Het hebben van een shetlander

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:50

Ik heb zelf jaren een shet en een haflinger gehad, met mijn shet kon ik alles en die ging door het vuur voor mij. De haflinger heb ik op den duur verkocht, en mijn shet heb ik afscheid van moeten nemen door haar gezondheid die verslechterde.

2 jaar lang heb ik niks met paarden of pony's gedaan, tot begin 2014 het begon weer te kriebelen en het gemis was enorm. Dus heb ik toen een mini shet en een A Welsh gekocht.

Voor mijn zijn beide te klein, maar alleen het tutten en verzorgen is al leuk, en ook ik trek mij er niks van aan wat een ander zegt of denkt zolang je er zelf maar lol aan hebt!!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:01

Ik ben 23 en heb ook een shet. Hoor gelukkig niet dat het kinderachtig is, wel dat we schattig zijn :+.

Bij de Shetlander menritten rijden ook meiden mee die wat ouder zijn. Is erg leuk!
Www.shetlandermenrit.nl

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:21

Niets kinderachtigs aan! Ik ben 30 en heb alleen een shet, heb haar al 13jaar! Je kan ook even kijken op shetlandermenritten.nl bijna allemaal volwassen meiden met ukjes! Hartstikke leuk!
bij ons op stal staan nog meer shetten, ook van allemaal volwassenen :)

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:54

Ik heb een mini shet. En de rijpaarden gingen weg en dat kleine monster bleef. Ook verschillende reacties gehad, maar goed hij gaat voor mij door het vuur. En dat is het belangrijkste. Ben echt verknocht aan hem. Ben 23 en heb hem straks alweer vier jaar

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:17

Niks kinderachtigs aan! Klein van formaat, groot van karakter. Ik ben 30 en overweeg over een paar maanden weer een shettebol aan te schaffen.


Ik ben weleens in een winkel bijna uitgelachen. Kennelijk vonden die mensen het ongelofelijk dat je voor een Shet ook zou kunnen zoeken naar een bitloze oplossing. Na vijf minuten uitleg, veel verbaasde blikken en wat gehoon ben ik maar vertrokken.

Janiek_x
Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:19

Ik snap je wel. Ik vind dat het gewoon moet kunnen. Waarom ook niet? Er is zelfs een meisje in Nederland (op youtube staat een filmpje, shetlander Zorro) die met haar shetlandpony in het L2 dressuur tussen de paarden rijd. Ik vind het harstikke leuk om te doen

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:06

Ik heb:
2 grote maat shetlanders
1 mini shetlander
4 amha's/nmprs (en 2 in de maak :D )
1 welsh

Nee hoor ik zou ze niet willen ruilen voor een rijpaard.

Met meer geld en tijd zou ik wel een rijpaard of brede E-pony bij willen.
Maar waarschijnlijk komt er al een blijvertje bij :D .

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:47

Ik heb twee Shetlanders.Puck van 22 en sinds vorige week Flip van 2,5.

Puck heb ik al bijna 10 jaar en daar ben ik vorig jaar weer mee beginnen te mennen na 9 jaar. Het was inspannen en wegrijden.
Maar omdat hij al een jaartje ouder word en hij duidelijk een mannelijk maatje mistte heb ik Flip er dus bijgekocht.
Met hem wil ik in de toekomst ook gaan mennen.
Tussendoor heb ik ook nog twee keer een Haflinger gehad, maar net als al eerder is aangegeven brengt een Shetlander voor mij meer rust en is het wat prettiger voor mijn rug.

Ik moet zeggen dat ik het rijden absoluut niet mis.

AshleyM

Berichten: 134
Geregistreerd: 25-09-15

Re: Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:22

ik ben 22 en heb ook 2 minis heerlijk lekker mee troetelen en lekker als ik uit het raam kijk zie ik ze alle twee lekker spelen samen

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:41

Shetjes zijn alles behalve kinderachtig! Het zijn gewoon topknollen. Over het algemeen super slim, werken graag en leren snel. En kunnen er een geweldige kop op hebben :P
Ik men en wandel met mijn shet, maar wil ook vrijheidsdressuur gaan doen, als ik eenmaal door heb hoe dat werkt :P

xLV
Berichten: 157
Geregistreerd: 30-05-15

Re: Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 13:08

Super! Bedankt voor de leuke en lieve reacties!! :) welshjes zijn ook leuk indd!! Groetjes Lieke :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:12

ow dat heb ik met die van mijn echt nog nooit gehoord! en ben 28 ;)

ow wacht heb 1x bij mijn opstal een manelijke ruiter die zei tegen me toen ik met mijn langeteugels in de bak kwam ow ga je circus kunstje oefenen...
Toen heb ik gewoon even duidelijk gemaakt dat deze ook al is het kleine pony beter loopt dat zijn paard :P en dat deze kleine pony gewoon ook getraind moet worden.

Hij is daarna nog even stiekum weesten kijken heb hem nooit meer iets horen zeggen.

Verder hoor ik echt niets er over