Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 496 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP kletstopic 3

 
Profiel   

Ik weet niet precies wanneer hij is begonnen maar hij heeft momenteel al 1 of 2 vernieuwde versies, een vriendin van mij heeft zo een. Op de foto leek het inschuif gedeelte voor het lamoen best kort maar als die inderdaad nog een stuk langer kan zou je dat ook eens kunnen proberen al zou ik eerst de lichtogen testen dan moet je niet alles verstellen direct.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 14:36 



 
Profiel   

Het inschuif stuk loopt door tot achter het wiel! Ik denk dat hij nog een cm of 30 uitgeschoven kan worden zonder instabiel te worden.
Ik ga eens op zijn Facebook kijken wat het verschil is met de nieuwe versies. Ben daar wel benieuwd naar :j
Ja de lichtogen is wel het makkelijkst te regelen inderdaad. Al zou de lamoenen uitschuiven voor mij ook stukken comfortabeler zijn als het hekje dan wat naar voren kan. Thnx voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 15:48 



 
Profiel   

Vanmorgen regende het super hard en we hebben niet echt een droge overdekte plek waar ik op m’n gemak de sulky kan verstellen (zonder 300 spinnen m’n nek te hebben vooral := ). Maar ik heb vanmorgen gereden zonder de druppel onder de stoel en dat gaat toch wel de goede kant op! Nog niet 100% tevreden maar het is al stukken beter. Morgen is het droog dus dan ga ik nog even met de lamoenen puzzelen. De lichtogen omhoog werkte helaas niet zoals ik had gehoopt dus die hangen weer terug.

Pepper was weer knap. Z’n manen worden vrij lang voor zijn doen en ik twijfel of ik het mooi vindt en nog even laat doorgroeien, of dat ik het weer knip. Wat denken jullie?

Ben zo verliefd op zijn koppie!
(Ja.. de hoefsmid komt over anderhalve week :+ )
[ img ]

Ik ben trouwens opzoek naar een ander hoofdstel. Liefst met een anatomische neusriem. Heeft iemand ergens goede ervaringen mee?
Liefst mooi zacht leer en een goede pasvorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:27 



 
Profiel   

Hopelijk lukt het met het lamoen dan om nog net dat tikkeltje meer balans te krijgen :) Ik ben zelf minder aan geknipte manen maar dat is echt persoonlijk.

Ik heb dit jaar aponydesign.se leren kennen en ik dacht dat die ook een anatomisch gevormde neusriem hadden. Ik ben wel tevreden van de kwaliteit, ik heb de sidepull voor de mini shet hier en ook nog 2 halsters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 16:14 



 
Profiel   

Ik hoop ook dat het lukt. :)

Ah die kende ik nog niet, bedankt voor de tip! Ik ga er eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:40 



 
Profiel   

Ik vindt lange manen persoonlijk mooier, heb ze bij tango vorig jaar kort geknipt, maar dat is gelukkig snel weer aan gegroeid :+

Hoe bevalt je sulky qua kwaliteit Frummels? Net zo degelijk als een HCA?
Hopelijk lukt het nog het laatste beetje met hem in balans krijgen!

Anatomische hoofdstellen/neus riemen zijn er nog zeer weinig in kleine maatjes.
Maar zo loop ik tegen meer dingen aan die in grote maten dood normaal zijn, maar kleine maatjes loopt
toch flink achter daarmee helaas.



Vandaag is het alweer een jaar geleden dat Baby bij ons kwam.
Hij is echt enorm hard gegroeid het afgelopen jaar, hij was net zo groot als Tango toen hij er net was
Ga steeds meer vermoeden dat er welsh bloed in zit :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:38 



 
Profiel   

Elaine: die is zeker al flink aan de maat. Mooie pony is het!

Gisteren was de shetdurance, King was weer super enthousiast. En ondanks het miezerige weer, erg fijn gereden. Helaas wel flink fout gereden maar was evengoed 5 de, jammer genoeg wel mijn prijs misgelopen, ik had met de organisatie afgesproken dat Ciska mijn prijs zou meenemen (wat geen probleem was) maar hij werd aan nr. 6 gegeven.

Eind september ga ik in Echten meedoen met de mendurance. Ben benieuwd hoe een echte mendurance is en of ik dan niet verdwaal :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 16:02 



 
Profiel   

Nelleke: fijn dat Duvel het zo goed doet! Heeft hij inmiddels al voor de wagen gestaan? :D

Suus: dikke knuffel, ik snap je helemaal :knuffel: Was Red maar wat ouder al zodat je lekker met hem aan de slag kon gaan.

Patricia: nogmaals heel veel sterkte... ik vind het echt vreselijk voor je.

Kymberley: wat jammer dat het niet goed ging met de hondjes... maar fijn dat het met Pepper wel goed gaat ondanks de hitte. En dat hij zo braaf was de eerste keer sinds een tijd voor de sulky weer! Ik kreeg mijn sulky eerst ook niet in balans maar nu zweven mijn bomen ineens te veel :+ De oplossing bij mij was om mijn bomen zo ver als dat ging met het rekje en mijn voetsteunen in te schuiven en mijn stoeltje + druppel eronder zo ver mogelijk naar achter. Ik zou 'm wel afstellen op een gelijke ondergrond zoals asfalt, tenzij je altijd in de bak rijd, aangezien de sulky bij mij minder zweeft als ik er in de bak mee rijd. Anders zweeft 'ie straks te veel als je op asfalt of gras rijd en dat is ook niet prettig. Als dat niet werkt zou je eventueel wat gewicht toe kunnen voegen aan de achterkant inderdaad, maar ik denk dat 16" wielen bij Pepper het probleem wellicht beter op zullen lossen. Ik vind korte manen leuker bij hem staan en kwa hoofdstel denk ik dat hij een Rambo Micklem maat pony wel past.

Jenny: heb je nog gezwommen met Hidde? Ik wil dat ook nog een keer doen met de pony's maar bij de meeste plassen mag je in de zomer niet komen en vies water wil ik zelf niet in.

Elaine: knappe pony's, fijn dat het goed met ze gaat! Jouw jonkie is inderdaad flink aan de maat, hoe groot is hij nu?

Bianca: fijn dat je lekker gereden hebt met de shetdurance! Succes alvast in Echten.

Ik had ook meegereden met de shetdurance samen met Linda en Gigant, zij startte na mij dus ik heb na het starten 5 minuten gewacht zodat we samen konden rijden. Na een paar km reden we al verkeerd maar Linda had alsnog een tweede prijs en ik ondanks het wachten een 6e plaats dus super trots op Sjors <3 Ik heb de laatste tijd niet zoveel in het bos gereden en doordat ik wat gewijzigd had in zijn voer was hij wat schraler geworden maar hij deed het toch maar even met een nette hartslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:47 



 
Profiel   

Wat leuk z’n shetdurance!
Wat is de afstand die je dan rijd ongeveer?
En gefeliciteerd met je 6e plek!

Nico zal nu zo rond de 1.03cm zitten vermoed ik.
Heb laatst veulen foto gekregen, en toen was hij echt al heel hoogbenig, dus zal mij niet verbazen als er ergens welsh bloed inzit.

Hij is elke x zo nieuwsgierig wat tango om zijn hoofd krijgt, dat hij hem gister voor 1 minuut ook maar even omgehad heeft , deed het erg braaf, bit hangt veel te laag, maarja het is ook tango zijn hoofdstel :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 15:46 



 
Profiel   

Oh daar zie ik ook wel Welsh in!

En ze groeien als kool :D ik had een vriendin gevraagd wat foto's van Teuntje te maken omdat me dat zelf niet goed lukt, iets teveel multi-tasken haha.

Dit is het verschil tussen november toen hij kwam en afgelopen zaterdag.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:17 



 
Profiel   

Wat is het stil hier!

Teuntje ziet er een stuk beter uit :)

Elaine: 15km hebben wij gereden, er was ook een route van 25km. Knappe Nico! Hij is idd aan de maat, hoe oud is hij ookalweer?

Mijn vriend en ik zijn al ruim een maand druk met het verbouwen van ons nieuwe huis, zal blij zijn als het af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:55 



 
Profiel   

15km is toch best een aardige afstand.
Daar doe je dan wel ff over. Maar als je gezelschap hebt is het zo voorbij

Moet er nog veel gebeuren in het nieuwe huis? Suc6 met klussen iig!

NIco is bijna 2,5 jaar nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:43 



 
Profiel   

We hebben er 1,5 uur over gedaan maar dat gaat zo voorbij idd. Moet alleen even iets aan de afstelling van mijn stoeltje doen want dat heb ik wel gevoeld :+

Mijn vriend heeft het hele huis gestript, het elektra en loodgieterswerk is gedaan + de vloerverwarming ligt er in, dus nu is het even wachten op de stukadoor om wat dingen aan te werken. Daarna gaan we verven, worden de toilet en badkamer betegeld, komt de vloer en de keuken en is het zo goed als af. We hopen eind oktober te kunnen verhuizen maar het is even afwachten nog of alles mee zit en of dat gaat lukken.

Nico 2,5 jaar alweer, een leuke leeftijd om alvast wat basis dingetjes te gaan doen. Ben heel benieuwd hoe hij voor de wagen gaat staan! Ga je voor een HCA/tweewieler of vierwieler?

Het is officieel uitgestorven hier :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:45 



 
Profiel   

Lekker druk bezig dus met de verbouwing Ayla!

Zo’n mendurance is inderdaad zo voorbij, het lijkt zo lang, maar valt erg mee als je bezig bent.

Afgelopen zaterdag heb ik een officiële mendurance meegedaan. Wel de verkorte impuls rubriek van 20,9 km. En natuurlijk lukte het mij weer te verdwalen… uiteindelijk 6 km extra gereden. Toen werd het nog spannend om op tijd binnen te komen. Ik had nog 10 minuten over. King had wel meteen een goede hartslag en denk dat hij volgende keer wel de gewone klasse 1 kan doen, dat is maar 2 km verder. In totaal bijna 3 uur gereden, maar ook dat was prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:17 



 
Profiel   

Dan hebben jullie wel hele fitte pony’s zeg!
Zulke afstanden heb ik nooit in 1x afgelegd met Tango.

Ayla: voldoende nog te doen dus, hopelijk redden jullie het om eind okt te verhuizen!

Ik neig naar een 4 wieler,
Dat heeft voornamelijk te maken met dat Tango erg pittig was en ik echt met hem 4 wielen wou, Geen idee hoe Nico gaat zijn als hij zover is.
Heb nooit met een hca gereden, dus daar ben ik wat twijfelachtig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 15:47 



 
Profiel   

Het is inderdaad een beetje stil hier. Ik heb eigenlijk ook weinig te vertellen omdat Willem volledig met pensioen is natuurlijk. Op wat tutten en een stukje wandelen na, staat ‘ie lekker te rentenieren :P en hij is erg happy momenteel.
Zo nu en dan heb ik er nog steeds grote moeite mee, vooral als je anderen zo lekker bezig ziet. Maar stukje bij beetje kan ik het steeds beter accepteren.

Een paar weken geleden ook weer even naar mijn “kleine” baby Red in de opfok geweest. Hij groeit zo onwijs hard!
[ img ]


Ayla: jullie zijn super lekker bezig met de verbouwing. Het wordt zo mooi!
Gezellig dat Linda en jij samen de mendurance konden rijden op die manier. Met zijn tweeën is zo’n afstand altijd veel leuker.

Bianca: oeps, weer verkeerd gereden dus? Staat het slecht aangegeven of was je gewoon lekker aan het genieten van de omgeving? :D

Elaine: mooie maat heeft Nico al en het kan inderdaad best dat er Welsh oid doorheen zit. Weet je niets van zijn ouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:12 



 
Profiel   

Susanne; blijft jammer dat Willem met pensioen is, maar wel de beste keuze
Red is knap zeg! Wordt ook wel een lekker maatje denk ik?

Ik heb contact opgenomen met de fokker, heb een foto van zijn moeder.
Maar als ik info vraag over de vader is de fokker ineens niet thuis :Y)
Hij heeft geen papier, dus ik vermoed dat t een “oepsje” is, gezien ik dus totaal geen info over zijn vader krijg

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:16 



 
Profiel   

Wat jammer, is het een bekende fokker? Ach een oepsje is net zo leuk :)

Ja Red wordt een grote jongen. Ik denk dat hij de 1.10 wel gaat halen. Zal hem binnenkort eens opmeten :)) Hij is bijna 1,5 jaar en dat is meteen wel een mooi moment daarvoor.

Trouwens, voor de liefhebber (hier misschien?), het broertje van Red staat plots weer te koop wegens annulering. Deze blijft een maatje kleiner (plusminus een meter) en heeft wél stippeltjes op zijn billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:56 



 
Profiel   

Geen idee of het een bekende fokker is, ben niet zo thuis in de shetland fokkers.
Ik heb hem ook weer via iemand anders gekocht en niet direct bij de fokker vandaan.

1.10 is toch wel een hele mooie maat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:54 



 
Profiel   

Sharani, Pech dat je een stuk misgereden had maar op zich wel fijn om te weten dat zijn conditie goed genoeg is.

Fijn dat Red zo een maat zal gaan halen, de andere zal vast ook wel snel een goed thuis vinden.

Ik ben verder helaas ook niet enorm actief, ik ga wel gaan wandelen enkele keren per week maar ik had ondertussen toch heel graag aan het mennen geweest met de mini's maar helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:39 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed met Willem gaat. En wat wordt Red gaaf!
Het verkeerd rijden is een beetje van beide, er was 1 onduidelijke pijl waar ik prompt in de fout ging (gelukkig was ik niet de enigste) maar dat lekker genieten van de rit en dan niet goed opletten is ook wel van toepassing := .

Elaine: Wat raar van die fokker, ook als het een oepsje is kan je dat toch gewoon zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:52 



 
Profiel   

Zo wat is Red groot geworden.
Nico is ook een mooie maat zeg.
Leuk dat King het.zo goed heeft gedaan met de mendurance.

Hier nog steeds enorm verdriet om de ponys. En kan het nog steeds geen plekje geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:43 



 
Profiel   

Dat begrijp ik helemaal Patricia, je beide pony’s in zo’n korte tijd verliezen is ook wel heel erg heftig :(:) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:28 



 
Profiel   

Wat is Red al groot geworden! Knappe jongen is het!
Fijn dat Willem lekker in zijn vel zit, maar snap heel goed dat je het mennen zo mist. Je was zo actief altijd.

Voor Patricia ook. Zo plots je pony's verliezen duurt even om te verwerken.

Sharani wat zonde dat je verkeerd gereden was! Pijltje is zo gemist inderdaad.

Ik ga volgende week een mendurance doen met Fleurtje. Impuls rubriek van 21km.
Vanmiddag de 1e M dressuur. De eerste was een beetje chaos. Hopen dat er vandaag wat meer rust in zit.

[ img ]

Wat is het weer omgeslagen ook hè. Hier is alles alweer zeiknat geregend, bah :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 08:23 



 
Profiel   

Ik dacht: tijd voor een nieuw topic! Hopelijk een vlottere, ik ga mijn best doen bij te blijven :)
[SMP] [HK]SMP Kletstopic 4
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 496 van de 497 [ 12401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen