Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Lori
Wat fijn dat Finn de 4km zo goed oppakt!
En Happy krijgt ook al langzaam steeds meer zelf de leiding zo te lezen! Leuk om ze zo spelenderwijs klaar te stomen voor hun carriere. :D

Jenny
Ik werk al buschauffeur in het openbaar vervoer.
Ik werk eigenlijk altijd late diensten, wat vaak inhoud de laatste bus rijden.
Dus ben vaak pas rond 01:00/02:00 weer thuis, en dan om 07:30 uiterlijk weer op om de pony’s te voeren :D
(Ga daarna wel weer terug naar bed hoor ;) )

Wat fijn dat Hidde weer goed loopt!
Wel balen dat hij nog aan de diarree is.
Niet toevallig een reactie op bv nieuwe snee ruwvoer ofzo?
Hopelijk is dat iig ook snel over

Jolynne
Welkom terug!
Wat jammer dat je Babby hebt verkocht! Was een knapperd! Maar klinkt wel alsof hij een perfecte match gevonden heeft in zijn nieuwe eigenaar!

En leuk een nieuwe pony!
Hoe oud? En foto!! :D

Wat balen van de PPID bij Brave!
Zeker gezien zijn nog relatief jonge leeftijd.

En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:37 



 
Profiel   

Elaine, Oh leuk! Ik ken veel mensen in het beroep, is inderdaad altijd erg laat thuiskomen. Gebroken nachten kunnen juist heel erg slopen dus kan me je vermoeidheid begrijpen hoor.
Nee dat is het gekke, staleigenaar heeft zat land om meerdere keren te maaien. Hij doet altijd 1 snede (de armste) hooi verpakken wat erg fijn is voor de pony's. Hij heeft het jaar rond genoeg van die snede voor de drie pony's dus geen nieuwe snedes geopend... Hoop dat het nu klaar is. Moet er nu goed om denken dat hij niet uitdroogt.

Jolynne, wauw van harte gefeliciteerd! Met je nieuwe aanwinst maar vooral je zwangerschap <3
Ben benieuwd hoe je nieuwe pony er uit ziet.
Wat balen van de PPID bij Brave.. Dat is echt ruk. Hoop dat je het mooi onder controle kunt blijven houden.
Hoeveel weken ben je nu trouwens? Heb je last van je bekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:01 



 
Profiel   

Linda, Duvel gaat maandag naar Melanie :D

Jenny wat fijn dat hij weer goed liep. Nu nog een oorzaak voor de diaree vinden. Voer je hooi uit pak of uit onverpakte baaltjes?

Lori, lekker dat de rest z'n vacht mag houden. En wat leuk dat je Lucky alweer 4 jr hebt! Gefeliciteerd. *\o/*

Elaine, geeft toch niks zo'n off-weekje. Ga je nog weg in je vakantie?

Jolynne, gefeliciteerd met de nieuwe pony en bovenal gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk! Wel balen dat je al vanaf week 12 thuis zit. Hopelijk niet met al te heftige klachten?

Hier nog een leuk nieuwtje. Ik heb een nieuw vriendje voor Duvel! Had Duvel z'n fokker een berichtje gestuurd en met een klein beetje hulp van het universum ( :+ ) kreeg hij ineens weer een hengstje beschikbaar die notabene het neefje van Duvel is!

Duvel is een Jannique v stal Maruschka x Vienno vd Bosrand en de nieuwe pony is Karel vd Achterhoek x Jannique v stal Maruschka

[ img ]

[ img ]

Als Duvel in December terugkomt van beleren is de nieuwe ook bijna 6 maanden oud en mag dus deze kant op komen. Perfecte timing dus! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:36 



 
Profiel   

_Nelleke_
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een schatje! <3
Bedoeling als span? Zijn ze verderop in de lijnen verwant aan elkaar?

Wel gemakkelijk zo in de opfok; pony inwisselen. :')


Ik zou Babby nooit verkocht hebben ondanks al vele jaren twijfels omdat ik hem nooit zou kunnen geboden hebben wat hij nodig heeft; veel uitdaging. Maar Faraway gaf de doorslag, maar ook de kinderwens. Babby is/zou nooit geschikt zijn voor een kind. :)

Dit is de nieuwe aanwinst, een 3 jarige valk schrabakbont appaloosa (PATN1 homozygoot).
Goedgekeurd bij het nmprs en 96cm groot gemeten in april, wel een beetje gegroeid sindsdien.
[ img ]

[ img ]

Sorry voor lange ontopic verhaal hihi..

Ik ben momenteel 16+1. Helaas heb ik last van chronische bekkeninstabiliteit en die is nu uiteraard alleen maar erger geworden, volledig doorgetrokken naar het schaambot (auuwtch). Naast dat ik in combinatie met huidige gezondheid niet meer zo mobiel ben als wat ik was voordien, omdat ik sinds begin van het 'oefenen' zodanig heb moeten minderen in huidige medicatie dat dit invloed heeft op mijn fysieke toestand en mobiliteit. Helaas is dit wel schadelijke medicatie (tramadol/contramal in combinatie met spierverslapper) dat dit net na geboorte voor enkele spannende dagen/weken kan zorgen als het gaat om ademen (en afkicken..), maar helaas gaat zonder niet want dan gaat het zodanig slecht met mij dat ik aanvallen heb. En dat is zo'n grote stress met als gevolg dat we het kindje kunnen kwijtraken.

In november weet ik wanneer de keizersnede gepland zal staan, met gelijk opvolgend een 'knip' om een 2e zwangerschap te voorkomen. Kinderwens voor 2, maar helaas kan mijn lichaam dat niet aan. Maar we mogen al gezegend zijn met dit klein wondertje! <3

Dit was mijn buik met 15 weken. Buik groeit dus meer als voldoende :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:01 



 
Profiel   

Jolynne: gefeliciteerd met de zwangerschap <3 Wat ontzettend vervelend dat je zo’n last hebt :(:)
Ik vind je “nieuwe” aanwinst echt een leukerd. Super knap dier en hij beweegt goed. Hoe is zijn karakter?

Nelleke: wauw wat een super leuke nieuwe aanwinst! Zo lief en een heerlijk koppie! Zijn vader vind ik ook zo’n leuke hengst. Vosbont blijf ik toch altijd een zwak voor houden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:06 



 
Profiel   

Oh Elaine wat een leukerd! <3 Gefeliciteerd! Een hele andere wending en totaal iets anders dan je naar op zoek was :)) Komt helemaal goed. Duvel heeft hier denk ik meer aan dan een bejaarde pony. Lekker spelen straks!

Jolynne wat een knapperd heb j er bij zeg! Vervelend van je gezondheid. Ik hoop dat alles goed komt.

Hidde loopt weer helemaal lekker. Nog wel rust gegeven maar gisteren een stuk gefietst, rechtuit :) Vandaag lange lijnen, wat erg goed ging! Blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:54 



 
Profiel   

Jolynne, Babby gaat vast een plaatje zijn onder het zadel ook, was een van de mooiste valkjes die ik al had gezien. Hem loslaten zal geen gemakkelijke geweest zijn maar nu heb je hopelijk wel de juiste pony gevonden.

Nelleke, Wat leuk dat er eentje bijkomt en het komt qua timing super uit ook zo te lezen.

Jenny, Super dat Hidde terug helemaal goed gaat nu.

Ik heb maandag Cookie nog aan de lange lijnen gehad even, het was al maanden geleden maar hij was echt super fijn.

Vandaag en dinsdag gemend nog met Finn, vandaag ging goed maar dinsdag wat minder maar goed het kan niet altijd goed gaan. Ondertussen zitten we al op 5km afstand met stap en draf afwisselend, hij zweet wat onder het tuig maar dat is het dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:19 



 
Profiel   

Nelleke
We zijn een paar dagen naar de Veluwe geweest, was enorm genieten, veel geluk gehad met het weer.

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wat een ontzettend leuke pony is het zeg! <3

Jolynne
Wat een knapperd is je nieuwe aanwinst zeg!

Lori
Lekker bezig zo!
Fin pakt de km’s wel goed op zo hè, en indd wat je zegt, kan niet altijd goed gaan.
Hopelijk heb je het wel positief kunnen afsluiten die dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:59 



 
Profiel   

Jolynne, wat een knappe pony!!! En een mooi buikje heb je al! Ik had met 20 weken nog niks :') Wat een heftige klachten heb je! En ook een zware beslissing om gelijk een knip te zetten. Zal vast niet voor niks zijn.

Jenny wat fijn dat Hidde weer helemaal goed loopt. Heeft hij nog diarree?

Lori, klinkt goed. Lekker aan het opbouwen dus!

Elaine, wat heerlijk op de Veluwe. Waar was je?

Ik heb vandaag Duvel weggebracht. Toch wel gek helemaal geen paarden meer op het erf. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen voor de wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 20:48 



 
Profiel   

Nelleke
Gaat vast goed komen met Duvel! Staat hij een beetje dichtbij?

We waren naar Ugchelen, vlakbij Apeldoorn.
We houden wel van wandelen in de natuur op rustige plekken.
Was een prachtige plek om ook een x de ukkies mee naar toe te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 14:32 



 
Profiel   

Nelleke, spannend! Duvel weg gebracht. Hoe oud was hij nu ook alweer? Hoop dat het een beetje in de buurt is zodat je kan kijken :)

Weet niet of ik het hier al had verteld, maar ik ben per 1 oktober op een nieuwe groep/locatie aan het werk gegaan. Bij de gehandicapten organisatie waar ik werk zijn er erg veel locaties overal in Groningen en dus zag ik vaak vacatures voorbij komen. Toch een sprong in het diepe genomen en gesolliciteerd, en direct aangenomen 8-) Heel blij mee. Erg leuke locatie en ik ben direct een trede omhoog gegaan, betekend meer verantwoordelijkheden, betekend meer uitdaging. Ik heb het erg naar mij zin.

Vanmiddag na een vergadering bij de Divoza langs geweest (was toch in dezelfde straat :P) en een gaaf groen halster van Harry's Horse gekocht. Direct even gaan passen <3 zo gaaf. Zal een een foto maken vd week.
Ook kwam er een foto online van een heel schattig meisje :+:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:55 



 
Profiel   

Nelleke: heel erg begrijpelijk dat je Rowan in hebt laten slapen als hij niet meer opknapte... helaas ken ik er meer die niet van bevangenheid af komen, vaak idd in combinatie met PPID of IR. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een leukerd! En leuk dat Duvel in training gaat, bij Melanie is hij inderdaad in goede handen :j

Linsey: fijn dat het ook goed gaat met Sunnie! En knap dat je aan twee KNHS opleidingen bent begonnen. Zondag rustdag gaat met mijn werk helaas niet lukken, op ma/di/vrij werk ik vast maar de za en zo wisselen af met do.

Jenny: wat gaaf dat je met Hidde langs de dagbesteding bent gegaan en dat hij dan zo lief is <3 En fijn dat hij weer goed loopt, heeft hij nog steeds last van diarree? Succes bij je nieuwe werk!

Lori: fijn dat het zo goed gaat met Finn en dat je weer lekker met hem kunt mennen!

Susanne: knappe teddy Willem <3

Elaine: fijn dat Nico het zo goed doet! Welk supplement krijgt hij?

Jolynne: gefeliciteerd met de zwangerschap! En je nieuwe aanwinst natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties nog op mijn dipje :) Mijn perfectionisme zit mij helaas vaak in de weg inderdaad. Inmiddels gaat het weer een stuk beter gelukkig, daardoor heb ik weer energie voor alle drukte haha. Het huis schiet op, helaas hadden we een paar tegenslagen. Binnen 3 weken moet het zo goed als af zijn want dan willen we gaan verhuizen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:39 



 
Profiel   

Ayla, ik heb laatst een heel mooi boek over perfectionisme gelezen. Ik zal het even terug zoeken maar ws echt de moeite waard. In mijn werk kan ik hier ook erg last van hebben merkte ik door het lezen van dit boek. Ook in de training van Hidde, maar ik heb mijzelf echt aangeleerd alleen iets te doen als ik er zin en energie voor heb. Dat gaat erg goed laatste tijd.
Lekker dat je huis nu opschiet! Ik zie af en toe heel leuke changes voorbij komen <3 Spannend! Verhuizen, maar komt goed :-)

Weten jullie een leuk mini shet halster? Lederen heeft Lilly al. :P Ze heeft nog zo'n fijn koppie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 21:49 



 
Profiel   

Nelleke, Heb je nog nieuws gehad hoe het gaat met Duvel?

Ayla, Fijn dat je bijna naar je nieuwe huis kan, dat zal een hoop energie schelen eenmaal alles uitgepakt is tenminste.

Jenny, Heb je al gekeken naar Aponydesign.com? Mijn halster van daar zit erg goed. Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken naar tyson breeches die hebben ook een ander aanbod.

Ik men lekker verder, het is mooi buiten met die herfstkleuren nu. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 22:22 



 
Profiel   

Jenny
Wat leuk dat je een nieuwe baan begonnen bent en het zo goed bevalt!

Ayla
Ik denk dat je Tango bedoelt? Hij staat op super flex pro van NAF
En wat fijn dat het weer beter met je gaat!
Wat spannend de verhuizing die nu wel dichtbij komt.

Lori
Herfst geeft zeker mooi kleuren, is ook altijd een van mijn favo men seizoenen (mits t droog is :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 07:00 



 
Profiel   

Jenny: is dat hetzelfde boek als wat Nelleke laatst noemde? Ik heb eigenlijk juist vaak wel zin en motivatie om iets te gaan doen maar momenteel gaat het niet zo goed als ik zou willen helaas.

Elaine: sorry, ik bedoelde idd Tango. Typte de tweede zin er later achter aan :P Fijn dat hij het er zo goed op doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 10:25 



 
Profiel   

Susanne: Ik hou absoluut niet appaloosa's, omdat ze net veranderlijk zijn als het weer. :+
Maar hij had iets..en wat het was werd al snel duidelijk; hij is een spiegel van Brave op ieder gebied en dat is voor mij een verademing na al die jaren steeds te proberen. En dat hij de doorslag gaf om mijn Babby echt te verkopen, zegt dan al heel wat..ondanks ik niet voor z'n kleur te vinden ben.

Enige waarin hij Brave overtreft is dat hij dan wel weer een allemansvriendje is en geen bitch tegenover anderen haha.

Kiekeboefje: Fijn dat Hidde weer goed loopt! Jij had toch de paarden toch aan huis sinds kort of vergis ik mij?

Ruitershop in dezelfde straat van je werk is niet leuk voor de rekening haha! Wel fijn dat het risico nemen zo goed heeft uitgepakt en er groeimogelijkheden zijn!

Is dat meisje een nieuweling? Vertel eens meer! :D

Lori: Babby heeft de beste thuis dat hij zich maar kon wensen. Was wel even spannend zo'n maand op proef (met waterdicht contract waarbij ik risico's had..) en dan nog eens volledig op foto gezet geweest te zijn; van hoeven tot schoft/hals, rug etc. :P

Blij dat Finn het weer goed doet en natuurlijk ook wat je allemaal doet met de overige ponybende, gemakkelijk dat we zo met elkaar in contact zijn dat alles netjes te volgen is hihi.

Nelleke: Dankjewel! Het is wel even wennen, iedereen zegt mij dat ik al zo'n dikke buik heb voor nog maar 18 weken te zijn..en dat terwijl ik eigenlijk maar 1kg bij ben gekomen in z'n totaliteit.

Heel spannend, ben benieuwd hoe hij het zal doen. Zal vast een plaatje worden voor de wagen!


-------------

De poowns zullen volgend weekend of het weekend erop terug verhuizen naar de grote wei, daar staat meer als genoeg gras op waar ze eigenlijk heel de winter mee doorkunnen. In z'n totaliteit hebben ze nu net geen 2HA voor hun 2en, je kunt je dus voorstellen dat het in mijn situatie perfect uitkomt. :P

Wel twijfel ik voor een verzorgster te zoeken voor hun, maar dat is niet simpel als je geen faciliteiten hebt en eigenlijk zelf niet lichamelijk de opstart kunt doen/geven voor te weten of het echt iemand goed is.

Momenteel gaat het wisselend met mijzelf ofja even gezegd; mentaal beroerd. Afgelopen dinsdag de woorden gehad dat de overige opvolging ook in het universitair ziekenhuis moet gebeuren voor ons beiden. Niet handig als het gaat voor het plannen van de controles; het is een half uur enkele rit, maar de enige tijden die we kunnen is wanneer het ochtendspits is en dan is het anderhalf uur rijden. Dat is het minste van onze zorgen van alles wat er gezegd is.

Het achteruit gaan gaat snel, veel sneller als iedereen verwachtte en zodoende zijn de woorden ''ik hoop dat je de datum van de geplande keizersnede lichamelijk zult halen'' en is het niet meer van waarschijnlijk, maar met zekerheid dat het kleintje te wereld zou komen met de effecten (afkicken..) van mijn medicatie. Daar breekt mijn hart toch wel van.

Mogelijk zal ik in juni dan ook opnieuw geopereerd moeten worden aan mijn rug ( ze vermoeden dat er een stuk loszit, fijn..), indien het zo is, dan zal alles tegenzitten wat er maar tegen kan zitten. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 12:59 



 
Profiel   

Ayla, nee dat was een ander boek, dit is De Moed Van Imperfectie van Brené Brown. Echt een aanrader :-)

Jolynne, ja dat klopt! Als alles goed gaat komen Lilly en Hidde in het voorjaar aan huis te staan <3 Ik kan echt niet wachten. De opleverdatum komt nu wel steeds dichter bij.
Ja dat had je nog niet mee gekregen denk ik.
Lilly heb ik gekocht bij de fokker waar ik Hidde ook vandaan heb. Zij is nu 1,5 jaar oud en zal ongeveer uit gaan groeien naar een meter ongeveer. Ze zal net iets kleiner dan Hidde blijven.
Ze heeft de klein bruinschimmel, ik vind haar heel gaaf :)
Ik denk dat het moeilijk is een verzorger te vinden die je alles toe vertrouwd. Lastig ook om dit uit handen te geven.
Goh je hebt niet bepaald een makkelijke zwangerschap zeg. Ik kan me voorstellen dat je je beroerd voelt om alle medische gevolgen die het voor je kindje kan hebben al die medicatie. :(
Ik hoop toch dat je kunt genieten van de zwangerschap. Je kan dan wellicht niet veel meer den, maar blijf wel in het positieve.. dat is het aller belangrijkst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:09 



 
Profiel   

Voor de liefhebbers; Bucas dekens bij Epplejeck in de aanbieding. Ook de kleinere maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 20:44 



 
Profiel   

Als je nat geregend bent, paneer je jezelf toch gewoon, wie weet droog je dan sneller op :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 09:53 



 
Profiel   

Oh heerlijk Elaine! Gelukkig kun je hem gewoon even uitkloppen als hij droog is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:41 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Voor de liefhebbers; Bucas dekens bij Epplejeck in de aanbieding. Ook de kleinere maten.


Had je niet moeten zeggen hahaha ben nu eigenaar van een smartex deken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 16:05 



 
Profiel   

:') :') :')

Wat een heerlijk gepaneerde pony <3 :P

Ik ben alles behalve tevreden met mijn Eurotech tuig. Heb het nu een half jaartje maar ben vrij snel weer terug gegaan naar lederen Ideal tuig. Die ligt goed op Hidde en invetten vind ik geen vervelend klusje dus denk dat ik dat maar houd.
Als er hier een liefhebber is mag je dm'en. Is volgens mij maat shetlander. Denk dat het een pony kleiner dan 1m niet gaat passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 16:42 



 
Profiel   

Elaine, Humor toch die shetten :D

Jenny, Ik zou niet meteen iemand weten maar maat shet is inderdaad voor boven de meter, maat mini staat bij Finn (95cm) op het kleinste. Juist het hoofdstel staat op het grootste, nochtans vroeger al eurotech gehad (de zwarte) en die had ik wel gewoon gaatjes over. >;) Het is dat ik de enkelspan borst van zilco te iel vond en de combi borst doorlopende strengen heeft of ik had volledig zilco genomen.

Ik kwam de vorige keer in de terugweg opeens een shet tegen die lekker gras aan het vreten was aan de zijkant van de baan. Natuurlijk moest die even komen kennismaken met Finn wat gelukkig netjes ging met wat neuzen. Toen ik de zweep uitstak ernaar om wat afstand te houden ging die in een drafje terug de boerderij binnen waar de andere paarden staan :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 17:42 



 
Profiel   

Jolynne wat een pech… hopelijk verloopt de rest van jouw zwangerschap toch nog voorspoedig en kun je er ook een beetje van genieten :(:) Wanneer ben je uitgerekend?

Jenny: thanks voor de tip :) Jammer dat je niet tevreden bent over het eurotech tuig, ik was dat ook niet helaas. Ze hebben er in de loop der jaren wat aan veranderd volgens mij, de oudere versies zijn veel minder zwaar/lomp en stug. Zilco tuig is helemaal niet stug trouwens.

Elaine: liever vlas dan zand :D

Ik heb een aantal dagen ziek thuis gezeten helaas maar inmiddels gelukkig aan de betere hand. Het huis is bijna klaar, volgende week gaan we verhuizen. Er moet nog wel het e.e.a. gebeuren als we er wonen maar dat gaat dan een stuk makkelijker natuurlijk, nu is het elke keer een halfuur rijden.

Helaas bleef Sjors vage klachten houden, daarom ben ik vanochtend met hem naar de kliniek geweest. Ondanks dat hij niet kreupel liep toch een algemeen kreupelheidsonderzoek laten doen met foto’s en een echo, maar alles was goed. Behalve zijn darmen… er zit een grote hoeveelheid zand in. Ik geef hem meerdere keren per jaar een zandkuur maar waarschijnlijk was dit toch niet vaak genoeg of de hoeveelheid te klein. Hij werd er niet koliekerig van, maar zit momenteel duidelijk niet lekker in zijn vel en bleef ondanks voldoende voer achter in gewicht. Met een beetje geluk krijg ik een grotere hoeveelheid vlozaad naar binnen want anders mag hij logeren bij de kliniek voor 2x daags sonderen…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen