Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Ayla, ja snap ik! Dat verschilt echt per pony, en hij krijgt er mooi de tijd voor nu :)
Lilly is nu 2,5, is ook echt nog een kleuter hoor. Ik doe wel wat grondwerk met haar want ze heeft weinig zelfvertrouwen en had weinig respect. Daar werken we nu mooi aan.
Ze is echt mijn knappe toverbal <3 Deze foto’s zijn in augustus van haar gemaakt.
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 11:59 



 
Profiel   

Ik kom even inbreken

@Jenny wat een ongelofelijk knap dier, ik hou zo enorm van die toverballetjes <3

Helaas gaat het met Toliene niet goed, ik heb een topic aangemaakt, mocht iemand ervaring hebben met langdurige droes, hoor ik het echt heel graag!

[MD] Langdurige droes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 16:27 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook.
Ik heb een 1, 5 jarige shet merrie gekocht (of iig gereserveerd en aanbetaling gedaan, ik betaal de rest als ik haar ophaal).
Ik ga haar 17 november ophalen.
Haar verwachtte stokmaat wordt rond de 90 cm. Moeder is 90cm vader 88cm.

Ze komt in een kudde shetlanders te staan, het hele jaar door buiten, bij een pensionstal.
Het is de bedoeling om uiteindelijk grondwerk te gaan doen met haar, lange lijnen, vrijheidsdressuur, wandelen, fietsen en misschien voor de kar.
Maar eerst maar lekker volwassen worden.

Ze hebben haar niet ingeschreven in het stamboek. Haar ouders zijn dat allebei wel. Ik heb begrepen dat ik haar nog wel kan laten opnemen, maar dan moet er dna onderzoek gedaan worden.
Zou dat de moeite en de kosten waard zijn? Ik heb verder geen fokplannen met haar. Dus het zou dan eventueel een keer een keuring zijn en misschien een wedstrijdje via het stamboek. En als ze eventueel ooit verkocht zou moeten worden is het misschien beter als ze stamboek papier heeft.

Foto plaatst ik als ik haar heb opgehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 07:07 



 
Profiel   

Ze is echt heel mooi Jenny! <3 En volgens mij al best wijs voor haar leeftijd. Misschien moet ze eens met Ronny komen praten :')

Vreselijk dat het zo slecht ging met Toliene Linsey :(:) Volgens mij gaat het inmiddels wel een stuk beter toch?

Welkom Tinkertess, ik heb geen ervaring met of verstand van keuringen etc. dus ik heb geen idee of het de moeite en kosten waard is. Ik zou denken dat het wel handig is, kun je er iig geen spijt van krijgen achteraf dat je het niet hebt gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 13:44 



 
Profiel   

Wat is het stil hier. :D
Ik ben ook weer terug. Had een hele tijd echt geen plezier meer in de paarden, zelfs Emma te koop gezet, totdat ik het aanbod van een lieve vriendin van mij kreeg om terug te verhuizen naar mijn eerste stal waar ik een aantal jaar met Emma heb gestaan. Gok genomen en ben zo blij dat ik dat heb gedaan! Heerlijk rustig plekje met 2 andere mensen, geen gezeik en zieke sfeer meer. Was het zo zat, dat geroddel en gedoe.

Stal waar ik nu sta is wel wat meer werk, echt volledig doe het zelf/samen, maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over. Emma is ook weer helemaal haarzelf, vond haar op de vorige stal (waar ik een jaar heb gestaan) echt heel erg down.. :(:)

__________
Kiekeboefje wat een knappe dame en hele mooie foto’s. <3
Linsey heftig zeg, ik heb je topic meegelezen, hopelijk knapt ze snel weer op.
TinkerTreas leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb ook niet zoveel verstand van keuringen. Mijn vorige pony is vroeger wel gekeurd en heeft ook premies gekregen, maar dat was nog bij de fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 12:14 



 
Profiel   

Dag dames

Hoe groot is jullie shet en wat voor karretje heb je ervoor?

Ik ben al aan het rond snuffelen voor wagentjes maar geen idee waar ik p moet letten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 08:43 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Dag dames

Hoe groot is jullie shet en wat voor karretje heb je ervoor?

Ik ben al aan het rond snuffelen voor wagentjes maar geen idee waar ik p moet letten


Mijn pony is 99 cm (officieel gemeten) en loopt voor een 16” HCA sulky. Tot 5 maanden geleden had ik een 19” Tjeu sulky voor haar, maar dat was echt de horror om hem in balans te krijgen. Ik ben echt heel tevreden over de HCA, hij zit heerlijk en vind hem ook wat volwassener ogen als de Tjeu.

Persoonlijk zou ik niet voor een cavalettie gaan, daar ben ik ooit mee begonnen maar die heb ik na 3 maanden snel weer verkocht. Ding kraakte aan alle kanten en had altijd het gevoel alsof hij door midden zou breken als ik ging zitten. En niet door mijn gewicht oid haha. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 09:38 



 
Profiel   

Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Ik ben helemaal verliefd <3
Ze heet Jente en is 1,5 jaar.
Ze is al aardig geaccepteerd in de groep.

Grote vrachtwagen voor kleine pony _O-
[ img ]

Het was enorm zeikweer gisteren, dus we staan charmant op de foto.
[ img ]

En een paar foto's van vanmorgen. Ik hou nog even een paar dagen haar halster om, want ze vindt alles nog erg spannend.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 11:24 



 
Profiel   

Leuk beessie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 11:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!! Leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 00:01 



 
Profiel   

Ach wat een schatje! Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 05:19 



 
Profiel   

Hey dames,

Ik wil me ook graag aanmelden voor dit topic :)

Wij hebben 5 mini's, namelijk:
- Abby, minipaard merrie van 5 jaar. Wordt nu beleerd in het dubbelspan. Dit is mijn enige merrie en in haar zomervacht echt een beauty!
- Piet, minipaard van 5 jaar. Te klein en fijn om te beleren maar doet graag trucjes.
- Hannes, minishet van 2 jaar. Deze hoeft uiteraard nog helemaal niks, maar blijft wss ook te klein om iets mee te kunnen. Echt een scheetje.
- Bart, kleine shet van 15 jaar. Deze 'tank' loopt graag voor de kar, echt een harde werker en leermeester voor ons en voor Abby. Heeft helaas cournage en wss ook PPID, dus die willen we langzaamaan iets minder fanatiek inzetten.
- Kiran, kleine shet (zit denk ik iets Welsh-achtigs in). Deze loopt ook voor de wagen en vind vaardigheid/marathon superleuk! Zal uiteindelijk samen met Abby op wedstrijd gaan.

Nu heb ik meteen een vraagje voor jullie.. Welke dekens vallen niet als naveltruitje bij shet, oftewel waar komt de buik niet onder uit? Premiere XS en Harry's horse Stout vallen beide te kort.. Ik ben niet van het scheren in de winter, maar helaas hebben er een aantal luis dus ik ontkom er denk ik niet aan :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 10:51 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Hey dames,

Ik wil me ook graag aanmelden voor dit topic :)

Wij hebben 5 mini's, namelijk:
- Abby, minipaard merrie van 5 jaar. Wordt nu beleerd in het dubbelspan. Dit is mijn enige merrie en in haar zomervacht echt een beauty!
- Piet, minipaard van 5 jaar. Te klein en fijn om te beleren maar doet graag trucjes.
- Hannes, minishet van 2 jaar. Deze hoeft uiteraard nog helemaal niks, maar blijft wss ook te klein om iets mee te kunnen. Echt een scheetje.
- Bart, kleine shet van 15 jaar. Deze 'tank' loopt graag voor de kar, echt een harde werker en leermeester voor ons en voor Abby. Heeft helaas cournage en wss ook PPID, dus die willen we langzaamaan iets minder fanatiek inzetten.
- Kiran, kleine shet (zit denk ik iets Welsh-achtigs in). Deze loopt ook voor de wagen en vind vaardigheid/marathon superleuk! Zal uiteindelijk samen met Abby op wedstrijd gaan.

Nu heb ik meteen een vraagje voor jullie.. Welke dekens vallen niet als naveltruitje bij shet, oftewel waar komt de buik niet onder uit? Premiere XS en Harry's horse Stout vallen beide te kort.. Ik ben niet van het scheren in de winter, maar helaas hebben er een aantal luis dus ik ontkom er denk ik niet aan :(


Leuk! Heb je ook foto's van je pony's?
Ik heb geen verstand van dekens, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 10:54 



 
Profiel   

TinkerTreas schreef
Lys_PPA schreef
Hey dames,

Ik wil me ook graag aanmelden voor dit topic :)

Wij hebben 5 mini's, namelijk:
- Abby, minipaard merrie van 5 jaar. Wordt nu beleerd in het dubbelspan. Dit is mijn enige merrie en in haar zomervacht echt een beauty!
- Piet, minipaard van 5 jaar. Te klein en fijn om te beleren maar doet graag trucjes.
- Hannes, minishet van 2 jaar. Deze hoeft uiteraard nog helemaal niks, maar blijft wss ook te klein om iets mee te kunnen. Echt een scheetje.
- Bart, kleine shet van 15 jaar. Deze 'tank' loopt graag voor de kar, echt een harde werker en leermeester voor ons en voor Abby. Heeft helaas cournage en wss ook PPID, dus die willen we langzaamaan iets minder fanatiek inzetten.
- Kiran, kleine shet (zit denk ik iets Welsh-achtigs in). Deze loopt ook voor de wagen en vind vaardigheid/marathon superleuk! Zal uiteindelijk samen met Abby op wedstrijd gaan.

Nu heb ik meteen een vraagje voor jullie.. Welke dekens vallen niet als naveltruitje bij shet, oftewel waar komt de buik niet onder uit? Premiere XS en Harry's horse Stout vallen beide te kort.. Ik ben niet van het scheren in de winter, maar helaas hebben er een aantal luis dus ik ontkom er denk ik niet aan :(


Leuk! Heb je ook foto's van je pony's?
Ik heb geen verstand van dekens, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Jazeker:
Vlnr, Abby, Piet en Hannes
[ img ]

Kiran en Bart
[ img ]

Hannes (met mn rijpaard)
[ img ]

En allemaal samen voor de verhoudingen vlnr, Abby, Hannes, Piet, Bart en Kiran
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 11:17 



 
Profiel   

Lekker stel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 11:29 



 
Profiel   

Zeker een leuk stel. Hannes is wel echt een ukkie zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 14:04 



 
Profiel   

Wat een schatjes! Ik heb dekens van Nika en van Horsewear en die zitten bij die van mij goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 16:32 



 
Profiel   

Ja Hannes is echt mini, en zo braaf, zeker met kindjes.

Fijn om te horen Novaaaasje, heb vandaag die panter horsewear black friday deal dekens gekocht van ej.. moet kunnen voor zo'n kleintjes toch :P Heb ook dekroo dekens en die zijn echt super dus denk dat ik die maar als gevoerde versie neem. Maar alternatieven zijn altijd goed om te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:23 



 
Profiel   

Ik had een nieuw halster gekocht voor Jente. Maar maat shetlander is duidelijk nog te groot :')

[ img ]

Ik moest gisteren onverwacht mijn zoontje mee naar stal nemen, omdat zijn juf ziek was.
Hij heeft helemaal niets met paarden. Maar gelukkig vindt hij het wel leuk om te helpen met voer klaar zetten enzo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 06:23 



 
Profiel   

Ik vind halsters altijd lastig om te kopen, zeker voor die fijne hoofdjes want dan komt het zo nauw.

Heb je je shet op pension staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 18:31 



 
Profiel   

Ja, ze staat op een pensionstal. Met 7 andere shetlanders 24/7 buiten.
Ik kan wel van de faciliteiten gebruik maken, dus dat is heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:06 



 
Profiel   

Demi: wat vervelend dat je het plezier kwijt was, maar fijn dat de verhuizing jullie beide goed heeft gedaan!

Ufurio: mijn pony is 1.06 en staat voor een HCA met 19” wielen.

Tinkertreas: schattig!

Lys: welkom.

Ik heb Amigo dekens voor mijn rank gebouwde shet x welsh van 1.06, mijn andere pony draagt nog geen dekens. Ik heb nog twee gebruikte Nika dekens in maat 137 die voor een leuk prijsje weg mogen, wellicht heeft iemand hier interesse? :) Bruine deken is 300gr en paarse deken 100gr.
[ img ]
[ img ]

Pony’s zijn de afgelopen weer door de APK geweest, geënt en hun jaarlijkse tandarts behandeling gehad dus ze kunnen er weer even tegen aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:37 



 
Profiel   

Dat is wel handig TinkerTreas, ik mis thuis wel eens longeerruimte. Dat deed ik voorheen op de wei waar ze stonden maar ivm hoefbevangenheid van 1 shet heb ik ze naar huis gehaald en daar staan ze niet op gras maar hebben ze hun eigen speeltuin :)

Ik heb afgelopen weekend 10 dekens gekocht :') Vijf 0 grams dekens en Vijf 200 grams dekens. In mt 95, 105, 115 en 2x 125.. moet ze nog passen maar helaas waren ze gisteren veel te nat om er iets op te leggen dat schoon moet blijven.

De amigo vond ik er ook goed uit zien voor onze kleinste, maar ben uiteindelijk voor allemaal dezelfde gegaan zodat ik stapelkorting kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 09:29 



 
Profiel   

Iemand enig idee waar je een leuke kerstmuts voor je shet kunt kopen? Ik zie bij de meeste winkels hetzelfde paar rendieroren en die vind ik niet zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 20:26 



 
Profiel   

har166 schreef
Iemand enig idee waar je een leuke kerstmuts voor je shet kunt kopen? Ik zie bij de meeste winkels hetzelfde paar rendieroren en die vind ik niet zo leuk.


De poymuts op instagram maakt echt superleuke mutsjes! Ik heb hier mijn kerstmutsjes ook laten maken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 23:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen