[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:34

Lekker dames, veel plezier! :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:09

Net mensen komen kijken naar Jamie maar dat wordt 'm niet, meisje die erbij was is nog veel te onzeker. Vind het vanaf de grond allemaal veel leuker dan der op, bolle was wel braaf verder. Lekker verder zoeken dus naar dat plekje :) .

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:21

Veel plezier iedereen!

Vanochtend een kleine 20 minuten het pad de akkers in genomen. Was te koud voor nog een keer haha.

Gelukkig vindt Alf mennen wel leuk om te doen. Ik moet dus gewoon meer mennen. Kan niet echt vanaf stal dus ik moet maar gewoon meer mét de trailer weg. Is nu nog te lastig in mijn uppie praktisch gezien. Maar dat kan mijn vriend misschien nog wel wat verbeteren.
Of anders misschien uiteindelijk stalling vinden waar je vanaf stal heerlijk buiten kunt rijden. Het mennen is hier ook gewoon niet leuk. Duurt stappend denk ik een 50-60 minuten tot ik bij recreatie gebied ben.
Als mijn trailer nog iets wordt aangepast zou ik makkelijker alleen weg kunnen met de sulky. Dan wordt het voor ons allemaal wat leuker :-) Hoeft Alf niet zoveel te wandelen en kunnen we dingen doen die we wel leuk vinden.
Ik vind het gewoon veel te zonde om zo weinig te doen. Ja hij mankeert veel maar is nog goed genoeg om stil te zetten. We kunnen best nog leuke men- dingen doen met af en toe klein drafje erbij. Mag ook gewoon van veearts.

Verder hoop ik dat Alf nog wel een vriendje krijgt. Hij valt nu helaas beetje tussen wal en schip. Aan de ene kant 3 ijslanders waar hij niet echt aansluiting vindt en aan de andere kant een A pony en fjord. Met de A pony zou super gaan maar dat staat de fjord niet toe.
Hij staat in tegenstelling tot vorige stal wel tussen meer pony's en dat is fijn maar heeft echt geen vriendje en ik heb ok echt wel het idee dat hij dat mist! De shet merrie op vorige stal was niet altijd lief maar er werd elke dag heel veel geknuffeld! Daar heeft hij nu echt niemand voor..... zo jammer!!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 17-11-18 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:21

Jammer Lori! Maar de goede komt wel!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:28

Tja Ingrid dan tóch die 2e pony he... vriendje voor Alf :))

Jammer Lori, andere keer beter :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:46

Ik zag op YouTube een filmpje van zo’n paarden YouTube die nu haar ene paard die met pensioen is ivm blessures ook bij haar nieuwe paard had gezet omdat ze dan een levens vriendje hadden. Vond ik ook een mooie gedachte. Als er veranderingen in een kudde zijn hebben ze altijd elkaar nog. Dat heb ik nu eigenlijk ook. Ik kan ze overal heen verplaatsen zonder stress want ze hebben altijd elkaar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:07

Haha Sunshinedaan :-)

Ja Romy zeker mooi. Die van jou zijn ook echt leuk samen. Moet je ook maar net treffen!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:29

Ingrid, Hoe je het ook wendt of keert, een tweede pony is toch een top plan?? :Y)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:33

Inderdaad wat Ingrid zegt Lori, de juiste persoon komt wel!

Hoe staat het met die eventuele leasepony Ingrid?

Veel plezier meiden!

Ik ben vandaag weer gestart in Benningbroek. Voor het eerst zonder voorlezer, dus uit mijn hoofd. Dat ging helemaal top! Naar huis met 184 en 185 puntjes, dus dik tevreden :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:40

Echt heeeel knap Linsey! Ik zou dat echt niet kunnen :')

Gefeliciteerd met je punten :)F

Ik had best wel lekker gereden zelf, prijsuitreiking is over een uur pas maar daar ga ik niet heen, geen zin om weer helemaal terug te gaan.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:44

Fijn manon! Neemt iemand anders dan je protocol mee?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:10

Ja :D

Ben echt benieuwd. Het ging nu zoveel beter dan voorheen..

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:35

Ik gebruik nu zandweg maar heb vandaag ook de psyllium vezels in huis

Nu word er heeeel verschillend geadviseers word sowieso nat gemaakt ( dar word het meest geadviseerd)

Maar hoeveel gram geven jullie en dat 1 of 2 x per dag.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:59

Knap inderdaad uit je hoofd! :)


Wij zijn ook weer gestart, tweede keer Z. Eerste proef ging weer lekker chaotisch en ik kon er niet lekker aan rijden want overal zaten spoken en kabouters :roll: Tweede proef een stuk beter gelukkig. Willem was echt weer enorm aan het draken, te heet ook.

Ik weet nu ongeveer wat de jury wil zien in het Z, gaan nu thuis even wat stapjes terug doen en eventjes doortrainen.

Trouwens nog wel netjes tweede geworden in de tweede proef en ook een mooie winstpunt. We kunnen het wel, maar hij moet echt even rust in zijn reet krijgen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:41

Wat goed Manon :) Klinkt heel fijn!

Haha drukke Willem :P Lach nu we; maar kan begrijpen dat dat knap irritant kan zijn! Komt helemaal goed met jullie, je hebt het inzicht gelukkig wel.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:43

Heb ‘t gezien en snap wat je bedoelt Suzanne. Je eigen gevoel is het belangrijkste :j Al is het algemene beeld bij jullie wel altijd heel netjes vind ik.

Wij waren 2e bij de 1e proef en 183 punten en 178 punten bij de 2e proef. Ik ben heel erg trots want onze dressuur schaamde ik me altijd rot voor :')

Heb eerder veeel hogere punten gereden maar dat vond ik vaak niet terrecht. Maar nu wel O:)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:46

Wat goed en fijn Manon! Jullie zijn toppers :)

Nogmaals gefeliciteerd met je tweede prijs Susanne :D

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:10

Ymor schreef:
Ik zag op YouTube een filmpje van zo’n paarden YouTube die nu haar ene paard die met pensioen is ivm blessures ook bij haar nieuwe paard had gezet omdat ze dan een levens vriendje hadden. Vond ik ook een mooie gedachte. Als er veranderingen in een kudde zijn hebben ze altijd elkaar nog. Dat heb ik nu eigenlijk ook. Ik kan ze overal heen verplaatsen zonder stress want ze hebben altijd elkaar.

Precies dit heb ik ook. Daardoor de laatste keer ook sneller de keuze kunnen maken om te verhuizen.

Netjes dames!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:23

Gefeliciteerd met jullie winstpunten.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:28

Ik heb ook een neopreen en gelonderlegger gehad voor onder het schofttuig en vooral de neopreen vond ik echt niets. Daarna een neopreen gebruikt met een soort gelvoering en toen de gelonderlegger van Zilco. Die vond ik wel fijn opzich maar vooral voor onregelmatige ondergronden vind ik zo'n bontonderlegger toch nog net wat fijner voor het opvangen van schokken.

Stalnollie: 1x daags 50 gram.

Wat een schatje Sharani! Wel een flinke reis inderdaad, maar dan zie je wel gelijk waar hij terecht komt.

Lekker Lillian, geniet ervan :)

Gefeliciteerd met de nette punten dames! En knap Linsey, uit je hoofd! Dat zou ik ook echt niet kunnen, zeker in het M of L niet :P

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:29

Patty14 schreef:
Ymor schreef:
Ik zag op YouTube een filmpje van zo’n paarden YouTube die nu haar ene paard die met pensioen is ivm blessures ook bij haar nieuwe paard had gezet omdat ze dan een levens vriendje hadden. Vond ik ook een mooie gedachte. Als er veranderingen in een kudde zijn hebben ze altijd elkaar nog. Dat heb ik nu eigenlijk ook. Ik kan ze overal heen verplaatsen zonder stress want ze hebben altijd elkaar.

Precies dit heb ik ook. Daardoor de laatste keer ook sneller de keuze kunnen maken om te verhuizen.


Wat een mooie gedachte is dit <3


Ben nog even aan het werk.... bijna vrij *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:58

Linsey1998 schreef:
Hoe staat het met die eventuele leasepony Ingrid?

Ik ga volgende week zondag kijken :

Iedereen gefeliciteerd met de puntjes weer super leuk!

Linsey; de keren dat ik gestart heb onder het zadel was ik zo zenuwachtig dat ik mijn voorlezer amper meer hoorde dus uit mijn hoofd lijkt me helemaal drama :D Knap!

En hete bliksem Willem haha.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:48

Ik ga zo met Faya op wedstrijd. Zo naar stal vlechten en dan laden. Haar 1e menwedstrijd echt weer. Vorige keer in Maren kessel had ze de bak al onder zadel verkend.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:11

Jullie zijn echt goed bezig Manon :) Start jij de vaardigheid nog in december?

Ingrid, spannend dat je gaat kijken! Ook een stukje proefrijden denk ik?

Patricia succes op wedstrijd :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:16

Succes en vooral veel plezier Patricia!

Leuk dat je volgende week gaat kijken Ingrid :) Wat voor een pony is het?

Typfoutje hierboven, moest natuurlijk M of Z zijn :+