Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dikke shetlanders

 
Profiel   

Hej,

Even een vraag. Ik heb twee shetlanders die beide aan de dikke kant zijn en ik wil graag dat ze afvallen. De ene pony staat bijna elke dag voor de kar en de andere pony ben ik het nu aan het aanleren. Ook ben ik begonnen met horsemanship (ben er nog niet goed in :P ) met 1 van de twee pony's en worden ze elke week 2/3 keer gelongeerd. Ze staan overdag in een paddock waar ze 2/3 keer hooi krijgen en in de avond gaan ze op stal waar ze weer hooi krijgen en beide een handje muesli. Toch blijven ze heel dik.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:08 



 
Profiel   

Ik zou in plaats van muesli alleen een vitaminebrok gaan voeren.
Muesli zit meestal vol met suikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:15 



 
Profiel   

Zou kijken naar een suikerarme vitamine balancer en naar de hoeveel hooi. Een Shet heeft weinig nodig. Ik heb bv altijd stro liggen als knabbel, maar voer mijn gezonde, energieke Shet in porties niet teveel hooi. Te dik is echt ongezond en men beseft vaak niet hoe sober dit ras is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:28 



 
Profiel   

Gewoon minder hooi geven. Staan ze maar effe zonder. Zeker bij een shet extra hard oppassen op overgewicht, die beesten staan ongelofelijk snel bevangen (kan ervan meespreken met twee met gekantelde hoefbenen hier omdat de vorige eigenaar ze op gras dacht te houden)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen