Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Ik vond mijn eigen gemaakt biothane wel echt heel fijn! Gewoon onder kraan en weer schoon. Heel soepel en op maat te maken. Zacht onderlegd.

Ik vond die van Human and Horse ook heel fijn! Maat die was 225 en de biothane kan ik verkopen voor 55 euro.

Ik had mijzelf de kaptoom cadeau gedaan na het behalen van mijn theorie-examen :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:03 



 
Profiel   

Ik heb ook de Baro kaptoom
Maar bij Nico krijg ik het bit niet op de juiste hoogte met de kaptoom helaas.
Dan moet de neusriem hoger, en ik twijfel of hij dan wel niet te hoog zal zitten.

Wat een schatje is het TinkerTreas!

Lori: ah nog lekker jong dus, tijd zat om alles rustig op te pakken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:13 



 
Profiel   

Elaine, Absoluut rustig aan, hij kent veel door de voorbije jaren hier maar allemaal geleerd op zo een manier dat hij het amper merkte dat hij wat bijleerde zeg maar.

Marit, Biothane is zeker gemakkelijk, enige van leer is mijn kaptoom en enkele halsters. Al de rest kunsstof, onder de kraan en klaar.. heerlijk := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:00 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een andere neusriem. Deze is net te breed om goed te zitten, maar ik kan online niets smallers vinden. Jullie nog tips behalve biothane?[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:12 



 
Profiel   

Hoe zwaar weegt een shetlander van 85 cm ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:34 



 
Profiel   

Tussen de 80 en 100kg gok ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:35 



 
Profiel   

TinkerTreas schreef
Hoe zwaar weegt een shetlander van 85 cm ongeveer?


Ik denk dat meer dan Har166 zegt.

De mini van 93cm hier op stal weegt al wel 120kg en meestal zijn shetten wat zwaarder dan minipaarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:38 



 
Profiel   

Hangt veel af van bouw en op gewicht of niet. Zo gaat mijn luxe model mini shet (Lucky) van +-80cm hier de 80/90kg zeker niet aantikken. Veel shetten worden gewoon te dik ook, op gewicht zou eentje van rond de 85cm met normale bouw eigenlijk ook niet veel zwaarder mogen zijn dan 100kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:28 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is meer dat ik een indicatie heb voor de hoeveelheid van een supplement die ik wil geven.

Ik had gegokt op 100 tot 150 kilo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:36 



 
Profiel   

Grote zegt indd niet alles
Tango (shet) is 98 cm en 209 kg
Nico is vermoedelijk shetxwelsh en is slanker gebouwd en is 1.07 en weegt 200kg

Je hebt van die weeglinten
Die geven een goede indicatie, maar weet niet of de voor zulke kleintjes ook zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:00 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Grote zegt indd niet alles
Tango (shet) is 98 cm en 209 kg
Nico is vermoedelijk shetxwelsh en is slanker gebouwd en is 1.07 en weegt 200kg

Je hebt van die weeglinten
Die geven een goede indicatie, maar weet niet of de voor zulke kleintjes ook zijn


Ik zal wel eens kijken voor zo'n lint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:11 



 
Profiel   

Mijn ervaring met die linten is helemaal niet zo goed. Voor pony’s geeft het toch een heel ander beeld.

Ik weet dat grootte niet alles zegt.

Doortje is namelijk net zo zwaar als mijn Welsh A was (scheelt 20cm) en Doortje is beslist niet te dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:16 



 
Profiel   

Teuntje is twee keer gewogen. De eerste keer op de kliniek toen hij gecastreerd werd. Hij was toen 86 cm en 80 kilo. De tweede keer was afgelopen zomer, toen was hij 92cm en 130kg. Ik merk dat hij nu dik wordt van niets hahahaha. Hij krijgt minder krachtvoer ( hij krijgt 2 a 3 keer per week een handje seniorenmuesli van m'n andere pony, met pavo vital korrels) en onbeperkt hooi. Hij is nu 3,5 en hij staat nu hoger in rang en pakt daardoor het lekkere hooi, de kilo's vliegen eraan. Van de zomer gaat hij voor de kar dus dan kan hij het eraf lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:43 



 
Profiel   

Het mooiste zou zijn als er een keer een weegschaal op stal kan komen. Ik zal eens even polsen of er meer interesse is op stal.

Jente is wel heel gevoelig voor veranderingen hoor.
Ze zijn dinsdag naar een andere wei gegaan, het weiland naast het stuk waar ze de laatste tijd liepen. De kudde is verder hetzelfde gebleven, alleen een hekje opgeschoven.
Nou, ze was gisteren gelijk weer van slag. Ik ging even het pad op en neer en ze was helemaal druk. Toen waren ze aan het einde van het pad aan de weg bezig, nou dat was helemaal raar want dat hoort niet.
Op de terugweg kwamen er 3 auto's langs, dat was de druppel. Ze liet zich vallen om te rollen (doet ze bij veel stress) en daarna sprong ze bijna in mn nek.
En ze heeft haar bak niet leeg gegeten, allemaal spanning en stress.
Het lijkt wel of ze bij iedere verandering een paar dagen nodig heeft om het te verwerken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:32 



 
Profiel   

Op marktplaats is er iemand die zo een ooteman bontje verkoopt ("longeerdekje full..."), mogelijk interessant voor iemand hier?

Jammer dat verzending naar België zo snel oploopt.


Laatst bijgewerkt door Lori op 27-03-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:58 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's allemaal weer. Bij ons was het helaas even hectisch door een lollitrem vergiftiging op stal. Veel paarden ziek. Haley had het geluk dat het bij haar heel erg meeviel maar daardoor moest ik helaas wel verhuizen. Daar baalde ik enorm van. Zo'n gupje en dan binnen 3 maanden weer moeten verhuizen. Gelukkig is ze er verder zonder al te veel kleerscheuren afgekomen en is ze inmiddels weer gesetteld op haar nieuwe plek. Een hele fijne plek waar ze weer alle ruimte heeft met een prettige kudde. Maar ja, ik had haar liever helemaal niet verhuisd natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:08 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wat een heerlijke foto's allemaal weer. Bij ons was het helaas even hectisch door een lollitrem vergiftiging op stal. Veel paarden ziek. Haley had het geluk dat het bij haar heel erg meeviel maar daardoor moest ik helaas wel verhuizen. Daar baalde ik enorm van. Zo'n gupje en dan binnen 3 maanden weer moeten verhuizen. Gelukkig is ze er verder zonder al te veel kleerscheuren afgekomen en is ze inmiddels weer gesetteld op haar nieuwe plek. Een hele fijne plek waar ze weer alle ruimte heeft met een prettige kudde. Maar ja, ik had haar liever helemaal niet verhuisd natuurlijk...


Getsie, dat is schrikken. Gelukkig viel het mee bij haar.
Maar waarom moest je hierdoor verhuizen? Passen ze het hooi niet aan ofzo?

Zaterdag gaan we Lyn ophalen *\o/*
We hebben een 1, 5 paards trailer gehuurd. Zetten jullie zo'n kleintje dan los in de trailer?
Vast zetten vind ik eigenlijk best spannend als ze zoveel ruimte hebben om te draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:47 



 
Profiel   

Nog nooit van gehoord lolitrem vergiftiging, weer wat geleerd. Maar idd waarom moest je dan verhuizen?

Leuk vooruitzicht tinkertreas :D

Uhh vgm moeten ze officieel vaststaan? Maar ik zet ze niet altijd vast, heb een ministalletje voor op de trailer als ze naast mn grote paard staan, wil ze er niet onder hebben namelijk. De stabiele pony's zet ik vast maar ons ukkie heb ik bv niet vastgezet omdat hij dat niet kende (ik heb er wel bij in gezeten, was een kort ritje :+ )
Oude foto maar dit is het stalletje:
Hannes
[ img ]
Pietje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:52 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Wat een heerlijke foto's allemaal weer. Bij ons was het helaas even hectisch door een lollitrem vergiftiging op stal. Veel paarden ziek. Haley had het geluk dat het bij haar heel erg meeviel maar daardoor moest ik helaas wel verhuizen. Daar baalde ik enorm van. Zo'n gupje en dan binnen 3 maanden weer moeten verhuizen. Gelukkig is ze er verder zonder al te veel kleerscheuren afgekomen en is ze inmiddels weer gesetteld op haar nieuwe plek. Een hele fijne plek waar ze weer alle ruimte heeft met een prettige kudde. Maar ja, ik had haar liever helemaal niet verhuisd natuurlijk...



Moest je verhuizen door de vergiftiging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:23 



 
Profiel   

TinkerTreas schreef
Isabel_k schreef
Wat een heerlijke foto's allemaal weer. Bij ons was het helaas even hectisch door een lollitrem vergiftiging op stal. Veel paarden ziek. Haley had het geluk dat het bij haar heel erg meeviel maar daardoor moest ik helaas wel verhuizen. Daar baalde ik enorm van. Zo'n gupje en dan binnen 3 maanden weer moeten verhuizen. Gelukkig is ze er verder zonder al te veel kleerscheuren afgekomen en is ze inmiddels weer gesetteld op haar nieuwe plek. Een hele fijne plek waar ze weer alle ruimte heeft met een prettige kudde. Maar ja, ik had haar liever helemaal niet verhuisd natuurlijk...


Getsie, dat is schrikken. Gelukkig viel het mee bij haar.
Maar waarom moest je hierdoor verhuizen? Passen ze het hooi niet aan ofzo?

Zaterdag gaan we Lyn ophalen *\o/*
We hebben een 1, 5 paards trailer gehuurd. Zetten jullie zo'n kleintje dan los in de trailer?
Vast zetten vind ik eigenlijk best spannend als ze zoveel ruimte hebben om te draaien.


Veulens vervoer ik los. Maar, doe wel het zeiltje dicht!

Die oplossing van Lyss vind ik echt geweldig! Zelf heb ik mijn trailer aangepast, maar dat is een eigen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:25 



 
Profiel   

Ja, als we een eigen trailer hebben willen we die ook aanpassen, zodat ze er allebei dwars op kunnen.
Maar zover is het nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:51 



 
Profiel   

Verhuizen lijkt mij als het noodgedwongen is en snel moet gaan niet fijn.

Als ze vaststaan kennen is de voorkeur vast maar als ze het niet kennen zou ik het zeiltje dichtdoen, eventueel nog enkele hooibalen in de punt en ze los laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:51 



 
Profiel   

[ img ]

We zijn bijna thuis <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:16 



 
Profiel   

Reis goed gegaan? :)

Als een tip voor ene volgende keer, aan 1 touw vastzetten helpt haar. Dan had ze billen in de punt kunnen zeggen voor balans :) normaal rusten ze met boeg tegen stang aan voor balans. Voor mijn pony maakte dat namelijk erg veel uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:38 



 
Profiel   

Alles is gelukkig goed gegaan, ze kwam heel rustig de trailer af. En had niet eens gemest onderweg.

Ik vond het heel lastig hoe ik haar het beste vast kon zetten. Voor een volgende keer gaan we zeker kijken of het fijner kan. Maar nu hadden we ook een trailer gehuurd, dus dan moet je het ook doen met wat je hebt.

Mijn meisjes samen kennis maken <3
[ img ]

Wel wat rennen maar geen gejaag, het ging allemaal heel gemoedelijk.

[ img ]
[ img ]

En Jente nog even

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen