Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Ja juist in een huur trailer of leen lekker in de punt laten staan met die billen.


Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Ziet er al heel gezellig uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:43 



 
Profiel   

Ik moest helaas verhuizen omdat de stal stopte onder de voorwaarden waar ik voor was gekomen. Ik wilde heel graag blijven, maar uiteindelijk kwam het op het punt dat ik meer moest gaan betalen, meer verantwoordelijkheden kreeg en alles zelf moest gaan regelen. Daarbij kwam ook nog dat al mijn stalgenoten verdwenen en de kans heel groot aanwezig was, dat Haley alleen achter zou blijven. Dat risico vond ik véél te groot. Met een volwassen paard al, maar helemaal met een veulen. We staan nu ongeveer een maand op onze 'nieuwe' stal. Ik heb er al een poos gestaan met mijn eerste paard dus ik ben eigenlijk weer teruggekomen.

Haley heb ik vorige maand ook los vervoerd. Dat ging heel goed. Ze vond het wel prima. :+

Wat een heerlijk dier @tinterTreas, ze ziet er heel leuk uit.


[ img ]

[ img ]

Ze groeit wel echt als kool. Ze is bijna een jaar nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:10 



 
Profiel   

@ Isabel: duidelijk, dan zou ik inderdaad ook verhuizen.
Heerlijk meisje die Haley <3

Lyn lag gisteren ochtend al te slapen toen ik bij de wei kwam. Dus dat is wel een teken dat ze zich veilig genoeg voelt.
Ik heb wel echt 2 heel verschillende karaktertjes op de wei staan. Jente is druk, gevoelig en snel op haar teentjes getrapt :+
Lyn lijkt veel nuchterder, rustiger. Nu is ze er natuurlijk maar net, maar zo kwam ze ook op mij over bij haar vorige baas. En zo beschreef hij haar ook.

Even lekker een hapje eten.
Lyn is best vet en ik vind haar hals behoorlijk stevig, dus ik ben gelijk begonnen met glucobalance.

[ img ]
[ img ]

En Lyn haar hoeven zijn echt om te huilen. Zondag komt de bekapper.
Maar stiekem vind ik het eigenlijk niet kunnen om je pony zo te verkopen. Maar goed, ik ben niet bijdehand genoeg om daar wat van te zeggen. En ik was gelijk al helemaal verliefd op die pony O:)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 09:50 



 
Profiel   

Zo dat is wel echt zonde ja! Sommige mensen lijken daar zo makkelijk in.

Dat zie ik alleen op locaties waar ik kom.
Moet ik huilen om de hoeven, keer erop komen de paarden weer met zulke voeten :7

Fijn dat je zo verliefd bent, daar draait het om!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 13:11 



 
Profiel   

Leuke foto's en verhuizen omdat de stal zijn tarief en regels veranderd lijkt mij het beste idee ja.

Je hebt mensen die gewoon enorm laks zijn met de hoeven. Bij veulens ook ze worden dan niet bekapt of maar 1x net voor vertrek. Eentje was de vriend van de fokker nota bene een hoefsmid, zou je toch denken dat ze beter weten maar nee. |o

Ze genieten hier enorm van het zonnetje momenteel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:42 



 
Profiel   

Oh jeetje die hoeven. Maar ik snap je, ik zou haar ook niet kunnen laten staan. :D

Ik ben sowieso mega secuur met hoeven. Ik vind het super interessant, maar ik heb echt een hekel aan zelf bekappen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 17:18 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Oh jeetje die hoeven. Maar ik snap je, ik zou haar ook niet kunnen laten staan. :D

Ik ben sowieso mega secuur met hoeven. Ik vind het super interessant, maar ik heb echt een hekel aan zelf bekappen :+


Jente wordt iedere 4 weken bekapt. Dus Lyn gaat ook iedere 4 weken mee. Maar ik ben benieuwd hoe dat gaat, want voetjes geven doet ze niet zo makkelijk.
Nu maar even iedere dag oefenen tot zondag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:14 



 
Profiel   

Even een vraag. Gebruiken jullie graasmaskers? Zo ja hoe hebben jullie dit jullie shet geleerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 13:42 



 
Profiel   

Ik heb er een preventief hangen, maar nog niet gebruikt. Dus ik lees even mee hoe jullie dit hebben aangeleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 13:44 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren grasmaskers.
Voor als ze het niet gewent zijn is t in het begin wel ff sneu.
Maar volhouden en helpen werkt wel.
Om te beginnen deed ik altijd eerst t masker om en via het gat gaf ik dan bv stukjes wortel door. Dan spietjes gras/hooi en ze het daarna zelf uit laten zoeken op de wei.
Belangrijk is wel dat je er in het begin bij blijft totdat je ze echt ziet eten en drinken ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 14:37 



 
Profiel   

Fijn dat het vervoer goed is gegaan tinkertreas en dat ze zich nu al op dr gemak voelt in de kudde.

Ik heb wel eens graasmaskers gebruikt, niet eens bij nagedacht dat dat een 'ding' zou zijn om aan te leren. Heb niet gemerkt dat ze er problemen mee hadden, dronken gewoon en stonden snachts op stal met hooi in die periode dus ze zullen niets tekort gekomen zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:17 



 
Profiel   

Wel eens gebruikt, op doen op de weide en gras laten eten. Er is geen grotere beloning ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 17:17 



 
Profiel   

Zucht, die twee mutsen waren vanmorgen helemaal maf met zn tweeën.
Jente is altijd gevoelig voor wind, dan is ze erg druk. En vanmorgen kreeg ze Lyn mee 8)7
Lekker gek doen door de wei, en de rest van de kudde onverstoorbaar door eten _O-

Over 3 weken ga ik de pony's verhuizen. Ik heb een stalling gevonden op nog geen 10 minuten fietsen van huis. Daar komen ze in een grote paddock met schuilstal in een gemengde kudde.
Er is ook wat gras bij, maar niet zoveel. Dus daar mogen ze af en toe een paar uur op. Verder krijgen ze zo goed als onbeperkt hooi in slowfeeders.
Mijn man gaat een kast maken voor op stal. 6 mei gaan we ze verhuizen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 16:58 



 
Profiel   

Wat tof! Klinkt goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 17:52 



 
Profiel   

Even een fotootje van de dames met 2 van mn kinderen.

Mijn jongste met Lyn[ img ]

En mijn oudste met Jente en Lyn samen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 16:12 



 
Profiel   

Succes met verhuizen morgen TinkerTreas. (Correctie, aanstaand weekend, loop een beetje op de zaken vooruit zie ik)

Wij zijn gisteren na onze vakantie weer met de pony's op pad geweest. Mijn vriend op de wagen en ik met de fiets mee met ons dochtertje. De eerste keer in 2,5 jaar dat het even 'spannend' was. Kiran was nogal wakker en besloot om er in volle galop tussenuit te gaan toen een paard in langsliggende weide mee ging galopperen :+ maar gelukkig waren ze redelijk snel terug te krijgen. Woensdag gaat Bart mee als leermeester voor iemand anders die zn pony graag eens in het dubbelspan wil zetten :D

Kiran na zn heerlijke douche :') :
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 12:59 



 
Profiel   

Heerlijk zo’n zandmonster!


Hoe gaat het verder met iedereen? Topic valt weer erg stil!

Hier lekker druk met lesgeven, bekappen, opleiding eigen pony en dat allemaal rondom het leven met de kids natuurlijk. Maar ik geniet hoor! Heerlijk.

Gisteren weer tandem gereden, met ‘nieuwe spullen’ dus even zoeken weer naar de afstelling, maar het was erg leuk.

Wil toch ook wel graan dubbelspan gaan rijden, maar helaas nog geen geschikte wagen voor. Ooit als ik later groot ben [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 11:10 



 
Profiel   

Hier gaat het goed. Inmiddels staan we ruim een week op de nieuwe stal.
Jente en Lyn staan nog apart naast de kudde. Als het goed is gaan ze er donderdag bij.

Ik heb Jente zaterdag geschoren, maar toen stopte mn scheerapparaat ermee. Dus nu loopt ze enorm voor paal. Hopelijk morgen verder scheren.

Lyn helpt graag met uitmesten
[ img ]

Jente zag tijdens een wandeling een emoe :D
[ img ]

Lekker samen eten
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 13:36 



 
Profiel   

Oh fijn als het apparaat niet meer werkt. Ik heb dag gehad met botte messen. Heb nu 2 sets, bij de pony’s hier kan ik 1,5 scheren en dan moet ik alweer slijpen.. bizar toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 13:56 



 
Profiel   

Klinkt herkenbaar, heb ook al regelmatig een half geschoren pony gehad. Ik heb nu ook 2 sets messen, maar dat is helaas te weinig voor alle 5. Ik heb overigens 2 verschillende setjes en de grovere (rundveemessen?) houden het langer vol bij de zandvachtjes van mijn mini's. Het resultaat is minder egaal, maar hier kun je dan ook nog eens overheen gaan met de fijne messen, of accepteren dat ze er een paar dagen uit zien als een doner rol.

Leuk Marit, dat tandemrijden. Zouden wij ook graag eens willen doen, maarja spullen he :+

Mijn pony's gaan weer regelmatig even naar de wei, ze worden er zo vrolijk van. Verder heel leuk om te zien hoe lief ze zijn bij mijn dochtertje van 1 jaar.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 14:43 



 
Profiel   

Haha tandem is dan nog wel goedkoper te regelen dan dubbelspan (geheel nieuwe wagen) haha. zo blijven we bezig he.

Te lieve foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 16:33 



 
Profiel   

Die laatste foto is echt te schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 18:50 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een 16inch HCA sulky maar omdat die tweedehands vrijwel niet te vinden zijn overweeg ik nu om toch maar een nieuwe te bestellen. Nu twijfel ik over gewone lamoenen op rvs. Zijn er mensen die ervaring hebben met die twee en een voorkeur hebben? Ik snap dat rvs langer meegaat maar de sulky kan droog binnenstaan dus ik weet niet of het dan echt een meerwaarde heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 11:27 



 
Profiel   

Erg blij met mijn RVS lamoen. Ik leg mijn sulky altijd op de grond met lamoen als ik er mee ga rijden of heb gereden. En zo komt er geen lakschade en daarna roest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 16:12 



 
Profiel   

Hoe is het met jullie allemaal?

Hier gaat alles zijn gangetje. We mennen nog regelmatig, maar helaas komen we er vanwege ons dochtertje niet genoeg aan toe. Zeker nu met 3 pony's die voor de wagen lopen is het lastig om ze alledrie in conditie te houden. De merrie doet het overigens supergoed, afgelopen weekend de bossen in geweest en het is net of ze het al jaren doet. Een aantal weken terug ook naar de oefendag van onze menvereniging geweest, dubbelspan met de shetten en enkelspan met mijn Fries. Ze gingen voor het eerst met z'n drieeen op de trailer, ging supergoed!

[ img ]

Vandaag met Bartje (onze oudste pony van 16 jaar) naar de kliniek geweest. Ik was sws al van plan om hem op PPID te laten testen, aangezien ik vind dat hij alle verschijnselen toont, maar ik vond hem de afgelopen paar dagen ook echt niet zichzelf. Heel stijf in z'n achterhand, niet helemaal zuiver en het leek alsof hij niet echt wou lopen. Onderzoek gedaan en een aantal rontgenfoto's laten maken. Gelukkig momenteel niet hoefbevangen, hij is dat eerder wel geweest dus dmv de foto's kan onze hoefsmid wel gerichter bekappen. En verder heeft hij helaas wel spat in zijn achterbenen. De spat was zo vergevorderd dat het in een stadium is dat hij er geen last van zou hebben, maar het verklaard wel waarom hij loopt zoals hij loopt. Iemand van jullie bekend met spat bij jullie mini's?

Overigens was hij ook te dik, dus ga toch maar eens op zoek naar een fatsoenlijk enkelspan tuig, zodat ik hem wellicht enkelspan op kan pakken en mijn vriend dubbelspan met de andere twee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-23 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen