Shetland handel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 12:45

Hallo Bokkers,

Ten eerste ik weet niet of het hier goed staat en zo nee dan sorry daarvoor.
Ten tweede sorry voor de titel die komt een beetje bod over maar wist niets beters.

Zoals de titel al zegt gaat het over de shetland handel. Ik heb er een paar vraagjes over. Wat is ongeveer de prijs van een mini shetje tegenwoordig? Dus als particulier bij een fokker, Handelaar bij een fokker, Particulier bij een handelaar. Ik zou dit graag willen weten maar kon niet duidelijk mijn antwoord vinden.

Hou het a.u.b. gezellig hier :) Zovast bedankt voor de reacties.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:53

Compleet afhankelijk van wat je wilt.
Een papierloos hengstveulen heeft een andere prijs dan een kroonmerrie die in de sport loopt

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:58

Wat zoek je inderdaad

Met stamboek of zonder stamboek
Met of zonder premies
Met of zonder predikaten
Hengst ruin of merrie
Oud of jong
Beleerd of onbeleerd
Kinderpony of weidemaatje
Welke kleur wil je? Zeldzame kleuren betaal je vaak meer voor

Bij de slager kan je ze voor een klein bedrag "redden", maar bij een fokker praat je eerder rond de 500,- (verbeter me als het anders is).

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:03

Het is een Stamboek merrie met goede papieren. Ze heeft premies maar predikaten weet ik niet denk het wel. Het is een merrie van nog geen 10. Ook is het een zwarte mini shet. Ik heb nog niet heel veel info over haar maar weet het wel zo ong.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:10

melvinrandy schreef:
Bij de slager kan je ze voor een klein bedrag "redden", maar bij een fokker praat je eerder rond de 500,- (verbeter me als het anders is).


Dat is natuurlijk onzin.
je kan niet zomaar een paard/pony van de slager kopen.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:12

Voor een shetlandhengstje van een jaar zijn ze blij als je ze gratis komt halen.
Maar zoek je een beleerde ruin of merrie die lief is en misschien ook nog een kleurtje heeft betaal je wat meer.

evie21girl

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Limburg in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:14

LoveChamp schreef:
Het is een Stamboek merrie met goede papieren. Ze heeft premies maar predikaten weet ik niet denk het wel. Het is een merrie van nog geen 10. Ook is het een zwarte mini shet. Ik heb nog niet heel veel info over haar maar weet het wel zo ong.


Dan zit je wel aan de 800 euro schat ik zo, er van uitgaande dat ze geen predikaten heeft.
Is ze beleerd? Heeft ze al veulens gehad, hoe doen die het op de keuring? Daar moet je ook nog rekening mee houden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:55

MZ -> SMP

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:02

evie21girl schreef:
LoveChamp schreef:
Het is een Stamboek merrie met goede papieren. Ze heeft premies maar predikaten weet ik niet denk het wel. Het is een merrie van nog geen 10. Ook is het een zwarte mini shet. Ik heb nog niet heel veel info over haar maar weet het wel zo ong.


Dan zit je wel aan de 800 euro schat ik zo, er van uitgaande dat ze geen predikaten heeft.
Is ze beleerd? Heeft ze al veulens gehad, hoe doen die het op de keuring? Daar moet je ook nog rekening mee houden.

Als ze geen speciale predikaten heeft zijn ze vast al heel blij als je de helft geeft.

Hoe groot is ze? Wat voor premie heeft ze gehaald en hoe vaak is ze al op de keuring geweest? Zomereczeem?

evie21girl

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Limburg in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:13

LoveChamp schreef:
Als ze geen speciale predikaten heeft zijn ze vast al heel blij als je de helft geeft.

Hoe groot is ze? Wat voor premie heeft ze gehaald en hoe vaak is ze al op de keuring geweest? Zomereczeem?


Oeps ik bedoel als ze wel predikaten heeft. (had eerst iets anders getypt, later weer weggehaald behalve het woordje geen XD)
Ik ga ook uit van het hoogst mogelijke, want neem aan dat dit om een aankoop gaat, ts?

Persoonlijk zou ik er 500 aan uitgeven. Mits ze recent op de keuring geweest is en goed bevonden.

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:21

Ik heb mijn Shetlander net 3 weekjes geleden verkocht, voor 25 euro, was een kleintje, van rond de 80 cm,
stamboek, van 2 jaar. (en met dat keuringen wat ze gelopen heeft snap ik niks van..maar stond Premie bij)
Shetlander tussen de 25 euro-100 euro, voor een merrie. geen ziek dier, was kerngezond.

Dusja1

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:22

500 is nog te veel. Gaat het om een pony uit je andere topic? (vd wellsedam) Daaruit begrijp ik dat de eigenaren er vanaf moeten en indien ze niet verkocht worden ze aan een handelaar verkocht worden. Dan zou ik laag beginnen met 150/200 zoiets. Kun je altijd nog omhoog gaan als ze daar geen pony voor kwijt willen.
Gaat het echt om algemeen wil ik wel wat prijzen voor je noemen die ik heb betaald in de loop der jaren (als fokker)

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:23

Vond ze vroeger wel stuk goedkoper maar snap het wel nu met de verplichte chip en dergelijke :). Daarna hangt het af van wat deze kan :).

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:42

ZeSteigert schreef:
Voor een shetlandhengstje van een jaar zijn ze blij als je ze gratis komt halen.
Maar zoek je een beleerde ruin of merrie die lief is en misschien ook nog een kleurtje heeft betaal je wat meer.


Ik heb een shetje van mijn opa aangeboden gekregen. Die mensen willen er graag vanaf en zoals ik begrepen heb zijn dat fokkers. Wij thuis zijn sins mijn opa's dood niet heel bekend meer van hoe en wat en de shetjes zijn minder populair dan toen. Ik ben nu dus een beetje opzoek naar wat voor bedrag ik dan ongeveer kwijt ben als het shetje me aanstaat :). Zij heeft keuringen gelopen en is/was een fokmerrie. Meer informatie heb ik nog niet want het was niet de eigenaar zelf die mailde maar iemand die ze nu verzorgd en vaak komt nu hunzelf op vakantie zijn.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:43

evie21girl schreef:
LoveChamp schreef:
Het is een Stamboek merrie met goede papieren. Ze heeft premies maar predikaten weet ik niet denk het wel. Het is een merrie van nog geen 10. Ook is het een zwarte mini shet. Ik heb nog niet heel veel info over haar maar weet het wel zo ong.


Dan zit je wel aan de 800 euro schat ik zo, er van uitgaande dat ze geen predikaten heeft.
Is ze beleerd? Heeft ze al veulens gehad, hoe doen die het op de keuring? Daar moet je ook nog rekening mee houden.


Dat weet ik maar dat weet ik helaas nog niet. Als ik haar niet koop gaat ze naar de handel is mij gezecht.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:44

pluklief schreef:
evie21girl schreef:
Dan zit je wel aan de 800 euro schat ik zo, er van uitgaande dat ze geen predikaten heeft.
Is ze beleerd? Heeft ze al veulens gehad, hoe doen die het op de keuring? Daar moet je ook nog rekening mee houden.

Als ze geen speciale predikaten heeft zijn ze vast al heel blij als je de helft geeft.
Hoe groot is ze? Wat voor premie heeft ze gehaald en hoe vaak is ze al op de keuring geweest? Zomereczeem?

Ze is 86 cm meer weet ik helaas nog niet :(

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:48

Ik kom de shetjes niet tegen voor 25,- hoor, maar misschien zoek ik niet hard genoeg of ben ik bang dat het niets is..

Hier wel op zoek serieus dus volg even mee naar de prijzen.
Om terug op de vraag van TS te komen ben ik een soortgelijke drachtige merrie tegen gekomen waar 500,- voor gevraagd werd.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:52

Het gaat inderdaad over een Ollie v.d. Wellsedam. Ik heb op shetlandpraat.nl of zo iets een advertentie gezet en daar kreeg ik deze reactie op. Het gaat inderdaad over de aankoop. Ik weet (zoals ik nu al een paar keer eerder heb gezegt :')) nog niet veel over haar. Ik ga zeker kijken maar wil zovast een richtprijs in me hoofd hebben voor wat ik evt. kwijt kan zijn.

3 jaar terug heb ik een shetje gezocht was een hengstje van 4 maanden en heb ik 125,- voor betaald. Hij is helaas niet wat je gezond kan noemen. Hij heeft een hele verkeerde groei en moet als hij 5 is helemaal worden gekeurd. Er is een kleine kans dat hij geopereerd kan worden omdat ze zover nog niet zijn. Ik wil niet dat hij een proefkonijn is. Zoals het er nu naar uitziet mogen we blij zijn als hij de 5 jaar haalt. Zijn achterbeentjes zijn nu zo danig naar elkaar gegroeid dat als het zo doorgaat hij niet meer kan lopen. Hij heeft hier nog geen last van zodra dat wel is krijgt hij een spuitje tot die tijd mag hij van zijn leven in de wei genieten.

Door dit bovenstaande stukje dacht ik dat ik zo 200,- kwijt kan zijn. Zit ik zo een beetje in de goeie richten? Zo niet hoor ik het graag want daarvoor heb ik dit topic geopend.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:53

timokyana schreef:
Ik kom de shetjes niet tegen voor 25,- hoor, maar misschien zoek ik niet hard genoeg of ben ik bang dat het niets is..

Hier wel op zoek serieus dus volg even mee naar de prijzen.
Om terug op de vraag van TS te komen ben ik een soortgelijke drachtige merrie tegen gekomen waar 500,- voor gevraagd werd.


Okee dankje wel. Zoals ik gebrepen heb staat ze nu bij de hengst maar dat weet ik niet zeker

Dusja1

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:57

Maar er zit een groot verschil tussen hengsten en merries. Hengsten zijn niks waard, merries nog enigzins wel. Ik denk dat je met 200 wel goed zit als ze er vanaf willen.
Ollie heeft trouwens 2e en 3e premies behaald en 1 geregistreerde nakomeling van 2003.

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 18:03

Dusja1 schreef:
Maar er zit een groot verschil tussen hengsten en merries. Hengsten zijn niks waard, merries nog enigzins wel. Ik denk dat je met 200 wel goed zit als ze er vanaf willen.
Ollie heeft trouwens 2e en 3e premies behaald en 1 geregistreerde nakomeling van 2003.


Ooww okee dankje wel :)

Assenderp
Berichten: 169
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:17

Heel verschillend, ik heb Tinus zes jarige hengst papierloos voor een pakje peuken

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:18

timokyana schreef:
Ik kom de shetjes niet tegen voor 25,- hoor, maar misschien zoek ik niet hard genoeg of ben ik bang dat het niets is..


ik denk eerder dat je bang bent dat het niks is.
Ik kom ze alleen maar tegen met stamboek voor 25 tot 100 euro.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:41

Al is op marktplaats en kapaza gekeken Mona :o? B-) . Ik zie er toch niet zo veel staan hoor voor minder dan 100 meeste vragen prijzen waar je een Welsh A voor kunt kopen :') .

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:43

Assenderp schreef:
Heel verschillend, ik heb Tinus zes jarige hengst papierloos voor een pakje peuken


:=