Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Die volg ik, maar ik zag dat haar levertijd 2 a 3 weken is, dat komt voor mij nu net te laat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 10:54 



 
Profiel   

har166 schreef
Die volg ik, maar ik zag dat haar levertijd 2 a 3 weken is, dat komt voor mij nu net te laat.


Ik zou dr gewoon een berichtje sturen, mocht je het voor een bepaalde dag nodig hebben doet ze dat vaak wel (althans, had de mijne ook last minute nodig en die heeft ze ook toen optijd gemaakt). Niet geschoten is altijd mis!

Anders heb je equistore allerhop nog, duitse website die heeft wel shet mutsen alleen dat moet uit duitsland komen en dat duurt ook zeker een ruime week voor je het hebt. Die kerstmutsen voor kleintjes zijn lastig te krijgen, ik deed altijd gewoon 2 gaten in een kerstmuts knippen hahaah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 18:35 



 
Profiel   

Deemii, Ik kan mij het goed voorstellen dat de sfeer op stal ook de zin in de hobby erg kan beïnvloeden. Fijn dus dat je de kans kreeg terug te verhuizen naar die plek en het nu terug beter gaat.

TinkerTreas, Altijd spannend hoe groot ze worden. Zelfs met de grote van de ouders is het altijd zo een gok.

Har166, Deze van de ponymuts is super vriendelijk, gewoon even een berichtje zenden inderdaad.

Linsey, Hoe is het nu met Toliene?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:28 



 
Profiel   

Wat is het hier stil geworden!
Echt jammer dat dit geen actief topic is. :)

Hier ben ik weer, na een hele poos.
23 maart ben ik bevallen van een prachtige dochter, wel waren er helaas complicaties bij mij. Eigenlijk was de geplande keizersnede voor 31 maart, maar de 22ste moest ik op controle gaan en moest ik blijven. Ik had namelijk zwangerschapsvergiftiging, de 3e stap waarbij er orgaanfalen optreden.

Helaas heb ik er hoge hartslag aan overgehouden l, waarbij de hartslag 180/min is. Ook mijn nieren, blaas en bloeddruk zijn niet meer zoals het hoort.

Ik heb er ook een NAH (niet aangeboren hersenletsel) overgehouden, vooral mijn korte termijngeheugen is enorm slecht..kan niets meer onthouden :(

De poowns zijn intussen is Fara beleerd voor dubbelspan, Brave kon het al. Momenteel staan ze even stil doordat ik van de ene dokter naar de andere gaat, tzelfde met onderzoeken en operaties.

Hopelijk is het vandaag de laatste operatie (neurostimulator voor blaas), dat ik eindelijk weer kan rijden etc, want ik mis het wel..al ik de goesting voor eraan te beginnen minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:17 



 
Profiel   

Oei, dat zijn heftige overblijfsels! Ik ben 6 april bevallen (vandaag is ze dus alweer precies 8 maanden, time flies). Vind je dochter de pony's ook zo leuk?

Succes met de operatie vandaag!

Ik heb al mijn mini's inmiddels toch maar geschoren en gewassen, kwam niet van de luizen af zonder te scheren. Ze staan allemaal met een dekentje. Afgelopen weekend onze merrie Abby voor de derde keer ingespannen, deze keer naast Kiran, haar toekomstige partner voor de minimarathons :D Ze deden het supergoed. Kiran was heel erg frisjes, nieuw tuig afstellen duurde iets te lang en hij had het gewoon koud. Zo zielig, maar helaas is het even niet anders. Ik hoop dat hun vachtjes snel weer groeien.

Hieronder een korte reel van afgelopen weekend, onder toezicht van de 'baas'
https://www.instagram.com/p/ClvoZvBIMCg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:36 



 
Profiel   

@jolynne: Dat is allemaal best heftig zeg. Met je dochter wel alles goed?
Succes met je operatie.

@Lys_PPA: Luizen zijn echt zo'n drama. Hopelijk blijven ze nu weg.Fijn dat het inspannen goed ging. Ik snap wel dat Kiran fris was, het is best koud nu en dan met zn blote billen ;)

Ik ben met Jente begonnen met clickertraining, ze pakt het goed op en lijkt erg leergierig tot nu toe.
We zijn nu bezig met voer weigeren, achterwaarts en voetje optillen.
Voetjes optillen is wel een dingetje bij haar, voor gaat het best redelijk, maar achter is een drama ook uithalen dan.
Dus ik hoop dat ze het met de clickertraining straks goed op gaat pakken. Ik ben tot nu toe alleen met haar voorbenen bezig geweest, maar ik wil vanmiddag haar achterbeen erbij pakken.
Hopelijk lukt het op deze manier, want de hoefsmid moet ook over niet al te lange tijd komen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 12:04 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd



Laatst bijgewerkt door balance op 20-12-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zie opmerking


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 17:51 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd



Laatst bijgewerkt door balance op 20-12-22 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zie opmerking


Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 18:00 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd



Laatst bijgewerkt door balance op 20-12-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zie opmerking.


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 07:39 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg! Sterkte met je pony.

Mijn kleine vriendin is inmiddels ook alweer bijna 3 weken bij mij. De tijd vliegt echt. Ze is nu 7 maanden en staat heerlijk in de kudde. Alles gaat ontzettend goed met haar. Ik haal haar dagelijks uit de groep om haar brokjes te eten en vaak even te kroelen. 1 - 2 keer per week gaan we een stukje wandelen. Dat vind ze echt ontzettend leuk om te doen. Oortjes naar voren en gaan :D Ze komt elke dag naar het hek gelopen als ze me ziet. Eerst was ik een beetje bang dat ze dat deed omdat ze niet lekker in de groep lag (ik had wat stress :+ ) maar in de groep gaat het ook fantastisch.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 09:14 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Oei, sterkte met je pony!

Die spullen ben je inderdaad zo kwijt, ik ben 'helaas' al voorzien anders zeker interesse gehad. Zilco tuig heb ik nog niet veel voorbij zien komen.
Je hebt niet toevallig 2 uitrijdekens?


Dank! Helaas geen twee uitrijdekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 09:23 



 
Profiel   

Fijn dat het goed gaat Isabel :D

Jammer Jennifer..

Ik heb afgelopen weekend de pony's gewassen, voor de tweede keer. Brrr wat was het koud, ik heb nog getwijfeld of ik het daadwerkelijk zou doen, maar goed ik wou toch ook echt van die luis af. Ze jeuken al niet meer, dus de eerste wasbeurt heeft wel geholpen. De tweede is ivm mogelijke eitjes.
Gelukkig hebben we een loods en werd het zondag gedurende de dag/nacht warmer om vervolgens gisteren 11,5 graad te worden. Ik had een kachel geleend, ze gewassen, nog even binnen laten staan, gedroogd voor de kachel en vervolgens ieder met 4 dekens op naar buiten gedaan. Eentje had het een beetje koud, die heb ik de (te groot bestelde) hals omgedaan en die heeft zich toen ook nog wel goed weten te houden. Toen ik een uur later weer kwam checken was de hals die ik omgevouwen had weer terug gegaan, liep daar een deken met hals rond in de schuilstal :')
Nu fingers crossed dat de luizen weg zijn :D

[ img ]

Wel heel fijn trouwens, deze pony heeft bijna chronisch diarree gehad met heel vaak koliek, zoveel onderzoeken etc mee gedaan om te kijken waar het vandaan zou kunnen komen en nu is hij sinds 3,5 week eindelijk droog. Ik word daar echt heel blij van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 11:38 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Wel heel fijn trouwens, deze pony heeft bijna chronisch diarree gehad met heel vaak koliek, zoveel onderzoeken etc mee gedaan om te kijken waar het vandaan zou kunnen komen en nu is hij sinds 3,5 week eindelijk droog. Ik word daar echt heel blij van :D


Hoe heb je dat gedaan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 13:17 



 
Profiel   

Uhh er is een hele hoop aan vooraf gegaan, lees ook hier https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1975956

Hij schommelde heel erg. Ik had het laatste jaar (of mss wel jaren) het gevoel dat hij zich ondanks de mest verder wel goed voelde tot een aantal maanden terug, toen liet hij ongemak zien. Dus toch maar weer eens een andere kliniek geprobeerd met 'blanco' dierenartsen. Hier is een buikecho gemaakt waarop een verdikte dikke darmwand te zien was. Ook is er een buikfoto gemaakt waarop veel zand te zien was, ondanks dat ik dat zelf ook checkte en hij regelmatig zandkuren kreeg (die er met heeeel veel moeite ingingen dus hij kreeg wss te weinig binnen). En zn bloedwaarden nogmaals gecheckt maar die lieten niks raars zien. Verder gaf ze aan dat zijn darmflora wss gewoon heel slecht was door dit alles. Dus stap 1, aantal weken heel veel zandkuur. Hielp wel wat maar niet voldoende. Nu krijgt hij ontstekingsremmers voor de darmwand, deze mag ik vanaf vrijdag afbouwen maar hebben dus zeker gewerkt. Ook krijgt hij bietenpulp op aanraden van DA. Voor de darmflora mag ik weer verder met probiotica maar helaas eet hij ook dat slecht dus vandaar dat ik daar niet gelijk met de zandkuur en ontstekingsremmers mee aan de slag ben gegaan.

Dus helaas geen standaard oplossing voor een ander maar geeft wel aan dat zeker zand een grote impact gehad heeft hierop (zat op schuur/wrijvingshoogte van die darmwand).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 16:23 



 
Profiel   

Pfoe dat is wel duidelijk zeg. Ik heb andere problemen met benauwdheid wat door iets in de darmen kan komen, maar wat te doen ? Hooi stomen helpt niet echt, in het hooi zit ook weinig stof en geen schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-22 08:14 



 
Profiel   

Ohh ik ben al ZO lang niet online geweest, wat erg! En wat is het hier stil. Hoe gaat het met iedereen en de ponys?

Pepper is begin december helaas erg ziek geweest. We weten nog steeds niet precies wat het was. Uit het mestonderzoek kwam niks behalve wat zand, en uit het bloedonderzoek kwam ook niets. Hij was ontzettend opgeblazen, echt heel zielig en een belachelijk sneu gezicht. Hij had verhoging en zijn rug- en bilspieren waren compleet verdwenen en je voelde al zijn botjes overal zitten. Zijn buikwand zat helemaal vol met vocht, waarschijnlijk eiwit. :(:) Hij had er heel veel last van en was duidelijk erg oncomfortabel. OP advies van de dierenarts toch Pramox gegeven en wonder boven wonder was hij diezelfde avond nog maar de helft van het formaat wat hij die ochtend was voordat we hadden ontwormd. Een week later was hij weer helemaal zichzelf. Vanaf vandaag gaan we weer rustig opbouwen en ik ben zo blij dat hij zich weer goed voelt..

Zo zag het er uit voordat we gingen ontwormen :(

[ img ]


Verder heb ik afgelopen weekend een stukje van zn hals, borst en buik (tot 1/3 deel ongeveer) geschoren want hij zweette zich een ongeluk en had overal wondjes van het schuren. Ik twijfel om hem nog verder te scheren dan dit, maar denk dat dat voor hem wel zo comfortabel zal zijn. Het is natuurlijk helemaal niet koud en hij gaat weer langzaam aan het werk.

En Pepper zou Pepper niet zijn als... :D
[ img ]


We hebben meteen iets leuks om voor de trainen, want we gaan dit jaar voor het eerst meedoen aan de Eper paarden 4 daagse! *\o/* Zijn er nog meer mensen hier die mee doen?

En heeft iemand misschien nog 100 en 200 grams dekens te koop met (losse) hals? Maat 130 en liefst met een smalle hals opening (Premiere XS past Pepper meestal goed)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 14:35 



 
Profiel   

Ach lieffie :(:) Arme Pep!
Gelukkig nu wel weer beter.
Ohhh zo leuk de vierdaagse!
Volgend jaar wil ik graag mee doen :) We zouden 2 jaar geleden mee doen toch Kym? :P
Toen begon corona toch net?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 14:52 



 
Profiel   

3 jaar geleden alweer Jenny! :oo In 2020.. Voelt als vorig jaar, haha.
Jammer dat je dit jaar niet mee rijdt, maar leuk dat je volgend jaar mee wil doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 15:07 



 
Profiel   

Ik ben hier ook al een hele tijd niet geweest volgens mij.

Ah wat ontzettend sneu van Pepper Kymberley!
Fijn dat hij opknapt nu :D
Hopelijk blijft hij in een stijgende lijn omhoog gaan nu.

Hier geen eper 4-daagse tango is met pensioen en Nico is nog niet beleerd :+

Tango had trouwens enorme vuurwerk stress, durfte 2 dagen de stal niet in, gister ochtend wat homeopathische druppels gehaald, en hij komt wat tot rust nu gelukkig, staat weer in de stal *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 15:43 



 
Profiel   

Pepper zag er echt niet goed uit zeg, gelukkig is hij weer opgeknapt.

Jente had ook enorme vuurwerk stress zondag. Terwijl ze best afgelegen staan. Ze was zo van slag dat ze me een flinke mep gegeven heeft, auw.

Vandaag ben ik even in de longeerbak gaan oefenen met netjes meelopen en halthouden. En nog even "touch" geoefend. Ze was vandaag gelukkig weer haar normale zelf.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 17:36 



 
Profiel   

Wow Kym jeetje…. Volgend jaar ga ik met je mee :j
Elaine, ach wat sneu! Vreselijk eigenlijk hè dat vuurwerk.. hier ook pure paniek.. heb ze voor de veiligheid maar een nachtje binnen gehouden..

Knappe pony Tinktreas!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 21:58 



 
Profiel   

Elaine: Wat sneu dat Tango zo bang was :(:) Gelukkig dat de druppeltjes wat hebben geholpen.

TinkerTreas: Ook al zo'n vuurwerkstress.. Vind het zo sneu voor alle dieren altijd. Hopelijk heb je niet teveel last van de mep die je kreeg? :oo
Wat is Jente een schatje zeg!

Jenny: Ja leuk! Lijkt me echt heel gezellig :j
Verstandig dat je ze binnen hebt gehouden.

Bij ons was de kudde gelukkig rustig met oud en nieuw. Er was veel vuurwerk, maar ze waren gelukkig niet bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 11:14 



 
Profiel   

Ai wat sneu voor Pep!

Mijn ponies staan op de paddock in een kudde en daar werd rustig gereageerd op het vuurwerk. Ik had Teuntje even meegenomen om te voeren en toen merkte ik wel dat hij een kort lontje had hahaha, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan met de jaarwisseling.

Ik hoop een keer mee te doen met de 4 daagse, maar ik werk in het onderwijs en kan dus niet een paar dagen vrij nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 11:22 



 
Profiel   

Wat sneu al die vuurwerk stress. Dat is nooit leuk. :( Bij ons waren ze al bijna heel de week flink aan het knallen dus de oudejaarsnacht was gelukkig niet extra spannend voor ze.

En beterschap met Pepper! Altijd vervelend als ze ziek zijn.

Haley gaat gelukkig super goed. Ik heb het geluk dat ik de afgelopen maand tussen 2 banen inzat en ik haar eerste maand dus super veel tijd voor haar heb gehad. Dat helpt echt met het settelen en elkaar leren kennen. Hele waardevolle tijd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 15:32 



 
Profiel   

Bij ons bij stal was er in de buurt eigenlijk helemaal geen vuurwerk van tevoren. Maar met de jaarwisseling kwam het vuurwerk eigenlijk van alle kanten van het weiland. Wel van wat verder weg, maar best wel massaal.
De stal eigenaar is rond 12 uur gaan kijken, toen stonden de pony's met zn allen dicht tegen elkaar aan. Dus ze zochten echt steun bij elkaar. Maar verder geen paniek of rennen gelukkig.
Maar Jente was zondag echt wel flink van slag.
Maar goed, ze is 1,5 jaar en ze staat hier nu 7 weken. En bij haar vorige baasje werd er zo goed als niets afgestoken. Dus dit was haar eerste vuurwerk ervaring.
Gelukkig staan er een paar oudjes in de kudde die nergens om geven. Die houden alles rustig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen