longeren

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosanne5851

Berichten: 41
Geregistreerd: 08-03-16
Woonplaats: zutphen

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 17:31

hey mensen
ik wil graag mij shetlander goed leren naar binnen kijken bij het logeren maar we hebben nog geen longeersingel :n
we willen hem wel binnenkort bestellen maar dat duurt dan nog wel een tijdje en ik wil graag nog wel aan het werk gaan *\o/*
heeft iemand nog tips of hoe doen jullie dat :?
ik longeer trouwens met een halster en touw voorderest niks :D


Afbeelding
dit is me shetlander brutaal en kan nog niet zo veel maar ik ben aan het trainen en dit vind ik ook wel belangrijk (het longeren) vooral voor haar conditie
ze heeft wel vorige week leren liggen met vrijheidsdresuur <3 <3 <3

heb je misschien nog meer tips om te trainen ze zijn altijd welkom!!
liefs rosanne

Mariska14015

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-12-15

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:02

In plaats van logeren werkt het ook goed om de gebogen houding die op een volte wordt aangehouden op het rechte stuk langs de bakrand te lopen. Heupen op de hoefslag, schouders iets naar binnen, net als het hoofd en rechtdoor lopend. Niet te veel naar binnen zodat het zijwaarts wordt, maar echt de buiging die bij een volte ook wordt gevraagd. Succes!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:03

Waarom zou je dat willen?

rosanne5851

Berichten: 41
Geregistreerd: 08-03-16
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:39

khirshanta schreef:
Waarom zou je dat willen?


het is heel goed voor de rug van paarden :j
en ze gaan dan al hun spieren gebruiken dus dat is heel goed om te trainen *\o/*

rosanne5851

Berichten: 41
Geregistreerd: 08-03-16
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:40

Mariska14015 schreef:
In plaats van logeren werkt het ook goed om de gebogen houding die op een volte wordt aangehouden op het rechte stuk langs de bakrand te lopen. Heupen op de hoefslag, schouders iets naar binnen, net als het hoofd en rechtdoor lopend. Niet te veel naar binnen zodat het zijwaarts wordt, maar echt de buiging die bij een volte ook wordt gevraagd. Succes!


ja presies we zijn ook druk bezig om lange lijnen te leren en dat doen wij altijd buiten want dan lopen ze lekker door :j dankjewel voor de tip <3

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:51

als je al bezig bent met lange lijnen , zou ik met een dubbele longe gaan longeren , dan kun je stelling naar binnen vragen zoals je bedoeld .
voor nu zou je kunnen gaan oefenen met ondertreden , dan krijgt hij ook die buiging .

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:43

rosanne5851 schreef:
khirshanta schreef:
Waarom zou je dat willen?


het is heel goed voor de rug van paarden :j
en ze gaan dan al hun spieren gebruiken dus dat is heel goed om te trainen *\o/*



Nou, ze gebruiken niet ál hun spieren, en ik twijfel of je begrijpt wat je ermee wilt bereiken. dat is overigens helemaal niet erg he!

Misschien kun je een keer iemand die vaker een longeersingel gebruikt vragen om een lesje- het gebruik, en het waarom.

Met de buiging die je denk ik bedoelt, leer je haar overstappen (een beetje), en het is goed om langere spieren te krijgen. Je kunt dit heel goed ook stilstaand doen, of met lange lijnen. Prima oefening, heel goed!

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:59

Ik zie dat TS in Zutphen woont.

Mocht zij een lesje longeren met dubbele longe willen hebben, is ze hier (vlakbij Deventer) van harte welkom. Mijn fijngevoelige welsh merrie heeft al veel mensen geholpen met het leren van het longeren aan de dubbele longe en het longeren in z'n algemeen.

rosanne5851

Berichten: 41
Geregistreerd: 08-03-16
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:54

JoyCiej007 schreef:
Ik zie dat TS in Zutphen woont.

Mocht zij een lesje longeren met dubbele longe willen hebben, is ze hier (vlakbij Deventer) van harte welkom. Mijn fijngevoelige welsh merrie heeft al veel mensen geholpen met het leren van het longeren aan de dubbele longe en het longeren in z'n algemeen.

ahh dankjewel maar het is zo dat ik het begrijp maar ik dacht misschien hebben mensen allemaal goede manieren die goed helpen *\o/*