Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vooruitgang Harvey

 
Profiel   

Nou dan zal ik daar maar mee stoppen zeker :n
Had aan de staleigenaar gevraagd of het verstandig was en die zei dat het zeker geen kwaad kon en dit zou helpen bij het loskrijgen van zijn hoest..
Verder vond hij het ook wel leuk om goed door te lopen, hij liep steeds vooraan aan het hek om zo hard mogelijk te gaan, tot hij er genoeg van had.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 13:17 



 

Sielka schreef
Nou dan zal ik daar maar mee stoppen zeker :n
Had aan de staleigenaar gevraagd of het verstandig was en die zei dat het zeker geen kwaad kon en dit zou helpen bij het loskrijgen van zijn hoest..
Verder vond hij het ook wel leuk om goed door te lopen, hij liep steeds vooraan aan het hek om zo hard mogelijk te gaan, tot hij er genoeg van had.


Je hebt ook kans dat het helemaal geen kwaad kan hoor! Ik zou zelf ook niet weten wat het beste is. Ik wilde alleen de tip meegeven dat het het even aan de veearts zou kunnen vragen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 13:21 



 
Profiel   

Het leek mij vooral handig dat hij dan zeker zijn beweging krijgt en ik ondertussen heel snel zijn weide wat kan uitmesten, ik blijf in zijn buurt hoor :)
Heb al vaak genoeg topics gezien waarin mensen het uitschreeuwen dat een stapmolen voor luie eigenaren is en dat het helemaal niet goed voor je paard is en dergelijke..
Heb niet echt zin in een reltopic en moest het zo zijn stop ik gewoon met updaten en heeft iedereen zijn zin :')
Vat het ook niet aanvallend op hoor, heb alleen de neiging dat je daar nogal snel op veroordeeld wordt :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 13:27 



 

Sielka schreef
Het leek mij vooral handig dat hij dan zeker zijn beweging krijgt en ik ondertussen heel snel zijn weide wat kan uitmesten, ik blijf in zijn buurt hoor :)
Heb al vaak genoeg topics gezien waarin mensen het uitschreeuwen dat een stapmolen voor luie eigenaren is en dat het helemaal niet goed voor je paard is en dergelijke..
Heb niet echt zin in een reltopic en moest het zo zijn stop ik gewoon met updaten en heeft iedereen zijn zin :')
Vat het ook niet aanvallend op hoor, heb alleen de neiging dat je daar nogal snel op veroordeeld wordt :roll:


Wat ik schreef over checken bij de veearts bedoelde ik in ieder geval niet veroordelend. :o Meer als tip. Juist omdat er zoveel verschillende meningen hierover bestaan. En ik hoop dat je blijft updaten, want je doet ontzettend je best en dat is juist zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 14:00 



 
Profiel   

Bedankt!
Het is ook leuk om te zien dat mensen de kleine vorderingen al merken en dat maakt het ook leuker om te blijven posten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 14:02 



 
Profiel   

Ik vind het heel leuk om de vorderingen te lezen hoor Ts. Ik wilde alleen even aangeven dat je een beetje moet letten op wat je met hem doet als hij echt zo jong is. Als je enthousiast bent en hij lijkt het leuk te vinden dan kan ik me voorstellen dat je soms dingen doet die niet echt bij een jaarling horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 14:09 



 
Profiel   

Wat ziet hij er goed uit ts! Super! Normaal zou ik zeggen; lekker met leeftijdsgenootjes of in elk geval andere paarden op t land, maar met een paardje dat op het eerste gezicht een zorgenkindje lijkt te zijn, snap ik heel goed hoe je het aanpakt. Vergeet niet dat jonge paarden met leeftijdsgenootjes ook ravotten in het land, en door de wei heen vliegen, en spelen, dus 5 min, en een keer een half uurtje STAPmolen kan naar mijn idee niet zo veel kwaad. Je DA kan je daar idd vast meer over vertellen, als hij binnenkort toch komt om zn chip te checken! Ga zo door TS! Super! Ik ga je weer in alle stilte verder volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 16:21 



 

Zo, wat een verschil zeg! Hele andere pony zo. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 16:24 



 
Profiel   

Bedankt!
Hij staat ook op de weide met nu 5 andere paarden maar hij toont weinig tot geen interesse in hun en blijft ook liever uit hun buurt. :')
Verder vindt hij het fantastisch om met mij te spelen en te knuffelen dus doe ik dat maar..
Ik vond het wel stom dat er al direct zo negatief werd gereageerd dat ik hem nog wat meer beweging gun in de stapmolen, er zijn genoeg jaarlingen die ik ken en die een hele dag in hun stal met maar een uur weidegang :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 16:37 



 

Sielka schreef
Bedankt!
Het is ook leuk om te zien dat mensen de kleine vorderingen al merken en dat maakt het ook leuker om te blijven posten. :j


Het is ook leuk om jouw vorderingen te zien. Je verdiept je er echt in, zoekt uit wat hij nodig heeft en onderneemt meteen actie. En hij is schattig! <3 Dat maakt het leuk om te volgen.

Trek je de kritiek maar niet te persoonlijk aan. Zoveel mensen, zoveel meningen. Altijd goed om naar te luisteren, maar je hoeft niet alles te doen zoals anderen het doen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 16:50 



 
Profiel   

Sielka schreef
Bedankt!
Hij staat ook op de weide met nu 5 andere paarden maar hij toont weinig tot geen interesse in hun en blijft ook liever uit hun buurt. :')
Verder vindt hij het fantastisch om met mij te spelen en te knuffelen dus doe ik dat maar..
Ik vond het wel stom dat er al direct zo negatief werd gereageerd dat ik hem nog wat meer beweging gun in de stapmolen, er zijn genoeg jaarlingen die ik ken en die een hele dag in hun stal met maar een uur weidegang :n


Niet van alles je wat aantrekken, je doet onwijs je best en hij ziet er nu al stukken beter uit. :)
Met mijn jaarling maakte in toentertijd ook wandelingen door het bos en het enige wat hij daarvan heeft gekregen is dat ie bomproof is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 17:39 



 
Profiel   

Het gaat momenteel écht niet goed met Harvey :n
Hij loopt constant te hoesten en te rillen en hij hoest slijmen uit..
Normaal rent hij als een gek naar het hek toe om mij te begroeten en te knuffelen maar ik zag hem vandaag niet eens staan.. Enkel een flauwe hinnik om toch maar te begroeten en dan weer als een gek te hoesten. Ook wou hij niet uit zijn inloopstalletje komen..
Ik heb hem wat brok gegeven met lijnzaad voor hopelijk toch een beetje weerstand te geven maar ik ves ervoor. Het geluid van zijn hoest lijkt ook of hij moet kotsen en zijn adem klinkt ook niet goed..
Ik heb hem voorlopig in een stal gezet met een flink pak hooi tot de dierenarts morgen komt.
Ik ben echt gebroken om mijn mannetje zo te zien.. ;(
Gelukkig het hij geen koliek omdat hij nog steeds rechtstond en hij was niet aan het zweten en hij had nog een goede eetlust.
Dit voelt helemaal niet goed aan en de dierenarts wou eerst zien of hij de nacht doorkwam.
Ik hou jullie op de hoogte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 19:36 



 
Profiel   

Je dierenarts wou eerst zien óf hij de nacht doorkwam?
En als hij de nacht niet doorkomt, dan?

Zou even een tweede dierenarts bellen voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 19:39 



 
Profiel   

Indd ik zou ook even een tweede dierenarts bellen!
Klinkt echt niet goed wat je beschrijft, misschien heeft hij dringend medische hulp nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 19:41 



 

Sielka schreef
Het gaat momenteel écht niet goed met Harvey :n
Hij loopt constant te hoesten en te rillen en hij hoest slijmen uit..
Normaal rent hij als een gek naar het hek toe om mij te begroeten en te knuffelen maar ik zag hem vandaag niet eens staan.. Enkel een flauwe hinnik om toch maar te begroeten en dan weer als een gek te hoesten. Ook wou hij niet uit zijn inloopstalletje komen..
Ik heb hem wat brok gegeven met lijnzaad voor hopelijk toch een beetje weerstand te geven maar ik ves ervoor. Het geluid van zijn hoest lijkt ook of hij moet kotsen en zijn adem klinkt ook niet goed..
Ik heb hem voorlopig in een stal gezet met een flink pak hooi tot de dierenarts morgen komt.
Ik ben echt gebroken om mijn mannetje zo te zien.. ;(
Gelukkig het hij geen koliek omdat hij nog steeds rechtstond en hij was niet aan het zweten en hij had nog een goede eetlust.
Dit voelt helemaal niet goed aan en de dierenarts wou eerst zien of hij de nacht doorkwam.
Ik hou jullie op de hoogte..


Ach meid, wat naar! -O- Heb je zijn temperatuur al gemeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 19:53 



 
Profiel   

Ah wat een nare wending ineens!
Ik vind het wel raar dat je da niet even langs komt maar wil afwachten of hij de nacht door komt. Wellicht maakt een middeltje voor in de nacht juist wel het verschil.
Sterkte! Ik hoop natuurlijk dat hij gewoon opknapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 19:59 



 
Profiel   

Oh nee! Ik zit dit topic te lezen en werd helemaal blij hoe hij eruit ziet. En dan nu dit! Ik zou ook de da bellen en zeggen dat hij nu langs moet komen hoor! Misschien dat hij het niet zo bedoelde, maar tegen een klant zeggen dat hij eerst wel kijken of hij de nacht doorkomt vind ik echt NOT done! Zo kan jij toch niet slapen? En wat zou het als het allemaal wel meevalt, dan gaat hij toch gewoon weer naar huis? Ik word hier helemaal verontwaardigd van, wat een nare reactie naar jou toe :( En je paardje? Er is zoveel wat hij kan krijgen om zich prettiger te voelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:07 



 
Profiel   

Zijn temperatuur is 39,1, het rillen is gestopt en hij is nu aan het grazen..
Hoesten is ook weer eventjes weg maar er zit hem duidelijk iets dwars.. Ik zit hier nu echt als een klein kind te janken en gij zit maar kusjes te geven alsof hij niet weet wat er met mij is :(
Afspraak met de da gemaakt en het vroegste wat hij kan komen is 10 uur smorgens..
Ik ga nu tot 23:00 bij hem blijven en kijken of de situatie verergert of dat het zo blijft..
Ik vind dit zo oneerlijk voor hem |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:18 



 

wat naar..!! goed dat je bij hem blijft. als het erger word gewoon nog een keer bellen hoor. maar het zal wel goed komen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:22 



 
Profiel   

even over die stapmolen, het " probleem" is daarmee eigenlijk het rondjes lopen, net als bij longeren is dat niet goed voor de gewrichten, wat je wel heel goed met hem kunt doen is gaan fietsen, veel beter voor zijn conditie en voor zijn gewrichten en vaak vinden ze het ook erg leuk, valt vanalles te zien :)

hoesten en slijm? geen droes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:23 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe met met jaarlingen zit maar 39,1 is volgens mij wel beste koorts.
Hoe zijn zijn slijmvliezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:25 



 
Profiel   

Hoe bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:26 



 
Profiel   

Een normale tempratuur is tussen 37,5 en 38,1. 39,1 vind ik zorgelijk. Alleen staat me er iets van bij dat veulens een hogere temperatuur hebben. Weet niet hoe dat met jaarlingen zit.

En slijmvliezen. Hoe is zijn tandvlees en of binnenkant van ooglid? Mooi roze, wit of geel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:28 



 
Profiel   

Zijn mond is nog roze, wanneer zijn hoest even gestopt is is hij precies weer normaal en begint hij rustig te grazen.. En wanneer zijn hoest weer begint gaat hij in zijn stal staan tot het weer over is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:48 



 

Het is een wat hoge temperatuur. Maar hij eet wel en dat is gunstig. Hou goed in de gaten hoeveel hij drinkt. En over een paar uur nog eens de temperatuur opmeten. En als je het niet vertrouwt: gewoon nog een keer de veearts bellen.

Sterkte :(:)

jolandje schreef
even over die stapmolen, het " probleem" is daarmee eigenlijk het rondjes lopen, net als bij longeren is dat niet goed voor de gewrichten, wat je wel heel goed met hem kunt doen is gaan fietsen, veel beter voor zijn conditie en voor zijn gewrichten en vaak vinden ze het ook erg leuk, valt vanalles te zien :)


Voor zo'n mini vraagt de cirkel van een stapmolen nauwelijks buiging hoor! Of je moet een mini-stapmolentje hebben natuurlijk. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-15 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen