Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Ik shop voor Teuntje altijd bij MHS.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 19:25 



 
Profiel   

Leuke activiteiten op de planning Marit! Veel plezier alvast.

Balen dat de trailer rit niet helemaal soepel verliep Nimmy, maar gelukkig bleef de pony lekker rustig.

Ik koop mijn spul overal en nergens, tegenwoordig ook niet zo veel meer want ik heb inmiddels genoeg bij elkaar gekocht :+ Meestal Agradi en Epplejeck, soms MHS en dekens vaak Hypostore, Dochorse of de Paardendrogist. Menbenodigdheden vrijwel altijd bij de Menner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 19:43 



 
Profiel   

Ik shop regelmatig bij agradi, mijn tuig komt bij de menner vandaan, sulky bij hca. Moet alleen nog een andere singel regelen, de huidige levert wondjes op (standaard zilco).

Vandaag een halve menles van de vereniging meegereden, ze geloofden niet dat ze net een maandje voor de wagen loopt. Eerste keer met ander paard in de bak en mevrouw doet gewoon braaf d'r ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 22:31 



 
Profiel   

Hier haal ik mijn dingen overal en nergens
Maar heb nog steeds wensen, die niet in kleine maten te verkrijgen zijn, of slecht verkrijgbaar.
Dat zal altijd wel zo blijven ben ik bang.

Nimmy:
Super dat ze het zo goed oppakt! Heerlijk als t zo gemakkelijk gaat, voor iedereen veel fijner

Hier gaat het momenteel wat minder met Nico
Heeft waarschijnlijk een bak zand in zijn lichaam zitten. (Kwam veel zand uit zijn mest met de mest test)
Hij is al 1,5 week niet fit
De zandkuur die hij van de winter zonder problemen at, krijg ik nu niet meer naar binnen
Maandag een andere gestart, en hopen dat die zijn werk gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:38 



 
Profiel   

Vanaf welke leeftijd hebben jullie je shet beleerd voor de wagen?
Ik dacht dat dit vanaf 2 mocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:55 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Vanaf welke leeftijd hebben jullie je shet beleerd voor de wagen?
Ik dacht dat dit vanaf 2 mocht?

Dat het “mag” wil niet zeggen dat het wenselijk is :D
Die van mij wordt volgend jaar beleerd en is dan ruim 4 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:22 



 
Profiel   

Knappe pony Nimmy!

Elaine: wat vervelend dat Nico waarschijnlijk last heeft van zand… duurde hier echt even voordat alles er uit was (was wel echt veel helaas). Synovium sand oil ging er hier goed in, vlozaad met lange tanden. Eet hij paraffine? Dan gaat het vlotter.

Een twee jarige is te jong om te beleren, zeker voor de wagen. Meestal beleer je ze voor de wagen tussen de 3 en 5 maar dat is per pony verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 20:28 



 
Profiel   

Ayla: ja de zand test leverde al aardig wat zand op met maar 1 mestbal
Maar zeker weten doe je t natuurlijk alleen met een foto.
Hij krijgt nu 150 gram sand oil (dosering is advies van de DA) met wat fiber mix erbij want zonder eet hij dit ook maar matig (en t moet toch echt wel op)
Heb nu genoeg voor een kuur van 40 dagen mocht t nodig blijken, maar vermoed van wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 20:38 



 
Profiel   

Fijn dat het zand er iig wel uit komt, vol zand en elke keer schone mest is ook frustrerend.

Ja kan ook lijnzaad koken of olie erbij geven naast vlozaad, dat adviseerde kliniek bij mij destijds. (Na een week spoelen met paraffine nauwelijks zand los gekomen). Inmiddels is de uk slank en fit, dus ik vermoed redelijk zandvrij.

Hier ook beleren met 3, nu even vaak kort aan het werk, komende winter zal ze meer vrij krijgen dan volgend voorjaar kan ze weer opgepakt worden. (En uk 2 krijg ik half oktober terug, die krijgt denk ik begin volgend jaar dan even vrij om alles te verwerken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:15 



 
Profiel   

Marit: Wat leuk dat je de SMR challenge meedoet. Hoe gaat het tot nu toe?
Ik heb fijne peesbeschermers voor Pepper van Harry's Horse (niet de Stout collectie of iets, maar gewoon de normale). Nog geen last gehad van te warme pezen ermee.

Nimmy: Jeetje wat een pech gehad met de reis zeg.. Gelukkig bleef ze rustig.
Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden bij de vereniging. Klinkt alsof ze het al heel goed en fijn doet.

Uforio4e: Ik heb bijna geen spullen voor Pepper omdat ik nooit wat leuks kan vinden. Bijna alles voor pony's is ontzettend kinderachtig in mijn ogen. Onderleggers etc laat ik maken, dekens bij MHS of soms bij EJ of Agradi.
Ik heb Pepper toen hij bijna 4 was opgepakt met lange lijnen, en met 4,5 voor de wagen beleerd. Ik vind 2 persoonlijk veel te jong. Dan is het echt nog een gupje in mijn ogen. Ik zou zelf niet kiezen voor eerder dan 4 jaar.

Elaine: Wat balen dat Nico het niet zo goed doet. :(:) Hopelijk doet de nieuwe zandkuur zn werk en is hij er snel van af.


---

Ik kreeg vanmiddag bericht dat Pepper is aangekomen op de transportstal in Nederland. Ik zit sindsdien zenuwachtig naar mijn telefoon te staren in de hoop dat ik gebeld word dat hij onderweg is naar stal. Tot nu toe nog niets. Ik heb hem zo ontzettend gemist, en kan niet wachten tot hij er is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 16:50 



 
Profiel   

Wat super dat Pepper er bijna is *\o/* *\o/*
Nog heel even geduld, al zijn de laatste loodjes het zwaarst natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 16:55 



 
Profiel   

Oh wat spannend frummels!! Kan me die spanning heel goed voorstellen.

Ik heb een zwart leren halster maat 2 van MHS te koop voor wie nog een halster zoekt... staat op de boktmarkt en marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 18:16 



 
Profiel   

Marit, 4de van de 31 worden is zeker top!

Ayla, Fijn te lezen dat je het zand eruit hebt gekregen. Jammer dat Ronny jonger blijkt te zijn, was hij niet licht ingespannen geweest?

Elaine, Je bent ruim op voorhand allesinds met de plek reserveren of is het dat er zo een lange wachtlijst is?

Ik heb zelf spullen van mhs, Tyson breeches, aponydesign, ... Ik hou er ook niet van als het kinderlijk is of met teksten zoals "stout", mijn pony's zijn niet stout. Dekens zijn de wat betere merken maar bijna altijd in korting en beenbeschermers gebruik ik niet.

Frummels, Is hij er al?

Ik doe ook mee aan de challenge maar niet om te winnen, eerder als extra motivatie.

Finn heeft hoefschoenen gekregen, na een jaar hopen op verbetering bleef hij gevoelig over ieder verdwaald steentje gaan. Op zijn schoenen (enkel voor) draaft hij er terug vrolijk over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 13:40 



 
Profiel   

Lori:
Ik ben graag van te voren voorbereid, toen ik contact opnam zat de maand mei in 2022 wel al vol
Zullen altijd wel last minute plekken zijn, maar zo zit ik niet in elkaar :o
Ik zag Finn met zijn schoenen, super cute!
Waar heb je ze vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 14:42 



 
Profiel   

Hoi! Ik hoop dat ik (weer) mee mag kletsen. Lees altijd braaf mee maar vergeet te reageren.

——

Frummels: jaaa! Spannend. Hoop voor je dat hij vandaag nog komt, lijkt me inderdaad heel moeilijk om je vriendje te moeten missen. Als hij er is en ook is gewend snel keer afspreken om een rondje te rijden met de pony’s!

Uferio: Emma is beleerd toen ze 4,5 was en Esmee heb ik weggebracht om te laten beleren toen ze 3,5 was.

Elaine: wat vervelend dat hij zoveel zand in zijn darmen heeft! Hopelijk gaat het snel beter!

Ik koop mijn spullen eigenlijk ook overal en nergens, Bucas dekentjes haal ik eigenlijk altijd bij Hypostore, bitjes bij MHS (menbitten bij Tjeu), Agradi shop ik ook vaak en als ik wat nodig heb bij de EJ rijd ik vaak even naar Bennebroek of Den Haag, gelijk een middagje paarden spullen kijken. :P

——
Hier veel veranderd in de tussen tijd, Esmee verkocht. Ben er nog steeds heel verdrietig van, was echt de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken in mijn leven. Maar ik miste gewoon de klik (die ik met Emma wel heb). Met moment heb ik nu ook spijt… als ik filmpjes terug kijk was ze zo gaaf voor de kar. Mocht er hier op stal een plekje vrij komen weer sluit ik niet uit dat er geen tweede komt, maar voorlopig vind ik het zo ook wel goed. Alle tijd voor Emma.

Die ben ik nu weer aan het oppakken (hard nodig). We zijn weer begonnen met lessen (4x in de maand), rijden veel buiten en ik geniet er echt volop van.

Heb een nieuwe sulky besteld (hca), mijn vriend heeft me een heel mooie vierwieler kado gedaan <3 maar helaas duurt het even voordat beide wagens klaar zijn. :+ En wil in de herfst ook nog kijken voor een nieuw tuig (wil graag kunststof).

Helaas is Emma echt héél dik geworden, dus staat ze nu op een streng dieet. Het ging ook een tijdje echt niet goed met haar, maar dat kunnen we nu gelukkig achter ons laten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 15:53 



 
Profiel   

Elaine, Snap ik en ze komen van equischoen samen met de fushions van de mini shet.

Deemii, Loslaten is niet altijd makkelijk maar soms wel de eerlijkste keuze.

Dat gewicht zal wel goed komen voor de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 17:11 



 
Profiel   

Demi: een ritje samen lijkt me heel gezellig! Wat gaaf dat je twee nieuwe karren hebt straks zeg. Ben benieuwd naar allebei. Ik wil ook graag kijken voor een nieuw tuig, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik leer wil of kunststof.. Ik vind het onderhoud van leer namelijk niet perse een probleem.

Lori: Fijn dat je tevreden bent met de hoefschoenen. Ik wil daar misschien ook eens voor gaan kijken als we wat vaker buiten gaan rijden strakjes.

Pepper is vanmorgen vroeg aangekomen <3 Meteen weer in de kudde gezet en dat ging eigenlijk direct weer heel goed. Ze herkenden elkaar allemaal nog en dat was zo leuk om te zien.
Ik ben ook heel blij met hoe goed hij er uit ziet. Dat was toch even spannend omdat ik hem een maand niet heb gezien.
[ img ]
Lekker showen. Hij kan dus prima gewoon z'n benen optillen }:0
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:13 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat hij thuis is Kymberly!
Lekker in de kudde met vriendjes van eigen formaat.

Fijn dat het terug zetten in de kudde zo goed ging! Is toch altijd even afwachten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 09:15 



 
Profiel   

Elaine: eet hij het inmiddels wat beter? Ik heb toen Sjors vol zand was op advies van twee dierenartsen ruim 1 gram per 1kg aangehouden, dus Sjors kreeg minimaal 200 gram vlozaad/zandweg brokjes per dag. In het begin zelfs 300 gram en later ook nog paraffine erbij. Maar als je het niet naar binnen krijgt gaat dat natuurlijk niet.

Marit: de enige beenbeschermers die ik fijn vind zijn de Harry’s Horse 3-in-1 beschermers, maar die gebruik ik alleen bij losgooien/vrijspringen. Pezen worden uiteindelijk onder alles warm als je er een flink stuk mee gaat rijden.

Lori: Ronny is idd al licht ingespannen geweest :j Zijn vorige eigenaresse wist ook niet dat hij zo veel jonger was dan op papier en hij deed alles super braaf. Ik heb hem alweer een jaar en in dat jaar heeft hij vrij weinig gedaan, ik heb veel met hem gewandeld en getut en een aantal keren gelongeerd. Ik heb net een passend hoofdstelletje gevonden en een fijn bitje voor hem had ik nog liggen, dus afgelopen maandag heb ik ‘m voor het eerst met mijn mentuig gelongeerd. Dat deed hij braaf op het bokken naar de broek na :P Welke hoefschoenen heb je voor Finn?

Kymberley: fijn dat Pepper inmiddels thuis is en dat alles goed gegaan is! Is je sulky ook alweer in Nederland?

Demi: wat vervelend dat je af en toe spijt hebt van de verkoop van Esmee :(:) Maar wat een luxe twee nieuwe wagentjes! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 11:18 



 
Profiel   

Ayla:
Ik heb nu de juiste verhouding gevonden.
Hij eet nu 100gram met de rest van zijn eten in 1x op
Wil het van de week weer terug zetten naar 150 gram
Kijken wat hij dan doet

Het gaat gelukkig wel beter met hem, zijn neusvleugels trekt hij haast niet meer op, en is weer een blij ei
Overweeg wel om evt te kijken of ik een foto kan laten maken zodat ik weet hoeveel zand er echt in zit.
Want als straks de mest zand vrij is, zegt dat uiteraard niet dat zijn darmen dat ook zijn (maar hè, jij weet er helaas alles vanaf inmiddels )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 11:32 



 
Profiel   

Elaine: Ja, vond dat toch een beetje spannend! Maar het had niet beter kunnen gaan :)
Wat fijn dat het al wat beter gaat! Wat een ellende is dat altijd met dat zand he.. Hopelijk blijft hij zich goed voelen.

Ayla: Mijn sulky is ook meegekomen met het transport van Pepper. Dus alles en iedereen is weer compleet nu. Wat goed dat Ronny zo braaf is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 08:36 



 
Profiel   

Heerlijk pony weer thuis, fijn dat de reis en herintroductie goed gegaan is!

Als de wagens er zijn zullen de kg vast van Emma afvliegen! Wat voor 4 wieler krijg je?

Ukkie hier gaat nog steeds lekker voor de wagen, heeft er onwijs veel lol in. Nu andere singel binnen, hopelijk dan geen wondjes meer wat ze wel vd oude kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 20:58 



 
Profiel   

Ik heb even een technische vraag voor de degenen die mennen ( met een hca sulky). Ik zag op de boktmarkt een sulky te koop met open lamoenen, die wordt verkocht ivm de overstap naar een sulky met dichte lamoenen. Wat is precies het verschil? Ja open en dicht _O- maar ik bedoel wat merk ik tijdens het mennen? Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 12:04 



 
Profiel   

Met gesloten lamoen heb je in ieder geval nooit dat het lamoen uit de lichtogen kan schieten, dat vind ik een fijner idee... Ik zou dan alleen gewoon nieuwe lamoendelen bestellen ipv hele nieuwe sulky :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 14:11 



 
Profiel   

Ayla, Daar ben ik ook zeker van dat de vorige eigenaar het niet wist.

Ik heb flexhoofboots voor Finn.

Har166, Ik heb hier 1 met gesloten lamoen en 1 zonder. Deze met heb je inderdaad dat hij nooit uit de lichtogen gaat kunnen schieten maar aan de andere kant als je strengen op de goede maat zitten kan dit niet of de staalkabel moet al breken dan. Ik gebruik deze met een gesloten lamoen bij de pony's die meer vooruit zijn, gevoelsmatig voelt het veiliger. Daarnaast denk ik ook dat velen het mooier en serieuzer (qua mennen) vinden staan een gesloten lamoen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen