Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Gosh v. Stal Polderzicht en Krim v.d. Zandkamp

 
Profiel   

Ciara_Lady schreef
Ja de vader is een NMPRS goedgekeurde hengst Th's vanilla ice, een perlino hengst. Dus wel leuke kleur kansen. Veulen van dit jaar was ook echt een leuk beestje.

Oeh, leuk! Spannend welk kleurtje het dan wordt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 22:35 



 
Profiel   

Rien_92 schreef
Joanne_ schreef
Ik heb een nakomeling van Gosh. Hij is nu 3,5 en een jaar geleden op 95cm gemeten. Hij is super lief maar wel wat eigenzinnig. Al durf ik niet te zeggen waar dat vandaan komt. Hij heeft nog net een aalstreep op zijn billen. Aankomende zomer wordt hij beleerd voor de wagen.

Op de foto's is hij net 2 jaar oud.

Die past qua kleur leuk tussen die Fjorden, alleen jammer van dat bont haha! Maar wel een knapperd hoor. Zelf gefokt? Is hij wel eens op keuringen geweest en zo ja, weet je toevallig wat zijn scores waren?


Ik heb hem gekocht toen hij 1,5 jaar oud was. Hij is volgens mij niet naar keuringen geweest.
Hij is nu meer in verhouding dan op de foto's, daar was hij net 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:32 



 
Profiel   

Joanne_ schreef
Ik heb hem gekocht toen hij 1,5 jaar oud was. Hij is volgens mij niet naar keuringen geweest.
Hij is nu meer in verhouding dan op de foto's, daar was hij net 2.

Als ze twee zijn dan kunnen ze inderdaad nog lekker uit verhouding zijn, haha. Ook niet de wens om naar keuringen te gaan? Of ligt dat niet binnen jouw interesses?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 10:16 



 
Profiel   

Rien_92 schreef
Joanne_ schreef
Ik heb hem gekocht toen hij 1,5 jaar oud was. Hij is volgens mij niet naar keuringen geweest.
Hij is nu meer in verhouding dan op de foto's, daar was hij net 2.

Als ze twee zijn dan kunnen ze inderdaad nog lekker uit verhouding zijn, haha. Ook niet de wens om naar keuringen te gaan? Of ligt dat niet binnen jouw interesses?


Zou mij wel een keer leuk lijken maar hij is nu een ruin. Bedoeling is om hem straks af en toe mee te nemen naar georganiseerde shetlander menritten enzo *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:43 



 
Profiel   

Joanne_ schreef
Zou mij wel een keer leuk lijken maar hij is nu een ruin. Bedoeling is om hem straks af en toe mee te nemen naar georganiseerde shetlander menritten enzo *D

Dan kun je in elk geval nog voor stamboekopname en premiekeuringen gaan (mits de moeder een stamboekmerrie is natuurlijk). Maar superleuk om met die menritten mee te gaan doen! Staat ook nog mijn wensenlijstje. Ooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:50 



 
Profiel   

Ik volg mee als dat mag! Ik heb precies dezelfde hengsten in gedachte voor mijn merrie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 17:59 



 
Profiel   

Leuk dat je je merries gaat laten dekken! Wat mij wel opvalt, na meerdere nakomelingen van Gosh te hebben gezien en eigenaren te hebben gesproken, is dat veel nakomelingen last hebben van het op slot schieten van hun knieƫn (patella luxatie). Daarom zou ik voor mijn merries niet voor Gosh kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:32 



 
Profiel   

Dat is wat je als fokker inderdaad absoluut niet wilt hebben, kan erfelijk zijn. Voor de fokkerij zijn ze dan niks meer waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:45 



 
Profiel   

Mijn merrie moet nog 3 maandjes voor haar 2e Krim veulentje. Zo benieuwd! Haar 2 jarige dochter gaat as. Zaterdag mee naar de fokdag in Sint Oedenrode. Zal weer eens foto's van haar maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:54 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Van de week een lieve en mooie Shetlander gekocht die ik graag wil laten dekken. Omdat zij 1,06 is wil ik er een kleinere hengst opzetten zodat ik alsnog maar de keuring kan gaan anders wordt het veulen te groot. Maar ik ben niet thuis in de Shetlanders vandaar dat ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met de juiste hengst uitkiezen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 11:01 



 
Profiel   

Welke kleuren zou je kunnen krijgen als je Krim op een zwarte merrie zet? Ik ben nl bang als ik G-star erop zet dat ik straks een te grote shet heb. Vandaar dat ik nu naar Krim zit te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 13:39 



 
Profiel   

kiko schreef
Welke kleuren zou je kunnen krijgen als je Krim op een zwarte merrie zet? Ik ben nl bang als ik G-star erop zet dat ik straks een te grote shet heb. Vandaar dat ik nu naar Krim zit te kijken.


Ik zou een hengst zoeken van ongeveer hetzelfde formaat. Het is geen gegeven dat een grote merrie en kleine hengst een veulen met een stokmaat tussen de ouders krijgt, evenmin dat als je met twee grote shetten fokt, je een groot veulen krijgt. Ook is er meer vraag naar grotemaatse shetlanders. Hier kan je daarnaast ook meer mee. Let op dat je niet gaat vermeerderen, maar echt een fokdoel hebt. Shetlanderveulentjes worden elk jaar te veel geboren, waardoor er een hoop onverkoopbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 21:55 



 
Profiel   

Wat Marit zegt hierboven inderdaad. Zo ken ik een pony uit een combinatie van 1m02 en +-88cm die maar 83cm is geworden en een uit de zelfde hengst van 1m02 en +-89cm die nu rond de 92cm zit als 3 jarige.

Het hangt er dus meer vanaf of een hengst groot fokt of niet en dergelijke zaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:07 



 
Profiel   

Ik ken ook combinaties van 100/101/102cm die over de 115cm gegaan zijn.
Maar ook 105x105 wat op 95cm blijft steken.

Zitten er veel grote ouders voor kan je wel een beetje gokken dat een pony groot fokt, zitten er kleintjes achter wat kleiner. En ook even naar de al gemeten nakomelingen kijken.

Ik heb een veulen gehad die een cm of 5 kleiner bleef dan verwacht (waarschijnlijk door ziekte als veulen en jaarling), voor een 1e veulen een hengst er op gezet die kleiner gefokt was en zelf ook iets kleiner dan de merrie. Veulen daar uit is weer de maat geworden die moeder had moeten worden, dus weer groter dan verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 11:19 



 
Profiel   

Ik heb een 2 jarige merrie uit ouders van 89 cm en 92 cm. Zij is nu ongeveer 85 cm en ik geloof nooit dat zij nog de 90 cm gaat halen, maar goed we merken het wel ze is nog overbouwd.
Mijn 3 jarige merrie komt uit ouders van 92 cm en 93 cm. Zij is nu ongeveer 83 cm. Nou die gaat sowieso geen 10 cm meer groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 11:25 



 
Profiel   

Hoi! Geen idee of ik dit hier mag delen, anders hoor ik het graag. Nu ook op facebook een groep om je nakomelingen van NSPS hengsten te delen, zo kunnen we hopelijk nog makkelijker foto's van nakomelingen vinden, om kleur/bouw/etc. te kunnen bekijken: https://www.facebook.com/groups/752100689894532

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 10:34 



 
Profiel   

Ik zou een hengst zoeken van ongeveer hetzelfde formaat. Het is geen gegeven dat een grote merrie en kleine hengst een veulen met een stokmaat tussen de ouders krijgt, evenmin dat als je met twee grote shetten fokt, je een groot veulen krijgt. Ook is er meer vraag naar grotemaatse shetlanders. Hier kan je daarnaast ook meer mee. Let op dat je niet gaat vermeerderen, maar echt een fokdoel hebt. Shetlanderveulentjes worden elk jaar te veel geboren, waardoor er een hoop onverkoopbaar zijn.[/quote]

Ik wil sowieso verbeteren. Maar ben er nog niet uit of ik het veulen houd of verkoop. Mijn kwpn merrie is nu pril drachtig maar dat veulen houd ik. De shet heeft een leuk papier met veel kroon en pref erachter.
Ik twijfel of ik er een zwarte hengst opzet of toch een kleurtje. Kwa bewegen vind ik Holland mooier dan G-star. Maar als ik het veulen ga verkopen zal er denk ik meer kans zijn bij een bonte dan een zwarte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 13:54 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Mijn veulentje van Krim is 1 Juni geboren :)

Bruin hengstveulentje met een superleuk karakter <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen