[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:38

Ik rij ook vaak zat lekker op de weg hoor. Willem staat toch rondom op ijzers. Wij houden van afwisseling :D

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:46

Hoe groot is milky? Ze lijkt op de springfotos echt heel groot!
En heel knap! Haha :p

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:06

milk is 96cm dus idd vrij groot maar zou niet zo klein willen

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:16

Ik heb ook niks met die kleine shetlanders, de echte mini's zegmaar. Ik vind gebruiks pony's fijn als ze grote maats zijn. Maar ieder zijn ding natuurlijk :P

Ik vind het ook jammer dat tegenwoordig steeds kleiner gefokt wordt. Vaak zie je ook dwergen. Geef mij maar een vlotte grote maats voor de wagen. In plaats van zo'n uk waarbij je je afvraagt waar gaat die wagen met die pony heen :')

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:33

omdat ik niet goed kan lopen doe ik niet veel met mijn paardjes helaas, maar de verzorgsters doen wel van alles, danie kan ook lekker springen


Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:35

Mag ik mij hier ook melden? :) Ik men fanatiek met mijn shet x welsh en vind het leuk om te zien hoe het met andere kleintjes gaat :D

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:40

natuurlijk mag je je hier melden met sjors :D

en jelle idd vooral bij shetjes momenteel weer een hoop dwergen te zien ook op markten enz, ook t steeds kleiner willen fokken snap ik niet..

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:51

Ik wou ook geen hele kleine mijne is 90 cm dus niet heel klein gelukkig! Was eigelijk opzoek naar eentje rond de 1 meter en een merrie. Kom je thuis met een ruin en 90 cm! Vind milky echt zo leuk! Vooral haar naam haha!

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:52

mijn shetje is ook 90 cm :P
persoonlijk had ik ook niet echt een veel kleinere willen hebben

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:01

:+ hier ging ik kijken voor een nieuwe rijpony en kwam thuis met milk.... haha maar zou nou niet meer zonder haar kunnen

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:05

Alleen is mowgli zwart en van mij een vosje ! Haha. Ik wou ook echt niet kleiner.

Danger is best dik. Ik longeer hem 4 x5 in de week en soms maar 3 x en wandel ik zeg maar. Wissel wel veel af! Hebben jullie nog tips om af te vallen?
Ik ga hem zometeen weer is inspannen!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:17

bij mij is danie de grootste, die is rond de 90 cm,glowy is met haar 84 cm de kleinste, nou ja het veulentje is iets kleiner haha, maar die groeit nog

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:19

venivedivici schreef:
Alleen is mowgli zwart en van mij een vosje ! Haha. Ik wou ook echt niet kleiner.

Danger is best dik. Ik longeer hem 4 x5 in de week en soms maar 3 x en wandel ik zeg maar. Wissel wel veel af! Hebben jullie nog tips om af te vallen?
Ik ga hem zometeen weer is inspannen!


ik doe aan:
*longeren
*lange lijnen
*springen aan de hand
*balkjes draven
*mennen
*wandelen
*skeeleren
*fietsen deed ik voordat madam wedstrijdje wou doen met mijn fiets..

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:36

Die van mij vallen toch echt in de mini maat, zeg maar, een grote hond is groter. Alex is 83 cm ongeveer en ik schat mijn veulen op 65 cm en ik hoop dat die ongeveer dezelfde grootte gaat zijn als Alex.

Bit indoen met fietsen zonder het touw daaraan te bevestigen wil nog wel eens helpen bij racen, daarmee heeft mijn pony geleerd dat hij niet mag racen aan de fiets. Ik kan nu overal met hem naartoe fietsen aan het touwhalster, met een gewoon halster trekt hij mij wel, hij heeft meer respect voor de druk op zijn neus met een touwhalster.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:42

Staat hij op de wei? Paddock is beter om af te vallen, en dan gecontroleerd de wei op. Mijne staan in de zomer maar paar uurtjes op het gras. En in de winter helemaal niet (dan staan alle paarden hier op de paddock). Ik gebruik slowfeeders zodat ze altijd wat te knabbelen hebben. Omdat ze hier niet veel op het gras komen zijn ze ook niet vet.

En mennen gaat hier op flink tempo. Geen gelummel of traagheid.

Mick heeft wel een hangbuik maar dat heeft een totaal andere oorzaak en is iets anders als dik. Was ie maar dikker, je kunt zn botten tellen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:47

Dankjewel Nathalie :)

Ik heb ook bewust voor een grotere pony gekozen, Sjors is 1.06 en ik wou iniedergeval 1m schofthoogte. Mijn zoektocht begon met het zoeken naar een zwarte shetlander en ik kwam met een shet x welsh schimmel thuis :D Leeftijd moest minimaal 5 zijn, beleerd en ruin/merrie maakte me niets uit.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:55

Ik heb zelf niet bewust voor Alex gekozen, ik vond m wel erg schattig en ik was toen 11 jaar, aan het bedelen voor een paard. Dus toen kwam Alex, nu kan ik niet meer zonder hem. Ik heb hem nu al 8 jaar, want hij was toen 5 maanden en nu heb ik dus weer Jorie erbij en die is nu 6,5 maand. Zo kan ik hem helemaal op mij afstemmen en luistert hij naar dezelfde commando's als Alex, wat wel zo handig is in tweespan.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:58

Wwelkom Ayla!
Ik wilde ook perse ook grote maats en ik had nog veel meer eisen dus ik heb een jaar moeten zoeken en heel Nederland doorgereden om bij pony's te kijken :+

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:20


Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:28

Hahaha :+ Sjors was de eerste die ee gingen bekijken en m'n vader wou hem het liefst die avond nog meenemen, een week later zijn we hem op gaan halen.

Jelleee ik weet niet wat jou echte naam is maar ik vind jou pony's echt heel gaaf!

Calice

Berichten: 9859
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:32

Als jullie het leuk vinden kom ik hier graag ook gezellig meekletsen :D .

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:43

Ayla schreef:
Hahaha :+ Sjors was de eerste die ee gingen bekijken en m'n vader wou hem het liefst die avond nog meenemen, een week later zijn we hem op gaan halen.

Jelleee ik weet niet wat jou echte naam is maar ik vind jou pony's echt heel gaaf!


Thanks!!
Ik heet Susanne :D Jelle was mijn eerste pony, vandaar mn boktnaam.

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:47

Wat leuk dat iedereen zo fanatiek is!
Ik zal zo weer lekker een blok fietsen :))

Ik vind Sjors echt heeeel leuk Ayla!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:03

Dankjewel! :)

Ik men trouwens voornamelijk met Sjors, maar ik wissel het af met longeren aan de dubbele longe, grondwerk, wandelen en heel af en toe fietsen, losgooien of longeren aan de enkele longe. Sinds Sjors wat meer spieren heeft en beter in zijn vel zit is hij echt niet meer te houden aan de fiets, dus dat doe ik nog maar amper :+

Welkom calice :)

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:14

ik longeer nu heel veel omdat misty last van haar rug zit. verder men ik heel veel.
en met calimero doe ik nu veel grondwerk.
ik wandel ook wel eens en ik fiets heel soms.
ik mocht toen ik hier net was een veulentje van eigen fok kiezen. dat is misty geworden! ik heb wel veel geluk gehad met haar schofthoogte ze is 98 cm ongeveer