Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Bedankt voor jullie input!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 19:06 



 
Profiel   

Iedereen de hitte overleefd?

Vanochtend zijn de röntgenfoto’s gemaakt
Toch voor de zekerheid ook Tango gedaan.
Tango echt minimaal zand
Nico iets meer maar nog ruim binnen het acceptabele *\o/*
Blijf wel zijn kuur ff door voeren, zodat hopelijk de laatste restjes er ook uitkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 11:16 



 
Profiel   

Zeker overleefd!

Helaas hield onze vakantie wat eerder op en zijn weer thuis.
Op vakantie nog met spoed andere schoenen gekocht voor Doortje. Ze had aan de voorvoeten nog flexboots, bij haar overgenomen dus nooit gezien hoe ze op andere schoenen liep, maar ze werd steeds minder voorwaarts en zelfs kreupel, na het wisselen van de achterschoenen naar voor, liep ze ineens wel. Vanaf het begin heb ik altijd gemerkt dat ze bergafwaarts nooit wilde draven, nu met de nieuwe schoenen wel..

How interesting. Al met al, voor ons geen flexboots meer en rondom Equine Fusion Active. Door het minder goede lopen heeft ze wel enorm gesleept achter waardoor de schoenen behoorlijk zijn gesleten, maar goed, het is wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 07:12 



 
Profiel   

Har166 een gesloten lamoen is inderdaad wat veiliger omdat de bomen dan niet uit je lichtogen kunnen schieten als bijv. een van je strengen of staalkabel knapt. Je hebt dan wel veiligheidslichtogen nodig, bij een open lamoen niet per see.

Fijn dat het toch (of inmiddels) mee valt met het zand Elaine!

Marit: jammer dat jullie eerder terug zijn gekomen! Verder wel leuk gehad? Gelukkig loopt ze beter met de andere hoefschoenen, te veel afgesleten of zaten ze niet lekker?

Hier de warmte ook goed doorgekomen, pony’s lekker laten staan en aankomende dagen weer lekker aan de slag. Alleen Sjors gisteravond nog even goed gewassen, nu is ‘ie weer wit voor even :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 07:57 



 
Profiel   

Wat ziet Sjors er super goed uit zeg Ayla! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 12:31 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden?

Ik heb sinds kort een ‘pleeg’-shet :+
Lang verhaal, maar mijn pony’s (groot) zijn verhuisd en daar staan 2 shetlanders. 1 van hen is enorm leergierig en nieuwsgierig. Er wordt niks mee gedaan, staat momenteel slecht op de hoeven (bekapper is al bezig met een traject) en heeft een verleden van hoefbevangenheid.

Ik heb al 2 grote grasmaaiers (geblesseerde haf en 2-jarige paint) waar ik vanaf de grond mee pruts. Dus een 3e kan er ook nog wel bij. Voor de fun, maar ook voor zijn gezondheid. Hij is ongeveer 15 en kent niks. Heeft van de week voor het eerst sinds een jaar of 10 aan een halster meegelopen.
Dus ik wil dat wel gaan oppakken.

Meet Ximo <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 22:32 



 
Profiel   

Hoi!

Het is hier al langere tijd stil, maar ik wil me toch graag melden. *\o/*

Na heel wat jaren verschillende paarden gehad te hebben - en altijd gezegd dat ik niet hoef te rijden - heb ik mijn lang verwachte veulen gekocht. Bewust een veulen omdat mijn twee paarden allebei al heel veel hadden meegemaakt en ik nu gewoon een paardje wil dat altijd goed gehouden is geweest. <3

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik met haar ga mennen en veel grondwerk ga doen maar eerst mag ze een paar jaar lekker groeien. <3


[ img ]
een shetlander merrie van mei 2022 :D Ze is nu al heerlijk eigenwijs en met een behoorlijk karakter, maar dat is precies de reden dat ik voor haar gekozen heb. Ik zag een eerste foto en dacht: ja die is van mij :+ Ze heeft een erg lange stamboeknaam dus haar roepnaam wordt Haley!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 10:06 



 
Profiel   

Hoii!
Ik kom ook gezellig weer mee kletsen als jullie het goed vinden! Ik heb nu 2 jaar een nmprs ruin van 8 jaar oud, Power. Ik heb Power zelf bekeerd voor de sulky en het is echt de braafste pony die je je kunt wensen. (Ik had zelf 0 ervaring met mennen, maar we hebben alles heel rustig aan gedaan en samen geleerd). Ik heb een nieuwe sulky gekocht die ik aanstaande maandag ga ophalen. We hebben altijd met een cavalettie gereden maar nu komt er dus een hca. Lijkt me toch wat fijner met het boscrossen. Ik hoop het ook voor elkaar te kunnen krijgen om zowel pony als sulky in mijn 2 paards trailer te krijgen. Dan kunnen we ook naar andere plekken lekker het bos in!

[ img ]
Power met z’n nieuwe hoofdstel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 18:25 



 
Profiel   

Wat een lekker koppie heeft Ximo. De andere 2 trouwens ook <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 10:21 



 
Profiel   

Ximo is ook heel gezellig.
Helpt ook goed mee enzo :))
Met uitmesten
[ img ]

Met hooi uitdelen
[ img ]

Met bord leeg eten _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 14:41 



 
Profiel   

Heerlijke foto's!

Mijn dochter krijgt steeds meer interesse in het 'rijden'. Ze is bijna 3, wil alleen maar 'rennen en ddddddwaaaaffff' maar het draven gaat nog niet zo soepel :P We testen nu wat met zadeltjes.. Maar al snel wil ze niet meer hobbelen en dan word het: dwaf, neeee stap. dwafffff, staaaaaap!

Doortje is super geduldig en doet het allemaal. Zo blij met haar!

Afgelopen week heb ik de instructeursdagen bij de Human and horse academy afgesloten. Theorie goed behaald, module lesgeven gehaald, nu nog mijn auditie grondwerk gaan halen en dan mag ik mijzelf verzekeren. Ondertussen genieten we ook enorm van het proces. Wat heb ik al veel geleerd en ik kan al mensen heel goed helpen met het begin. Sowieso geef ik al natural horsemanship lessen en dit word nu steeds breder :)

Zal zo eens wat foto's toevoegen.


Edit:

Ook nog wat beeld van een cranio behandeling van de paardentherapeut
Bij de tandarts geweest.
En gewoonde kindjes met Doortje.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 19:09 



 
Profiel   

Oh goud waard zo’n kinderpony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 19:35 



 
Profiel   

handig zulke behulpzame pony's Daihyo! En wat lijkt Ximo klein zo naast de kruiwagen joh, grappig gezicht.

MaritB, wat lekker zeg als je je hobby zo kan delen met je kids! En dan ook nog eens een pony die het allemaal wel best vind, mag je mee in je handjes knijpen! En proficiat met het behalen van je theorie en lesgeef module! Super leuk.

Ik heb net heerlijk een avondje staarten staan uitpluizen, mijn grote had er een enorme klit inzitten en Power zijn staart mocht hoognodig weer een stukje korter gemaakt worden. Altijd weer zo'n voldaan gevoel daarna :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 21:09 



 
Profiel   

Ximo is ook echt een mini. En de kruiwagen groot :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 21:48 



 
Profiel   

Vandaag mijn hca opgehaald *\%/*
Strengen moet ik nog even een gaatje bijmaken zodat hij iets verder van de sulky af kan staan. Nu zit het lichtoog te ver naar achter om het lamoen. Iemand nog opmerkingen?
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-22 20:36 



 
Profiel   

al gelukt met afstellen? Zo van de foto zou ik zeggen je strengen mogen langer, maar dan hoeft er toch geen gaatje bij?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Bij ons z'n gangetje. Gisteren nog besloten dat we de 25e mee gaan doen naan de SMR 'mendurance' :)

Wie gaan er nog meer? En ben een beetje aan het rondkijken voor een lichte 4-wieler iets concoursachtigs, zodat ik makkelijk ook eens iemand mee kan nemen :)

Voor bos en bakwerk blijf ik lekker met de HCA rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 12:13 



 
Profiel   

Hier erg druk momenteel. Ukje 1 loopt braaf voor de wagen, heeft (helaas) wel echt regelmaat nodig om rust te houden. Anders met inspannen te enthousiast en lastig (eenmaal in beweging top braaf).

Pony 2 gaat volgende week weg. Die is van zichzelf wat relaxter, dus hoop dat we die al wat sneller een keer wat meer vrij kunnen geven.

[ img ]
Wij hebben nu ook deze 4 wieler, fijne wagen voor achter kleintjes, licht en rolt heel makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 13:45 



 
Profiel   

Marit, Jaa hij is nu wel goed in balans gelukkig. Heb inderdaad de strengen een stukje langer gemaakt en dat hielp heel wat. Moest wel een gaatje bijgemaakt worden. Strengen zijn oorspronkelijk veel langer maar had er toen een gat bijgemaakt voor mijn oude sulky. Nu nog eentje tussen de oorspronkelijke gaatjes en die ik al gemaakt had.

Wat leuk zo’n mendurance zeg!

Nimmy,
Opzich leuk dat je zo’n fanatieke pony hebt, wel lastig inderdaad met dat je dan zelf ook wel echt regelmatig ermee bezig moet.
Waar gaat pony 2 heen volgende week? Verkocht?

Ik ben helemaal blij de hca sulky!! Zoveel fijner en comfortabeler. Ik wil binnenkort beginnen met wat dressuur werk voor de sulky ook. Wil daar binnenkort ook les voor gaan nemen maar eerst maar eens zelf wat rondsturen door de bak. Iemand verder nog tips voor hoe te beginnen met dressuurmatig werk voor de sulky?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 19:27 



 
Profiel   

Naar melanie om beleerd te worden. Goede hoop dat nr 1 ook wel rust gaat vinden en straks wat makkelijker even niks kan doen.

En dressuur met sulky, gewoon doen, gaat prima! (Doe ik ook met m'n hca)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 21:50 



 
Profiel   

Hoe gaat t met de ukjes hier? Inmiddels is ukje 2 bijna klaar bij Melanie en komt woensdag weer naar huis. Ze heeft nog meer looplust dan nr. 1... en die is al fanatiek... maar verder wel super braaf en fijn te rijden. Wel eentje die je echt tegen d'r zelf in bescherming moet nemen.

De andere gaat thuis al echt fijn, heerlijke pony, braaf in de bak, langs de weg en in het bos. Echt genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 19:32 



 
Profiel   

Hallo allemaal hier, alweer even geleden dat ik me hier gemeld hebt. Ik heb ook al lang niet meer bijgelegen, vanwege privé ‘toestanden’ thuis.

Met de pony’s gaat het goed, die staan helaas al maanden op non-actief, maar staan blij in de wei met een open stal met zijn tweeën.

Heeft iemand nog interesse in een Bucas Recuptex deken maar 4,0
Ik ben aan het opruimen en gebruik de deken zelden.
Ook als Fleurtje weer een keer voor de sulky zal lopen, ga ik de wedstrijden met haar niet meer (serieus) oppakken, hooguit keer een vaardigheid ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 05:39 



 
Profiel   

Stil geweest hier!

Welkom Daihyo, Isabel en Faitherrr.

Heerlijk zo’n veelzijdige pony Marit. Heb je nog meegereden met de SMR mendurance? Ik zou eigenlijk ook meerijden maar door omstandigheden last minute af moeten zeggen helaas.

Fijn dat de sulky zo goed bevalt Faitherrr!

Nimmy: fijn dat het beleren goed is gegaan en dat de pony’s en jij het zo leuk vinden. Heb je foto’s?

Daniëlle: jammer dat je al zo lang niets met de pony’s hebt kunnen doen maar gelukkig hebben ze het niet slecht op de wei :)

Hier gaat alles z’n gangetje, Sjors staat weer aardig lekker in training en Ronny pak ik af en toe voor iets serieus maar dat vind hij allemaal nog best bijzonder :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 10:00 



 
Profiel   

Ik heb al maat 4.0 maar 4.3 zou net mooier zitten, maar helaas. Voor op de trailer werkt het wel :)

Ja, ik heb mee gereden met de shetdurance. Was 3e van de 3 :P Hahaha, maar voor ons prima. Een goede 10.5km/h en lekker relaxed gereden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 12:30 



 
Profiel   

Goed gereden Marit!

Wat fijn dat het goed gaat met Sjors en Ronny <3 hoe oud is hij nu?

Danielle, jammer wel! Maar vast ook druk met vanalles en nog wat. :)

Nee mijn ‘kleintje’ is geen kleintje meer :P ik denk dat die geen 4.0 meer gaat passen.
Hier is Hidde vorige week geschoren, hij kreeg allemaal bultjes door warmte. Ook gelijk Lilly haar borst uitgeschoren uit voorzorg.
Foto van past week geleden <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 23:56 



 
Profiel   

Marit: als je maar lekker gereden hebt, dat is het belangrijkste :)

Jenny: knapperds! <3 Ronny is nu ongeveer 4/4,5 maar hij gedraagt zich nog steeds als een 3 jarige :P In de basis is hij heel braaf maar hij vind nog veel dingen heel erg spannend. Hoe oud is Lilly nu?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen