Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

MaritB schreef
Ik ga echt niet 3x per week de sulky uit elkaar halen. Maar hij past dus wel in de bus! 1 sulky staat in de trailer en 1 in de bus. We hadden het eerder geprobeerd met een 19" maar die blijkt dus op 110 te staan, haha. Dus dat paste niet, ik heb m niet met verbreders genomen.

Haha nee dat snap ik inderdaad. :D Ik bedoelde meer dat als mijn 19 inch in een mini cooper past, of jouw 2 sulky's dan niet gewoon in zn geheel in jouw bus passen. Blijft toch altijd gedoe om alles op een normale manier mee te krijgen. Fijn dat ie gewoon in de bus past!

Jenny: Wat is Lilly toch leuk. En Pepper ook <3 Ben niet bevooroordeeld natuurlijk ;)

Lys_PPA: Wat een leuke doelen! En wat een verschil al na de tandarts behandeling.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 19:04 



 
Profiel   

Jenny:
Wat gaat de tijd snel zeg, Lilly alweer bijna 3.
Knappe meid is het <3
En je pup is ook echt te schattig.
Zal wel ff wennen zijn met de rust in huis nu de rest uitgevlogen zijn?

Lys_PPA
Pfoe wat een enorm verschil zeg na de behandeling. Zal vast goed komen met reguliere behandelingen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 20:08 



 
Profiel   

Frummels schreef
MaritB schreef
Ik ga echt niet 3x per week de sulky uit elkaar halen. Maar hij past dus wel in de bus! 1 sulky staat in de trailer en 1 in de bus. We hadden het eerder geprobeerd met een 19" maar die blijkt dus op 110 te staan, haha. Dus dat paste niet, ik heb m niet met verbreders genomen.

Haha nee dat snap ik inderdaad. :D Ik bedoelde meer dat als mijn 19 inch in een mini cooper past, of jouw 2 sulky's dan niet gewoon in zn geheel in jouw bus passen. Blijft toch altijd gedoe om alles op een normale manier mee te krijgen. Fijn dat ie gewoon in de bus past!

Jenny: Wat is Lilly toch leuk. En Pepper ook <3 Ben niet bevooroordeeld natuurlijk ;)

Lys_PPA: Wat een leuke doelen! En wat een verschil al na de tandarts behandeling.



Nee dat past ook echt niet. Want 2 in elkaar gezette sulky's neemt echt veel ruimte in. Het is een camperbus, dus niet echt leeg :P De werkbus van mijn man gaat nog niet eens 1 sulky in door al het gereedschap en zijn inbouw er in.

Mijn volgende wens is een 2 paards trailer :) Dan word het allemaal nog wat makkelijker en luxer :)


Zo dat is idd een flinke onderbeet zeg!

En die bockmantrailer klinkt super luxe, heb je een foto?

ik heb wel instagram: lifeof.marit. ik deel daar van alles, voornamelijk pony ja. Want mijn leven is vooral pony, haha! (en kids natuurlijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 09:04 



 
Profiel   

Wauw wat gaat dit topic ineens hard weer !

Jenny, wat is Lilly gegroeid zeg! En puppy’s zijn altijd leuk <3

Frummels, de korte manen staan pepper goed! :j

Lys_PPA, wat een verschil na de tandarts behandeling zeg! Hoe oud is het paardje met deze onderbeet?


Mijn doelen dit jaar zijn:
Met Mowgli gewoon weer veel wandelingen maken. We staan op een ander plekje waar hij zich 10x beter voelt. En dit is ook te merken aan zijn ademhaling
Met Blitz lekker doortrainen voor de wagen en wat wedstrijdjes meepakken. Inmiddels begrijpt hij het spelletje al heel goed. En heeft hij afgelopen weekend 200,5 en 197,5 punten gelopen.
En als laatste, de jongste Jay. Hij mag vooral lekker spelen en genieten van zijn leventje <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 10:05 



 
Profiel   

Ben jullie gaan volgen, staan leuke foto's tussen! Er zijn hier vgm best een aantal meepraters in het topic, dus sorry als ik jullie nog niet allemaal kan koppelen aan jullie paardjes. Mijn geheugen werkt wat dat betreft niet altijd mee. Daarom des te beter om jullie via insta te volgen, misschien dat ik het met meer foto's en minder tekst beter kan onthouden :P

MaritB schreef
En die bockmantrailer klinkt super luxe, heb je een foto?

Ik heb even geen foto van onze eigen trailer, maar we hebben dit type gekocht. Ik zal wel eens een foto maken als de kar met shetten erop staat.
[ img ]
Het voorste deurtje is de zadelkamer. En vanaf het tweede deurtje is het gedeelte voor de paarden. Het is eigenlijk uit de hand gelopen zoektocht, zocht een relatief jonge aluminium trailer zonder zadelkamer (vanwege de menkar) maar die was vrij lastig te vinden. Toen werd het dus dit.. Maar goed, als iemand hier geld voor geeft ruil ik m ook zo weer in voor een 'normale' trailer. Het heeft allebei zijn voor- en nadelen.

Dit is nog met onze oude menwagen en trailer, toen stonden ze er zo op. De marathon wagen is iets langer dus dan hadden ze echt net precies genoeg plek om erachter te staan in de breedte.
[ img ]

Mowgli, die pony is van 2020, dus wordt dit jaar 3.. Het is echt een inimini... als we dachten dat deze (zn maatje) al klein was:
[ img ]
Hier dezelfde soort foto maar dan met die pony met onderbeet:
[ img ]

Jij hebt ook een leuke mix aan kleuren! Is de middelse appaloosa of ook een beetje roodschimmel achtig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 13:57 



 
Profiel   

Wauw! Mooie trailer hoor!
Mijn middelste is een appaloosa voor zover ik weet. Ik heb hem van de zuidlaardermarkt gehaald. Hij is nu 9 maanden en heeft ook een flinke onderbeet. Vandaar ook de vraag hoe oud jouw kleintje is. Ik ben me nog aan het oriënteren of ik dit eerst zo moet laten (ivm wisselen) of dat er nu al iets aan gedaan kan worden. Ik hoor namelijk wisselende verhalen op het moment :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:06 



 
Profiel   

Wij hebben deze pony (Hannes) nu 2 jaar en hij had al een mega onderbeet toen we m kochten. Ik had voorheen een andere tandarts en die zei dat er niet veel aan te doen was op die leeftijd. Ik vond uiteindelijk proppen en heb dus een andere tandarts laten komen, eentje waar ik meer vertrouwen in had. Hannes moet ook al zijn tanden nog wisselen, maar in zijn geval is het heel prettig dat zijn ondertanden tijdig bijgevijld worden. Die waren echt wel heel lang... En des te langer de tanden des te pijnlijker het uiteindelijk kan worden voor de pony vertelde de tandarts.

Doordat zijn achtergebit goed is heeft hij geen moeite met eten en op gewicht blijven. In zijn geval zal het lastig zijn om lang gras met zijn snijtanden te pakken. Maar bij ons staan ze grotendeels op paddock met hooi en af en toe op het gras dus dat is voor hem wel prettig. Tevens zijn er paarden die vanwege hun onder- of overbeet dus gras 'snijden' middels hun lippen vertelde de tandarts mij. Dus behalve veel vaker een bezoek van de tandarts zal hij er geen last van hebben. Hannes gaat overigens nooit voor de kar ivm ini mini formaat, weet niet of het anders wel problemen zou geven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:21 



 
Profiel   

Jenny, Een mini kudde is inderdaad wel fijn, enkel kunnen apart voeren of vastmaken tijdens het voeren is wel fijn dan.

Lys_PPA, Daim die trailer, lekker ruim.

Iemand dat ik ken heeft een 4 paardstrailer waar 7/8 kleintjes op passen, je auto moet het natuurlijk ook maar net kunnen trekken. Hun hebben een kleine vrachtwagen waar de wagens en spullen in kunnen als ze met alles op wedstrijd gaan.

Mowgli, Een goede tandarts er naar laten kijken kan zeker geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:03 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar degene die een pony zocht! Kan zo snel even niet vinden.. Er staat een mega leuke in de boktmarkt, betuigd <3

Wat een leuke foto van je knapperds Mowgli! <3 De stippel had je van de Zuidlaarder toch? :) Oh haha ik lees het al! Ik zou op tijd naar de tandarts gaan en daar een plan mee maken als ik eerlijk ben, elk gebit is anders.

Lys_PPA, heel gaaf je trailer! Mooie inrichting zo ook :)

Ik heb het plan binnenkort Hidde te scheren, of laten scheren.. dat weet ik nog niet. Ik houd er bij paarden echt niet van.. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:34 



 
Profiel   

Dat was Teteltee dacht ik,

Er staat op fb in een mini groep een grotemaats shetlander te koop, ik denk een ruin, 5 jaar en braaf beleerd voor de wagen.

Ik scheer altijd zelf, mede omdat alles hier al snel uit de buurt zit en het is gewoon stukken goedkoper.

Gisteren voor het eerst in maanden nog eens met Heps gewandeld, hij had veel te veel energie en kleuterstreken als in hij ging uit enthousiasme telkens gaan springen en bokken achter mij (niet naar mij) _O- . Op een gegeven moment begon hij wel te snappen wat ik bedoelde met "eee nee benen op de grond". In april wordt hij 3 jaar maar hij mag nog een eind verder kleuteren dit jaar, ik ga wel het voorbereidend werk verder doen maar ik zie wel richting zijn 4 hoe hij is in zijn hoofd.

Hij heeft deze nacht op de liksteen gelegen denk ik, zijn ene oor is rood.. kleuters experimenteren nu eenmaal al eens met make up en dergelijke := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:25 



 
Profiel   

Haha Lori dan schrik je je ook eerst een hoedje! Ik zie net die foto op insta en dacht eerst dat het bloed was :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 12:48 



 
Profiel   

Kiekeboefje, ik scheer altijd zelf. Mocht het na die tijd toch niet naar mijn zin zijn, kan ik nog bijwerken :')

Lori, oh jee! Dan schrik je wel even zeg :o

Ik ben nog even aan het rond zoeken naar een goede tandarts (afstand maakt me niet uit) zodat ik zeker weet dat het direct goed komt en hij er dan zo snel mogelijk mee geholpen is <3
Ik ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor morgen. Dan weer op wedstrijd met Blitz *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:17 



 
Profiel   

Ik weet dat je niet ver van hier woont, ik ga altijd naar Oosterwolde. Hele fijne dierenarts en tandartsen daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:36 



 
Profiel   

Ik scheer ook zelf, ook omdat het fijn is om zeer regelmatig te scheren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:15 



 
Profiel   

Ik scheer sinds kort ook zelf, ben begonnen met twee pony's toen was het nog te betalen maar vijf is n beetje duur ;) ben nog niet supergoed, maar ach elke keer gaat het beter. Als de messen niet te snel bot worden in die megavachtjes btw. Ik scheer overigens alleen als het echt nodig is, luizen, hitte, slecht verharen of ivm mennen.

Lori, ook wandelen is voorbereidend werk toch :D wij zijn vandaag weer met abby geweest, vierde keer voor de menwagen en meteen door het dorp en drukke weg oversteken. Ze wordt bijna 6 en we zijn van veulens af met haar gaan wandelen, nu in de kar een superbrave pony die nergens (oke alleen putdeksels zijn spannend :+ ) van opkijkt. Oortjes naar voren en ze lijkt ervan te genieten.

Hannes in de zadelkamer vandaag
[ img ]

Zal hij ooit voor de kar kunnen?
[ img ]
(Geintje, dit is de enkelspan wagen van m'n paard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:12 



 
Profiel   

Hannes is cute <3 wat een kleintje!

Ik ben laatst begonnen met ruwvoermix van Pavo te voeren. Hier mix ik dan de muesli Natures Best doorheen zodat ze langer over hun eten doen! Ze vonden het de eerste dag vreselijk :') heel gefrustreerd eten deden ze, maar nu er toch meer rust in gekregen, en zijn zo een half uur tot 3 kwartier bezig met eten! Daarna direct slapen dus ik vind het geslaagd!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:33 



 
Profiel   

Hier scheer ik ook eigenlijk altijd zelf,
Vind het een rot klus, maar Tango is super braaf en ik bedenk vaak kort van te voren dat hij kaal moet :+

Hoe groot is Hannes? Hij oogt echt enorm mini :D
Super cute <3

Jenny: hoeveel geef jij van die ruwvoermix? Gezien ze er zolang mee bezig zijn?
Hier krijgt ze elke maaltijd altijd een handje fiber-mix van Vitalbix erbij
Ze zijn dan z’n 10 minuten zoet per maaltijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:20 



 
Profiel   

Oh joh ik geef maar wat, met twee handen een bult pakken :)) het is niet heel veel maar ik heb al trage eters van zichzelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:44 



 
Profiel   

Kiekeboefje, bedankt voor de tip! Ik zal even navragen.

Ach wat een kleintje is Hannes <3

Ik heb gisteren met Blitz een wedstrijd gehad. Met 203,5 en 205 punten 2x een eerste plaats behaald. Heel trots op mijn topper <3 inmiddels staan we al B+10
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:57 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Hoe groot is Hannes? Hij oogt echt enorm mini :D
Super cute <3

Volgens mij haalt hij de 70cm niet, zou ik eens na moeten meten :P

Netjes Mowgli! Mooi tuig en onderleggers heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 20:51 



 
Profiel   

Mowgli4 schreef
Kiekeboefje, bedankt voor de tip! Ik zal even navragen.

Ach wat een kleintje is Hannes <3

Ik heb gisteren met Blitz een wedstrijd gehad. Met 203,5 en 205 punten 2x een eerste plaats behaald. Heel trots op mijn topper <3 inmiddels staan we al B+10
[ [url=m/eIZGF9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat leuk! Gefeliciteerd!

Hoe groot is Blitz? En wat voor wagen heb je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:34 



 
Profiel   

Super!! Gefeliciteerd :) Blitz is erg knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 14:32 



 
Profiel   

MaritB schreef
Mowgli4 schreef
Kiekeboefje, bedankt voor de tip! Ik zal even navragen.

Ach wat een kleintje is Hannes <3

Ik heb gisteren met Blitz een wedstrijd gehad. Met 203,5 en 205 punten 2x een eerste plaats behaald. Heel trots op mijn topper <3 inmiddels staan we al B+10
[ [url=m/eIZGF9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat leuk! Gefeliciteerd!

Hoe groot is Blitz? En wat voor wagen heb je?

Blitz is precies 1 meter groot.
Het merk van het wagentje weet ik niet. Maar de spoorbreedte is 1.10 en ik gok dat het wagentje rond de 100 kilo weegt.
Blitz loopt er in ieder geval met gemak mee weg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:18 



 
Profiel   

Mooi resultaat! Het is ook echt een leuke pony :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:30 



 
Profiel   

[EJL-ITP] Een jaar lang Hidde en Muis-aan-huis!

Ik heb even een topic gemaakt van afgelopen jaar. Kwam er achter dit jaar toch weinig gedeeld te hebben. Normaal kan ik tussen foto's niet kiezen maar nu had ik gewoon te weinig :')
Het topic ging afgelopen 2 jaar ook niet heel hard meer helaas. Hopelijk hebben we nu de smaak weer te pakken :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen