Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vooruitgang Harvey

 
Profiel   

Ik ben nu terug even thuis omdat het mij even teveel werd.. Ik had hem daarnet wat brokjes gegeven om te testen of hij wat at en nu ze op zijn blijft hij zoeken naar meer, dus dat is al positief...
Ik heb hem nog niet zien drinken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:00 



 
Profiel   

Zolang ze nog eten, drinken en poepen is er niet veel mis hoor.

Zijn lichaam moet nu wel die wormenkuur verwerken, al die wandelende wormpjes in zo'n klein lijfje doet wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:04 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik toch een andere DA laten komen voor de zekerheid, zeker met zo hoge koort..een DA hoort niet te zeggen we kijken of hij/zij de nacht doorkomt en dan pas komen. :\

In ieder geval sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:04 



 
Profiel   

Een paard met koorts kan zich erg slecht voelen.
Dat ie eet is een goed teken, maar drinken is veel meer van belang.

Ik heb alles gelezen en hij ziet er echt veel beter uit, veel sterkte nu in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:07 



 
Profiel   

Ik heb geen andere keuze denk ik, hij is de enige in mijn buurt die iets over paarden kent..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:07 



 
Profiel   

Slokdarmverstopping ook mogelijk? Dan juist niet voeren namelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:14 



 
Profiel   

Zijn genoeg andere DA's.. zijn zelf DA's die een einde willen rijden.
Mijn paard stond 40min(bij hengstenhouder) van mijn DA ipv 10(thuis), hij heeft gewoon gereden maar meer rijkosten gerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:15 



 
Profiel   

Slokdarmverstopping zal het niet zijn, voel niets abnormaals aan zijn keel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:16 



 

ik zou denken dat er veel wormen worden afgevoerd nu. daarvan kunnen ze indd wat ziek van worden. maak je niet al te veel zorgen, morgen komt er een DA. heb je appelsap thuis? kun je een beetje door het water doen, door de geur en smaak van appels gaan ze meestal wel drinken (of dronk hij gewoon?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:37 



 
Profiel   

ik heb hem nog niet zien drinken :( Maar wat verklaart dan de hoest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:38 



 

Sielka schreef
ik heb hem nog niet zien drinken :( Maar wat verklaart dan de hoest?


Er komt toch slijm mee? Meestal ontstaat dat overtollige slijm door een luchtweginfectie of allergie. Koorts wijst op een infectie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:41 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat de dierenarts morgen gaat zeggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:42 



 

zorg er voor dat hij wat drinkt en dan zelf lekker naar huis je bed in! hoest, ik heb geen idee, kan zelfs van het weer zijn, vandaag was het erg benauwd. je hebt je pony nog niet lang dus je weet denk ik ook niet waar hij evt. gevoelig voor is. ik heb een paardje verzorgd die was zomers vaak erg aan het snotteren en schudden met zijn hoofd, bleek hij last te hebben van graspollen (wij dachten eerst allerlei ernstige aandoeningen) maar we kunnen nu alleen speculeren morgen heb je hopelijk zekerheid van de da!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 21:42 



 
Profiel   

Zolang hij blijft eten en drinken is 39,1 nog niet heel erg zorgelijk.
Zeker jonge paardjes hebben wel eens hoge koorts als ze iets onder de leden hebben.
Zoals jij het beschrijft voelt hij zich gewoon even ECHT niet lekker. De dierenarts zal morgen wel bekijken wat het is maar nog geen reden voor paniek!
Wel even schrikken natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 22:13 



 
Profiel   

Even schrikken mag je wel zeggen ja.. dacht even dat hij ter plekke zou stikken want zo leek het ook!
Ik ben net even weer gaan kijken en hij wilt echt overal in bijten.. Uiting van stress of pijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 22:26 



 
Profiel   

Ow, wat een onverwachte narigheid ineens! Sterkte met het kleintje, goed dat je morgen direct de DA even laat komen :j Wat mij te binnen schoot was een "gewone" verkoudheid; hij komt natuurlijk wel uit een mega dikke vacht en vorige week was het tropisch warm, maar afgelopen twee nachten was het maar rond de 10°C.
Dat in combinatie met het "eruit werken" van de wormen maakt zo'n ukje wel vatbaarder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 22:39 



 
Profiel   

Ik hoop dat het ook maar een verkoudheid is! Maar soms had ik echt het gevoel dat hij zo kon doodvallen :n
Gekukkig staat hij nu even apart zodat de paarden hem niet lastigvallen en hij hen zeker niet kan besmetten moest het ernstig zijn.. Ik ben net weer even gaan kijken en het is niet erg veel veranderd.
Wat ik wel sterk van hem vind is dat hij toch blijft kroelen en bij mij wilt zijn.. Precies steun zoeken zeg maar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 22:57 



 

Sielka schreef
Ik hoop dat het ook maar een verkoudheid is! Maar soms had ik echt het gevoel dat hij zo kon doodvallen :n
Gekukkig staat hij nu even apart zodat de paarden hem niet lastigvallen en hij hen zeker niet kan besmetten moest het ernstig zijn.. Ik ben net weer even gaan kijken en het is niet erg veel veranderd.
Wat ik wel sterk van hem vind is dat hij toch blijft kroelen en bij mij wilt zijn.. Precies steun zoeken zeg maar. :)


Het kan heel goed komen door verandering van stal. Nieuwe paarden betekent nieuwe virussen en bacteriën. En als z'n weerstand dan ook nog eens niet top is...dan pakken ze snel een infectie op.

Als hij alleen staat, kijk dan even of er water uit z'n emmer verdwijnt. Dan weet je of hij drinkt. (Als hij een zelfdrinker heeft, sluit die dan even af en zet een grote emmer neer. Dan zie je het ook). En zorgen voor voldoende frisse lucht, maar geen tocht. (dat was het advies van de veearts toen onze pony een luchtweginfectie had).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 23:06 



 
Profiel   

Ik zal eraan denken, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 23:22 



 
Profiel   

Sielka schreef
Slokdarmverstopping zal het niet zijn, voel niets abnormaals aan zijn keel.


Zou ondanks dat toch kunnen! De slokdarm is erg lang, en verdwijnt ergens in de borst dus deze kan je niet helemaal opvoeden, daar zou toch je da over moeten oordelen. Staat hij nu op stro? Vlas? Zaagsel? Ik zou hem in elk geval voor de nacht idd lekker apart zetten en met een flinke emmer water, verder even zo laten, geen extra hooi ofzo geven en lekker wachten tot morgen ochtend de DA er is. Mocht er toch een verstopping zitten maak je dit in elk geval niet erger door hem ruwvoer (dus hooi of stro (wat ze ook eten als er geen hooi ligt)) te voeren. :) hoop dat het niets is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 23:22 



 
Profiel   

Hij staat nu in stal die gevuld is met een soort van bakzand welke stofvrij is, ik heb hem geprobeerd in een stal met vlas te zetten maar hierdoor werd het enkel erger..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 23:51 



 
Profiel   

Oké prima! Als hij (voor de zekerheid) maar geen (niet te veel) ruwvoer binnen krijgt. Als de DA geweest is morgen en het is geen verstopping, kan je voor het hoesten in elk geval zijn hooi nat maken. Dit haalt het stof uit zijn hooi. Gewoon goed natmaken en daarna goed laten uitlekken. Desnoods de dag ervoor natmaken 's avonds, en dan de volgende dag pas geven. Word t hooi fijn zacht van en weinig stof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-15 00:09 



 
Profiel   

Bedankt!
Ben daarnet weer even gaan kijken en het is niet verergerd of veranderd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-15 01:42 



 

en al op stal wezen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-15 07:05 



 
Profiel   

Hij leeft nog en da zou nu ongeveer moeten aankomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-15 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen