Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:07

Mooi verhaaltje over zijn moeder maakt hem niet meer waard. Grotere of kleinere maat ook niet.
Staat zijn maat officieel in zijn paspoort? Maat is niet bij het stamboek geregistreerd.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:12

nee maar ik zit verder helemaal niet in het fokken etc. dus ik heb er maar bijgezet van wat ik kon vinden.
Ik ben helemaal niet thuis in heel dat wereldje dus vandaar dat ik alles erbij gezet heb wat ik gevonden kreeg op internet etc.

Maat staat voor zover ik weet in zijn paspoort geregistreerd. Hij is tegelijk met mijn wedstrijdpaard gemeten dus voor ze ver ik weet ook gewoon in zijn paspoort gezet.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:23

Vanwege zijn maat zou ik er echt niet meer voor betalen dan 50 euro. Hij is geen dekhengst, kan niet alleen gelaten worden met kinderen en merrie's (hengst) en dus in mijn ogen "waardeloos". Ik zou m ook niet voor de kar kunnen zetten, want daar is ie te klein voor, dus eigenlijk een hele mooie grasmaaier.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:45

Er is al even niet gereageerd maar vind het wel een leuk topic, dus ga het gewoon proberen! :o

Don zou ik een waarde geven van €200,-
Dit vanwege zijn kleur en afstamming. maar denk dat de marktwaarde niet hoger dan €150 zal liggen.

Naar mijn idee is hij ook wat hoger op de schoft, zijn waarde zou een stuk hoger liggen als hij betuigd of ggk. dekhengst zou zijn geweest. Daarnaast staat er niet bij hoe hij bij merrie's is, een hengst die je makkelijk tussen draad naast een merrie kan zetten verkoopt makkelijker dan 1tje die door alles heen dendert :+

Ben toch benieuwd wat jullie van de mijne vinden, niet dat ze weg gaan maar toch leuk om te weten wat andere er voor waarde aan geven

Stamboeknaam: Dirkie v.h. schoutenslandje
Roepnaam: Macho
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 16 jaar
Stokmaat: 85 cm
Kleur: Vos
Stamboek: NSPS
Premie's: geen
Afstamming: onbekend
Waarvan ik denk dat de waarde is: €75,-

Macho heeft o benen achter, heeft mogelijk beginnende atrose in zijn achterbeentjes en is sinds zijn 14e met "pensioen". Heb veel kindjes op het leren rijden, is een kinderpony eerste klas, bomproef en ze kunnen alles met hem doen. Hij vind ook alles goed. En is tot nu toe op een kleine snotneus nog nooit ziek geweest (snel afkloppen _O- )

Ik neem zijn waarde niet zo hoog, hij is al wat ouder, zijn achterbenen zijn niet heel best meer. Maar als je het bekijkt als kinderpony kan er misschien nog wel wat waarde bovenop. Maar voor hier dient hij lekker als gezelschap voor de andere, hij gaat ook echt niet weg.
http://boktimg.nl/img/m/qH4Wnd.png

Stamboeknaam: Camilla Impressive
Roepnaam: Chicky
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 9 jaar
Stokmaat: 85 cm
Kleur: Vosbont
Stamboek: NMPRS
Premie's: Vetarinair goedgekeurd bij het NMPRS
Afstamming: onbekend
Waarvan ik denk dat de waarde is: €150/200

Heeft al 2 veulentjes gehad, en volgend jaar komt haar 3e. Schat van een merrie, voor volwassenen. Geen kinderpony, een echte merrie is deze dame en dat laat ze graag ook aan de andere zo nu en dan weten. Pittig van karakter, kinderen kunnen haar poetsen, maar daar stopt het ook.
Mooi beenwerk, recht op de beentjes en geeft prachtige kleine luxe veulentjes! Ze is tevens beleerd in het tuig, maar de laatste 2 jaar niet getraind.
http://boktimg.nl/img/m/Arj1Fj.jpg
http://boktimg.nl/img/m/0eqAw7.jpg

We zijn er nog niet, nog 2 *\o/*

Stamboeknaam: Flor v.d. heesbeekhoeve
Roepnaam: Floortje
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 4 jaar
Stokmaat: 90 cm
Kleur: Silverdapple
Stamboek: NMPRS
Premie's: geen
Afstamming:
Vader: Sebastopol's Patser [1e premie, superster preferent, reserve kampioen kleine maat luxe 2013, kampioen kleine maat luxe eerder verschenen hengsten 2015]
Vaders vader: Sebastopol's Mon Cherie [superster preferent, Algemeen kampioen 1997 t/m 2000, ere kampioen 2001]
Moeder: Anthe v.d. Heesbeekhoeve [1e premie]
​Moeders vader: Rabbit Hutch Ranch Charro Star [1e premie, ster preferent, algemeen nederlands kampioen Miniature Horses 2000]
Waarvan ik denk dat de waarde is: geen idee, erg lastig voor deze

Prachtige afstamming, prachtige bouw en gangen maar geboren met losse knieën. Op het moment in training en beleerd voor de wagen en ben hem nu aan het doorrijden. Op dit moment geen last van zijn knieën. Wel ideaal Driving/show paardje, en daar zijn we nu ook voor aan het trainen.
Kan dus helaas niet voor de fokkerij door, wegens zijn slechte knieën, daarnaast is zijn moeder nadat deze naar Frankrijk verkocht is onvindbaar en deze is helaas niet gekeurd.
Sensibel paardje, die echt wel weet dat hij man is. veder wel een schat maar nog enorm schrikkerig. Echt een jong puppy paard nog! Maar ben helemaal verliefd op hem, en heb een zwak voor hengstenkarakters <3 Daarnaast kan ik hem rustig tussen een draadje naast mijn (hengstige) merrie's zetten, zonder problemen.
http://boktimg.nl/img/m/c9LS9X.png
http://boktimg.nl/img/m/KyE1t0.png

en de laatste en nieuwste aanwinst (komt deze maand *\%/* )
Stamboeknaam: Hello Charly
Roepnaam: Blue
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 1 jaar
Stokmaat: verwacht 90 cm
Kleur: Silverdapple bont met 2 blauwe ogen(mogelijk homogyzoot voor bont)
Stamboek: NMPRS
Premie's: nog geen
Afstamming:
Vader: HJC Hello Sunshine of Spotlight [1e premie HK NMPRS 2011, 1e premie HK NMPRS 2014]
Vaders vader: MH Neptunus [1e premie, superster preferent]
Moeder: Camilla van Alana
​Moeders vader: Engels Oké Than of Asschatt [superster]
Waarvan ik denk dat de waarde is: €250-€300,- op dit moment

Leuke ruime gangen, prachtige 2 blauwe ogen en een mooie afstamming. Belofte voor de toekomst voor mij. Kwa karakter durf ik nog geen uitspraken te doen, hij komt "zo van het land" mijn richting op maar tot nu toe erg nieuwschierig en speelt lekker. Heerlijk mannetje.
Alles in orde voor de HK en dat is de planning ook als hij 3 jaar oud word. Daarnaast word het net zoals floortje een driving/show paardje
http://boktimg.nl/img/m/2Mw6jj.jpg

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:43

Hij isniet to koop ofzoo hoor maar gewoon benieuwd wat jullie ervoor zouden bieden <3 ;)
Naam: Dokus
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 11/12 jaar
Beleerd: ja onder het zadel, ook voor de kar maar na ongeluk niet meer gemend
Stokmaat: 1.05/1.08
Prijs: 50 gulden voor betaald _O-
De rest is niet bekent maar nog wek wat overige informatie

Dokus is echt een leuke shet en als je een band opbouwt gaat hij door het vuur voor je. Hij is sterk en heeft een eigen wil. Het is wel een pony met een verhaal. Dus je moet hem echt begrijpen.
Opzich is het wel een kinderpony maar wel meer voor de grotere kinderen. Hij is soms een beetje lomp haha. Hij heeft een paspoort. Ook is hij een paar jaar manege pony geweest. Ik hoor nu nog steeds grappige verhalen over hem. Hij heeft ongeveer 2 jaar stilgestaan. Maar het rijden gast nu best goed. Met veel trainen ( ook aan de longe, en lange lijnen) kan je er een ( nog ) knappere shet van maken

Afbeelding

Afbeelding

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:26

Macho: 50
Chicky- 125/175
Floortje 150/200
Bleu : 175/225 nog veel plezier met hem :D

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:20

Maxime_Dokus schreef:
Macho: 50
Chicky- 125/175
Floortje 150/200
Bleu : 175/225 nog veel plezier met hem :D


Thanks! vergeten erbij te vermelden, hij is 50% AMHA :+


Maxime_dokus.

Door zijn hoogte die nu erg gewild is en schaars zou ik toch al gauw 350,- zeggen. Maar doordat hij al wat ouder is en al lange tijd niet meer in het tuig heb gestaan door een ongeluk, zou ik voor op dit moment zeggen dat je er €100,- voor kan krijgen, max.

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:16

Hoi,

Gezien onze super kindvriendelijke en brave welsh x shetkruising, 110cm te koop staat, braaf gereden, super springen, bombproof, braaf in omgang en onder zadel, hengstje, maar superbraaf en nooit gedekt, en ik boden krijg regelmatig nu van 100-150euro, wat ik zelf toch vrij weinig vindt, wil ik graag wel is weten wat jullie Duckje waard vinden ?

Nou shoot !!


Afbeelding

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:21

Als ruin is hij zeker meer waard (beetje afhankelijk ook van leeftijd, sport prestaties enz). Als hengst niet, want een hengst is geen kinder pony. Op een kinderpony moet je een kind op wedstrijd kunnen sturen. Met een hengst kan en mag dat niet, ook al is hij thuis nog zo braaf.

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

En waarom zou dat niet mogen dan? Enkel en alleen omdat het een hengstje is?
Of denk je soms dat we altijd alleen in de piste zijn of op wandelingen?
Hij is gewoon netjes opgevoed en is gewoon een hele leuke, gemanierde en talentvolle pony, en dus enkel en alleen omdat hij hengst is, is hij dus, zoals ik het van jou begrijp, helemaal niks waard, nou sorry hoor, ken tig merries en ruinen die zich rot gedragen en niet makkelijk te rijden zijn, vind ik gewoon echt poedersuiker wat je daar beweert, maar goed, wat vindt jij bvb dan van prijs??
Blijft ook gewoon, wij kunnen hem hengst houden natuurlijk, hij is gemanierd, braaf met rijden, braaf in omgang, heb al tig hengsten gehad, zit al van me 8-9 jaar tussen en in de paarden, nu 42jaar en als je ze netjes opvoedt zijn hengsten vaak veel aangenamer als tig merrie bvb, maakt niet uit dat inderdaad niet iedereen de plaats er voor heeft om een hengst paardwaardig leven te bieden, maar dan kan men alsnog castreren, toch ?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:22

Het heeft niets met braaf of niet te maken, maar met regels. In NL moet je minimaal 12 zijn en L (?, ben geen ruiter maar menner dus weet het niet exact) geklasseerd zijn om met een hengst te starten. Kinderen van 12 zijn bijna altijd al te groot voor een pony van 110cm. Hij kan dus braaf en talentvol zijn. Maar als je er niet mee op wedstrijd kan is dat niet waardevol. Een kinderpony moet imo geschikt zijn voor bixie wedstrijden, en dat is hij niet omdat hij daar als hengst niet mag starten.

Als dekhengst is hij ook niets extra's waard omdat het een kruizing is.

Ik heb niets tegen hengsten hoor, in tegendeel, ik heb een ruin staan die tot zijn 13e dekhengst is geweest, die heeft zo verschrikkelijk veel kindjes leren rijden!
Maar 'even' castreren van een oudere hengst is een duur grapje waardoor je makkelijker een merrie of ruin kan kopen. Dat is goedkoper en je loopt zelf het risico niet.

GoLizz

Berichten: 2481
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dronten

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:29

Ik ben het met Dennis eens.
En daarbij schrikt het woord hengst voor veel mensen af. En veel stallen willen vaak geen hengsten op stal ookal zijn ze goed opgevoed.
Ik ken ook een hengstje die ook gewoon gedekt heeft. En super braaf is met kinderen (2 en 4)!

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:02

Nou, mooi is dat dan ! Wat moet ik dan?
Hengstje zomaar weggeven????

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:54

Rustig, ze bedoelen het goed :) Het is gewoon hoe veel mensen over hengsten denken. Dan kan jouw hengstje nog zo braaf zijn :) Ik zou ook geen hengst kopen als kinderpony.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:46

Het ik ook niet dat ik hem niets waard vind. Maar dat de markt nu eenmaal zo is.
Je opties zijn hem zelf castreren of hem voor minder dan gehoopt weg doen.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:30

Manon262 schreef:
Nou, mooi is dat dan ! Wat moet ik dan?
Hengstje zomaar weggeven????


Ik ben het met Dennis eens. Ik snap niet waarom je nu ineens in de aanval gaat? Je vraagt immers om onze mening.

Ik zou de waarde die je zelf geeft van €100,- een prima verkoopbedrag vinden.

Dit omdat hij hengst is en geen waarde voor de fokkerij heeft en hengstjes gewoon lastig verkoopbaar zijn zeker zonder fokkerswaarde.

Hij mag nog zo lief zijn voor kinderen, het blijft een hengst. Ik heb hier ook een schat van een hengst staan, maar die is nog jong en heeft nog geen last van zijn hormonen, hier kan mijn zusje ook alles mee, maar mijn andere hengstje mag ze niet meenemen. Poetsen en doen kan ze nog maar hij is te druk naast je waardoor ik liever niet heb dat ze hem meeneemt

Iedere hengst is anders maar iedere hengst blijft hengst! En dat weten ze dondersgoed, hoe lief ze ook zijn.

Het is dat ik mijn paarden in eigen beheer heb, en dat ik dol ben op hengsten karakters. Als ik op een pension had gestaan had ik ze niet kunnen houden immers willen 9 van de 10 stallen geen hengsten. Daarnaast schrikt het word hengst ook erg af als zijnde "kinderpony"

Het is dus niet dat we jou of jou pony afkraken, maar we kijken hoe het op de markt ligt en daarvan uit kan je een "gok" wagen op de waarde. Hengsten verkopen gewoon slecht, zeker zonder papier waardoor ze ook waardeloos zijn voor de fokkerij.

Daarnaast ben ikzelf van mening dat hengsten geen geschikte kinderponys zijn om zonder toezicht een kind bij te laten, hoe lief en bomproof ook. Maar dat is mijn mening..

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:07

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie mijn shetje taxeren..

Ruintje, zwart, 15jr, 85/90cm.
Kinderpony, bixiepony, verkeersmak dus bereden en (nu nog niet) beleerd voor de kar.
Heeft lichte zomer eczeem en is met papier.

knuffelke

Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:11

hoeveel taxeren jullie deze ruin, 1m groot, 15 jaar oud. Superbraaf met kindjes, je kan er de kleinste tot 3 jaar op zetten. Bijt niet, slaat niet, geen gebreken. Top kinderpony.
Foto krijg ik niet toegevoegd, maar hij is bruinbont, zie profielfoto

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:34

Nog even om op de pony van de vorige pagina terug te komen. Don quichot, is absoluut geen 70cm en eerder 90 inderdaad. De foto's die je er bij hebt gezet zijn ook nog eens van hem van jaren geleden toen hij nog jonger was en van mij was ;)

Inderdaad de bereden hengst zal niet meer als 100 a 200 gaan opleveren.

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:52

Bedankt voor jullie reacties maar heb intussen al meermaals 400 en up, zelfs een keertje 550 geboden gekregen, na proberen en langskomen, maar tot nu toe is hij nog niet verkocht, denk dat we deze lieve schat van een pony toch gaan aanhouden en een andere in de verkoop dan maar, want inkrimpen moeten we sowieso, en zeker gezien we van richting met ons paardjes gaan veranderen ;)

Even ter informatie: voor 100-150 ging ie sowieso al ni weggaan, hij blijft nu bij die hogere boden zelfs , en neen ik wil niet de hoofdprijs, kan eigenlijk gewoonweg precies niet afscheid pakken van ponyman ;)

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:27

Ik vind dit topic nu net pas. Maar ik ga het een keertje proberen.

Stamboeknaam: Goliath v. d. Heesbeekhoeve
Roepnaam: Nollie
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 3 jaar
Stokmaat: Laatst gemeten - 94 cm.
Kleur: Valk Panterbond
Stamboek: NMPRS
Premie's: 0
Afstamming:
Vader: Sebastopol's Macho ( 1ste premie super ster, Preferent NMPRS )
Vaders vader: Chakpori's Alexander ( Superster, Preferent. )
Moeder: C'est La Vie ( 1ste Premie )
​Moeders vader: Special Effort's pablo picasso. ( Superster )

Goliath en ik hebben geen echte klik. Hij wil alleen aandacht als een van mijn andere paarden aandacht krijgt. Verder is het een knuffel en een scheet. Toch vind ik dat hij een huisje verdiend waar hij wel met een baasje is waar hij een klik mee heeft. Ik heb hem nu 2.5 jaar en heb hem gekocht van een kinderboerderij die niet echt wist waar ze aan begonnen.

Hij is een echte hengst. Heeft een consequente leider nodig iemand die hem wil leren begrijpen maar ook aanpakt als hij je uitprobeert. Hij kent het halster, is verkeersmak - Denk hierbij aan vrachtwagens, buggies, fietsers, tractoren ( groot en klein ) auto's en zelfs op hol geslaagde honden. Vorig jaar is hij geschoren en liet dit netjes toe. Hij snapt de hoefsmid en kent de DA. Hij hoeft niet aan een hengsten ketting maar dit doe ik voor ieders veiligheid toch altijd. Hij is dominant, een echte mannetjes man. Hij showt zichzelf graag. Als je er voor gaat zitten is hij leergierig en nieuwsgierig. Je moet zijn respect verdienen.

Ik heb een foto van vorig jaar. Hier is hij helemaal schoon en geschoren.

Afbeelding

ik hoor graag jullie mening.

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:57

Ik zou de bovenste echt niet weten maar wat een knapperd! <3

Even voorstellen (Ze staat niet te koop maar ben erg nieuwschierig naar wat ze waard zou kunnen zijn.)
Naam: Lola vd Blinkslaan
Geslacht: Merrie
Leeftijd: Bijna 4
Stamboek: NMRPS
Kleur: Schimmelbont
Moeder: Ivet van de Weipolder
Vader: Sundance van de Millinghoeve
Stokmaat: 90 cm hoog.


Lola is een lieve werkwillige pony, ze zet geen stap verkeerd en leert heel snel. Tot nu toe is ze al 3x bereden door 2 broertjes van 4 en 6, en ook 1 keer door een meisje van 10. Lola kan stappen en draven met kinderen, als ze merkt dat de kinderen uit balans raken gaat ze iets langzamer lopen en als ze eraf dreigen te vallen gaat ze stil staan. Lola staat ook al voor de sulky dit gaan we nu langzamer hand oppakken, Lola heeft voor de sulky ook nog geen stap verkeerd gezet, ze is makkelijk terug te nemen en is heel licht te rijden. Lola heeft een klein probleempje. Haar knie wilt soms op slot schieten maar dat is er zo goed als uit als ze lekker kan blijven bewegen. Lola is bomproof en is heel lief tegen kleine kinderen maar wel lekker heet tijdens het werken maar niet gemeen, ze zal dan ook niet zomaar bokken, steigeren of rennen. Ze is dus lief voor kinderen en mensen die geen verstand van paarden hebben. Lola is wel een echte houdini ze gaat regelmatig van wei naar wei en loopt soms op het erf rond. Lola mag van ons zo op het erf lopen terwijl we aan een 60 km weg zitten, maar Lola zal nooit weglopen, ze is gewend om zelf naar de stal te lopen als ze geroepen word dus dat is geen probleem.

Afbeelding

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:44

Ik denk dat als het aan mij lag ik 150 euro zou bieden voor ducky. Merendeel omdat ik als mijn neefje erop zou gaan ik toch liever een ruin heb. Ik vind het top dat je hem super hebt opgevoed maar om met hem naar een opbare bak te gaan en dan een kindje erop te laten rijden vind ik een ruin ietsjes veiliger. Idd in de fokkerij is geen interesse voor een kruising. Maar ik vind het top dat je hoge biedingen krijgt. Bewijst mij dat ik waarschijnlijk verkeerd zit.

Rianne wat heeft Lola een leuke kleur. Ik denk met haar ervaring die ze tot nu toe heeft ik haar zou schatten op 350 - 400 euro.

Dionnetje
Berichten: 43
Geregistreerd: 25-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:17

Ik ben hier niet echt goed in. :)
Lola: €350,- / €400,-
Nollie: €500,-
Duckje: €150,

Nu mijn pony:
Ik wil haar niet verkopen oid maar ben wel benieuwd wat jullie

Ginger
16 Juli 2013, 3 Jaar oud
Mini Appaloosa x Shetlander
Merrie
Er heeft een paar keer iemand opgezeten maar ze is verder nog niet echt beleerd.
Ze kan mooi lopen, ik doe lange lijnen met haar en ze loopt al nageeflijk in stap en draf.
Simpele dressuuroefeningen zoals wijken, achterwaarts, wending om de voorhand zitten er ook al in.
Ook doe ik vrijheidsdressuur met haar en ze kan ook al veel van de grote oefeningen al zoals steigeren, zitten, buiging etc.
Ze is beleerd voor de kar.
Het is een paardje met pit maar ze is heel lief met kinderen, ze is nog nooit ergens van geschrokken zoals aanvallende hond, trekker, vrachtwagens.
Ze bijt niet, trapt niet.

(Foto's zijn van ong. 3 maanden terug.)

Afbeelding

Afbeelding

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 03:17

Hoi iedereen!

Lang hier niet meer gekeken, no offense,
Pony van 1.10 die ik hier opzette ivm taxeren is intussen verkocht voor 500euro, springen ermee en zijn er superblij mee , dus de prijzen hierboven sloegen in ieder geval nergens op!