35 plussers met een mini?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IsapaardjeJarig

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:41

Ook een gouden pony die Emma.
En dat ze bepaalde dingen spannend vind is logisch, ze is vrij jong en misschien heeft ze nog nooit opvliegende ganzen gezien :)

Ik heb eens met een super brave doorgewinterde, alles al ooit eens meegemaakte, welshpony gereden, die waarschijnlijk voor het eerst van zijn leven op 23 jarige leeftijd geconfronteerd werd met een schots hooglander kalfje wat in een greppeltje lag en plots opstond en om zijn moeder loeide.
Die schrik werd hem toch te veel en weg was pony Boy :+
Hahaha, hoe braaf ook, je kunt nooit alles voorkomen.

Maar dat Emma er niet vandoor gaat, maar alleen wat onrustig met de hoeven schraapt is wel een goed teken dat ze niet echt vluchtneigingen heeft in de vorm van wegrennen.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:25

Ik ben 35 en een maand dus mag me hier melden.
Mag ik jullie voorstellen mijn twee dames:

SKS Wynn's Legacy Yazhi (15-2-2015)
"Yazhi"

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


OFM's BL It's Time to Shine (21-4-2010)


Afbeelding


Afbeelding


Foto's zijn gemaakt door bokker KittyDylan

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:46

Welkom Loes, leuke pony's vertel eens wat meer, hoe groot zijn ze en heb je ze gewoon voor de leuk of ook onder het zadel en of voor de kar?

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:37

Yazhi is paar maanden gemeten op 77 cm. Maar zal nog wel groeien. Sientje is 80 cm.
Yazhi is nog te jong om iets mee te doen in die zin voor de kar enz. Ze kent kleine kunstjes, omdraaien tijdens poetsen, kusjes geven (haar favoriete kunstje), achteruit, bal aan tikken, mee rennen en stoppen als ik stop, volgen. Ze is erg leergierig en knuffelig. Zodra je bij haar zit gaat ze naast je liggen en moet je haar buik kriebelen. Net een hond. Is voor niets of niemand bang.

Sientje is heel gevoelig en voorzichtig. Zij heeft bij haar vorige baasje twee veulentjes gehad. Ze is een super mamma. Ze kent nu ook kusje, vond ze in het begin heel erg spannend. Ze kan ook terug op commando. Met haar ben ik ook aan het oefenen met longeren. Dit pikt ze super goed op.

Verder wandel ik met ze.
Denk niet dat ik ze voor de kar ga zetten. Lekker vrijheidsdressuur en knuffelen. Heel misschien dat ik in de toekomst een veulen van Sientje wil, 'met de pappa van Yazhi :). Maar ze staan nu nog niet aan huis, maar bij bokker KittyDylan. 3 min van mij vandaan. In de toekomst willen we huisje met meer grond en dan komen ze aan huis.

Vooral genieten! Het zijn mijn spiegeltjes mijn rustpunten ❤️

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:39

LoesLucky schreef:
Ik ben 35 en een maand dus mag me hier melden.
Mag ik jullie voorstellen mijn twee dames:

SKS Wynn's Legacy Yazhi (15-2-2015)
"Yazhi"

[ [url=m/tsJoKI.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/dFSjo7.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/0MqvX3.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/M2UPsE.jpg]Afbeelding[/url] ]


OFM's BL It's Time to Shine (21-4-2010)


[ [url=m/lzEu8D.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/EBO0n5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Foto's zijn gemaakt door bokker KittyDylan

Time to Shine heet trouwens Sientje

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:54

Ik ben nog geen 35 plus dat is pas in februari maar wil me toch vast even melden, Mag dat?
Sinds vorige maand is het mini virus ook bij mij de kop op gedoken en heb ik SSM Walkers Fast 'n Furious aangeschaft.
Roepnaam is Frits (je ik weet het zonde maar goed)
Frits is een 4,5 jarige zwarte sabino ruin die nog redelijk groen is.
Ik zocht een uitdaging en die heb ik gevonden, man wat ben ik blij met deze inimini.

Fotos volgen nog

Gr,
van Frits en mij

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 10:02

Hoi iedereen

Welkom aan de nieuwkomers!
Ik heb tijdje niet gepost. Had er even geen zin in haha.
En nu zit ik in Thailand lekker op vakantie :-)
Alf wordt goed verzorgd door 2 lieve stalgenootjes.

Gaat het goed met iedereen hun mini's?

Alf staat ondertussen op 1/4e Prascend voor zijn cushing. Het lijkt nu goed te gaan. Heel blij mee!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:42

Leuk allemaal nieuwkomers, welkom :)

Ingrid: toe maar Thailand, heerlijk :D , kan me voorstellen dat je even geen zin had in posten, al die zorgen om Alf ....., fijn dat het goed lijkt te gaan.

Vandaag en morgen werken dus geen tijd voor de pony's :(

Ik gaf Kyara en Emma sinds een paar weken een klein scheutje zonnebloemolie door de muesli, maar nu is Kyara de laatste dagen stront vervelend tegen Emma.
Als ik ze hooi geef dan begint ze rondjes te lopen, oren plat in de nek en dreigen naar Emma toe.
In de bak viel ze Emma zelfs aan toen ik met hooi aan kwam lopen, ze liep naar haar toe en vlak voor haar kwam ze rechtovereind en probeerde ze Emma in haar hoofd te bijten.
Emma werd me toen toch kwaad, toen Kyara weer op 4 benen stond strafte ze dat even flink af.

Zo ken ik Kyara helemaal niet, aangezien de olie het enige is wat aan het menu is veranderd ben ik er bij Kyara maar even mee gestopt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:48

Kan ook jaloezie zijn. Emma pakt tenslotte haar baasje af.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:11

Zou kunnen, maar Emma is ondertussen bijna een half jaar bij ons en ik vind het vreemd dat het nu ineens gebeurd.
Bij een plotselinge verandering kijk ik toch vaak eerst naar veranderingen in voeding, want vaak is dat de oorzaak.

Binnenkort zullen we een keer proberen om met Emma en Kyara samen een stukje de weg uit te gaan, Elina op Emma en ik met Kyara voor de tweewieler, waarschijnlijk ga ik dan eerst gewoon naast Kyara lopen zodat ik Emma in de gaten kan houden want die zal dat wel een beetje spannend vinden denk ik.

IsapaardjeJarig

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:43

Welkom aan de nieuwkomers. Mooie foto's Loeslucky.

Ulfeino, kan aan de olie liggen; geeft tenslotte energie en die moeten ze dan kwijt, desnoods naar elkaar.
Kan ook jaloezie zijn omadat ze minder aandacht krijgt dan Emma.
In ieder geval zou ik wel opletten ermee als je samen de straat op gaat, dat het knokken dan niet doorgaat ;)

Ik heb vandaag paar mooie foto's kunnen maken in ons natuurgebied waar een rit was uitgezet voor ruiters en menners. Laatste combinatie was paard met pony en leverde mooie plaatjes op met de mist.

Afbeelding

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:04

WoW super mooie foto!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:48

ohhhhhh, prachtig!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:14

Zo mooi met die zonnestralen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 02:29

Prachtig Isapaardje!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:44

Schitterend

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:43

Pony's vanmorgen nog even buiten gehad, jakkes wat een druilerig weer en mistig.
Er wordt hier in de omgeving de hele dag door wat geknald en geschoten met grote karbiet kanonnen, die laatste zijn hele harde doffe knallen, pony's geven er niet veel om, schrikken meer van de lichte felle knallen.
Nu staan ze weer binnen in een lekkere schone stal :)

Elina heeft 28 januari weer bixie in Steenwijk, er is dressuur en springen, ze wil alleen dressuur, maar moeders is van mening dat ze AA springen ook wel kan proberen, daar debatteren we dus nog even over verder :)

Ze mogen verkleed, is een extra prijs voor.
Elina wilde graag als Elsa van Frozen, dus vanmorgen een 2e hands Elsa jurk gehaald :)

IsapaardjeJarig

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:38

Hier was het vanochtend door lichte ijzel spekglad.
Gelukkig is het daarna gaan dooien, was ook de sneeuw van gisteren weer weg (want ja dat hadden we er ook nog op liggen) en kan ik gelukkig de wei wat verder open zetten voor vanavond, zodat ze wat verder van de buren kunnen staan, want daar zit het huis vol met jeugd, dus ik vrees dat het een knallend avondje wordt (is het toch al in de wijk, maar vuurwerk op slechts kleine 20 meter langs de uitloop maakt mij echt niet vrolijk)

In ieder geval voor iedereen een fijne jaarwisseling met hopelijk niet al te veel stress voor de dieren

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:27

AA mag mama ook nog meerennen en is dacht maximaal 20 cm.

Bah nee zo dichtbij vuurwerk is niks.

Hier thuis alle lichten aan achterom. Al 2 dagen. Zodat het niet ineens komt. En nu ook de radio hard aan. Rond middernacht wortelverwenronde. Meestal is dat voldoende afleiding.
Heb 2 nieuwe erbij. Dus wel ff spannend hoe dit zal gaan.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:39

Anke: ja mee rennen mag, alleen kan ik door mijn 2 slechte knieën niet meer rennen, dus dat zal niet gaan :)

Net even bij Emma en Kyara gekeken, Kyara is de rust zelve, Emma is erg alert, erg nieuwsgierig niet angstig.
Tegen 12 uur krijgen ze hooi als afleiding.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:55

Hier alle stallen weer schoon en de hooinetten propvol gestopt.
Kreeg vanavond een appje dat de verzorgster morgenvroeg niet komt.

Zometeen een wortelverwenronde en dan hopelijk het ergste weer gehad.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:32

Iedereen hele fijne, goede, gezonde, sportieve en al het andere wat wenselijk is voor het komende jaar gewenst.

Hoop dat alles bij iedereen goed is gegaan vannacht.

Emma was wat onrustig, rondjes door de box lopen en luisteren en kijken, had niet het idee dat ze bang was eerder nieuwsgierig en eruit willen om alles beter te kunnen zien.

Hier nu weinig zicht, regen en harde wind.

IsapaardjeJarig

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:58

Ook namens mij en de dieren voor iedereen een heel fijn, gezond en kleurrijk 2017 gewenst.

Hier is alles goed gegaan. Al na de eerste pijlen was er geen moer meer te zien doordat er nog meer mist ontstond en we zagen alleen de lucht op flitsen met wat geknal. Isabella kuierde al terug naar de uitloop, die vond de hooibak interessanter, tot de buren begonnen.
Toen kwam ze toch rap terug :+

Even was er paniek toen 2 buren tegelijk begonnen, je zag dus niet veel maar daarmee was het ook wel spannend omdat je niet wist waar het zag. Bij het gesis werd het Yoblin te veel, je ziet hem in het filmpje hieronder oplichten, aan het eind weglopen en toen is hij gaan rennen, bokken en flink staan gapen toen het stopte. Pure stress dus even (mijn gehoho klonk ook niet echt rustgevend :o )
Isabella stond al die tijd tegen mij aan, hoofd van de herrie af en oortje naar de grond gericht. Slim paard :)


Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:25

Isa: dat was flink veel vuurwerk daar bij jullie in de buurt, zo dichtbij was het hier niet, zojuist hebben de kids de laatste rotjes afgestoken, Kyara en Emma stonden in de bak, Emma vond het wat spannend.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:45

Iedereen een fijn en gezond 2017 met veel ponyplezier gewenst vanuit Thailand!