Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 488 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491 ... 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Hier vanochtend mijn wei maar even in 2 stukken gedeeld
Kan de ene helft even rust krijgen en wat groeien.
Hopelijk is het Nico proef nu.
Staat stroom op, maar of t voldoende gaat zijn merken we vanzelf :+

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:44 



 
Profiel   

Haha boeffie!
Hier staan ze sinds een paar dagen ook weer op de wei, nog maar kort ivm opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 15:24 



 
Profiel   

Ja echt hoor, als er geen stroom op staat loopt ie t zo omver, dus hopelijk met stroom erop nu niet :+

Rustig opbouwen is zeker slim!
Hier schilt het dat ze 24/7 op het gras staan sinds oktober dus valt weinig op te bouwen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:35 



 
Profiel   

Precies onze mini shet, die heeft een ingebouwde stroommeter en weet het zowat meteen als er een lek is :=

Over dekens de mijne staan zonder, waren voor een groot deel al naar zomervacht en hadden behoefte aan kunnen kroelen en jeuken. Als het echt heel koud of winderig is kan ik ze altijd nog even opgooien maar ze hebben absoluut geen koud. Die vitamine E doet ook duidelijk wat hier, een soort glans en beter verharen.

Susanne, Redje begint wat naar de slungel fase te gaan. :D

Ze mogen hier nog altijd lui zijn, vol op aan het opruimen en veel meer dan een uurtje aan de computer kom ik momenteel niet. Ik heb wel het bruine eurotech kunnen bekijken maandag en die is echt zo mooi en dat stugge vond ik best wel meevallen eigenlijk. Zeker met dat die gene het tuig nog maar enkele keren gebruikt had en alles ging vlot in en uit de riempjes. Met wat geluk kan ik ze deze maand nog ergens wat gaan oppakken.

Bij mij gaan ze nu 3x per week ongeveer op de weide voor 1 a 2uur, het begint nu pas warm genoeg te worden voor het gras om goed te groeien dus ook zorgen dat ze het niet te kort kunnen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 07:51 



 
Profiel   

Het staat nog, maarja hij kan ook na 3 weken besluiten dat t kapot kan/moet _O-

Baby is wel zijn stoerheid verloren nu hij 5 weken ruin is, en dus weinig hormoontjes over heeft
dingen die eerst totaal niet eng waren tijdens onze wandelingetjes , waren vanochtend echt zo eng dat ie alle kanten op moest springen :+
Maargoed, dat komt vanzelf weer goed met wat tijd en geduld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 10:34 



 
Profiel   

Haha Elaine is Nico zo'n boefje? :P

Hier staan alle shets op de paddock, geen gras voor hen. Alleen als tussendoortje.

Woensdag ben ik met Hidde naar de kliniek in Wolvega geweest. Zijn gebit is behandeld, was prima gebit heeft helaas snel een 'skischans'. Maar ze verwachtten wel voor een jaar klaar te zijn nu. Ook is hij bij de chiropractor geweest, hij deed het zo goed. 'Losser dan menig sportpaard'.

Nu weer conditie opbouwen en aan de slag met hem. De loswerk lessen die we volgen worden nu echt super interessant. Hij mag pas beginnen aan de training als hij tijdens het instappen gebriest of gekauwd heeft, vanmorgen heb ik dus 35 minuten achter hem aan gelopen om die ontspanning te vinden, maar het is gelukt :) toen was ik er wel klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:12 



 
Profiel   

Haha bij begint zich langzaam te ontwikkelen tot een kleine boef ja.
Maar dat mag, ik heb geen probleem met een karakter wat erop/in zit, als hij maar eerlijk blijft (dus niet gericht willen gaan meppen enzo)
En juist wat karakter maakt ze zo leuk vindt ik persoonlijk :D

Fijn dat Hidde er weer een jaar tegen aan kan!
En z’n compliment is altijd super om te krijgen natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:53 



 
Profiel   

Ik heb na heel wat jaar mijn oude Ideal marathon lederen tuig vervangen door een Ideal Eurotech kunststof tuig, volledig zwart <3 Ben heel happy, hij is onderweg dus ben heel benieuwd hoe het zit allemaal.
Als iemand binnenkort nog interesse heeft voor mijn oude tuig stuur mij even een pbtje.
Welke tuigen hebben/gebruiken jullie? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:23 



 
Profiel   

Wat tof! Ben benieuwd hoe het bevalt!
Hoor dat de schoftjes ervan wel smal vallen? Ben benieuwd hoe het staat, wij willen wel een foto natuurlijk straks :D

Ik had voor Tango een Zilco tuig, vond het spuug lelijk, maar t deed zijn werk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:55 



 
Profiel   

Rafiki is ook zo'n dondersteen...
4 draden boven elkaar met stroom erop en nog ontsnapt hij...
Dus nu schapengaas met daarvoor stroomdraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 11:01 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Wat tof! Ben benieuwd hoe het bevalt!
Hoor dat de schoftjes ervan wel smal vallen? Ben benieuwd hoe het staat, wij willen wel een foto natuurlijk straks :D

Ik had voor Tango een Zilco tuig, vond het spuug lelijk, maar t deed zijn werk :')

Ik heb inderdaad mijn eurotech schoftje laten verbreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:11 



 
Profiel   

Fijn dat Hidde weer door de apk is :D Gefeliciteerd met je nieuwe tuig!

Ik heb ook een eurotech tuig, een oude, de pasvorm lijkt tegenwoordig wat anders te zijn hoor ik hier en daar. Willem past hem echt super, op het schoftje na. Die heb ik vervangen door een Zilco schofttuig met losse draagriem. Sowieso prettiger met een tweewieler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 12:45 



 
Profiel   

@Jenny, Super! Ik zou ook eens moeten bestellen maar het zo druk gehad afgelopen weken. Het begint nu terug wat rustiger te worden maar het weer is er nu echt niet naar :+ . Ik ga normaal voor bruin eurotech behalve het schoftje dan.

De kleintjes blijf ik wel met zilco mennen behalve het hoofdstel dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 17:42 



 
Profiel   

Vandaag Hidde voor de wagen gereden, hij deed het super en liep echt fijn.
Ben misschien wel van plan toch een online proefje in te sturen...

Elaine, is een Zilco tuig niet zo mooi? Ik heb echt geen idee hoor, altijd Ideal gehad en erg tevreden. Ik ben daar heel makkelijk in, iets wat goed is moet je niet te snel veranderen :')

Susanne, ah zo, ik ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden. Ga het eerst eens passen en dan zie ik het wel. Ben in ieder geval al heel fijn met kunststof, al moet ik zeggen dat invetten ook heel satisfying is hoor. Ben nu bezig oude tuig in zeep te zetten en balsem, daarna vetten. Heerlijk klusje. :)

Lori, ja bruin is ook gaaf! Maar niet op zwart. Ben dan ook voor een volledig zwarte gegaan deze keer.
Dit is mijn oude Ideal lederen tuig. (Hidde is een beetje veel te dik, maar we zijn sinds een week weer actief aan het werk)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 21:12 



 
Profiel   

Leuk dat je een proefje op wilt sturen met Hidde! Gewoon doen joh :)
Ik heb een zilco tuig. Het is inderdaad niet zo mooi, ziet er echt plastic uit := maar het is licht en praktisch omdat het zo snel schoon is.

Hoe is het verder met iedereen hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 07:43 



 
Profiel   

Patricia: waar heb jij hem laten verbreden? Heb nog ff, en Nico is vrij smal gebouwd maar toch handig alle info op voorhand te hebben

Kiekeboefje: zilco oogt in mijn ogen nogal veel a la plastic, glimt enorm.
Verder is t een fijn tuig hoor, slijt haast niet, en zeer makkelijk schoon te houden.
Je bent denk ik een van de weinige die een tuig invetten een leuke klus vindt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:39 



 
Profiel   

Hahaha :)) dat zei mijn vriend ook. Wij zitten momenteel thuis, hij is helaas in aanraking met een collega geweest die positief is getest. Echt balen want we hebben volgende week vakantie ;( had me er zo op verheugd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 11:43 



 
Profiel   

Patricia: hoe was de laatste echo van Beauty?

Elaine: knappe baby met zijn kaptoom!

Susanne: knappe Redje, gefeliciteerd nog <3

Jenny: fijn dat ze zo over Hidde te spreken waren bij de kliniek! Was je er gewoon voor een check-up of heb je zelf het idee dat hij wel ergens last van heeft? Leuk dat je volledig zwart tuig hebt gekocht, ik denk dat het Hidde prachtig staat. Ik zou idd wel oppassen met het schofttuig, het schoftje zelf is niet alleen smal maar de kussens zijn ook nog eens heel hard en smal. Ik heb zelf een Zilco tuig, ik vind het niet lelijk maar ik had o.a. de broek een andere 'vorm' gegeven. Het past Sjors wel heel mooi en het is makkelijk schoon te houden. Balen van jullie vakantie :(:)

Een van de leuke dingen die ik jullie wil vertellen is dat ik sinds vorige week een vriendje erbij heb voor Sjors :D Ik heb namelijk Ronny overgenomen van Danielle. Ik moet er nog even aan wennen dat ik mij nu over twee pony's druk kan maken ( :') ) maar hij is echt heel grappig en leuk samen met Sjors. Voor wie hem nog niet kent, Ronny is een drie jarige welsh kruising minipaard en op dit moment 1.03 hoog. Voorlopig mag hij nog even wennen aan zijn nieuwe omgeving en zijn nieuwe vriendjes. Hij heeft bij Danielle al een aantal keer in enkel- en tweespan gestaan dus over een paar weken/maanden wil ik dat weer op gaan pakken. Voor nu zijn de rondjes die we wandelen en de wasplaats etc. al spannend genoeg. Ik heb nog niet zo veel foto's van hem kunnen maken want stil staan is niet zo zijn ding :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En met Sjors ben ik lekker aan het trainen, knappe jongen <3
[ img ]

Over dekens, ik heb ze nu zonder staan sinds vorige week. Het is hier overdag 15 graden en s'nachts ongeveer 10 graden maar dan staan ze toch binnen. Ronny is niet geschoren en Sjors in januari voor het laatst maar die zit inmiddels bijna weer volledig in zijn zomervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:17 



 
Profiel   

Het is je zo gegund Ayla! <3
Sjors ziet er trouwens echt happy en goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:33 



 
Profiel   

Wat een knapperd is Ronny zeg <3
Ga je vast heel veel plezier en leuke avonturen mee hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:46 



 
Profiel   

Oh Ayla ik vind het zo leuk <3 Een pony er bij, en bij jou zal hij het met garantie goed hebben. Ze kunnen lekker samen spelen! Leuk dat ze ongeveer even groot zijn. Gaat hij nog wit worden denk je? Heb je nog toekomstplannen met hem? :) Sjors ziet er blij uit <3
Hidde heeft echt een gek gebit, niet perse slecht maar het moet gewoon goed onderhouden worden anders gaat het wel fout. Zelf dacht ik dat hij erg veel last van zijn lijf had maar dit lijkt dus erg mee te vallen. Hij is altijd erg gevoelig in de achterhand helaas, en vind voeten optillen gewoon heel lastig en doet dit dan ook niet heel graag.
Ik zal goed om het schoftje denken. Ben wel blij met mijn dikke onderleggers ook omdat het dan niet ala minute gevolgen heeft. Maar de zadelpasser komt binnenkort op stal voor een ander, hij ment zelf dus zal hem eens vragen wat hij er van vind, heb hem al even gebeld vanmiddag.

Hidde staat zonder deken. Vind dat nu niet meer nodig en hij is van zichzelf al geen koukleum. Hij staat 24/7 op de paddock maar heeft een huisje om in te schuilen. Ik betrap hem vaak samen met zijn vriendinnen daar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 21:25 



 
Profiel   

Ik kom even onder mijn steen vandaan.
Het is je zo gegund Ayla! Leuk stel zijn ze samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 07:11 



 
Profiel   

Wat leuk Ayla! Veel plezier met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 07:53 



 
Profiel   

Ik vind Sjors echt zo’n leuke pony en jullie zijn ook echt een leuke combinatie. Oeps, kijk al zo lang mee hier onder een meelees steen.
Zo leuk om iedereen zijn avonturen te volgen. Ik loop nog niet zo lang mee in het men wereldje.
Hoop dit jaar wat wedstrijdjes en meer buitenritten te gaan rijden.

Pin en ik zijn druk aan het lessen, alleen mijn psychische gezondheid is echt belabberd dus men ik niet genoeg om echt te trainen. Weet ook niet zo goed hoeveel en hoe vaak eigenlijk getraind zou moeten worden

[ img ]
Dit was afgelopen week tijdens mijn les. Druk bezig met ontspanning en overgangen. Ze moet nog heel veel spieren kweken en vertrouwen krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 09:06 



 
Profiel   

Oh Ayla ik zag al zoiets! Had ook al een vermoeden dat er een extra beestje bij kwam door je vorige post. Zo leuk! Geniet ervan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 488 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491 ... 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen