Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Susanne, Ik had het mij al afgevraagd of Willem er nog was of niet maar toch wel dus. Zo te lezen staat hij op een fijne plek, je hebt toch geweldige momenten met hem beleeft en hopelijk gaat hij nog een heel eind mee. Ik had wel verwacht dat Red snel een plek ging hebben, echt de ideale maat vond ik hem maar geen plek (en tijd).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:33 



 
Profiel   

Ahh Suus, is wel heel erg jammer maar begrijpelijk! Als je zin hebt mag je hier altijd nog een keer komen mennen hoor :-)
Lieve Willem blijft bij je toch? Kan me ook niks anders voorstellen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:49 



 
Profiel   

Ja Willem blijft gewoon van mij, hij heeft keihard gewerkt in zijn leventje en verdiend een goed pensioen, zo lang hij pijnvrij rond kan hobbelen natuurlijk :)
Ik blijf wel een beetje meelezen met jullie hoor, maar ik beleef zelf niet echt meer dingen (op paardengebied) om daadwerkelijk mee te kunnen kletsen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:31 



 
Profiel   

Susanne: wat een lastige beslissing moet dat zijn geweest voor je
En geweldig dat Willen z’n heerlijke pensioenplek heeft.
Wat mij betreft ben je altijd welkom hoor, ook om over niet gerelateerde paarden dingen te praten
—————

k dacht vanochtend even leuk met Nico te wandelen..
Nou leuk bedacht man maar wat was hij fris
Was met 10 min weer terug, en vervolgens is hij in de wei helemaal uit zijn panty gegaan :')
Ga ik mijn handen nog vol aan krijgen denk ik :=
Valt me wel op trouwens dat hij de laatste dagen minder schuurt nu het kouder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:19 



 
Profiel   

Van mij hoeft het ook zeker niet enkel over de pony's te gaan hoor.

Elaine, Hahaha ik kan mij er wat bij voorstellen.

Ik heb al hun hoeven terug bijgewerkt en vakkundig mijn eigen hand even mee geraspt (handschoenen lagen binnen). :') Ook met Lucky en zijn vriendje gewandeld, komen we een kindje tegen begint hij haar voorzichtig "kusjes" te geven. Dat meisje helemaal gelukkig <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:10 



 
Profiel   

Neuuh je mag over alles meekletsen hè Suus :-)

Elaine :') :') prachtig, hier idd ook twee stuiterballen

Lori zo lief!! Fijn als ze zo braaf er mee zijn

Nou daden bij woorden voegen hoor! Morgen haal ik twee Bucas Freedom op bij Paardendrogist in Roden :-) dan is Hidde ook weer voorzien! Heb even een beetje uitgezocht maar heb echt wel bijna 10 dekens die wel weg kunnen :P
Dit zit mooier hè! Mooi de sluiting wat hoger en kwa lengte ietsje lang maar ze heeft de hoogte vd deken wel nodig.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:02 



 
Profiel   

Die ziet er keurig uit Jenny, beter iets te lang dan te krap, een maat kleiner zou te klein zijn denk ik.

En tja ik had ervoor kunnen kiezen om door te blijven wandelen, maar loop hier op een fietspad en naast een 80km weg, dus koos maar de veilige optie :+
Over een paar dagen is t hier 10 graden ofzo, dus dan zal die wel een stuk minder druk zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:42 



 
Profiel   

Ik moet ff jullie advies/mening hebben :D

Nico is echt flink wollig, super cute maar enorm onhandig
Hij heeft t met 10 minuten rustig werken al mega warm
Daarbij wordt het hier de komende periode tussen de 8 en 12 graden overdag
Beetje te warm voor z’n berenvacht lijkt me.
Hij voelt nu op zijn houd ook best warm aan
Hij is al wel flink in de rui, maar duurt behoorlijk lang voordat t er allemaal af is natuurlijk en hij er echt voordeel van heeft
Zouden jullie scheren? En dan alleen bv hals/borst of hele lijf ? (Benen en hoofd laat ik er wel aan dan bij hem)

Het.wollige meneertje <3
[ img ]


Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 10-02-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 09:51 



 
Profiel   

Lastige beslissing Susanne, maar fijn dat Willem bij jou oud mag worden <3

Dat lijkt mooi te passen Jenny! Ziet er goed uit. Ik heb dat deken ook voor blitz, bij hem oogt hij ook wat langer. Ik denk dat dat een beetje hoort bij dit model

Elaine, ik heb ook allemaal stuiterballen. Ze worden ook blij van het mooie weer denk ik dan maar *\o/*
Ik zou persoonlijk niet meer scheren als ze al flink aan het verharen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 09:58 



 
Profiel   

Fijn dat Willem een heerlijke pensioen plek heeft en mee kletsen of tips mag natuurlijk altijd.

Scheren: wij (stalhouder en ik) hebben recent de jonge pony toch geschoren omdat we anders moesten stoppen met het beleerproces en dat voelde ook heel erg zonde aan. Omdat hij een zeer korte spanningsboog heeft heb ik als een dolle dwaas zoveel mogelijk haar er afgehaald. Vooraf eerst maten opgenomen en dekens besteld. Was een goede keuze want hij kan nu veel meer mee doen zonder gelijk oververhit te zijn.

Van de week met Doortje wandelend de oudste uit school gehaald. Was leuk voor de kids :) Doortje vind wandelen maar zo zo, gelukkig was er gras bij school :P

Heb van het weekend een leuk 4-wielertje gekocht, kan ik met de kids een rondje rijden :) Nu nog een iets groter lamoen, want het is een beetje krap :Y) :P

Edit: ook wat beeldmateriaal:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 10:30 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Neuuh je mag over alles meekletsen hè Suus :-)

Elaine :') :') prachtig, hier idd ook twee stuiterballen

Lori zo lief!! Fijn als ze zo braaf er mee zijn

Nou daden bij woorden voegen hoor! Morgen haal ik twee Bucas Freedom op bij Paardendrogist in Roden :-) dan is Hidde ook weer voorzien! Heb even een beetje uitgezocht maar heb echt wel bijna 10 dekens die wel weg kunnen :P
Dit zit mooier hè! Mooi de sluiting wat hoger en kwa lengte ietsje lang maar ze heeft de hoogte vd deken wel nodig.
[ [url=m/11T8OU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze zit beter en als deken niet gaat schuren, is het prima :)

Nou ben benieuwd wat je weg gaat doen, ben altijd wel in voor reserve dekens :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 10:33 



 
Profiel   

Elaine ik zou lekker scheren! Als je liever geen deken op doet zou ik een jachtpatroon doen maar anders mooi helemaal :-)

Marit wat heerlijk dat je dat zo kunt doen <3

Ja deken zit goed zo! Voor Hidde ook nieuwe dekens binnen gekregen maar foto’s in het donker waren niks… morgen maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 22:01 



 
Profiel   

Mooie deken kiekenboefje, staat goed.

Elaine, ik zou alleen volledig scheren als je daadwerkelijk dekens wil gaan gebruiken, anders alleen borst oid. Voorheen schoor ik ze altijd op het einde van de verharing/in de lente, dan kon je met één soort deken wel redden tot de zomer. Maar in deze tijd van het jaar is dekenkeuze geen overbodige luxe.

Leuk om zo de kinderen vam school te halen Marit!

Wij hebben morgen weer menles. Nu er drie voor de wagen lopen is het wel eens lastig om de routine erin te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 22:42 



 
Profiel   

Ik heb de dekens op marktplaats gezet, als je op Bucas/Rhino/Amigo shetlander, zoekt vind je ze direct wel :-) zijn 6-7 dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 13:07 



 
Profiel   

Jammer genoeg zijn de dekens te groot voor mn pony's.. zoek nog wel n 200gr deken maat 115 voor n kleine prijs :)

Het ging weer super vanmorgen in de les. We hebben Bart en Kiran als tweespan gekocht. Bart is een megabraaf werkpaard maar bij de lessen merkten we dat hij heel veel moeite heeft met buiging (in de bossen uiteraard geen last van). Dat is in de vaardigheid niet altijd even makkelijk. Ook neemt hij zoveel werk over van Kiran dat die niet helemaal tot zn recht komt. Sinds kort Abby (de roodschimmel) dus ingespannen en dit is zo'n leuk wakker en soepel duo. Qua kracht wel iets ingeleverd (Abby is een merrie minipaard) maar hopelijk komt dat nog...

Hier foto's van vanmorgen:
[ img ]
Ze hebben een nieuw tuig gekregen dus daarom staan de strengdragers nog zo stijf :+

Op de trailer:
[ img ]
En voorin dan de tuigen
[ img ]

Nu moeten we meters gaan maken met Abby dan kan ze hopelijk snel eens mee op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 15:09 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor jullie mening!
Ga er nog even over na denken, hij heeft t wel warm, tegen zweten aan momenteel, en krabt zichzelf ook wel veel door de jeuk.
Dekens heb ik evt wel liggen gelukkig.

Lyss_ppa
Pfft 3 voor de wagen? Waar haal je de tijd vandaan! Ik vind het al lastig om momenteel mijn tijd goed te verdelen, en dan doet tango nagenoegen niets meer en Nico paar x per week kort iets.

Marit: schattige foto’s zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 15:09 



 
Profiel   

Lyss_ppa, wat ziet dat er schattig uit in jouw trailer <3 verder wel een fijne les gehad?

Ik heb vanochtend een wedstrijd gehad met Blitz. Ging voor mijn gevoel minder makkelijk dan normaal, maar dit viel de jury niet op. Dus zijn we 2x eerste geworden met 205 en 206,5 punten. Weer super trots op mijn kleine topper *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 18:39 



 
Profiel   

Heerlijk dubbelspan!

En gefeliciteerd met de mooie punten!

Vandaag een drukke dag gehad. Eerst met onze dochter naar dansles, toen een grondwerkles mogen geven. Daarna nieuw lamoen gehaald en vervolgens naar stal, hooi opgeruimd en nog op stap naar het bos. Heerlijk rondje gereden. Net een half uur thuis.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 20:45 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Lyss_ppa
Pfft 3 voor de wagen? Waar haal je de tijd vandaan! Ik vind het al lastig om momenteel mijn tijd goed te verdelen, en dan doet tango nagenoegen niets meer en Nico paar x per week kort iets.

Ja dat is dus lastig, met twee was het nog te doen :o soms zou ik willen dat er ook bijrijders voor het mennen waren :+ (als ik mn pony's al mee zou durven te geven). Bovenop die 3 loopt mn Fries ook voor de wagen sinds kort, maar die loopt verder nog 4x per week dus dat is geen must.

Daar mag je zeker trots op zijn mowgli! De les ging heel goed. De merrie pakt het supergoed op, zelfs kegels geoefend.

Dat heb je snel gefixt die nieuwe lamoen. Heerlijk die boswandeling! Jij hebt dat ook slim gedaan met die enkele lage stang in je trailer. En waar komt je onderlegger vandaan? Ziet er lekker fluffy uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 22:36 



 
Profiel   

Jenny, Op zich als ze goed blijven liggen is in lengte wat lang zijn geen drama. Bij Finn zijn rhino wug is het hier ook zo maar hij schuift of trekt niet dus prima zo.

Elaine, Ik eindig al heel vaak dat ik ze gewoon volledig scheer meteen maar op zich zou enkel de borst wel kunnen.

Lys_PPA, Wel fijn dat je op die manier een leuk span hebt, ze worden soms wel verkocht als span maar zijn daarvoor niet altijd een ideaal duo naast elkaar. Ik ken ook zo iemand met een dubbelspan waarbij ze de ene continu mag zitten bijtikken, dat lijkt mij vooral frustrerend.

Marit, Fijn dat je meteen een ander lamoen hebt ervoor. Mijn vorige vierwieler had ook zo een smal lamoen, deze die hem overgenomen heeft had een handige kennis die dat volledig heeft aangepast voor haar.

Van onderleggers gesproken, iemand toevallig ervaring met de wollen zoals de shetlandershop verkoopt? Die van Ooteman is top maar nooit meer in korting dus mij te duur (moest iemand er verkopen..). Deze uit fleece zien er altijd leuk uit maar hebben natuurlijk de zelfde werking niet zoals echt wol. Ik twijfel dus... gisteren manmat vastgehad maar dat vond ik eigenlijk maar dun spul. Ik heb nu een gel van zilco en een cellpad al ben ik over dat laatste helemaal niet zo mega laaiend enthousiast (dun en droogt slecht). Ik wil voor mijn dubbelspan straks graag 2 de zelfde hebben, ik ben niet mega aan setjes maar daar heeft het wel mijn voorkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 13:54 



 
Profiel   

Oooh dun klinkt mij als muziek in de oren! Ik vind alle onderleggers zo dik, daar zijn ze helemaal niet voor bedoeld en lijkt mij ook veel strak in de 'kamer'.
Ik heb mijn groene genomen voor de reflectie strepen en specifiek gevraagd ze niet dik te maken, vind ze nog wel vrij dik.

Ik heb zo'n onderlegger van ooteman denk ik, maar verkoop 'm niet :P
Manmat is misschien wel wat voor mij :)

Ja, lamoen vermaken kan mijn man ook wel. Maar een ander lamoen die al klaar is, is veel makkelijker en kost ongeveer hetzelfde aan materiaal :P Hij past nog niet op de wagen, mijn man past dat van de week hopelijk even aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:13 



 
Profiel   

Lyss_ppa:
Knap hoor dat je het allemaal red,

Marit:
Wat een leuke foto’s heerlijk om in z’n omgeving te kunnen rijden.

Mowgli:
Gefeliciteerd met je punten!

Qua onderleggers: ik had een gek onderlegger voor Tango was ik best tevreden over
Maar geen idee meer welke het was. :+
Heb hem ook niet meer, want alles is verkocht toen hij geblesseerd raakte

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:48 



 
Profiel   

Inmiddels weer stil gevallen haha.

Hoe het met iedereen?

Hier zijn gangetje. Lekker veel gemend deze dagen. Zaterdagavond en zondag overdag naar de binnenbak geweest (er staan regelmatig hindernissen van de vereniging, en 1 had ik omgebouwd om onder door te rijden :P ik word nooit volwassen denk ik)

Maandag ochtend een rondje van 6km gereden
[ img ]
, hoefjes weer gedaan en gevlochten :)


Zondagochtend ook nog een leuke grondwerkles mogen geven en gisteravond een lieve shet bekapt. Heb toch wel echt een zwak voor pony’s en hoop straks vooral te focussen in mijn bedrijf op pony’s. Maar voor nu staat vooral groei op het menu. Het mag allemaal een beetje meer O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:34 



 
Profiel   

Heerlijk! Fijn dat je een binnenbak hebt waar je mag mennen. Bij onze binnenbak mag dat helaas niet.

Wij hebben weinig met de pony's gedaan helaas. Mijn vriend en ik zijn beide een dikke week ziek geweest (en nog steeds niet helemaal fit). Ik heb nooit moeite met de verzorging van de pony's, in tegendeel, ik vind het altijd wel even lekker om weer naar buiten te moeten. Maar dit keer heb ik er gewoon echt geen puf voor gehad. Ze hebben nog een helemaal knuffels tegoed.

Ik vind trouwens dat het lang duurt voordat de vacht van mijn pony's weer aangroeit nadat ze geschoren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 12:04 



 
Profiel   

Lekker gereden Marit! Lekker dat je de binnenbak kan gebruiken :) Wat heb je ene leuke kleur bontje trouwens!

Lys, beterschap voor jullie beide!

Ik heb met Hidde vorige week en gisteren een rondje van 5 km buitenom gemend. Hij was fris! We hebben er steeds een half uurtje over gedaan, dat is voor zijn doen wel snel, had de pas er ook mooi in :')
Nu het fructaan nog laag is lopen de pony's overdag in de weide, het gras staat daar nog hoog van vorig jaar. Niet heel handig want zo komt het jonge gras niet mooi door, maar een 7000 m2 met 2 shetlandpony's is echt te veel en niet te doen... Zelf maaien wil ik niet meer, de waardes van mijn grasland zijn veel te rijk voor hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 12:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen