Nafissa van de Herenweg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:31

Hallo...

Wij hebben sinds maandag een mooie shetlandmerrie gekocht.

Graag wil ik haar hier laten zien en wie weet kan iemand ons meer vertellen
over haar ouders (misschien wel foto's), verleden, wat je ervan vind, moeten
we naar de keuring, etc.

We hebben dus een mooie merrie gekocht van bijna 11 jaar. Op haar paspoort staat
veulenboek (wat betekend dat??), ze heeft een veulenpremie en een enterpremie gehaald destijds.

NAFISSA VAN DE HERENWEG, geb. 11-06-1998, roepnaam Neevy

Haar vader is: FORTISSIMO v/d ROMER......v: ASTERIX van DORPZICHT.......v: SURPRISE van DORPZICHT
.........................................................m: VIVAC van SPUITJESDOM......v: NEWTOND van DORPZICHT

Haar moeder is: HEDWIG v/d OLDE MATEN...v: TYFOON v/d KOZAKKENHOEVE.......v: OBERON van STAL VOLMOED
...........................................................m: SASKIA v/d OLDE MATEN..............v: MAURITS v/d OLDE MATEN

Ik ben best thuis in het tinkerstamboek (ICS) nu het shetland pony stamboek nog.

Even een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle info en tips welkom!! :D

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:25

Veulenboek houdt in dat je pony nog niet naar stamboekopname is geweest en dus nog niet opgenomen in het volwassen Stamboek.

Een pony t/m 12 jaar kan nog naar de premiekeuring. Je kan nog met deze pony naar de keuring dit jaar en volgend jaar. Voorwaarde is wel dat je pony in het stamboek is opgenomen en zal dus eerst naar de stamboekopname moeten. Tevens ook zo dat voor deelname aan premiekeuring je zelf ook lid van het NSPS moet zijn. Uiteraard voor stamboekopname moet je pony ook correct gebouwd zijn en ook geen veterinaire gebreken hebben (onderbeet/te erge overbeet, losse knieën...) En een stokmaat hebben van maximaal 1.07m. Stamboekopname kan nog 16 Mei in Lunteren of anders in oktober op de nakeuringen.

Dan nog even over de afstamming. Dit is een hele mooie afstamming met vele bekende namen. Ik kan als je wil heel de stamboom voor je uitpluizen met namen en gegevens daarover. Bij de namen van de hengsten zijn veelal ook wel foto's te vinden.

Fortissimo is een 1e premie zwarte hengst van 98 cm
Afbeelding

Hedwig v.d. Olde Maten is een zwarte merrie van 102cm.
Hier is geen foto van beschikbaar. Heeft als 3-jarige een 3e premie behaald. Of ze nog hoger heeft behaald kan ik zo niet zeggen, dat zou ik verder moeten opzoeken.

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:13

Hee super zeg bedankt... Ik moet dus wel dit jaar naar een keuring... 16 mei is wel héél snel... Ik hoorde ook iets over Kootwijkerbroek en breukelen, is dat niet voor opname?

Gave papa heeft ze zeg!! Leuk dat er veel bekende namen in staan... Is inderdaad leuk om meer over te weten te komen!!

En lid worden en overschrijven, moeten we ook maar eens gaan doen!! Bedankt tot zover voor je info shetlandfan!!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:38

Heee leuk, ik heb ook een Fortissimo gehad. Was overigens wel weer een hele ander pony dan die van jou hoor. En Fortissimo staat hier al knap op de foto, maar is in het echt nog veel wijzer.

Kootwijkerbroek en Breukelen hebben al stamboekopnames gehad; zij hebben dit jaar alleen nog premiekeuringen en daar kun je dus alleen maar aan meedoen als je pony al opgenomen is (via een stamboekopname). Als je dit jaar nog mee wilt doen op de premiekeuring zou ik dus toch proberen 16 mei te gaan als dat lukt (in elk geval redelijk in de buurt voor je); anders kun je dus pas in oktober naar opname EN kun je alleen volgend jaar nog voor primering gaan. Na 12 jaar mag je volgens mij nog wel gaan, maar krijgen ze geen premie of officiele plaatsing meer....

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:26

ik dacht dat alleen kroonmerries dan nog heen mochten, en dat gaat met deze merrie helaas niet meer lukken. maar weet ik dus niet zeker hoor

papier is zeker niet verkeerd, ik heb zelf een asterix merrie :)

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:20

Ooooh, okay, die regel kende ik niet Elina. Zou goed kunnen....

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 08:56

Ik heb haar dus eigenlijk een paar jaartjes te laat gekocht...

Ik ga proberen dan toch nog iets te regelen voor 16 mei....
Vanmiddag even stamboek bellen, die waren gisteren dicht en ik zit nu op mijn werk....

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 16:26

Hmmm... vrijdag ochtend alleen bereikbaar.... moest werken tot 15.00 uur... maandag bellen maar of we zaterdag dan nog gaan halen... Ben ook nog geen lid... Wil ik wel worden natuurlijk!!

Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:54

Volgens mij is het idd zo dat je t/m 12 jaar mag meedoen aan de keuring en daarna mogen alleen kroonmerries en oud-kampioenen nog wel komen maar dan is het niet meer voor primering. Ik zou dus ook zeker proberen om haar z.s.m. nog in het stamboek te krijgen hoor!! Op afstamming is het zeker een goede pony nl!! Wie weet haal je straks nog een 1e premie!! Dat zou gaaf zijn! Nakeuringen in oktober zou ik in dit geval dan ook niet voor gaan. Succes ermee!!

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 22:00

We gaan ons uiterste best doen... maandag 9.00 uur hang ik aan de lijn!! ;-)

Martina67
Berichten: 476
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in Brabant tussen huis en wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:01

BaiNar schreef:
Hee super zeg bedankt... Ik moet dus wel dit jaar naar een keuring... 16 mei is wel héél snel... Ik hoorde ook iets over Kootwijkerbroek en breukelen, is dat niet voor opname?

Gave papa heeft ze zeg!! Leuk dat er veel bekende namen in staan... Is inderdaad leuk om meer over te weten te komen!!

En lid worden en overschrijven, moeten we ook maar eens gaan doen!! Bedankt tot zover voor je info shetlandfan!!


Lid worden: Gewoon even bellen met het Shetland Stamboek in Zutphen, die kunnen je ook op weg helpen met de rest. Voor de stamboekopname kun je naar de zgn. veegdag in Ermelo of naar de nakeuring in Heteren in oktober (zie website stamboek), op de nakeuring kan je pony indien ze is opgenomen in het stamboek ook meteen aan de premiekeuring deelnemen.

Succes!!!!

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 09:04

Veegdag in Ermelo, is die ook in oktober... Punt is dat ik de eerste week in oktober net op vakantie ben!! Grr... Dus nakeuring is geen optie voor mij helaas!! Ik wil alles op alles zetten in maar Lunteren te kunnen al moet ik naar Zutphen toe rijden om het te regelen van de week!! ;-)

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:26

Veegdag = 16 mei in Lunteren.

Voorheen was de veegdag altijd in Ermelo maar dit jaar dus niet en is die verhuisd naar Lunteren.

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 13:27

Oh oké, dat is de veegdag!!

Lunteren is Beterrr... dichterbij maar duim morgen maar even of ik het allemaal op tijd rond kan krijgen!! ;-) Ik weet niet hoe het shetlandstamboek werkt... of ze beetje meedenken en mee willen werken, hihi!! Dan moet het allemaal wel te realiseren zijn!

joytje_05

Berichten: 474
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:44

Ik heb een asterix zoon(ruin). Super goed, lief beestje. Hij heeft een veulenpremie. Volgend jaar ga ik met hem naar de stamboekopname.Moeder is Ogelia van Carpe diem, 104cm,zwart,kroon en 1e premie. Vader is No problem td. Ik weet nog een hele goeie asterix zoon alleen die moet ik even opzoeken. Hij staat nl. in een tijdschriftje van SNPS. Of je naar een keuring moet gaan;geen idee je kunt het toch altijd proberen. Ze heeft wel super mooi papier :j

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 22:55

Hai Joytje.... ik gauw kijken in je profiel.... geen foto's.... ;( ;)

Vind het leuk te horen dat ik zonder ervaring en kennis met de fok van shetlanders
nu een merrie met iig een leuk papier heb... wie weet gaat het lukken qua keuring,
ben benieuwd wat er dan uit komt.

Ik heb wel een 1e premie tinkermerrie en bij haar dit jaar een merrieveulen van een sterhengst!!
Maar bij de shets is ook dit allemaal anders... Moet me er eens in verdiepen!!

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 00:58

Nou, vandaag 9.02 hing ik aan de telefoon en we gaan zaterdag 16 mei naar de opnamedag in Lunteren!! Pff.... Lid worden kon telefonisch, opgeven voor deze keuring ook en paspoort is dan nog niet overgeschreven maar dat nemen ze dan daar in en sturen hem dan weer op!! Geregeld dus.... Wordt vervolgd!! ;-)

Ik heb ook nog nieuwe foto's... plaats er morgen even een paar!!

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:13

Nog even wat foto's van Neevy, die zaterdag voor de stamboekopname gaat...
Afbeelding

BILLEN....
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag even zalfje halen voor haar oogje...
Afbeelding

Tom-ti-dom-pom...
Afbeelding

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:44

zo dan kunnen ze daar ineens wel snel alles regelen..als er een nieuw lid en dus geld in t laatje komt :+

ben benieuwd hoe haar resultaten zijn op de opname

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:13

Elinaa schreef:
zo dan kunnen ze daar ineens wel snel alles regelen..als er een nieuw lid en dus geld in t laatje komt :+

ben benieuwd hoe haar resultaten zijn op de opname

Is dat zo??? Dan ben ik er nu maar blij mee!! ;)

Overigens is dit dus mijn pony geworden... Ik had geïnformeerd naar Sylvia ;) :+ Weet je nog!!

joytje_05

Berichten: 474
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:30

BaiNar schreef:
Hai Joytje.... ik gauw kijken in je profiel.... geen foto's.... ;( ;)

Vind het leuk te horen dat ik zonder ervaring en kennis met de fok van shetlanders
nu een merrie met iig een leuk papier heb... wie weet gaat het lukken qua keuring,
ben benieuwd wat er dan uit komt.

Ik heb wel een 1e premie tinkermerrie en bij haar dit jaar een merrieveulen van een sterhengst!!
Maar bij de shets is ook dit allemaal anders... Moet me er eens in verdiepen!!


Nee klopt mijn camera is kapot :( Ik heb wel een fotootje van hem als 2,5 jarige. Hij ziet er nu wel echter anders uit. Bij interresse kan ik hem wel sturen via pb ;) Nog veel succes gewenst op de keuring. Mooi dat alles zo snel geregeld kon worden!

joytje_05

Berichten: 474
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:34

De Asterix zoon heet: Libero w en is een zwarte hengst. Op google kun je wel wat plaatjes vinden. Zijn stamboom heb ik ergens in een tijdschrift staan, die kan ik wel even opzoeken als je wilt..
Ah gevonden.Officieel heet hij Libero W van de Herstraksestraat meet 102 cm en is preferent.
v. Deandy van stal Possemis m. Elisha van de Herstraksestraat vm. Asterix van Dorpzicht.

Nou ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik zelf vind het wel leuk om te zien hoe hun familie eruit ziet en presteert.

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:31

BaiNar schreef:
Elinaa schreef:
zo dan kunnen ze daar ineens wel snel alles regelen..als er een nieuw lid en dus geld in t laatje komt :+

ben benieuwd hoe haar resultaten zijn op de opname

Is dat zo??? Dan ben ik er nu maar blij mee!! ;)

Overigens is dit dus mijn pony geworden... Ik had geïnformeerd naar Sylvia ;) :+ Weet je nog!!



ow wat grappig ik wist niet eens dat je op bokt zat :D

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:32

ik zie nu ook ineens je website :o die heb ik idd al eens eerder bewonderd

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nafissa van de Herenweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 21:10

Nou vandaag voor stamboekopname geweest....

Indruk van ons avontuurtje!!

Even eten en poetsen aan de trailer...
Afbeelding

Deze vond ik wel leukkkk!!
Afbeelding

Chip checken en maat opnemen... Ze is 101 cm.
Afbeelding

Inspectie...
Afbeelding

Ze zag er mooi uit!!
Afbeelding

Afbeelding

Toen nog stukje hardlopen....
Afbeelding

Tot slot bij de dierenartsen!!
Afbeelding