Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Nog de beste wensen voor 2022 allemaal! Mag nog net, toch? :P

Elaine: wat erg dat je kat toch overleden is, sterkte! Je hebt alles gedaan wat je kon volgens mij :(:)

Kym: heel leuk dat je weer gaat lessen. Sterkte alvast met de spierpijn :D Veel plezier!

Jeetje: welkom, wat een kleintje :) Hij ziet er wel heel lief uit.

Kim97: gezellig zo’n nieuwjaarswandeling. Leuke “familiefoto”!

Ayla: ze zijn zo leuk samen! <3 Ronny begint er ook steeds beter uit te zien hè. Knappe jongen. Fijn dat je weer hebt kunnen rijden met Sjors, heerlijk zeg.


Wij hebben met een klein gezelschap nieuwjaar gevierd. Meestal zijn wij op vakantie tijdens de jaarwisseling dus een keertje in de buurt is ook wel leuk. Gewoon gezellig spelletjes gedaan etc.

Willem houdt het allemaal even in de gaten wat er in de bak gebeurt :)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 13:58 



 
Profiel   

Hij is ook super lief (en een echte shetten boef). Maar echt mijn grote kleine vriend. Zo'n dapper mannetje, die afgelopen jaar echt vreselijk veel geleerd heeft. We zijn helemaal naar elkaar toe gegroeid, dat vind ik zo leuk.

[ img ]
Dit was met onze eerste les dubbele lange lijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:38 



 
Profiel   

Jeetje
Welkom! Leuke pony is Banjer!

Kymberly
Hoe ging je manege les?
Zal wel weer ff wennen geweest zijn denk ik.

Ayla
Fijn dat de jaarwisseling rustig is verlopen bij jullie.
Toch altijd zo zielig als dieren er zoveel stress van ervaren.
Leuke foto’s van je mannen :D
Hoe gaat het nu met Sjors en het zand verhaal?

Susanne
Ik vindt Willem echt z’n leuk sprekend dier <3
————————————————————


Bedankt allemaal,
Z’n verlies komt altijd hard aan bij mij. Maar t was wel het beste voor haar.
De stilte in huis was echt niets voor mij, heb al ruim 20 jaar dieren in huis en ineens was er niets meer.
Maar die leegte is gelukkig weer opgevuld door 2 kittens <3

De pony’s staan nog even lekker niets te doen,
Gelukkig hebben ze lekker de ruimte en ze kunnen ze veel zelf bewegen, voel ik me iets minder schuldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:21 



 
Profiel   

Elaine nog gecondoleerd met je kat. Wel fijn dat er weer nieuw leven in huis is, nooit vervanging van, maar geeft toch weer leven in huis.

Hier jaarwisseling ook redelijk goed doorgekomen, merkte wel dat ze op een bepaald moment echt klaar waren met het geknal op nieuwjaarsdag. Toen werden ze rennerig, terwijl ze ervoor relaxed bleven.

Inmiddels staat de sulky thuis klaar... nog een half jaar geduld voor we m kunnen gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:15 



 
Profiel   

Nimmy: hoezo moet je nog een halfjaar geduld hebben? Pony te jong?

Elaine: ik ben inmiddels gestart met paraffine erbij wat hij gelukkig nu wel eet (eerder geprobeerd), omdat ik nog niet het idee heb dat er veel zand uit gekomen is. Ik test wekelijks zijn mest en hou zijn mest in zijn stal in de gaten, maar helaas zie ik er weinig uit komen en heeft hij nog steeds last van dezelfde vage klachten. Gelukkig geen koliek, want dan was het niet eens mogelijk om thuis te behandelen natuurlijk. Ik probeer dit nog een tijdje en als ik nog steeds het idee heb dat het onvoldoende werkt of juist ineens heel goed, dan ga ik een controle foto laten maken. Mocht deze niet goed zijn dan blijft hij gelijk staan op de kliniek zodat ze dagelijks kunnen gaan sonderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:53 



 
Profiel   

Klopt, ze is nu 2.5 jaar jong, deze zomer rustig beleren en oppakken, dan in de winter weer zo goed als vrij en volgend jaar mag ze wat vaker mee.

Hier ook een shet vol zand gehad waar met mesttest niks uit kwam eb een week paraffine op de kliniek ook niks heeft uitgehaald. Als het echt een plakkaat zand is loopt t er gewoon overheen en neemt t geen zand mee. Hopelijk valt t mee en zit ze niet te vol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:37 



 
Profiel   

Ik baal als een stekkertje. Zou vd week nog ff lekker wat van ons huiswerk vd vorige les oefenen in de bak (waar zet ik mijn binnen achterbeen neer in de bochten). Zodat we volgende week verder kunnen met een nieuwe les. Zit ik binnen in afwachting op een hopelijk negatieve pcr test morgen. Gelukkig mag ik nog wel aan het werk. Maar mis mijn kleine, grote vriendje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:43 



 
Profiel   

Zo dat was even lang weg zijn :+ Ben ik weer.

Susanne, nog even een reactie op je Willem kerst foto's. Wat een prachtige foto's <3 Hij staat er weer statig op! Verbaas me altijd om zijn aanzicht in combiatie met zijn leeftijd. Zou je toch niet bedenken dat hij toch al een beetje opaatje is.

Nimmy, welkom! :) 2,5 is ook nog erg jong natuurlijk!

Kymberly, lieve Peppie. Fijn dat het zo goed met hem gaat in Italië. <3 Ook weer heerlijke foto's van smeerlapje Pep. Hij is ook echt een varken he :))

Elaine, ach wat sneu van je kat.. :( Wel leuk kleintjes in huis, nooit vervangen maar wel even je hoofd op wat anders :)

jeetje, Welkom! :) Banjer is leuk, hij pakt het goed op zeg!

Ayla, Wat een knapperds heb je. Ronny kijkt inderdaad nog wel erg puppy. Fijn dat hij bij jou kan uitgroeien, dat had hij denk ik zowel fysiek en mentaal nog zeker nodig.

Zo nu ga ik jullie bijpraten! Het is namelijk al wel een poosje geleden :)) Ik stop er wat fotootjes bij :+

Voor twee-drie week terug ben ik bij Lilly/Ollie/Bollie wezen kijken. Ze werd bekapt dus was even leuk om te zien hoe ze dat onderging. Het is echt een tante en nog wat mensenschuw maar dat komt met wat hulp van ome Hidde wel goed.

[ img ]

We waren begonnen aan de aanleg van de paddock, en die heb ik gelijk 'even' afgemaakt :D (ff 10 kuub zand scheppen....)

[ img ]

[ img ]

Dat betekend dat volgens de planning het laatste weekend van januari de pony's naar huis komen!!! Ik kan niet meer wachten eigenlijk.

Helaas gleden mijn twingootje en ik over een spiegelgladde weg de greppel in, en is ze aan de verwondingen overleden :'( Ik baal! (plaatje is wel prachtig tho :') )

[ img ]

Als afsluiter: we wonen, huis is aan kant, dozen zijn uitgepakt, ik ben thuis en vind het heeeerlijk op het platteland! <3 Nog een fotootje van Hidde, hij gaat momenteel niet zo lekker. De dierenarts kan niet vinden waar de diarree vandaan komt en hij word wat schraal. Ik denk er over om hem te scheren om dit beter in het oog te houden. Plus dat ik dan weer lekker het trainen kan oppakken als hij straks thuis staat. :o We zien het wel even.

Op de foto was ik ent onderweg om hem naar stal te halen voor oud en nieuw :P

[ img ]


Zo een heel verslag _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:14 



 
Profiel   

Thanks Jenny! Ik ben ook heel blij met hoe hij er op het moment uit ziet, hij is fit en happy.
Oh nooo, je autootje! :(:) Zelf niks aan over gehouden? Echt schrikken zoiets!
Inderdaad wel heel idyllisch met die lucht er zo bij :')

Wat een heerlijke plek hebben jullie nu hè voor jezelf en de pony’s. Je paddock ziet er super strak uit. Fijn dat ze nu snel naar huis kunnen komen, hopelijk worden Hidde en Lilly snel maatjes. Vast wel.
Balen dat Hidde trouwens niet lekker is -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:46 



 
Profiel   

Nimmy: hoe is het zand er uiteindelijk uit geholpen bij jouw pony?

Jenny: knappe Lilly en je paddock ziet er super fijn uit! Ga je stallen bouwen of alleen een schuilstal? Balen dat Hidde nog steeds zulke nette mest heeft :(:) Heb je al eens een flinke zandkuur gegeven (minimaal 200 gram vlozaad per dag)? Daar kunnen ze zowel natte mest van krijgen als schraal worden. Verder krijgt hij naast hooi en wat muesli niets geks toch?

