik het afwissel ect.
Afbeelding

Super mooie billen Nelleke <3

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:54

Sorry, ik lees wel actief mee, maar reageren blijft lastig merk ik.

@ Elaine, wat naar dat Tango op de openbare weg liep! Heb ik ook een paar keer gehad met mijn vorige pony (ontsnappingskoning) en blijft naar. Gelukkig zonder ongelukken. Ik heb overigens mijn Shet op zijn 28e uit pensioen gehaald, hij beleeft nu zijn tweede jeugd (en laatst zijn tweede midlife crisis maar ok).
@Kymberly ach die Pepper. Ik ben vieze pony’s gewend, maar nooit geweten dat een pony zo vies kon worden eigenlijk. Inmiddels een auto gekocht? En lukt het oppakken met de lange lijnen?
@Ayla wat een leuk jaaroverzicht. Die foto van Michelle Bruil is prachtig! En ik ga meedoen aan de We All Ride MenSport@Home wedstrijd (aangezien mijn tweede poging wedstrijd vorige week ook niet is doorgegaan). Is dat iets voor jou?
@Lori, jammer van het tuig uit de UK. Is er niet nog iets van een overgangsperiode (al realiseer ik me dat 4 jaar naar de Brexit toe dat waarschijnlijk al was)
@Mandy Jammer dat het even niet lekker ging met Max (ook gelijk meerdere dingen zoals dat hoort natuurlijk), maar fijn dat hij nu weer ok is.
@Nelleke Duvel is ontzettend knap! En heerlijk zo rustig op die leeftijd.
@Kiekeboefje heb je nou nog een heel klein stukje van Hidde’s hals niet geschoren of lijkt dat maar zo op de foto?
@Saskia & Patricia, mag ik me ook melden voor een strandrit in bv. Katwijk?
@Susanne lag er bij jullie nou zo veel sneeuw? Hier viel het helaas echt tegen

Ik gebruik inderdaad ook Equilab, maar nog niet consequent genoeg (eigenlijk zet ik hem alleen aan bij buitenritten). @Kiekeboefje laat hij dan ook echt de verschillende gangen zien als je hem zo vastmaakt? Want ik krijg zoals de rest hier alleen maar stappen bij het mennen.

Wij hebben vandaag een bezoekje gebracht aan de McDrive. Dat was iets wat me als kind echt helemaal geweldig leek om te doen. Dus dat is eindelijk van de bucket list :-D Heb sinds de zomer een action cam en die probeer ik toch af en toe mee te nemen, zo ook vandaag:

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:19

@ayla jammer dat Katwijk net te ver voor je is, maar eerlijk is eerlijk jij hebt een fijne omgeving om te mennen volgens mij?

@linsey wat heftig van je grote paard! Blijft het nu wel de goede kant op gaan? Fijn dat je kleine topper in ieder geval fijn staat :D

@kiekeboefje ja gras eten doen ze wel graag Haha, ben blij dat Rakker nu een stuk is afgevallen. Hij was gevaarlijk dik geworden afgelopen zomer.

@suzanne, wat een leuke hond heb je! Grappig dat Willem dan met sneeuw binnen wilt staan, mijn pony denkt precies andersom Haha


NAF lijkt iets te helpen. Hij komt wel sneller op adem, dus dat is positief
Verder denk ik wel dat het een combi ouderdom en conditie nog niet goed op pijl is.

@Nelleke ja ben heel blij dat hij weer goed loopt, het is heerlijk om weer even op dat wolkje te stappen. Wat hij nou had geen idee, misschien toch een combi van iets verrekt en beslag wat niet helemaal lekker zat. Helaas gaat hij als hij goed blijft lopen wel de verkoop in. Gaat verschrikkelijk moeilijk voor mij worden, maar gok dat ik hem zo kwijt ben.(schwarzwalder fuchs) Ik kan zo n type paard in de randstad gewoon niet bieden wat ik zou willen zonder failliet te gaan.

Wat een leuk uitzicht heb je nu al! Knappe bonte billen.

@mandyy wat een pech zeg :( hopelijk gaat het snel de goede kant op!

En sterkte met je verstandskiezen! Bij mij zijn ze er tijdens mijn 1e kaakoperatie eruit gehaald (niks van gemerkt dus )

@jennifer Haha dat zou ik ook nog wel is willen doen! En leuk als je aansluit! Voorlopig heb ik mijn wiel nog niet gefixt -O- Dus dat moet ik echt even regelen zodat we wat kunnen afspreken!

Rakker heeft genoten van de sneeuw, hij heeft een uitloop stalletje en met regen en dus ook sneeuw staat meneer het liefst buiten.
Afbeelding

Zijn vriendje is wat verstandiger

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:30

Hahaha Saskia wat een leuke foto :)

Jennifer, ik heb zijn hoofd niet geschoren :) Dat is drama met hem, het kan wel maar hoeft niet persee en we rijden nu toch geen proefjes dus vind het wel prima zo. Past hij zijn iets te grote halsters ook nog eens :P

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:43

Door de McDrive. :))

Leuke sneeuwfoto van Rakker!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:51

Nelleke: heerlijk uitzicht! Waar ben je niet tevreden over? Zo op het oog lijkt het netjes te zitten :)

Mandy: jeetje Mandy wat een pech! Je e-reader in bad laten vallen :oo De laatste tijd gaat het steeds beter met Sjors, hij was de afgelopen tijd niet zo happy en ik kreeg hem een lange tijd niet helemaal fijn aan het lopen. Nu zit er eindelijk progressie in, zijn conditie en bespiering wordt ook steeds weer iets beter gelukkig.

Jenny: ik denk dat een hartslagmeter echt iets voor jou is :D Dan krijg je een grafiekje met het tempo, de tijd en hartslag en kun je alles perfect aflezen. Kun je je telefoon in je zak houden :P Het horloge kun je aan je sulky maken.

Jennifer: wat een mooi dekentje! :D Fijn dat je ‘m passend hebt gekregen. Ik zal eens kijken naar de online wedstrijd die je noemt. Brave pony zo door de MacDrive!

Saskia: knappe Rakker in de sneeuw! Ik ben inderdaad enorm blij met de omgeving waar Sjors staat, ik rijd er niet voor niets 25km enkele reis voor :o Fijn dat je grote paard weer goed loopt en wat jammer dat je ‘m gaat verkopen... ik vind het echt een leuk dier!

Hier is uiteindelijk weinig sneeuw gevallen en het was ook zo weer weg helaas.