Ik ben vandaag met Sjors naar de kliniek geweest voor een controle foto. Ik zag het nogal somber in doordat ik dus weinig zand in zijn mest vond bij de mest testen, maar de hoeveelheid zand is toch minder geworden gelukkig! Het gaat langzaam, want we zijn al twee maanden bezig, maar hopelijk gaat het nu hij er paraffine bij krijgt sneller. Ik was in ieder geval super blij dat hij gewoon mee naar huis mocht <3

Toen ik vanochtend op stal kwam waren Ronny en Sjors weer lekker aan het stieren samen, dus dat gaf mij helemaal een vervelend gevoel om hem eventueel op de kliniek achter te moeten laten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:50 



 
Profiel   

Combi verplicht beweging geven (bij jaarling was kiezen tussen 2 kwaden) en langdurig vlozaad geven 1 gram per kg gewicht (100 gram pd).

Heb geen controle foto laten maken, maar ze oogt veel beter en ze is veel fitter en vlotter. Beweegt nu uit Zichzelf meer, is geen trage slome shet meer maar een speelse dondersteen en d'r buik is iets rond maar niet meer zo extreem meer als het was.

En jup 2.5 is nog jong, dus half jaartje geduld en dan laten beleren en rustig oppakken. Komend jaar heb ik niet mega veel tijd, dus dat is prima voor haar. Kan ze als t goed is volgend jaar wat meer aan het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:14 



 
Profiel   

Jenny
Jeetje wat schrikken dat je met je auto weg gleed! En zonde dat je auto het niet overleefd heeft.
Hopelijk ben je zelf ongedeerd gebleven?

Knappe Lilly zeg!
En wat een prachtige paddock!
Daar gaan ze heel veel plezier van hebben

Wel vervelend dat je geen oorzaak kan vinden bij Hidde!
Snap dat je lastig kan beoordelen of hij op gewicht blijft met de enorme winter vacht.
Scheren zou dan indd wel een goede optie zijn om dat goed in de gaten te houden

Ayla
Wat een goed nieuws van Sjors!
Ook al vindt je weinig zand in de mest, het doet toch zijn werk gelukkig :D
Hoe gaat het met de paraffine erbij? Merk je verschil?

Wat een leuke foto van hun samen, echte vriendjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:43 



 
Profiel   

Ja ik baal heel erg van mijn twingo! Er is ook echt voor €7000 schade, nou dat ding is dat niet waar zal ik je vertellen :')
Ik had gelukkig niks! Helaas zat mijn hondje Puck achterin, we waren onderweg naar de hondenschool, Puck vind autorijden nu heel eng. We zijn druk bezig met weer aanwennen maar het breekt mijn hart haar zo te zien..

We hebben als goed is binnenkort de vergunning voor de stal binnen. Dan kunnen we beginnen met bouwen. Deze word 4x12, 3 grote stallen en een zadelkamer/opslag, met daarop een hooizolder.
We maken nu een stalletje in onze oude schuur zodat ze met slecht weer altijd naar binnen kunnen :-)

Ik ga Hidde nu inderdaad vlozaad geven. Had gelukkig nog wat staan dus ben direct begonnen gisteren. Gelukkig wil dat straks allemaal beetje beter als hij aan huis staat.

Ayla, hoe kan dat, dat het zo langzaam gaat? Heel benieuwd naar. Ik snap je, ze kunnen nu zo goed met elkaar op schieten en dan moeten ze weer apart. Fijn dat ze zo goed gaan samen trouwens <3

Elaine, ja ik wou hem eigenlijk niet scheren! Maar als ik nu totaal niet kan bijhouden hoe hij er daaronder uitziet dan vind ik het wel aantrekkelijk! Ga er nog even over nadenken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 07:04 



 
Profiel   

Elaine: Ik had 4 dagen overal spierpijn haha. Maar het was heel fijn om weer te rijden!
Fijn dat de pony's niets tekort komen. Dat geeft altijd veel rust als je even andere dingen aan je hoofd hebt :(:)

Jenny: Wat ontzettend schrikken zo met je auto zeg! Gelukkig ben je zelf oke. Dat is het belangrijkste.
Jullie zijn lekker aan de klus zeg. Het is prachtig <3

Ayla: Fijn dat het zand minder is geworden! En dat hij lekker mee naar huis mocht.



Wij zijn 2,5 week op vakantie en ben lekker aan het genieten. Maar mis Pep en thuis toch ook wel na een weekje. Grappig, want dat had ik toen we in Nederland woonden nooit echt. Maar merk nu dat als we weg zijn, ik toch altijd graag weer naar huis ga. :D

Als we terugkomen in februari heb ik weer een rijles gepland. Kan ik weer even genieten van de spierpijn erna haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 02:59 



 
Profiel   

Oh ik mis mijn kleine grote vriend enorm. Ik ben helaas geveld door dat c... virus. Milde klachten, maar nog steeds niet 24u klachtenvrij geweest. Ik zou vorige week weer les lange lijnen hebben, die moet maar weer een andere keer.

Schrikken met die auto trouwens. Maar vooral balen voor je hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:03 



 
Profiel   

Jenny
Whoef dat is een behoorlijk bedrag.
Snap dat je auto dat niet meer waard is.
Fijn dat jezelf er niets aan overgehouden hebt.
Maar wel balen van je hond! Als ze eenmaal z’n slechte ervaring hebben, is het echt veel werk dat vertrouwen terug te krijgen.
Fijn dat de vergunning voor de stallen er bijna is!

Kymberly
Wat lekker om op vakantie te zijn!
En heimwee betekend iig dat jullie je goed thuis voelen in Italië :D
Veel plezier alvast met je les in feb!
————————————————————————


Gister de pony’s ff samen los gegooid in de bak.
En daarna ge-oefend met naast elkaar wandelen tijdens het uitstappen.
Ging vrij redelijk gelukkig, jaar geleden was dat echt een drama :+

Vanochtend Tango ff aan de longe gehad, en het is zo fijn hem uit zich zelf wat te zien ontspannen en te zakken met zijn hoofd/hals
Hij vindt het ontspannen echt super lastig dus dat hij het zelf doet is echt enorme vooruitgang voor mij.

En vandaag ook de stoute schoenen aan getrokken met Nico
Omdat we al spelend en los kennis gemaakt hebben met wat longeer werk, hem vandaag aan de lijn gedaan.
Hij stapte weg alsof hij niet beter weet
Linksom en rechtsom 3 rondjes stappen en dat was meer dan voldoende voor de komende tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:38 



 
Profiel   

jeetje, beterschap! Dat is vervelend.

Elaine, je bent lekker bezig met Nico. Zo kun je ook het beste beginnen he, de drempel laag leggen en veel verwerkingstijd geven.

Ik heb veel gedoe op het werk afgelopen maand. Er is een mega tekort aan personeel wat mijn rooster soms echt overwerkt maakt. Iedere dag heb ik wel iets, en in de weekenden vaak slaap of nachtdienst van zaterdag op zondag. Echt vrije weekenden heb ik zo ook niet. Ik baal er erg van, dat maakt het zo veel minder leuk. Dat zeg ik terwijl ik er nog maar vanaf 1 oktober werk... Dat is eigenlijk niet best.
Hopelijk vinden we een oplossing. Zo loopt al het personeel weg i.v.m. de werkdruk.. De gehandicaptenzorg is altijd zo'n ondergeschoven kindje. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:01 



 
Profiel   

Jenny:
Nico is nog heel jong natuurlijk, dus wil hem niet overvragen, maar hij geeft zelf aan wel wat te willen ondernemen. Dus dan maar babystapjes doen.

Wat vervelend van je werk! Kan me heel goed voorstellen dat het zo niet leuk is en lastig vol te houden.
Hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen. Want zo weinig tijd voor jezelf is echt 10x niets, kan je nooit ff wat leuks doen en tot rust komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:49 



 
Profiel   

Elaine: ik zie niet dat er meer zand in de mest zit sinds ik paraffine erbij geef, maar hopelijk doet het toch wat kwa snelheid/hoeveelheid. Knappe brave pony’s!

Jenny: geen idee waarom het zo langzaam gaat, de dierenarts weet dat ook niet… wat sneu dat je hondje nu zo bang is in de auto, hopelijk gaat dat snel beter en wordt het wat rustiger op je werk :(:) Weinig vrije tijd en ontspanning is echt killing.

Ik ben een beetje somber want Sjors is kreupel… en dat is hij naast zijn vage hoefbevangenheid nog nooit geweest. Hij heeft zondag avond nog met Ronny gerend en gespeeld in de bak, wellicht te lomp want sindsdien loopt hij niet helemaal goed. Hij heeft nu twee dagen binnen gestaan aangezien hij buiten ook loopt te rennen en te spelen, maar helaas is het nog niet beter geworden… hij heeft geen verdikking of warmte op zijn benen, koelen en stappen werkt dus ook niet. Vanmiddag ga ik wat pijnstillers ophalen bij de dierenarts… op mijn verjaardag :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:26 



 
Profiel   

Nimmy, Spannend, dat is stil aan aftellen dus voor het mennen :D

Jenny, Wat jammer van de auto en dat je hondje het nu spannend vind :(:) . Hou jezelf goed in de gaten dat het niet teveel wordt met je werk, in de put raken gaat sneller dan er weer uitklimmen. Ik weet dat er in die sector regelmatig uitvallen.

Ayla, Goed dat de hoeveelheid zand minder wordt maar minder fijn dat hij kreupel is nu. Hopelijk is die snel terug goed. Ondanks alles toch nog een proficiat.

Ons stokoud konijn is de 11ste overleden, het is een wonder dat hij het nieuwe jaar nog heeft gehaald. De dagen ervoor raakte hij steeds moeilijker recht maar had eetlust voor 10 :') .

Finn had de 19ste ook opeens een terugval, gelukkig was het vooral in de ochtend en de dag erna terug helemaal oke. Het was vooral heftig dat hij wou spelen met Happy maar het niet lukte, hopelijk blijft hij nu terug een lange tijd stabiel.

Ik ben ook bezig met Cookie terug wat aan het werk zetten rustig aan en Lucky mag er binnenkort ook aan geloven, die zou ik graag tegen april voor de sulky zetten. :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:59 



 
Profiel   

Ayla
Wat vervelend dat Sjors kreupel is!
Hopelijk reageert hij goed op de pijnstillers.
Een dag te laat, maar alsnog gefeliciteerd!

Lori
Wat vervelend dat je konijn overleden is.
Maar dat was toch wel een prachtige leeftijd zeg.

Balen dat Finn een terugval gehad heeft, maar toch fijn dat het maar van korte duur was.
En leuk dat Cookie weer wat aan het werk is!

——————————————————

Het was heerlijk weer vanochtend.
Vriendin is langs geweest bij de pony’s vanochtend en gelijk ff met beide wezen wandelen.
Kans gepakt en voor t eerst de brug over gegaan met Nico naar de vlietlanden.
Uiteraard moest eerst die brug weer open toen we aankwamen :')
Maar knap als hij is deed hij alsof alles door normaal was, t geluid van tango zijn ijzers op de ijzeren brug ook dood normaal volgens hem.
Stoere man <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:42 



 
Profiel   

Oh jeetje Lori, wat een mooie leeftijd, maar nooit leuk. Hier loopt ook een Nijntje van 9,5 jaar oud. Haar vorige vriendje is vorig jaar overleggen die was ergens tussen de 11 en 13 jaar oud (was een 2e/3e hands nijntje).

Vandaag voor het eerst in 2 weken weer ff naar Banjer geweest. Lekker aan de lange lijnen naar buiten. Wel flink scheef weer. Maar dan hebben we weer wat te doen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:20 



 
Profiel   

Ik was ook al de 3de eigenaar van deze, ze had geen tijd voor zijn vacht verzorging (langhaar) en hem dan zo mogen ophalen. Ik heb er nu nog 5 samen buiten zitten maar de oudste daarvan wordt 4 dit jaar dus die zouden nog een eindje moeten meegaan.

Jeetje, Gezellig zo aan de lange lijnen, vind ik altijd rustgevend.

Elaine, Hoe meer ze gezien hebben hoe makkelijker ze worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:39 



 
Profiel   

Voor Rosie hebben we toen idd ook een jonger vriendje gezocht, Jerry is 2 nu. Omdat Rosie chronisch snot heeft en wat ouder is, wonen ze deze is winter binnen. Maar straks lekker weer naar buiten. Daar is zij vooral ook het gelukkigst.

Maar goed weer ontopic. Ja ik vind het ook zo leuk om samen lange lijnen te doen. En ik vind het vooral ook zo'n vet dat ik hem dat geleerd heb. Vorig jaar was het een angsthaas toen ik bij hem begon. Kon niks hebben op of om hem heen. Met wandelen liep hij achter mij verstopt. En nu... Ik moest zijn voeremmer ff kwijt net op stal. Zet een boven op zijn billen, niks aan de hand. Valt er natuurlijk af, ook niks aan de hand. Toppertje is het. Vd lente/zomer mooi weer een keertje zo'n schrik parcours uitzetten met vlaggen, zeiltje, poolnoodjes enz.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:49 



 
Profiel   

Ayla, nou wat stom weer ja! Hij is wel een brokkenpiloot.. :( Ik snap je helemaal, dat kan je dag echt verpesten..
Wel van harte gefeliciteerd nog :) Voelde je je toch een beetje jarig? :(:)

Lori, wat sneu van je konijn. Jij hebt altijd van die leuke bolletjes wol konijntjes toch? <3

Elaine, heerlijk he als je ze zo jong lekker mak kunt maken! Heel fijn dat Nico zo makkelijk is. :)

jeetje, ook lekker bezig met Banjer! Mooie voorbereiding op mennen ooit.

Ze zijn thuis <3 Ze vinden elkaar erg leuk! We hebben camera's hangen, ze zijn wel erg saaie televisie hoor hahaha :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen